Pirms 2015.gada sezonas kārtējo reizi tika izmainīti noteikumi mašīnu purngalu estētisko īpašību uzlabošanai, tomēr šīs izmaiņas ir ievērojami ietekmējušas arī aerodinamiskos rādītājus.

Pēc nopietnās kritikas 2014.gadā, FIA izdeva jaunu parametru kopumu, kas visai strikti definēja mašīnu purngalu parametrus, izmērus un atrašanās vietu. Tas nozīmē, ka 2015.gadā visām komandām būs visai līdzīgi purngali, kas lielā mērā atgādinās “Ferrari” 2014.gada modeļa purngalu. Tomēr daudzām komandām tik ievērojama purngala konstrukcijas maiņa ir sagādājusi pamatīgas problēmas, jo tas būtiski ietekmē visu mašīnas aerodinamiku. Nevar aizmirst, ka mašīnas purngals ir pirmais, kas sastop gaisa plūsmu un tas tālāk definē visu pārējo aerodinamikas elementu kopumu. Līdz ar to vairākām komandām nācās aerodinamikas jomā sākt no pašiem pamatiem un patērēt laiku simulācijās.

Jaunais “Mercedes” purngals “Autosport” versijā.

“Mums nācās veikt ļoti daudz aerodinamikas testus un konfigurēt parametrus no jauna, lai nepazaudētu to pamatu, kas nepieciešams aerodinamikas attīstībai,” paziņoja “Force India” tehniskais vadītājs Endijs Grīns. “Zemais purngals bija pamatīga revolūcija un mums pagāja ilgs laiks, lai to notestētu.”

Lai gan pagājušā sezonā galvenais konkurētspējas komponents bija dzinējs un tā reģenerācijas sistēmu darbība, ar šo sezonu pamazām priekšplānā atgriezīsies arī aerodinamikas nozīme, uzskata Grīns. Tieši tāpēc pareizi izveidots purngals ir ļoti svarīgs, jo jāliek visai mašīnas aerodinamikai uz to adekvāti reaģēt. Šajā elementā visiem priekšā ir “Mercedes”.

“Ja salīdzinām “Mercedes” ātrumu ātrajos līkumos, tad šī komanda šobrīd ir ar labāko aerodinamiku pat salīdzinājumā ar “Red Bull“,” paziņoja Grīns. “Mēs ļoti daudz varam mācīties no “Mercedes”, jo viņi ne tikai ir uzbūvējuši labāko dzinēju, bet arī sagatavojuši spēcīgāko aerodinamikas paketi.”

1 KOMENTĀRS

  1. aarpraac! kaapeec gan visiem buutu jaakopee pagaajushaa gada pashu negliitaako purngalu? pac purngals veel neko, bet tas shausmiigais kvazimodo kupris!!!! veeeee…..

    visgliitaakais pagajushogad bij’ Red Bull purngals. to vajadzeeja ieviest kaa standartu

  2. Nu ko ir labas ziņas…… Rory byrne ir atgriezies,un pievienojies Ferrari.Tas jaunais ferrari boss liek un saliek visus pa plauktiņiem. Manā skatijumā izmaiņas ir lielas marinello sastavā. Reizēm liekas ka vēsture var atkartoties. rory byrne palīdzēja mihaelam,bet kad ir S.Vettels sarkanajos rory byrne arī sarkanajos. Laikam vācieši pievēlk to labāko 🙂 Nesaku ka uzreiz šajā gadā sarkanie gūs uzvaras,būs grūti noķert Mercedesus,bet 2016 gadā var jau cerēt ka cinīsies pa titulu.. Lūk ko Krievu prese raksta ———->Весьма информированный итальянский журналист Лео Турини пишет в своём блоге, что Рори Бёрн, знаменитый конструктор, создававший чемпионские машины для Benetton и Ferrari, возвращается в Маранелло.

    «Это факт, что великолепный южноафриканский конструктор, разрабатывавший машины для Михаэля Шумахера, никогда полностью не разрывал связей с Маранелло, – рассказывает Турини. – То, что он снова работает в тесном контакте с техническим директором Скудерии Джеймсом Эллисоном и главным конструктором Симоне Реста, можно считать хорошим знаком».

    По мнению Турини, если у проекта по созданию машины 2015 года есть координатор уровня Рори Бёрна, это действительно неплохо, учитывая кадровые перемены последних месяцев, произошедшие в команде. Новому руководителю Скудерии Маурицио Арривабене, Себастьяну Феттелю и Кими Райкконену ещё предстоит сработаться, и перед ними стоят очень сложные задачи. В этой ситуации помощь мудрого Бёрна придётся весьма кстати.

    • tapeec ka Honda buutu laidusi ar pieciem endzhiniem sezonaa, ja jau vinjiem peec pagaajushaa gada noteikumiem.

      bet vispaapr…. kursh un kuraa briidii, un galvenais kapeec, izdomaaja ka Honda breuks peec pagaajushaa gada noteikumiem? visur tik apspriezh sekas, nevis ceeloni.

      • kā man mālējas, kāds klerks lepnajos Place de la Concorde opisos kko neizdomāja līdz galam (aizmirsa šo to ielikt 2015. gada noteikumu textos), un sarkano gudrās galvas atrada to ‘caumuru’, kas viņiem par labu.
        Nu un pie viena arī i reņiem, i meršiem, tikai Hondai kā ‘jaunpienācējiem’ ne..