“Mercedes” piloti uzsākuši jauno sezonu ar pārliecinošu dubultuzvaru Austrālijā. Uzvaru izcīnīja pagājušā gada čempions Luiss Hamiltons, kas visas sacīsktes garumā pārliecinoši kontrolēja notikumu attīstību, pārspējot Niko Rosbergu, savukārt uz pēdējā goda pjedestāla pakāpiena “Ferrari” jaunpienācējs Sebastians Fetels.

Hamiltonam izdevās nosargāt pirmo vietu startā, kur pēc saskaršanās ar Felipi Nasru savu mašīnu nenovaldīja Pastors Maldonado. Viņa vadītā “Lotus” ietriecās sienā, un trasē devās drošības mašīna. Tā kā sacīkstēs nepiedalījās Botass (muguras trauma), Kvjats (pārnesumu kārba) un Magnusens (dzinējs), tad pirmo apli veica vien 14 braucēji.

Lielākā daļa braucēju izvēlējās 1 boksu apmeklējuma stratēģiju. Uz boksu apmeklējuma rēķina Sebastians Fetels tika garām Felipem Masam, savukārt 5. vietā pārsteidzoši turējās “Sauber” komandas debitants Felipe Nasrs. Kimi Raikonens, kurš nolēma veikt 2 boksu apmeklējumus, saskārās ar problēmām otrā pitstopa laikā, kā rezultātā somu braucējam sacīkstes beidzās. Malā palika arī Makss Verstapens, kurš līdz savai neveiksmei cīnījās par vietām punktos.

Sacīkšu finišu sasniedza vien 11 braucēji, ļaujot punktos tikt arī abiem “Force India” braucējiem, lai gan neilgi pirms sezonas sākuma Serhio Peress izteicās, ka kaut viens punkts pirmajos četros posmos būtu lielisks panākums. Džensons Batons palika pēdējā vietā, līdz ar to “McLaren” komanda no Austrālijas aizbrauc bez ieskaites punktiem.

F1 čempionāts turpināsies pēc 2 nedēļām Sepangas trasē Malaizijā. Konstruktoru kausa izcīņa “Mercedes” ar 43 punktiem atrodas 1. vietā, viņiem seko “Ferrari” ar 15 punktiem, “Sauber” ar 14, un “Williams”, kuri šodien izcīnīja 12 punktus.

Rezultāti

Vieta Nr Pilots Komanda Dzinējs Apļi Pts
1 44 Lewis HAMILTON Mercedes Mercedes 58  1h 31m 54.067s  ( 200.808 km/h ) 25
2 6 Nico ROSBERG Mercedes Mercedes 58  +1.3s 18
3 5 Sebastian VETTEL Ferrari Ferrari 58  +34.5s 15
4 19 Felipe MASSA Williams Mercedes 58  +38.1s 12
5 12 Felipe NASR Sauber Ferrari 58  +1m 35.1s 10
6 3 Daniel RICCIARDO Red Bull Renault 57  +1 aplis 8
7 27 Nico HULKENBERG Force India Mercedes 57  +1 aplis 6
8 9 Marcus ERICSSON Sauber Ferrari 57  +1 aplis 4
9 55 Carlos SAINZ Toro Rosso Renault 57  +1 aplis 2
10 11 Sergio PEREZ Force India Mercedes 57  +1 aplis 1
11 22 Jenson BUTTON McLaren Honda 56  +2 apļi
izst 7 Kimi RAIKKONEN Ferrari Ferrari 40  Ritenis
izst 33 Max VERSTAPPEN Toro Rosso Renault 32  Dzinējs
izst 8 Romain GROSJEAN Lotus Mercedes 0  Jaudas zudums
izst 13 Pastor MALDONADO Lotus Mercedes 0  Sadursme
ns 26 Daniil KVYAT Red Bull Renault  Pārnesumu kārba
ns 20 Kevin MAGNUSSEN McLaren Honda  Dzinējs
ns 77 Valtteri BOTTAS Williams Mercedes  Savainojums
nq 98 Roberto MERHI Marussia Ferrari
nq 28 Will STEVENS Marussia Ferrari

 

Kopvērtējums pēc Austrālijas GP

Pilotu kopvērtējums Komandu kopvērtējums
V Pilots Punkti
1 Lewis Hamilton 25
2 Nico Rosberg 18
3 Sebastian Vettel 15
4 Felipe Massa 12
5 Felipe Nasr 10
6 Daniel Ricciardo 8
7 Nico Hülkenberg 6
8 Marcus Ericsson 4
9 Carlos Sainz 2
10 Sergio Pérez 1
11 Jenson Button 0
V Komanda Punkti
1 Mercedes 43
2 Ferrari 15
3 Sauber/Ferrari 14
4 Williams/Mercedes 12
5 Red Bull/Renault 8
6 Force India/Mercedes 7
7 Toro Rosso/Renault 2
8 McLaren/Honda 0

