Par 2014. gada F1 pasaules čempionu svētdien Abū Dabī trasē otro reizi karjerā kļuva brits Luiss Hamiltons. Viņam izdevās uzvarēt sezonas noslēdzošajās sacensībās, kas krietni neveiksmīgākas izvērtās otram titula pretendentam Niko Rosbergam, raksta autoeuro.lv.
Startā kustību faktiski vienlaikus uzsāka abas “Mercedes” formulas, tomēr kvalifikācijas uzvarētājs Rosbergs nespēja paātrināties pietiekami labā tempā un Hamiltons pārliecinoši pārņēma vadību. Rosbergam mēģināja uzbrukt arī “Williams” pilots Felipe Masa, kurš no ceturtās vietas bija pacēlies uz trešo, tomēr vācietis saglabāja otro pozīciju. Slikts sākums padevās Valterī Botasam, kurš kvalificējās trešajā vietā, bet jau pirmā apļa laikā atrkita uz pirmā desmitnieka beigām.
Turpinājumā gaidītā cīņa starp līderiem izpalika, jo Hamiltons ātri palielināja pārsvaru līdz drošam atstatumam. Viņš arī pirmais no “Mercedes” braucējiem 11. aplī iebrauca boksos, tobrīd atrodoties nedaudz vairāk par 2 sekundēm priekšā Rosbergam, kurš pēc jaunām riepām devās apli vēlāk.
Rosberga cerības tikt pie pirmā titula karjerā vēl būtiskāk samazinājās tuvojoties sacensību vidum, kad problēmas ar ERS sistēmu lika zust auto jaudai, kas, protams, atsaucās arī uz apļu laikiem. Rosbergs ne vien sāka strauji atpalikt no līdera Hamiltona, bet arī zaudēja otro pozīciju Masam, kurš strauji pietuvojās un viegli tika viņam garām.
Hamiltons otro pitstopu veica 32. aplī, bet Rosbergs riepas nomainīja trīs apļus vēlāk, tobrīd atkrītot uz pirmā desmitnieka otru galu. Kādu laiku līdera godā brauca Masa, kurš dažbrīd pat izrādīja vēlmi pacīnīties par uzvaru, tomēr Hamiltons neļāva viņam pietuvoties bīstamā atstatumā. Iebraucis boksos 43. aplī, Masa turpināja braukt stabilā otrajā pozīcijā un turpināja tuvoties līderim, kamēr uz trešo vietu tobrīd jau bija pacēlies no boksiem startējušais “Red Bull” pārstāvis Daniels Rikjardo.
Līdz finišam Masa pietuvojās Hamiltonam, tomēr brits izcīnīja 11. uzvaru sezonā un sesto pēdējo septiņu posmu laikā. Masa finišēja otrajā vietā, kas ir viņa otrais pjedestāls pēc kārtas un labākais rezultāts sezonā. Masas komandas biedrs Botass, par spīti neveiksmīgam startam, tikmēr ieguva trešo vietu, jo Rikjardo vēl bija spiests iebraukt boksos. Botasam tas bija sestais pjedestāls šosezon, turklāt kopvērtējumā šajā sacīkstē viņš no sestās vietas pacēlās uz ceturto, apdzenot Sebastjanu Fetelu un Fernando Alonso.
Trešo vietu jau pirms šī posma bija garantējis Rikjardo, kurš Abū Dabī finišēja ceturtais. Savukārt pirmo sešinieku šajā sacīkstē noslēdza Džensons Batons un Niko Hilkenbergs.
Hamiltona un Rosberga pārstāvētā “Mercedes” komanda vēl pirms šī posma bija garantējusi uzvaru 2014. gada Konstruktoru kausa kopvērtējumā. Otrajā vietā šogad “Red Bull-Renault”, bet trešo vietu ieguva “Williams-Mercedes”.
Līdz ar to Hamiltons pievienojies Fernando Alonso, Mikam Hakinenam, Emersonam Fitipaldi, Džimam Klārkam, Greiemam Hilam un Alberto Askari, kuri arī ir divkārtēji F1 čempioni. Hamiltons savā līdzšinējā F1 karjerā aizvadījis astoņas sezonas, pirmās sešas pārstāvot “McLaren”, bet pēdējās divas startējot “Mercedes” komandā. Viņa kontā 147 starti, 32 uzvaras, 69 pjedestāli, 38 pirmās starta vietas un 20 ātrākie apļi.
