Fernando Alonso ir paziņojis, ka viņš atgriezies “McLaren Honda” sastāvā, lai pabeigtu to darbu, ko viņš iesāka 2007.gadā, atzīstot, ka tas bijis viņa karjeras zemākais punkts.

“Manas sajūtas pēc 2007.gada nebija pašas labākās,” atzinās Alonso. “Tagad vairākus gadus vēlāk es esmu pavisam cits cilvēks, vairāk pieaudzis, nobriedis. Tagad es esmu atgriezies pie darba, ko es sāku 2007.gadā un tas bija galvenais iemesls, kāpēc es vēlējos šeit atgriezties. Es neesmu lepns par 2007.gadu – toreiz situācija izvērtās visai nelāgi, tāpēc ar šo lēmumu atgriezties es izmanīšu šīs nepatīkamās izjūtas.”

Arī komandas boss Rons Deniss, ar kuru savulaik 2007.gadā Fernando Alonso nespēja pilnvērtīgi sastrādāties, paziņoja, ka šobrīd situācija ir mainījusies un visi strādā kopīgam mērķim. Turklāt Deniss norādīja, ka toreiz 2007.gadā arī Luiss Hamiltons nospēlēja savu negatīvo lomu.

“Formulā 1 septiņas nedēļas jau ir mūžība, bet septiņi gadi milzīgs laika apjoms,” skaidroja Deniss. “Es zinu, ka prese meklēs jebkādu plaisu vai domstarpības starp mani un Alonso. Taču es viņiem ieteiktu netērēt savu laiku. Dažkārt nākas atzīt savas kļūdas un, paskatoties atpakaļ, konstatēt, ka bija iespējams situāciju noregulēt citiem ceļiem.”

“Toreiz komandā ienāca jaunas talantīgs pilots, kuru visi uztvēra kā izredzēto,” atceras Deniss Luisa Hamiltona ienākšanu “McLaren” un F1. “Taču tieši viņš bija tas, kuram trūka pieredzes un tas, kurš izdarīja pirmo sitienu. Es teiktu, ka Luisam bija sava loma šī procesa, kurš vēlāk eskalējās, aizsākšanā.”

“Kamēr vien cilvēks ir godīgs pret sevi, vienmēr būs lietas, no kurām var mācīties,” piebilda Alonso, kurš jau ir apmeklējis “Honda” dzinēju fabriku Japānā. “Tagad ir laiks domāt par nākotni. Šobrīd tā vairs nav 2007.gada versijas “McLaren Mercedes” komanda, bet gan “McLaren Honda”, kas ir ļoti atšķirīgs gadījums. Turklāt Džensons nav Luiss un arī es neesmu tas pats, kas biju 2007.gadā. Es esmu gatavs šim izaicinājumam, jo neredzu nekādas problēmas. Es redzu, ka šis projekts var atnest uzvaras. Toreiz es zaudēju titulu ar vienu punktu, cerēsim, šoreiz es izcīnīšu titulu ar vienu puntku.”

1 KOMENTĀRS

    • Lasīju šī raksta versiju arī angliski un krieviski, kur Tu redzi, ka “Kārtējo reizi tiek solīts TITULS!!!!”. Uzsvaru lieku uz ”solīts”. Citāts no teksta:” Es redzu, ka šis projekts var atnest uzvaras. Toreiz es zaudēju titulu ar vienu punktu, cerēsim, šoreiz es izcīnīšu titulu ar vienu puntku.”
      Pēdējais vārds to teksta.

      • Nē,tas “noteikti” nozīmē,ka Alonso neinteresē tituls-tas,ka viņš teica “”izcīnīšu”” īstenibā nozīmē piedalīties koridā un ar F-1 tam nav nekāda sakara! 🙂
        Starp citu viņš,tā pat kā tu,jau n-tos gadus nav atbildējis par bazaru-pat ja melns uz balta ir uzrakstīsts “……šoreiz izcīnīšu titulu……”,tu,klauns,tā pat apgalvosi,ka viņš neko tādu nav teicis.:)

      • Klau jorēn, iegaumē, lūdzu turpmāk šīs lietas, un atbildi man uz jautājumiem:
        1) lasi visus vārdiņus no teksta (nevis kā ;Leņins dažus no rindkopas), jo tavā tekstā: “……šoreiz izcīnīšu titulu……” priekšā ir vārdiņš CERĒSIM, ŠOREIZ.
        2) par kādu bazaru ar mani tu runā,
        3) kas ir melns uz balta uzrakstīts,
        4) es nav klauns, es ir celtnieks, ja gribi tuvāk iepazīties, laipni lūgti uz Liepāju, CERAMS SADOŠU tev PA MUTI. Atkārtoju, cerams, jo NEAPSOLU (mazums, pats pa muti dabūšu),
        ja esi vecis, tad pieņem manu izaicinājumu.
        ps. mazie burti uz personvārdiem ir speciāli, kā man, tā es tev, jeb aci pret aci, zobu pret zobu.

