Kārtējo lielisko uzvaru izcīnījis “Mercedes” komandas līderis Luiss Hamiltons, kurš pēc Bahreinas GP vēl vairāk atrāvies no sava komandas biedra Niko Rosberga, kas sacīkstēs palika 3. vietā, piekāpjoties “Ferrari” komandas braucējam Kimi Raikonenam, kas kopš atgriešanās Enzo Ferrari dibinātajā komandā vēl nebija kāpis uz goda pjedestāla.

Bahreinas GP ātrākie apļi
V. Braucējs Komanda Ātr. aplis Atst. Aplis
1 Kimi Raikonens Ferrari 1’36.311 42
2 Sebastians Fettels Ferrari 1’36.624 0.313 38
3 Niko Rosbergs Mercedes 1’37.326 1.015 36
4 Pastors Maldonado Lotus-Mercedes 1’37.665 1.354 43
5 Luiss Hamiltons Mercedes 1’37.857 1.546 38
6 Valteri Botass Williams-Mercedes 1’38.095 1.784 16
7 Felipe Nasrs Sauber-Ferrari 1’38.216 1.905 43
8 Serhio Peress Force India-Mercedes 1’38.338 2.027 39
9 Markuss Ēriksons Sauber-Ferrari 1’38.422 2.111 27
10 Niko Hilkenbergs Force India-Mercedes 1’38.653 2.342 40
11 Daņila Kvjats Red Bull-Renault 1’38.725 2.414 36
12 Daniels Rikjardo Red Bull-Renault 1’38.948 2.637 53
13 Fernando Alonso McLaren-Honda 1’38.992 2.681 38
14 Felipe Masa Williams-Mercedes 1’39.094 2.783 12
15 Romēns Grožāns Lotus-Mercedes 1’39.161 2.850 34
16 Makss Verstapens Toro Rosso-Renault 1’39.607 3.296 32
17 Karloss Sainss Toro Rosso-Renault 1’40.651 4.340 13
18 Vils Stīvenss Manor-Ferrari 1’41.759 5.448 36
19 Roberto Meri Manor-Ferrari 1’42.033 5.722 36

Kimi Raikonenam izdevās uzrādīt sacīkšu ātrāko apļa laiku. Somu braucējs to paveica 42. aplī, tādējādi panākot četrkārtējo pasaules čempionu Alenu Prostu. Sakira ir jau 20. trase, kurā Raikonenam izdevies uzrādīt ātrāko apli. Vienīgi Mihaels Šūmahers to ir spējis paveikt vairāk trasēs (24). Trešo vietu šai statistikas rādītājā ieņem Alens Prosts un Naidžels Mansels, kas uzrādījuši ātrāko apļa laiku 18 trasēs.

Ātrākie apļi karjerā
V. Braucējs Skaits
1 Mihaels Šūmahers 77
2 Alens Prosts 41
3 Kimi Raikonens 41
4 Naidžels Mansels 30
5 Džims Klārks 28
6 Mika Hakinens 25
7 Nikijs Lauda 24
8 Sebastians Fetels 24
9 Huans Manuels Fanhio 23
10 Nelsons Pikē 23
11 Luiss Hamiltons 22
12 Gerhards Bergers 21
13 Fernando Alonso 21

Kimi Raikonens savu pirmo ātrāko apli sasniedza 2002. gadā Austrālijas GP, kad somu braucējs aizvadīja savu pirmo posmu “McLaren” komandas sastāvā. Līdz ar to starp Raikonena pirmo un pēdējo ātrāko apli pagājuši 13 gadi, 1 mēnesis un 16 dienas, kas ir otrs garākais laika nogrieznis aiz Mihaela Šūmahera, kuram starp pirmo un pēdējo ātrāko apli pagāja vairāk kā 19 gadi.

Luiss Hamiltons kontrolēja notikumu gaitu un atradās vadībā lielāko sacīkšu daļu. Britu braucējs sasniedza divas ievērojamas robežas – 2000 apļu un 10000 kilometru pirmajā pozīcijā.