2015. gada F1 sezona startēs pēc nepilniem četriem mēnešiem – 15. martā, Austrālijā. “Mercedes” komandas sastāvs paliks tāds pats, kamēr “Ferrari” komandai būs pievienojies Sebastjans Fetels, viņa vietu pie “Red Bull” formulas stūres ieņem Daņils Kvjats, bet Fernando Alonso visticamāk pārstāvēs “McLaren”, kas noslēgusi divas desmitgades ilgušo sadarbību ar dzinēju piegādātājiem “Mercedes” un pirmo reizi kopš 1992. gada atkal izmantos “Honda” motorus.
Abu Dabi GP – sacīkstes rezultāti
V | Nr | Pilots | Komanda | Laiks | Startā | Punkti |
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 2 | 50 | |
2 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +2.5 s | 4 | 36 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +28.8 s | 3 | 30 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | +37.2 s | 20 | 24 |
5 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +60.3 s | 6 | 20 |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | +62.1 s | 12 | 16 |
7 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | +71.0 s | 11 | 12 |
8 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | +72.0 s | 19 | 8 |
9 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | +85.8 s | 8 | 4 |
10 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | +87.8 s | 7 | 2 |
11 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | +90.3 s | 9 | |
12 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | +91.9 s | 10 | |
13 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +1 aplis | 18 | |
14 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | +1 aplis | 1 | |
15 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | +1 aplis | 14 | |
16 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | +1 aplis | 13 | |
17 | 46 | Will Stevens | Caterham-Renault | +1 aplis | 17 | |
Ret | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | +13 apļi | 16 | |
Ret | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +29 apļi | 15 | |
Ret | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | +41 apļi | 5 |
2014. gada F1 kopvērtējums:
|
|
pelniits tituls, malacis!
Apsveikumi, protams, Hamim. 🙂 Vai ši sezona bīja intriģējoša? Drīzāk jau nē, tik liels vienas komandas pārvars intrigu tomēr grauj 🙂
=== Sazvērestību teorija on=== 😛
Hamis tomēr Meršu komandā ir labāk pierakstīts 🙂 Pasūtītās tehniskās ķibeles konkurenta mašīnā, sezonas otrajā pusē, savu darbu izdarīja, stabili un droši 😛
=== Sazvērestību teorija off ===
=== mīnusu magnēts on 😛
Biju dzirdējis visādu “sviestu” sazvērestības teoriju sakarā,bet štais skribelējums reāli norāda uz autora veselā saprāta saslimšanu.:) Aizstaigā pie ārsta,magnēt!:)
Joren ne jau par velti šo teoriju ievietoju speciālā blokā, kas pavadīta ar smaidiņu, jo cepuri par šādu teoriju ēst neesmu gatavs. Bet ari katrā jokā viemēr ir daļa patiesības 🙂 Katrā gadījumā būtu interesanti zināt, vai esi gatavs ēst cepuri par to , ka tehniskā ķibele, kas bija Rosbegam sacensībā, kas sekoja slavenajam kontaktam ar Hamja antispārnu, nebija komandas soda sastāvdaļa. Es neesmu 🙂 Un tā rodas neveselīgas sensācijas 😛
Vermin. Noteikti ne. Piedod, bet Tev tiešām liekas ka 2014. gadā profesionālajā F1 komandā Mercedes varētu valdīt šādas mafijas tipa attiecības? 🙂
Ilūziju, ka šis sports ir balts un pūkains man nav 😛
Nu jā, bet nejau tādi būtībā bērnišķīgi gājieni. Ziniet sariebsim, Rosbergam ieliksim viņam bojātu KERS. Varbūt pie Briatores pastāvēja tāda veida domāšana, bet ne jau pie Mercedes. Kurš pilots gribētu braukt komandā, kas var tādi izrīkoties? Katram ir sava apkalpe, savs sacīkšu inženieris, ja kas tāds atklātos. Nu negribētu es būt jā jūdas vietā…..
Joren tas 11:5 veidojas tajā skaitā no pieminētajām ķibelēm, kā arī no izteiktām komandas pavēlēm kādas bija sezonas sākumā :P. Tā ka tā izģērbšana ir visai nosacīta, ja vien pārlieka aizraušanās ar kādu netraucē 🙂 Viena apmainīšanās vietām šo starpību uzreiz par divi deldē :).
Īstenibā jau Hamis ir pelnījis titulu, kaut vai dēļ savas ožas. 😛 Kad 2012 šis paziņoja par pāreju uz Meršiem, nebija pār daudzu, kas viņu tajā brīdī par gudru uzskatīja 🙂
Redzi kā ir,Vermina kungs-kad sezonas sākumā Nikolajam veicās un Hamim tačka mira nost tad es (labi atceros) šeit palasījos pilnīgi pretējas sazvērestības teorijas,proti,Niko esot vācietis un MB ir vācu komanda tāpēc neesot ko brīnīties,ka šogad tikšot likts uz tautieti nodrošinot to ar pašu labāko kas ir pieejams.
