2007. gada pasaules čempions Kimi Raikonens paziņojis, ka šosezon “Ferrari” komandai izdevies uzbūvēt daudz konkurētspējīgāku modeli kā pagājušogad. “Kopumā jūtamies daudz pārliecinātāki kā komanda, un esmu pārliecinātāks, ka esam daudz labāk sagatavojušies nekā pērn,” atzīst Raikonens, kurš pērn ne reizi nefinišēja labāko trijniekā. “Esam ļoti apmierināti ar paveikto, taču vēl daudz darāmā priekšā, taču tā ir daļa no šīs spēles.” Raikonens gan atzīst, ka objektīvi spēku samērus varēs salīdzināt tikai pirms došanās uz Eiropu. Vaicāts par komandas dibinātāja Enzo Ferrari izteikumiem, ka kļūšana par tēvu padara braucēju lēnāku, Kimi, kurš pērn pirmoreiz savā karjerā beidza sezonu ārpus labāko desmitnieka, sev tipiskajā manierē atbild: “Diez vai ir iespējams būt vēl lēnakam kā pagājušajā sezonā.”

Peress“Force India” komandas braucēs Serhio Peress atzīst, ka sezonas sākums būšot ļoti sāpīgs un ļoti izaicinošs. Komandas finansiālās problēmas liedza iespējas doties uz testiem Heresā, taču Barselonā pirmajās dienās tika izmantota 2014. gada formula. “Mūsu ātrums nav ne tuvu tam, ko bijām iecerējuši, tomēr mums ir lieliskas iespējas attīstīt mašīnu un progresēt sezonas gaitā.” Pagājušogad meksikāņu braucējam izdevās izcīnīt 3. vietu Bahreinā, šogad mērķi ir krietni zemāki: “Sezonas sākumā neceram uz lieliem varoņdarbiem. Ja līdz Eiropas posmiem izdosies gūt kaut punktu, tas būs lielisks sasniegums.”

Pavisam nesen “Red Bull” komandas vadītājs Kristians Horners paziņoja, ka lielisks veids, kā samazināt strauji augošos F1 komandu budžetus, būtu vēja tuneļu izmantošanas aizliegums. Horners uzskata, ka tieši ietaupītais laiks un resursi šai lauciņā varētu būt veids kā F1 attīstīties. Tikmēr radikāli pretēju viedokli pauž “Williams” komandas vadītāja Klēra Viljamsa. “Mums ir divi vēja tuneļi, kuru attīstībā ieguldīti miljoni. Manuprāt ir daudz citu veidu kā samazināt izmaksas. Jā, ilgtermiņā tas varētu ļaut ietaupīt līdzekļus, tomēr īstermiņā to aizliegums liks palielināt izmaksas, radot citas tehnoloģijas, kas varētu aizstāt vēja tuneļus.”

Kāds ir tavs viedoklis? Vai esi Hornera vai Viljamsas pusē? Padalies ar savu viedokli aptaujā un komentāros!

1 KOMENTĀRS

  1. Ideja par vēja tuneļu izmantošanas aizliegšanu 1.formulā ir tas pats, kas, piemēram, ekskluzīva Mercedes modeļa iegāde, ekonomijas nolūkos atsakoties no iemontēta ledusskapja šampanieša glabāšanai. Vai arī izdzerto šmigas pudeļu regulāra vešana uz vienīgo mikrorajona salātzaļo konteineru ar baigo misijas apziņu, ka tiek glābta valsts ekoloģija. Vai arī diētas ieturēšana McDonaldā, tradicionālo piecu megačīzburgeru vietā apēdot tikai četrus 😀
    Krieviski tas saucas “показуха”.

    • ..un po-anglicki – ‘rearranging the deck chairs on R.M.S. Titanic’

      bet ir arī vēl kas, ko kāds vecs vieds sirms vīriņš teica jau pirms gadiem – ‘Everybody knows what is done wrong with Formula1, but nobody knows how to do it right’..

      • Kā tad nezina? Es zinu gan! 😀 1.formulā ir vajadzīgs viens neatkarīgs šasiju ražotājs un dzinēju ražotājs, no kuriem tad visas komandas pērk mašīnas un motorus. Ir taču pilnīgi skaidrs, ka ar mūsdienu pieejamajām ūber-kosmiskajām tehnoloģijām un no tā izrietošajiem drastiskajiem ierobežojumiem visa F1 koncepcija sen kā nonākusi pilnīgā strupceļā. Protams, tas nozīmētu pilnīgi jaunu ēru un tādi F1 pieminekļi kā Ferrari to nespētu sagremot, taču gan jau pasaule pārdzīvotu.
        Patiesībā domāju, ka agri vai vēlu kaut kas tāds notiks. Ir taču redzams, ka sistēma iet uz grunti. Palikušas vien 10 komandas, no kurām 4 dzīvo, 2 ķepurojas, 3 agonē, bet 1 ir dziļā komā, kas robežojas ar klīnisko nāvi.

  2. Oh, un kurš to būtu vēl teicis, zampu, vai, sākuši mazāk lakt? ha ha ha… ekonomists parādījies. Vnk skaista pļekstēšana par par eko un eco tēmām, zinot to ka tas tiks 100% noraidīts, jo pašiem RB jau nu 100gadu nevajag datorsimulācijas, bet kārtīgus vēja tuneļus… 😉