Bahreinas GP apļi vadībā
Braucējs Hamiltons Raikonens Rosbergs
Apļi vadībā 49 7 1

Secība

(apļi)

1-15
16-17
18-33
34
35-39
40-57
Kilometri un apļi vadībā karjerā
Braucējs Km vadībā Apļi vadībā
Mihaels Šūmahers 24 144 5 111
Airtons Senna 13 676 2 931
Sebastians Fetels 13 138 2 484
Alens Prosts 12 481 2 683
Luiss Hamiltons 10 148 2 005
Džims Klārks 10 121 1 943
Naidžels Mansels 9 642 2 091
04-bahrain-lap-chart
Bahreinas GP sacīkšu apļu diagramma
Riepas_BAH_15
Ķīnas GP riepu un boksu apmeklējumu stratēģija


“Lotus” braucējs Pastors Maldonado atzīmējās gan ar ātrāko boksu apmeklējumu, gan pārliecinoši lēnāko, tomēr serviss boksos visveiksmīgāk padevies komandām, kas cīnās par augstākajām vietām arī trasē.

Bahreinas GP ātrākie boksu apmeklējumi
V. Braucējs Komanda Laiks boksos Atst. Aplis
1 Pastors Maldonado Lotus 24.310 24
2 Sebastians Fetels Ferrari 24.449 0.139 32
3 Sebastians Fetels Ferrari 24.509 0.199 13
4 Luiss Hamiltons Mercedes 24.528 0.218 33
5 Kimi Raikonens Ferrari 24.547 0.237 40
6 Valteri Botass Williams 24.623 0.313 33
7 Niko Hilkenbergs Force India 24.679 0.369 25
8 Daņila Kvjats Red Bull 24.692 0.382 34
9 Romēns Grožāns Lotus 24.735 0.425 12
10 Kimi Raikonens Ferrari 24.773 0.463 17

Sacīkšu uzvarētāja Luisa Hamiltona bijušais komandas biedrs Džensons Batons piedzīvoja vienu no sliktākajām nedēļas nogalēm savā karjerā. Britu braucējs divreiz nobrauca malā treniņbraucienu laikā, neveica ieskaites apli kvalifikācijā un nepiedalījās sacīkstēs. Ja Batons būtu devies trasē svētdien, tas būtu viņa 100. posms “McLaren” sastāvā. Līdz šim 14 braucējiem ir izdevies aizvadīt 100 sacīkstes vienas komandas sastāvā. Pēdējais šim sarakstam pievienojās Niko Rosbergs, kurš to sasniedza Bahreinas GP laikā.

Līdz ar Batona nepiedalīšanos, šīs sacīkstes iegāja vēsturē ar visu laiku jaunāko braucēju sastāvu. Vidējais vecums starp 19 braucējiem bija 26 gadi, 9 mēneši un 10 dienas. Līdzšinējais rekords (26 gadi, 11 mēneši, 13 dienas) tika uzstādīts pagājušā gada atklāšanas posmā Austrālijā.

Luiss Hamiltons ir uzsācis sezonu ar pole position katrā no pirmajām četrām sezonas sacīkstēm.

Secīgu pole positon skaits sezonas sākumā
Gads Braucējs Skaits
1988 Airtons Senna 6
1989 Airtons Senna 5
1991 Airtons Senna 4
1992 Naidžels Mansels 6
1993 Alens Prosts 7
1997 Žaks Vilnēve 4
1998 Mika Hakinens 5
2015 Luiss Hamiltons Vismaz 4

“Force India” kļuva par 11. komandu F1 vēsturē, kas guvusi 500 punktus. Indiešu komanda pārņēma “Spyker” komandu pēc 2007. gada sezonas. Kopš tā laika punktu sistēma ir ievērojami mainījusies (tad uzvarētājiem tika piešķirti 10 punkti un apbalvoti tika labākie 8 braucēji).

Fernando Alonso pirmoreiz kopš “Minardi” laikiem 2001. gadā 3 posmus pēc kārtas palika ārpus labāko desmitnieka. Tomēr spāņu braucējs saglabā optimismu, un cer jau pavisam drīz strauji uzlabot rezultātus. Alonso Bahreinā kļuva par 4. braucēju, kurš savā karjerā finišējis 200 sacīkstēs. Vairāk ir tikai Šūmaheram (237), Barikello (223) un Batonam (204).