Kā vēlāk izrādijās tad uz “tautieti” likt bija neizdevīgi jo Niko ir viena apļa speciālists,poles drivers kuru reālā sacīkstē moris izģērba kā dēlu. 11 pret 5,šis uzvaru skaits runā pats par sevi jo polei kā tadai reāli nav nekādas nozīmes ja reiz sacīkstes režīmā tiec apdzīts.Te es runāju tikai par Meršu tīmu.
Nu mazliet stulbi jau sanāca, ka Nico dēļ tačkas šaizēm nevarēja rats ratā pamočīties ar Luisu, bet tā vairāk vai mazāk pafanoju par Hami, tad rezultāts man liekas gana labi. Massa un Bottas arī malači, labs rezultāts, cerams ka sanāks pa maksmimu arī nākamgad (un “lidojošais soms” Valterri paliks apritē)
Vēl stulbāk būtu ja ar 10 uzvarām Hamiltons nekļūtu par čempionu. Ja kaut kas tāds notiktu ar viņa formulu. Rosbergs uzvarētu un ar 6 uzvarām būtu čempions. Labi, ka fortūna šoreiz nebija akla. Arī tas ka Rosbergam nojuka nav labi, bet turēju īkšķi par Hamiltonu. Prieks, šosezon godam nopelnīts tituls (11 – uzvaras, 7 – ātrākie apļi, 3 – 2trās vietas, 2- 3šās vietas) 🙂
Viss notikās tā kā tam bija jānotiekas-uzvarēja labākais,pie tam pelnīti.Pat tad ja Rosbergam auto nebūtu nobeidzies viņam nebija īpašu izredžu sastādīt Luisitai vērā ņemamu konkurenci.Ja kas tad sezonas gaitā Hamiltonam auto bija trīs reizes nobiris nedodot morim ne punkta,bet Rosbergam tikai divas,tā kā nobrūkot trešo reizi Rosbergs izlīdzināja “netaisnību”.
Tāpēc apsveicu Hamiltonu ar otro titulu pēc kura izcīnīšanas moris ir apsteidzis pēdējās piecgades lielāko neveiksminieku Alonso-kaut arī katram ir pa diviem tituliem tomēr moris ir aizvadījis divreiz mazāk sacīkšu.:)
Un vēl,kā jau sezonas sākumā prognozēju…..Alonso kopvērtējumā palika sestajā vietā. Vai pāreja uz McLaren,izspiežot no tā ārā Batonu,dos šim reālas iespējas tik nākamā gada čempionāta uzvarētāju kandidātu sarakstā? 🙂 Ceru,ka nē jo savas labklājības celšana uz citu rēķina kā likums labi nebeidzas.
Visādi var gadīties – ALO ar McLaren jauno Hondas spridzekli var arī cīnīties par uzvarām..
Likumsakarīgs kopvērtējuma rezultāts. Vēl būtu gribējies, lai McLaren konstruktoru kausā apdzen Ferrari, toties prieks par Williams, kas beigās kļuva par stabiliem best of the rest. Nākamgad nenāktu par ļaunu nedaudz lielāka konkurence starp komandām – Mecedes pārsvars šogad bija pārmērīgs. Ja situācija būtiski nemainīsies, var sekot vēl trīs Hamiltona tituli pēc kārtas.
Apsveikumi Hamim, bet taisnība jau bij LV komentētājiem, ka ja tehnikas problēmas būtu Hamim, tad gan būtu kā būtu, bet šoreiz jau nekāda katastrofa nebija. Jo ja ne Rosberga defekts, tad tik un tā Hamis zemāk par otro vietu nebūtu bijis finišā, kā rezultātā varam secināt, ka nekas dēļ teh. ķibeles galarezultātā nemainījās!!!
Beidzot tas Mercedes sviest beidzaas.
Tik ātri tas nebeigsies..
Galīgi garām:s Prieks tik par williams 🙂
Apsveikumi Luisam! Savu darbu otrajā sezonas daļā puisis padarīja lieliski, ko nevarētu teikt par Rosbergu. Priekš manis sezona bija ar dalītām jūtām, no vienas puse vienas komandas dominance, bet no otras spraiga cīņa starp diviem braucējiem. Cerēju ka sezonas gaitā Wilīši izrādīs kādu konkurenci Mersedes bet nesanāca, lai gan tāpat malači darīja ko varēja. Pilnīga vilšanās par Ferrari, izņemot faktu ka Alonso no sarkanā zapiņa atkal izspieda visu ko varēja.
Laikam Monaco pole posotion palīdzēja Rosbergam īstajā brīdī….))))