      • Aiziet… Kaudze neņēm tos skeptiķus galvā. JA esi apmanījis šeit arī ir viens labs skeptiķis . Āris Plūģis. Vot tas tev nodzīs līdz zaļajai pudelītei:D Lai takš viņi runā ko grib. Uz pasules ir visādi fani,kas neizspratīs ne pilotus ne kautko citu. Tikai runās tukšas runas.

  1. Skumīgi ka šeit tiek pieļauta tādu jorēnu un nūģu uzbraucieni. Un ne tikai uz foruma dalībniekiem. Tas laikam tiek pieļauts lai celtu portāla reitingu, jo vairāk te cepās, jo Putniņš kgs priecīgāks. Skumīgi ka to pašu rezultātu negrib sasniegt ar pozitīviem komentāriem.
    Nu ko, likšu pilnīgu IGNORE.
    Lai miers virs zemes un cilvēkiem priecīgs prāts!

      • Nē, tā nekad neesmu teicis! Tā izsakos, ja neesi pamanījis, par personām, kuras jauc tekstus, vai izmanto daļu teksta lai to sagrozītu.
        Katram no mums ir savs viedoklis, to var brīvi izteikt, bet nav jāprovocē citi.

      • tur jau taa lieta ka visi izsaka savu viedokli bet tu provoceejies uz kashkji. nespeej pienjemt citaadaaku viedokli. sakot ka citiem ir rozaa brilles. un tad veel to pashu viedokli nosauc par slima sunja murgiem un taa teiceeju par nuugji.

        pozitiivu attieksmi gaidiiji? tas nebuus buut taadai mushai no suudu kaudzes.

      • Ka tu uztvertu visu tos komentetajus kas nezina faktus izsaka galigi aplamus apgalvojumus par viniem pasmietos vai tas skistu nozelojami? Vai tas butu saucams par citadaku viedokli kas neatbilst patiesibai?

    • ko tu tur fantazee savaas jociigajaas iedomaas? kaadi veel reitingi? 😀 neatceries ka muusu jestro bazaru Aldis izdzeesa? saki paldies ka muus abus nenobaanjoja! daudz par daudz sharpajaa valodaa aizgaaja. a tu te murksnii par kautkaadiem reitingiem.

  2. Lūk komandu bosu 2014 gada labākā pilota vērtējums:
    Hamiltons 194,
    Alonso 155,
    Rikardo 135,
    Botas 119,
    Rosbergs 115,
    Massa 55,
    Fetels 53,
    Bjanki 44,
    Batons 40,
    Kvjats 28.
    Balsojumā piedalījās Kristians Horners (Red Bull), Toto Volfs (Mercedes), Federiko Gastaldi (Lotus), Marko Mattiaci (Ferrari), Ēriks Buljē (McLaren), Vidžeijs Malja (Force India), Monika Kaltenborna (Sauber), Francs Tosts (Toro Rosso), Klers Viljams (Williams) un Grems Loudons (Marussia).
    Zīmīgi, ka otro reizi pēc ilgiem gadiem (2008) šo titulu ir ieguvis Hamiltons, jo pēdējos piecus gadus to ir ieguvuši tikai divi piloti, trīs reizes Fetels (2009, 2011, 2013) un divas reizes Alonso (2010, 2012)

  3. Ar to pareizrakstību ir kā ir… dažam labam Robinam Hudam “aerodinamikas” vietā ir “airodinamika”…
    Liekas, ka daudzi no jaunās paaudzes (dzimuši astoņdesmitajos) ir ar šaurāku redzesloku nekā agrāk dzimušajiem, vai nu 90-o gadu izglītības sistēma kliboja, vai vēl kas. Padomju laikā augušajiem aizspriedumi pret ovāliem kaut kā nav tik izteikti, par spīti tā laika informācijas ierobežotībai…