Tikmēr “Toro Rosso” komandai šī bija viena no neveiksmīgākajām sacīkstēm. Abi braucēji izstājās, līdz ar to “Red Bull” meitas komandai deviņos piegājienos vēl nav izdevies gūt punktus Bahreinā. Turklāt šī bija tikai otrā reize F1 vēsturē, kad kādā posmā izstājas tikai 2 braucēji, turklāt abi nāk no vienas komandas. Iepriekšējo reizi tas notika 2009. gadā Japānā. Arī toreiz neveiksminieku lomā bija nonākuši tieši “Toro Rosso”.

Pamanīji kādu interesantu faktu, kas nav iekļauts rakstā? Padalies ar to komentāros!

1 KOMENTĀRS

  1. KOPĀ:
    – Mercedes kopvērtējuma vadībā bijuši jau 22 gonkas, panākuši Brabham, abi konstruktori dala 9. vietu. Nākamie sarakstā Cooper ar 25 gonkām kopvērtējuma vadībā
    – Reikenens jau aizvadījis 11 351 apli, šai rādītājā tika apsteigts Patrēze, Kimi ieņem 9. vietu
    – Savukārt nobraukto km skaitu ziņā Kimi apgājis Fisikellu un ar 55 945 nobrauktiem km ieņem 8. vietu
    – Tikmēr Red Bull kļuvuši par 16. konstruktoru, kuri nobraukuši vismaz 100 km, viņu rēķinā pēc Bahreinas iz 100 040 km
    – Mercedes Bahreinā pārsniedza 11 000 km atzīmi vadībā nobraukto km skaitu ziņā, 11 005 km vadībā
    – Hulkenbergs savā karjerā nobraucis jau 80 GP un nav kāpis uz pjedestāla, šai rādītājā viņš panācis Ljuci, abi dala 8. vietu. Tāpat viņš ar Ljuci dala 21. vietu pēc GP skaita bez uzvarām
    – Hamiltonam Bahreinā jau bija 11. pjedestāls pēc kārtas, šai rādītājā viņš panācis Fetelu (2013) un Fetelu (10/11), abi (visi trīs) dala 3. vietu
    – Hamiltons britiem atnesa 240. uzvaru, pārliecinoši līderi, vācieši apieti par jau 89 uzvarām
    – Kimi Bahreinā izcīnija savu 30. otro vietu karjerā, viņš ir 4. kuram izdevies šāds panākums, vēl Šūmaheram (43), Alonso (37) un Prostam (35)
    – Kimi klasificēts ticis jau 170. reizi, šai rādītājā viņš panācis Trulli, abi dala 6. vietu
    – Mercedes izcīnija savu 39. pole position, panākuši Brabham, abi dala 7. vietu
    – Tāpat Kimi no 4. vietas jau startējis 21. reizi, panācis Barikello, abi dala 8. vietu. Kimi somiem atnesis 50. ceturto starta vietu. Somija kļuvusi par 7. valsti, kura no 4. vietas startē vismaz 50x
    – Tikmēr Botass somiem atnesis 50. piekto starta vietu, arī šai rādītājā Somija kļuvusi par 7. valsti ar 50x
    – Mercedes 50. reizi startē no pirmās starta rindas, viņi kļuvuši par 9. konstruktoru ar šādu sasniegumu
    – Hamiltons 120. reizi kvalificējies iekš TOP5, 6. rādītājs
    – Kimi iekš TOP10 kvalificējies jau 176x, panācis Kulthārdu, abi dala 5. vietu
    – Tikmēr Mercedes no TOP10 startē jau 200. reizi, kļuvuši par 11. konstruktoru ar šādu sasniegumu
    – Hamiltons punktu skaita ziņā apgājis Šūmaheru un ar 1579 punktiem ieņem 3. vietu
    – Pateicoties Hamiltona uzvarai, briti jau sasnieguši 7000 punktu robežu (7000,28 punkti)
    – Pateicoties savai 6. vietai Rikardo apgājis Patrēzi visvairāk izcīnīto punktu skaita ziņā bez čempiontitula, ieņem 10. vietu
    – Rosbergs finišē punktos jau 100. sacīksti, dala 12. vietu ar Pikē
    – Fetels punktos finišē jau 15. reizi pēc kārtas, viņš dala 9. vietu ar Rikardo (2014), Alonso (13/14) un Reitemanu (80/81)

