“Mercedes” ir pārliecināti, ka komandas centieni palikt Formula 1 virsotnē tiek sekmēti no klientu komandu puses. Kamēr “Ferrari” un “Renault” strādā tikai ar divām komandām katra, bet “Honda” apgādā vien “McLaren” komandu, “Mercedes” dzinēju klientu sarakstā bez fabrikas vienības vēl ir arī “Williams”, “Force India“ un “Lotus” komandas. Lai gan tas nozīmē lielāku darba apjomu detaļu sagatavošanā, ieguvumi vairākkārt atsver zaudējumus, uzskata “Mercedes” dzinēju departamenta šefs Endijs Kovels: “Mēs saņemam lielāku datu apjomu un mums ir krietni lielāks noskrējies, jo visiem izmantojam identiskas detaļas.” Šos ieguvumus uzskatāmi var redzēt jau pirmssezonas testos, kad izturības ziņā “Mercedes” dzinējs ar pirmajiem spļiem ir priekšā konkurentiem un šajā attīstības fāzē tas ir īpaši svarīgi. Turklāt nevar aizmirst, ka F1 ir pazaudējusi divas jaunās komandas “Marussia” un “Caterham”, kuras arī bija attiecīgi “Ferrari” un “Renault” klienti, kas vēl vairāk ir palielinājusi plaisu starp “Mercedes” un tuvākajiem konkurentiem.
“Renault F1” kompānija ir paziņojusi, ka apsver iespēju izmantot dzinēju uzlabošanas kvotas vēlāk šīs sezonas gaitā, lai spertu platu soli attīstībā tieši pirms 2016.gada sezonas. FIA lēma, ka šīs sezonas laikā dzinēju ražotājiem ir iespējas izmantot 32 uzlabojumu kvotas un to var darīt visas sezonas garumā. Daļu kvotu dzinēju ražotāji jau ir iztērējuši, lai uzlabotu motoru pirms šīs sezonas, bet “Renault” plāno lielāko daļu kvotu pietaupīt uz sezonas izskaņu, kad ar lielāku datu apjomu būs iespēja precīzi un efektīvi viekt uzlabojumus motora attīstībai pirms 2016.gada sezonas. “Renault F1” vadītājs Sirils Abitebuls paziņoja, ka kompānija veikusi pietiekamus uzlabojumus pirms 2015.gada sezonas un var atļauties pietaupīt kvotas, lai vēl straujāk progresētu tieši pirms 2015.gada sezonas, kuras laikā uzlabojumu kvotu skaits tiks samazināts visiem dzinēju ražotājiem.
“McLaren” komandas problēmas ar izturību ir loģiskas sekas visai ekstrēmam mašīnas dizainam, kuru projektēja bijušais Adriana Ņūveja asistents Pīters Prodromu, skaidro komandas boss Rons Deniss. “Honda” slaidais dzinējs un Prodromu ekstrēmā dizaina filozofija ir devusi uzskatāmu rezultātu – tik šaura mašīnas aizmugurējā daļa nav nevienam citam 2015.gada modelim. Rons Deniss to jau ir nodēvējis par ‘nulles izmēra’ mašīnu un ‘meistardarbu’. “Mēs uzņēmāmiems risku un to pilnībā apzinājāmies, taču mēs zinām, ko darām un ko nākotnē varam sasniegt ar MP4-30 modeli,” paziņoja Deniss. Fernando Alonso paziņoja, ka tikai pēc trešās sezonas sacīkstes varēs reāli novērtēt jaunā modeļa izredzes šajā sezonā, tomēr uzsvars tiek likts uz nākotni un iespējams pilno potenciālu mašīna un dzinējs spēs parādīt tikai nākamajā gadā.
Izklausās ka Alonso varēs teikt atkal: “Next year”
Kā Var Nesolīt.. /Einārs Dižais/
Cik noprotams no izteicieniem tad spāņu kalējam arī McLaren smēdē čks vien iznāks.
Mainot saskaitāmos vietām,summ nemainās!:)