    • Nu ja raksta suitiski vai latgaliski, man nekas nav pret, tipa: “Memms i? Nau māja! A ku viš i?” vai “Broļs izdzeira treis muciņi ols i vairs nacālās”, bet daunisms pareizrakstībā LV un RF forumos(kad pat es, latvietis, redzu, ka RU špana nemāk rakstīt krieviski) ir traģisks. Domu jau vienmēr var saprast, bet špana iemācās komentēt forumus ātrāk, nekā savu dzimto valodu… (Школота непоймет)

    • manupraat stagnaatu laika cilveeki kjeera un graaba visu kas ir imports, iipashi neshkjirojot to peec kvalitaates un satura. nedomaaju ka ovaal-cirka neveeroshana kautkaadaa meeraa raxturo redzesloku. ja nav ko redzeet, tad arii neskataas.

      un vispaar, kaads sakars tavam textam ar topiku?

      • Tieši tā, CCCP info jebkurš motorizēts sportaveids(ārpus CCCP) tika nosaukts par pašnāvniecisku (tajā laikā letālas avārijas bija gan F1, WRC B grupā, gan ASV visos seriālos bija norma). Pieeja infai bija praktiski nekāda, man vēl tagad kaukur kastēs stāv 89gada RietumVācijas AutoBild, kur rakstīts par episko cīņu starp Sennu un Prostu.(klasesbiedram fāters jūrnieks gruzīja šitādu presi)

      • Neliela korekcija. Pieeja bija, pie tam pavisam oficiāla. Es jau kopš 1981.gada pilnīgi oficiāli par saviem vasarā sapelnītiem rublīšiem abonēju čehu žurnālu “Svet Motoru” (Motoru Pasaule). Žurnāls iznāca reizi nedēļā un tajā regulāri tika publicēti ne tikai F1 sacensību apraksti, rezultāti un cita informācija, bet arī informācija par citiem motoru sporta veidiem. Tas man deva iespēju sekot A.Sennam jau no laika kad viņš brauca F2000.

      • Arī čehu Štadion, līdzīgs variants . Tikai žurnāls par sportu, bet pēc katra F1 posma bija apraksts uz divām trijām lapām, ar krāsainām bildēm un tabulām. Es pat nopirku Čehu- krievu vārdnīcu lai kaut ko izburtotu. Čehu žurnāls atšķirās no šeit pieejams preses, ar labu attēlu kvalitāti.

  4. Speciāla atvērtā vēstule ļ.cien. Ārim Plūģim ar cerību (naivu, protams) vienreiz izbeigt ovāldiskusijas.

    Tu saki “nedomaaju ka ovaal-cirka neveeroshana kautkaadaa meeraa raxturo redzesloku”? Es savukārt domāju, ir tieši otrādi – cilvēkam, kurš skatās tikai VIENU sporta veidu redzesloks (attiecībā uz sporta veidiem) ir tieši divas reizes šaurāks nekā tām, kurš skatās DIVUS. Ceru, ka pāris klases esi beidzis un saproti attiecību 2:1.
    Vai cilvēkam ir jāskatās, tas, kas viņam neinteresē? Protams nav, un Tevi neviens nespiež skatīties NASCAR vai Indy, bet tāpēc Tev nav pilnīgi nekādu tiesību apsaukāt tos, kas to dara. To darot, Tu tikai skaidri nodemonstrē savu aprobežotību.

    • es nenaaku ar sveshu ticiibu citaa klosterii. to dara ovaalgalvas slavinot savus rinkjotaajus un nopeljot PirmoFormulu F1.lv forumaa. nekad neesmu uzsaacis diskusiju par ovaaliem. tikai atbildeejis.

      kas teica ka veeroju F1 tikai un vieniigi? patiik arii World RX un WEC. un arii citi normaali sportaveidi, tikai ne USA klaunaades ar restartiem.