1 KOMENTĀRS

  1. Kāda velna pēc vajadzīgi rezerves piloti ja viņi nebrauc/viņiem neļauj braukt!!! Absurds.. Sūzija varēja gūt kaut pāris punktus
    Kraštors kā vienmēr…
    Kreisā aizmugurējā riteņa Sarkanais skrūvētājs laikam atlaists…
    Vēl jāpagaida vakars kad varēs novērtēt kardināli savādāku komentēšanas stilu TV6 pārraidē (75% laiks jāslēdz klusumu) salīdzinot ar RTL.

  2. Nebija jau tik traki. Man pēc ziemas brivdienam arī šitais likās interesanti, ņemot vērā ka liela daļa izbira un trase tāda patukša sanāca. Nu protams vieniigi Rosbergs parādija ka ir tikai 2. pilots nekā interesanta starp meršiem, varbūt ja Ros butu sācis no pirmās tad Ham būtu kko interesantu sagādājis.

  3. Kāds var pateikt ar ko starpsezonā nodarbojās McLaren? Visādi citādi jau būtībā nekā jauna. Kad tad F1 ir bijis tā, ka par titulu cīnās 5-6 komandas? Nekad. Šad tad 2 un tās tad var uzskatīt par interesantām sezonām, bet pēdējā desmitgadē populāra palikusi vienas dominējošās komandas soloizrāde:)

  4. Protams McLaren nav diezko skaisti, bet tā kā viņi izvēlējās paši visu taisīt pēc sava prāta ( ne smelties labās idejas no citiem), tad jau šodienas stāvoklis ir diezgan loģisks. Principā viņi ir tur kur liela daļa bija 2014 sezonas sākumā.To parāda tas, ka, manuprāt, Batona best lap 2015 ir 1 sekundi lēnāks par Rosberga best lap 2014. Progress viņiem būs un ne tas mazākais. Tie paši Mercedes jau attīstījās sākot ar Šūmahera piesaisti, zināja mērķi un nekas tur nenotika pēkšņi.

  5. Iespējams, ka manā 30 gadu pieredzē skumjākais un bezcerīgākais sezonas sākums. Čempions zināms. Konstruktoru kausa ieguvējs arī. Nepilna starta līnija un neglītas formulas bez titulsponsoriem. Pēc skata rodas iespaids, ka Formula Ford mašīnas ir labāk krāsotas. Pa visu sacīkstes laiku divas cik necik skatāmas apdzīšanas. Manor komanda pitos izpilda kaut kādu komēdiju. Piloti par vietām cīnās nevis trasē, bet tiesas zālē. No kalendāra izkrīt stabili Grand Prix un neviens pat īpaši neraujas vietā.

    Var jau būt, ka zīmēju pārāk drūmās krāsās, bet labi nav. Ja es tagad būtu pirmo reizi piesēdies skatīties F1, tad nākamo reizi mani pie ekrāna varētu piedabūt labi ja pēc gadiem pieciem. Skumji.

    Vienmēr pirmā gonka man ir bijusi kā svētki. Šoreiz tik vien kā spēju mierināt sevi ar domu, ka nākamā sezona varbūt būs labāka.

      • Jā, bet juridiski tur viss OK (no sporta un FIA puses), bet FOM’am tas viss nepatīk… Bet vaina laikam ar Ferrari — šie vecā dzinēja softu laikam izmetuši miskatē un tagad velk ārā no bekapiem vai vēl ļaunāk — raksta par jaunu…

      • softa problēma, IMXO, ir tikai otmazka, lai nebrauktu

        ka Ferrari varētu būt ko ‘nejauši’ izdzēsuši, es neticu principā. Ka par pērnā gada specenes dzinekļa sagatavošanu sarkanie prasa papildus, un Manor nespēj samaksāt, tam gan ticu.

  6. P.S. Atvainojos par saviem komentāriem Alonso lietā. Izskatās, ka puisis tiešām ir ķirbi traumējis nopietni., jo pie atmošanās ir domājis, ka tagad ir 1995. gads un vispār neko nav sapratis. Nebiju pietiekami nopietni iedziļinājies tēmā un izteicu virspusēju spriedumu.