Pēc smagajām testu sesijām, kurās netrūka tehnisku problēmu, “Honda” dzinēju ražotājs ir homoloģējis savu jaudas agregātu jaunajai sezonai. Pēc pēdējās testu sesijas visiem dzinēju ražotājiem bija jāveic šī procedūra, lai gan sezonas laikā joprojām būs pieejamas kvotas jaudas agregāta uzlabošanai. “Honda” gadījumā pieejamo kvotu skaits būs atkarīgs no tā, cik tās iztērēs konkurenti un šī neziņa vēl vairāk sarežģī situāciju japāņu dzinēju ražotājam. Tostarp “Honda F1” boss Jasuhisa Arai noliedza, ka problemātiskā starpsezona un “Honda” ielas auto gaisa spilvenu skandāls, kā rezultātā ir atkāpies kompānijas prezidents Takanobu Ite, ir ietekmējis F1 projekta ilgtspēju: “Jaunais prezidents pilnībā atbalsta Formula 1 projektu!”
Bernijs Eklstons ir nolēmis atbalstīt finansu grūtībās nonākušās privātās komandas, avansā piešķirot tām naudas balvas. “Force India”, “Sauber” un “Lotus” ir lūgušas palīdzību, jo radušās problēmas ar brīvo līdzekļu plūsmu. Starpsezona ir smags laiks privātajām vienībām, jo mašīnas attīstībā un testos tiek tērēts ap 40% no visa budžeta, tomēr ienākumi šajā laikā nav. Parasti naudas balvas par iepriekšējo sezonu tiek maksātas daļās sākot ar aprīli, tomēr Eklstons ir piekritis lielu daļu izmaksāt jau martā, kas nodrošinās privāto komandu dzīvotspēju. Problēmas sākās pēc tam, kad piegādātāji sāka prasīt samaksu avansā, jo visi bija mācījušies no “Caterham” un “Marussia” gadījuma, kad bankrotējušās komandas palika parādā saviem partneriem.
“Marussia” jeb “Manor” komanda turpina cīnīties un līdz piektdienai, kad uz Austrāliju dodas FOM apmaksātais čarterreiss ar visu komandu aprīkojumu, ir jāpagūst sagtavot arī jaunais modelis. “Manor” bāzē pamazām atkal atgriežas darbinieki un to skaits aug, jo tagad darbs rit vairākās maiņās, lai saražotu mašīnas detaļas un aizvadītu triecienizturības testus. Tāpat komanda jau ir nosaukusi savu pirmo pilotu – Vilu Stīvensu, kurš F1 debitēja pērn pēdējā posmā Abu Dabi. Savukārt uz otro pilota vietu ir vairāki kandidāti – Stofels Vandūrns un Kevins Magnusens (attēlā) – abi “McLaren” akadēmijas biedri. Nevar aizmirst, ka “Manor” komanda ir krietnu summu parādā “McLaren” vienībai, kas neskatoties uz to jau ir piekritusi tehniski atbalstīt vienību arī šajā sezonā. Tāpat viens no kandidātiem esot Gido van der Garde, kurš var ienest “McGregor” kompānijas naudu un kurš palika bez pilota vietas “Sauber”. Sarakstā atrodams arī Roberto Meri vārds – jaunais spānis pērn “Caterham” sastāvā piedalījās vairāku GP posmu piektdienu treniņos.
Par ķiveru ”homologāciju” – diezgan pastulbs aizliegums. Vai tad FIA nav svarīgāku problēmu ko risināt? Un nav arī pateikts kā sodīs neklausīgos – 1 dienu liks lasīt musaru Concordijas laukumā, vai? Anyway, gandrīz gribas derēt ka VET un RAI uz to homologāciju ieradīsies ar identiskām kaskām 🙂
ā, jā…nepamanīju ka šeit blogā iepriekš nav ticis raxtīts par FIA pieņemto aizliegumu pilotiem mainīt ķiveru krāsojumu, pasteidzos obviously, excusa me