    • Tieši tā! Ir skaidrs, ka nav ko ņemt pierē visu to vāvuļošanu par ‘ovālgalvām’, kā arī nav nozīmes censties te kādam kaut ko pierādīt. Varam tikai izteikt līdzjūtību, ka daži labi ir spēcīgi apdalīti un nespēj izgaršot citu autosporta disciplīnu piedāvātās odziņas. Tāpēc viņi, piemēram, maija pēdējā svētdienā pa dienu noskatās sezonas lēnāko gonku Monako ielās un iet gulēt, kamēr citi tikai sāk korķēt vaļā aliņus, lai pilnā apjomā izbaudītu pasaules ātrākos mačus Indianapolisas ovālā. Vieniem ir lemts, bet citiem nē…

  5. Turpinājumā nedaudz salīdzināsim ovālcirku un F1.

    1. Ovālā var visu laiku redzēt visu trasē notiekošo. F1 to nevar. Pat pa televīziju nē.
    2. Ovālā līderu maiņas notiek pat 40 un vairāk reizes sacīkstē. F1, pats zini – vienu, varbūt divas.
    3. F1 mēs esam sajūsmā, ja vienreiz sacīkstē notiek “wheel to wheel” racing. Pāris sekundes. Ovālā viņi dzenas riteni pie riteņa VISU SACĪKSTI.
    4. F1 mēs gribam noskaidrot labāko pilotu, bet nevaram, jo tehnika katram sava. Ovālā visi brauc ar vienādām mašīnām. Tāpēc priekšgalā iznāk pilota meistarība.
    5. F1 mēs raudam par aizkulišu spēlītēm un naudas trūkumu dažām komandām. Ovālā tas neeksistē.
    6. F1 nevar piepildīt starta rindu un brauc ar 18- 22 formulām. Ovālā ir cik? 30 Indy un 40+ Nascar.

    Es neskatos, ne Indy ne Nascar regulāri, bet tikai aklais nespētu saskatīt šos argumentus par labu ovālcirkam.

    P.S. Indy sērijā tikai puse ir ovāli un arī Nascar ir ielas sacīkstes.

      • To vislabāk pierādīja Mansels 🙂 Tie viņu restarti arī man nav īsti saprotami. Kāda jēga dzīties 490 jūdzes un pēc tam priekšpēdējā aplī taisīt restartu!?

      • lai amiishi vareetu uzpildiit Burvaizera glaazes un nolikt hamburger-kluci pirms grandiozajaam finisha ovaacijaam.

      • Mākslīgie restarti NASCARā ir tiešām reāls tizlums, ir vēl “it kā atrastās atlūzas” kādā no 2(4) līkumiem. Tas laikam ir priekš tā, lai jeņķi var uzspēt pēc XXXL burgeriem aizrāpot. Indy dzeltenie karogi 99% ir pamatoti: kurš tur pabrauks garām, ja Long Bīčā kāds savāra šaizi šaurajos līkumos.

      • Restarts būtībā neko nemaina. Ja esi ātrākais, būsi tāpat ātrāks. Neviens restarta laikā no pēdējās uz pirmo vietu netiek, kādā kārtībā brauc tādā arī sāk no jauna. Labi, ja iet boksos, tad tur, kam naskāki mehāniķi, tad vietas palēkā, bet arī tas pieder pie sacīkstes. Protams tiem kas ir priekšā, tā ir iespēja vēlreiz pacīnīties, bet bez cīņas tur nekas nenotiek. NASCAR nav kā kā F1, kur viens “miltons” aizbrauc 1.5 km un 1.5 min visiem priekšā, paskatieties, vairumā sacīkšu NASCAR veči viens no otra sekundes, divu, trīs attālumā un tā lidz pēdējai vietai. Neviens netraujas kā F1, la pēc tam varētu teikt, jā nu restarts, nodzēsa iekrātās 1.5 minūtes. Tā nenotiek. Man patīk F1, bet es skatos arī Nacar. Indycar tā pavisam retāk, kādreiz skatījos CART, bet noteikti cenšos noskatīties slaveno INDY 500 sacīksti. Tā plus minus notiek ap manu dzimšanas dienas laiku tāpat kā F1 posms Monako. Un ja kāds saskata nesportu NASCAR vai Indycar, tad F1 formulu tehniskā atšķirība un sacīkšu rezultātu paredzamība ir tikpat liels nesports. Šogad vairāk vai mazāk bija skaidrs, ja kaut kas nenotiek Mercedesiem – tad tie uzvar. NASCAR seriālā pirms sacīkstes nebija iespējams pateikt kurš tieši šo sacīksti uzvarēs, un visā sezonā pie uzvarām tika 14 dažādi braucēji. F1 ir daudz vairāk paredzama nekā NASCAR. Ivars L. ar saviem sešiem punktiem ir labi raksturojis NASCAR sacīkstes. 2 un 3 ir tas kāpēc man patīk šīs sacīkstes. F1ir sava aura, tās ir teiksim tā mūsējās, tuvākas, redzētas klātienē, un nevar teikt, ka nav intriga, dažas sacīkstēs pat ļoti liela, tomēr gribētos lai ir vairākas līdzīga spēka komandas, vismaz trīs.

