“Mercedes” piloti uzsākuši jauno sezonu ar pārliecinošu dubultuzvaru Austrālijā. Uzvaru izcīnīja pagājušā gada čempions Luiss Hamiltons, kas visas sacīsktes garumā pārliecinoši kontrolēja notikumu attīstību, pārspējot Niko Rosbergu, savukārt uz pēdējā goda pjedestāla pakāpiena “Ferrari” jaunpienācējs Sebastians Fetels.
Hamiltonam izdevās nosargāt pirmo vietu startā, kur pēc saskaršanās ar Felipi Nasru savu mašīnu nenovaldīja Pastors Maldonado. Viņa vadītā “Lotus” ietriecās sienā, un trasē devās drošības mašīna. Tā kā sacīkstēs nepiedalījās Botass (muguras trauma), Kvjats (pārnesumu kārba) un Magnusens (dzinējs), tad pirmo apli veica vien 14 braucēji.
Lielākā daļa braucēju izvēlējās 1 boksu apmeklējuma stratēģiju. Uz boksu apmeklējuma rēķina Sebastians Fetels tika garām Felipem Masam, savukārt 5. vietā pārsteidzoši turējās “Sauber” komandas debitants Felipe Nasrs. Kimi Raikonens, kurš nolēma veikt 2 boksu apmeklējumus, saskārās ar problēmām otrā pitstopa laikā, kā rezultātā somu braucējam sacīkstes beidzās. Malā palika arī Makss Verstapens, kurš līdz savai neveiksmei cīnījās par vietām punktos.
Sacīkšu finišu sasniedza vien 11 braucēji, ļaujot punktos tikt arī abiem “Force India” braucējiem, lai gan neilgi pirms sezonas sākuma Serhio Peress izteicās, ka kaut viens punkts pirmajos četros posmos būtu lielisks panākums. Džensons Batons palika pēdējā vietā, līdz ar to “McLaren” komanda no Austrālijas aizbrauc bez ieskaites punktiem.
F1 čempionāts turpināsies pēc 2 nedēļām Sepangas trasē Malaizijā. Konstruktoru kausa izcīņa “Mercedes” ar 43 punktiem atrodas 1. vietā, viņiem seko “Ferrari” ar 15 punktiem, “Sauber” ar 14, un “Williams”, kuri šodien izcīnīja 12 punktus.
Rezultāti
Vieta | Nr | Pilots | Komanda | Dzinējs | Apļi | Pts | |
1 | 44 | Lewis HAMILTON | Mercedes | Mercedes | 58 | 1h 31m 54.067s ( 200.808 km/h ) | 25 |
2 | 6 | Nico ROSBERG | Mercedes | Mercedes | 58 | +1.3s | 18 |
3 | 5 | Sebastian VETTEL | Ferrari | Ferrari | 58 | +34.5s | 15 |
4 | 19 | Felipe MASSA | Williams | Mercedes | 58 | +38.1s | 12 |
5 | 12 | Felipe NASR | Sauber | Ferrari | 58 | +1m 35.1s | 10 |
6 | 3 | Daniel RICCIARDO | Red Bull | Renault | 57 | +1 aplis | 8 |
7 | 27 | Nico HULKENBERG | Force India | Mercedes | 57 | +1 aplis | 6 |
8 | 9 | Marcus ERICSSON | Sauber | Ferrari | 57 | +1 aplis | 4 |
9 | 55 | Carlos SAINZ | Toro Rosso | Renault | 57 | +1 aplis | 2 |
10 | 11 | Sergio PEREZ | Force India | Mercedes | 57 | +1 aplis | 1 |
11 | 22 | Jenson BUTTON | McLaren | Honda | 56 | +2 apļi | |
izst | 7 | Kimi RAIKKONEN | Ferrari | Ferrari | 40 | Ritenis | |
izst | 33 | Max VERSTAPPEN | Toro Rosso | Renault | 32 | Dzinējs | |
izst | 8 | Romain GROSJEAN | Lotus | Mercedes | 0 | Jaudas zudums | |
izst | 13 | Pastor MALDONADO | Lotus | Mercedes | 0 | Sadursme | |
ns | 26 | Daniil KVYAT | Red Bull | Renault | Pārnesumu kārba | ||
ns | 20 | Kevin MAGNUSSEN | McLaren | Honda | Dzinējs | ||
ns | 77 | Valtteri BOTTAS | Williams | Mercedes | Savainojums | ||
nq | 98 | Roberto MERHI | Marussia | Ferrari | |||
nq | 28 | Will STEVENS | Marussia | Ferrari |
Kopvērtējums pēc Austrālijas GP
Pilotu kopvērtējums | Komandu kopvērtējums | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Pirmā noriņķošana ir notikusi 🙂 Ar ko arī visus apsveicu ,vai izsaku līdzjūtību 😛
Garlaicīgi un bezcerīgi. Vienīgais action bija Arnolds uz goda pjedestāla 😀
Labi, ka šodien vēl ir biatlons…
Ja neskaita Seba pjedestālu tad tiešām nav par ko priecāties.Šitā prastā.līdz finišam,šoperēšana vairs neizsauc nekādas emocijas.
