“Manor” jeb “Marussia” komandas centieni atgriezties F1 sacīkstēs jau 2015.gadā un tikt pie kārotās naudas balvas, kas varētu atgriezt vienību pie dzīvības, ir vainagojušies ar pirmo veiksmi. FIA nolēmusi nepublicēt oficiālo starta sarakstu uz jauno sezonu līdz pēdējam iespējamam brīdim, lai dotu “Manor” pēc iespējas vairāk laika. Lai gan “Force India“ nobalsoja pret (pēc tam pārējiem vairs nebija jēga balsot) “Manor” atgriešanos ar 2014.gada modeli, izredzes nav pilnībā zudušas, jo komanda turpina strādāt pie vecā modeļa uzlabošanas un pielāgošanas jaunajiem tehniskajiem noteikumiem. Nav izslēgts, ka komanda pagūs to izdarīt pirms čempionāts atgriežas Eiropā un tādā gadījumā tā drīkstēs ņemt dalību un arī pretendēt uz naudas balvu. Turklāt “Manor” jau ir samaksājusi arī dalības maksu startam F1 čempionātā. Noteikumi paredz, ka “Manor” ir jāspēj atgriezties ar esošajiem tehniskajiem noteikumiem atbilstošu modeli līdz Bahreinas GP izcīņai, kas notiks 19.aprīlī. Tomēr FIA vēlas arī pārliecināties vai “Manor” rīcībā ir finansiālais un tehniskais pamats, lai pilnvērtīgi aizvadītu visu sezonu.
“Force India” ir paziņojusi, ka jaunais 2015.gada modelis debitēs tikai pēdējos Barselonas testos, kamēr šajā nedēļā uz Spāniju tiks vests uzlabots 2014.gada modelis. Jaunā VJM08 modeļa attīstība neveicas tik raiti, lai to varētu izmantot jau šīs nedēļas testos un turklāt komandu skārušas arī finansiālas problēmas. Tā rezultātā testos mēs varētu ieraudzīt jaunā “Mercedes” protežē Paskāla Verleina debiju “Force India” sastāvā. Silverstonā bāzēta komanda tādā veidā ‘norakstīs’ daļu no parāda par “Mercedes” dzinēju piegādi, bet vācu ražotājs tiks pie iespējas izmēģināt jauno talantu Verleinu, kurš pērn kļuva par jaunāko uzvarētāju DTM vēsturē.
“Honda” kompānija ir nolēmusi šajā sezonā blakus “McLaren” jaunajam pilotam Stofelam Vandūrnam ART komandā GP2 čempionātā ‘iesēdināt’ savu protežē Nobuharu Macušitu (attēlā). 21 gadu jaunais Macušita ir Japānas F3 čempions un jau aizvadīja testus Abu Dabi pērnā gada izskaņā ART GP2 komandas sastāvā. Tostarp pērnā gada ART pilots un cits “Honda” protežē Takuja Izava nav attaisnojis uz viņu liktās cerības un šajā sezonā ir atgriezies Japānā, kur startēs Super Formula čempionātā Super GT sērijās “Honda” sastāvā.
Marušja dos pa pēdējām vietām, whats the point? FI tik dziļā krīzē, ka pat baidās? Ha.
seeing is believing..
kkā aizvien nostiprinās aizdomas, ka šitā Novo-marusjas prožekta galvenais mēŗķis ir piekabatot no FOM it kā pienākošās naudas par iepriekšējās sezonas rezultātiem.
Ok, nu a tālāk? Ar 2014 gada vāģi un dažiem uzlabojumiem sastādīs konkurenci vai tikai vietu aizņems..
a tālāk ‘pēc O’Henri stāstu motīviem’ – “Trests, Kurš Bankrotēja”.. elementāri
Laikam uzvārds Macušita japānā ir kas līdzīgs musu Kalniņam vai Ozoliņam. Mēģināju pārliecināties, vai šis Nobuharu nav radinieks kādreizējam IndyCar braucējam un Panasonic dibinātāju klana pārstāvim Hiro Macušitam, taču nekādas norādes netā neatradu. Tad jau vienkārši uzvārda brālis 🙂
Japāņi to “i” izlaiž. Izklausās – Macušta. Angļu valodā arī labskanīgāk. Bet uzvārds varētu būt diezgan izplatīts. Visi japāņu uzvārdi ir balstīti uz reāliem objektiem Matsu – priede, shita – zem… Zempriedītis?
Takahaši – “Augsttilts”, Aomori – “Zaļais/Zilais Mežs” (“Zaļmežs”?) utt.
un ar visu “Š” mīkstinājumzīmi arī, ‘izklausās’?
“š” japāņiem ir smalkāksplānāks nekā latviešu “š” – kaut kur pa vidu starp mūsu “s” un “š”.
Ķīniešiem tuvākais ir “x” burts pinjinā, kas skan līdzīgi, vēl smalkāk taču tur jau latviski raksta “s”.
Xian – Siāna, tiesa nobumboto pilsētu Japānā arī sauc Hirosima, ne Hirošima.
Jāpiebilst neesmu, ka neesmu eksperts šajās abās valodās, kaut jau gadus 6 pamīšus apskatos te vienu, te otru… pamatus, teikumu struktūru, hieroglifisko rakstību. Ķīniešiem tomēr vieglāka gramatika, un arī drusku parunāt mandarīnu izloksnē ir iznācis, bet līdz P.Pildegovičam man, ak vai, cik tālu tālu.
īstenībā interesanti, Paldies Māri ka padalies ar Zinībām, kautvai kā Tu pats ķipa formulē, amatieriskām. Bet tas nekas, labāk ja kāds uzraksta to ko daudzmaz zin vai Domā nevis visādu tuftu par fermeriem, čikeniekiem utml. Varbūt Aldis te var papildus tabu ieviest, teiksim ”Citas Lietas” kur mēs te F1.LV sakarā kopā sanākušie varētu padalīties ar viedokļiem arī citās sfērās. Piem. par gramatiku, architektūru, aviāciju, vēsturiskiem atgadījumiem, personāžiem utt utjpr You name it