      • nevaru nepiekrist..

        protams, bija arī rinda citu apsvērumu (tipa aumež dārga loģistika), bet , laikam jau centrifugāls racings negāja pie sirds Vecās Pasaules dižgariem..

      • Neliela viktorīna īpaši jums, džentlmeņi! Kas vieno sekojošus F1 pilotus: Alberto Askari, Džeks Brebhems, Džims Klarks, Greiems Hils, Džekijs Stjuarts, Denijs Halms, Johens Rints un Klejs Regaconi? Pareizie atbilžu varianti varētu būt vairāki, taču ir viens īpaši specifisks – visas šīs agrāko gadu zvaigznes paralēli startiem 1.formulas čempionātā ir piedalījušās Indy 500 (un daži arī citās amerikāņu ovālu sacīkstēs). Domāju, ja, piemēram, leģendārajam Džimam Klarkam būtu bijusi kāda nepatika pret ovāliem, viņš nebūtu 5 gadus pēc kārtas speciāli pēries pāri okeānam… 😀

      • kolēga varētu gan noprecizēt dažas lietas:
        1) cik no nosauktajiem Indy riņķoja F1 ieskaitē;
        2) cik gadījumos piesauktajiem, kad startēšana gāja F1 ieskaitē, vispār kāds ko prasīja;
        3) cik pavisam pilotu apgrozījušies F1 ķēķī to gadu gaitā, kad piesauktie bija aktīvi sportotāji??

      • Nu, tur jau tā lieta, ka visi (izņemot Askari) grieza ovālos pilnīgi neatkarīgi no F1 čempionāta. Un, kā jau minēju, viņi to darīja paralēli dalībai 1.formulas čempionātā.

  6. O, diskusijas pilnā sparā 🙂
    Pro jau pateica to , ko es jau biju rakstījis – Dž.Klarkam, D.Hjulmam u.c. F-1 dižgariem nebija problēmu ar ovāliem… Varu atzīmēt arī Mario Andreti.
    Piebildīšu par to vai jēga dzīties, ja dažus apļus pirms beigām būs restarts…
    1) ir sacīkstes, kur restartu ir maz, vai pat nav.
    2) pat lielajos ovālos, piem., Mičiganā, kas ir tikpat garš cik Monako trase, tas tiek veikts ~ 31 sek. laikā, proti uz potenciāli pēdējo restartu tikai dažas mašinas paliek līdera aplī, pārējie atkrīt (+1 aplis, +2 apļi utt.). Tur jau tā sāls! Protams, ja iztēlojas, ka šāds restarts būtu Nirburgringas vecajā aplī (~8 min. aplis) tad tas gan nonivelētu visu un tiešām būtu “mākslīgas intrigas” paraugs!
    Bet ovālos īsā apļa laika dēļ tā nav, ir jāmāk noturēties pietiekami tuvu līdera tempam, piem., tāds kā Alonso (pēc šī gada snieguma F-1 vērtējot), jau nebūtu starp cīnītājiem par uzvaru pēc pēdējā restarta, bet Hamiltons, Rosbergs vai piem. Botass – būtu.
    Turklāt “Indycar” sacīkstes gaitā daudzi arī avarē, tie arī atkrīt… nav tā, kā pašreizējā F-1 – nedaudz kļūdies, izbrauc ārā – vēl 300 m asfalta priekšā (agrāk arī F1 tā nebija), griez tik atpakaļ. Nē, kļūdas maksā daudz.
    3) gadās momenti, kad mašīna, būdama atpalikusi par apli, pateicoties dzeltenajiem karogiem, atgūst to un pat uzvar! Tas notiek tad, kad pilots nav lēns, bet ir bijis pārkāpums, pilotam ir jāpbrauc sods caut boksu celiņu, un aplis pakāsts… protams, jābūt pareizai stratēģijai + veiksmei.
    4) vēl, kas labāk – Indycar drafta efekts nav tik izteikts kā NASCAR, kur Taladegā viss bars brauc kā kopā salīmēts. Te kaut kā vairāk izklīst.