Jāpiekrīt Pro,ka šo sacīkšu lielākais akšens bija Terminātora uzstāšanās!Sen nebija Dzelzs Arčijs manīts….
Kāda velna pēc vajadzīgi rezerves piloti ja viņi nebrauc/viņiem neļauj braukt!!! Absurds.. Sūzija varēja gūt kaut pāris punktus
Kraštors kā vienmēr…
Kreisā aizmugurējā riteņa Sarkanais skrūvētājs laikam atlaists…
Vēl jāpagaida vakars kad varēs novērtēt kardināli savādāku komentēšanas stilu TV6 pārraidē (75% laiks jāslēdz klusumu) salīdzinot ar RTL.
frau Wolffa jau opiciāli saucās vien ‘test driver’, par ‘rezerves’ statusu nekas diži nav dzirdēts, jāatzīst
Nebija jau tik traki. Man pēc ziemas brivdienam arī šitais likās interesanti, ņemot vērā ka liela daļa izbira un trase tāda patukša sanāca. Nu protams vieniigi Rosbergs parādija ka ir tikai 2. pilots nekā interesanta starp meršiem, varbūt ja Ros butu sācis no pirmās tad Ham būtu kko interesantu sagādājis.
Kāds var pateikt ar ko starpsezonā nodarbojās McLaren? Visādi citādi jau būtībā nekā jauna. Kad tad F1 ir bijis tā, ka par titulu cīnās 5-6 komandas? Nekad. Šad tad 2 un tās tad var uzskatīt par interesantām sezonām, bet pēdējā desmitgadē populāra palikusi vienas dominējošās komandas soloizrāde:)
Protams McLaren nav diezko skaisti, bet tā kā viņi izvēlējās paši visu taisīt pēc sava prāta ( ne smelties labās idejas no citiem), tad jau šodienas stāvoklis ir diezgan loģisks. Principā viņi ir tur kur liela daļa bija 2014 sezonas sākumā.To parāda tas, ka, manuprāt, Batona best lap 2015 ir 1 sekundi lēnāks par Rosberga best lap 2014. Progress viņiem būs un ne tas mazākais. Tie paši Mercedes jau attīstījās sākot ar Šūmahera piesaisti, zināja mērķi un nekas tur nenotika pēkšņi.
Garlaicīga gonka. VET biš pacentās, lai būtu nr.3. Batons savu Hondu līdz finišam aizgādāja, arī labi.
Iespējams, ka manā 30 gadu pieredzē skumjākais un bezcerīgākais sezonas sākums. Čempions zināms. Konstruktoru kausa ieguvējs arī. Nepilna starta līnija un neglītas formulas bez titulsponsoriem. Pēc skata rodas iespaids, ka Formula Ford mašīnas ir labāk krāsotas. Pa visu sacīkstes laiku divas cik necik skatāmas apdzīšanas. Manor komanda pitos izpilda kaut kādu komēdiju. Piloti par vietām cīnās nevis trasē, bet tiesas zālē. No kalendāra izkrīt stabili Grand Prix un neviens pat īpaši neraujas vietā.
Var jau būt, ka zīmēju pārāk drūmās krāsās, bet labi nav. Ja es tagad būtu pirmo reizi piesēdies skatīties F1, tad nākamo reizi mani pie ekrāna varētu piedabūt labi ja pēc gadiem pieciem. Skumji.
Vienmēr pirmā gonka man ir bijusi kā svētki. Šoreiz tik vien kā spēju mierināt sevi ar domu, ka nākamā sezona varbūt būs labāka.
Manor komēdijas ‘morāle’ šķiet itin caurspīdīga – izlikties, ka ‘startē’ F1, un turpināt pieprasīt no FOM bonusu par pagājušā gada punktiem. Ceru,ka kļūdos..
Jā, bet juridiski tur viss OK (no sporta un FIA puses), bet FOM’am tas viss nepatīk… Bet vaina laikam ar Ferrari — šie vecā dzinēja softu laikam izmetuši miskatē un tagad velk ārā no bekapiem vai vēl ļaunāk — raksta par jaunu…
softa problēma, IMXO, ir tikai otmazka, lai nebrauktu
ka Ferrari varētu būt ko ‘nejauši’ izdzēsuši, es neticu principā. Ka par pērnā gada specenes dzinekļa sagatavošanu sarkanie prasa papildus, un Manor nespēj samaksāt, tam gan ticu.
P.S. Atvainojos par saviem komentāriem Alonso lietā. Izskatās, ka puisis tiešām ir ķirbi traumējis nopietni., jo pie atmošanās ir domājis, ka tagad ir 1995. gads un vispār neko nav sapratis. Nebiju pietiekami nopietni iedziļinājies tēmā un izteicu virspusēju spriedumu.
… un neatcerējies ka ir iekš McLaren. Tā kā citreiz pirms špļauj laukā, tad 7x …
Gribēju Tevi pakacināt par Botasu, bet lai nu paliek, apraksim kara cirvi 🙂
Vispār Alonso dabūja pa galvu ļoti konkeeti, tas nebija suda jocinjs.