Peripetijas ap dzinēju noteikumiem un to iesaldēšanas kārtību uzņēma jaunus apgriezienus īsi pirms gadu mijas, kad FIA nācās oficiāli atzīt savu kļūdu un ļaut esošajiem motoru ražotājiem veikt izmaiņas arī sezonas gaitā. “Ferrari” ar Džemsu Alisonu priekšgalā norādīja uz to, ka FIA noteikumos nav precīzi noformulēts homologācijas gala termiņš un tas ļauj ražotājiem pastāvošo ierobežojumu ietvaros (32 uzlabojumu ‘taloni’) veikt uzlabojumus visas sezonas garumā. Tās ir labas ziņas “Ferrari” un “Renault”, kas aicināja mīkstināt stingros homologācijas noteikumus, bet ne tik labas ziņas līderiem “Mercedes”, kas bloķēja šīs izmaiņas. Tomēr “Mercedes” arī būs iespēja savu motoru uzlabot, kamēr “Honda” ražotājs ir vēl sliktākā situācijā – uz japāņu kompāniju attiecas sākotnējie noteikumi, kad dzinēja homologācija jāveic līdz sezonas sākumam (28.februāris) un “Honda” savu motoru sezonas laikā attīstīt nevarēs.

“Lotus” komandas trases tehniskā departamenta vadītājs Alans Premā uzskata, ka vadošo tehnisko cilvēku zaudēšana bija iemesls, kādēļ “Lotus” vienība piedzīvoja tik strauju regresu 2014.gadā. Vēl 2013.gadā “Lotus” spēja izcīnīt uzvaru, bet pērn bieži radās problēmas izkļūt no pirmās kvalifikācijas kārtas un kopvērtējumā tika izcīnīta tikai 8.vieta Konstruktoru kausā. Kā iemeslu problēmām Premā minēja Džeimsa Alisona (tagad “Ferrari”) zaudēšanu un Dirka de Bīra (aerodinamikas speciālists) aiziešanu. “Visu vieņu Nikam Česteram (“Lotus” tehniakais vadītājs), bet Džeimss bija absolūts komandas līderis,” paziņoja Premā.

Valteri Botass aizvadīja lielisku 2014.gada sezonu, kad guva sešus goda pjedestālus un visai loģiski par viņu ir sākušas izrādīt interesi vadošās komandas. “Mercedes” boss Toto Volfs, kurš ir arī Botasa viens no menedžeriem, paziņoja, ka gadījumā, ja pēc 2015.gada sezonas Luiss Hamiltons pametīs “Mercedes” vienību, tad viņu pirmā izvēle kritīs uz Fernando Alonso, bet otrā uz Valteri Botasu. Tomēr “Williams” vadītāja Klēra Viljamsa ir pārliecināta, ka Grūvas komandai izdosies noturēt talantīgo somu pilotu savā vienībā. “Valteri Botass sāka savu F1 karjeru pateicoties “Williams” komandai un šobrīd viņš ir ļoti uzticīgs mums,” paziņoja Sera Frenka Viljamsa meita. “Kamēr vien mums izdosies būt konkurētspējīgiem, mums nebūs grūti saglabāt lojalitāti vienam pret otru.”

1 KOMENTĀRS

  1. Williams komandai sava konkurētspēja vēl ir jāpierāda un jānostiprina. Kā atceramies, tuvākā vai nedaudz tālākā pagātnē konkurētspējas uzplaiksnījumi bijuši gan Lotus, gan Force India, gan Sauber gan pat Toro Rosso. Diemžēl prakse rāda, ka tiem, aiz kuru mugurām nestāv miljardu impērijas, ir ļoti grūti ilgstoši atrasties uz viļņa.

    • Wiljamsiem tas ir jāpierāda vien tikpat lielā/mazā mērā, kā jelkurai citai komandai..

      Un ka nav nekāds veiksmes garants, šie lepnie nosaukumi – Toyota, BMW, B.A.R., Jaguar pierādījuši to vairāk nekā uzskatāmi, nu un protams, Ferrari turpināja pierādīt vēl pagājušajā sezonā 🙂

      • Wiljamsiem tas ir jāpierāda vien tikpat lielā/mazā mērā, kā jelkurai citai komandai..

        Un ka “miljardu impērijas” nav nekāds veiksmes garants, šie lepnie nosaukumi – Toyota, BMW, B.A.R., Jaguar pierādījuši to vairāk nekā uzskatāmi, nu un protams, Ferrari turpināja pierādīt vēl pagājušajā sezonā 🙂

  2. kaads var ne-juristu valodaa paskaidrot kaalab motori tiek atsaldeeti. un kaapeec Honda nevarees tos tuuneet jaunaas sezonas gaitaa? un kaapeec jau pagaajushajaa sezonaa neviens neieveeroja ka preciizi nav noraadiits terminjsh, ja jau Mercedes blokjeeja izmainjas, taatad visiem vajadzeetu buut straadaat zem neizmainiitiem noteikumiem.

    tomeer zinja laba. Ferrari un Renis varees meegjinaat nokjert Sudrabotos. labi arii ka atkal Alfonam neiet:) vismaz teoreetiski shitam vajadzeetu buut noziimiigam akmenim vinja uzpuutiigajaa daarzinjaa. zheel Hondas, dough.

  3. interesantu domu izlasīju vienā vācvalodīgā forumā – ja Hondai kā jaunpienācējiem endžinu jomā tagad ir saistoši 2014.gada visi noteikumi, tad kamdēļ gan viņu endžinu jūzeriem nevarētu ļaut lietot 5 komplektus uz sezonu..?

    jeb citiem vārdiem – kur un kā ir noteikts, kuros parametros kura gada ‘regulācijas’ ir spēkā??

    jeb vēl citiem vārdiem sakot – tomēr kā īlens maisam duras cauri fakc, ka FIA ir Francijā iedzīvokļots kantoris un no francūža vadīts – tā vietā lai atzītu kļūdu, lai cik stulba tā būtu (kā izskatās esam noticis ar tiem endžiniem), tiek izgudroti aizvien jauni fokusi-pokusi, lai tikai radītu iespaidu, ka ‘valstī viss ir kārtībā’ (c)

    Pie Skarbā Makša šitā droši vien nenotiktu..