    VIENĀ KOMANDĀ:
    – Hamiltonam (Mercedes) jau 15. uzvara, dala 12. vietu ar Laudu (Ferrari) un Stjuartu (Tyrrell)
    – Rosbergs (Mercedes) sasniedzis finišu jau 87. gonku, panācis Batonu (McLaren), abi dala 8. vietu
    – Hamiltonam (Mercedes) 16. pole position, panācis Alonso (Renault) un Sennu (Lotus), dala 12. vietu
    – Rosbergs (Mercedes) punktu ziņā apgājis Batonu (McLaren) un ar 878 punktiem ieņem 6. vietu. Arī punktu skaita ziņā bez čempiontitula notikusi šāda paša rotācija, Rosbergs ieņem 3. vietu
    – Punktos Rosbergs (Mercedes) finišē jau 75. reizi, panācis Alonso (Renault), abi dala 9. vietu

    • statistiku šķilt ir labi, tomēr vispārējam kontekstam arī ģeldētu salīdzināt vairākus parametrus..

      konkrēti, šīs frāzes sakarā: “Hamiltons britiem atnesa 240. uzvaru, pārliecinoši līderi, vācieši apieti par jau 89 uzvarām”

      Cik ir bijis pat ne čempionu, bet vienkāŗšu ‘godalgoto vietu’ ieguvēju vāciem, un cik – britiem? Bez titāna MSch, tā mazā brālīša un brīnumbērna VET, vienīgie, kas vēl nāk prātā no doičlandes, ir ROS (kas vispār ir pus-/kārklu-vācietis) un Niks ‘Fiksais’ Haidfelds.. Kamēr Union Jack pavalstniekus-F1 medaļniekus uzskaitot, listē būs vairāk rakstzīmju nekā tavā pilnā postā kopā 😉

      morāle – ir Apvienotā Karaliste F1 universuma centrs, tur nu nekā nepadarīsi, patīk tas vai nē.

      • sorī, WordPress nianšu dēļ neparādījās tekstā Štuks-juniors un f. Tripps (kas Šūmaheriem zemļaks, interesantas sagadīšanās pēc)..

      • Stati ir stati neatkarīgi no tā cik daudzi tos ir izcīnījuši. Kaut vai viens pat Šūmis būtu paņēmis visas PAŠREIZĒJĀS vāciešu uzvaras, tik un tā statos vācieši būtu otrie uzvarām bagātākie aiz britiem. Protams, ka tas nenozīmē, ka vācieši ir otra labākā nācija aiz britiem, bet turpat ar francūžiem, brazīļiem viņi ir

      • F1. statistiku nav iespējams objektīvi novērtēt. F1 varētu iedalīd divos laikmetos Džentulmeņu sacīkstes un komercālās sacīkstes. Džentulmeņa sacikstes vairāk līdzinājās amatieru sacīkstēm kur maz tika domāts par statistikas rādītājiem līdz ar ko F1 kļuva komercālāks vairāk pievērsās sacenšanos visās jomās. Kā ir rādījuši pēdējie 30gadi noteikumu maiņas un F1 sezonai kļūstot gārākai krīt varums agrāko rekordu gan kritīs pašreizējie rekordi ja F1 uzņems tādu pašu kursu.

      • arī tas, patiesi, kamdēļ ‘analizēt’ status (sic), sākot no AD 1950 ir zināma līdzība ar pašapmierināšanos..

      • Jā, bet F1 sākās 1950. gadā, tāpēc arī stati sākas no tās pašas sezonas. Tikpat labi arī citos sporta veidos var neņemt vērā vecākos status, piemēram, futbolā PK finālturnīru var ņemt tikai pēdējos 20 gadus, nevis kopš pirmā turnīra 1930. gadā, bet stati tiek apkopoti sākot ar 1930. gadu, jo tad tika izveidots PK finālturnīrs. Tas pats attiecas uz F1. F1 tika izveidots 1950. gadā un stati tiek ņemti sākot ar pašu, pašu pirmo F1 posmu 1950. gada 13. maijā. Patīk tev tas vai nepatīk, bet tā tas ir