“McLaren” komandas vadītājs Ēriks Buljē uzskata, ka beidzot ir izdevies novērst problēmas, kas sākās jau 2014. gadā, kad vairāki uzlabojumi nestrādāja kā plānots. “Ir notikušas pamatīgas pārmaiņas gan mūsu darba kultūrā, gan filozofijā,” uzsver Buljē.  Franču speciālists uzsver, ka darbinieki ir motivēti, kas palīdz pārvarēt jebkādus sarežģījumus, un palīdz uzlabot mašīnas konkurētspēju. “Pagājušogad puse no mūsu mašīnas uzlabojumiem nestrādāja. Šogad šo skaitli esam samazinājuši līdz nieka 5 līdz 10 procentiem.”

Silverstounas trases direktors Patriks Alens ir paziņojis, ka trasēm ir nepieciešama savstarpējā sadarbība, lai cīnītos ar to izzušanu no kalendāra. Alens uzsver, ka pēdējo gadu laikā kalendārā strauju popularitāti ieguvušas sacīkstes austrumos, bet savu vietu zaudējušas Francija un Vācija, turklāt arī Itālijas GP ir uz riska robežas. Tāpat tiek pievērsta uzmanība tam, ka sacīkšu trases Eiropā bieži vien ir tradīcijām bagātākas, un Alens uzsver, ka tieši šādām, emocijām un tradīcijām bagātām trasēm ir īpaši svarīgi saglabāt savu vietu.

“F1LV

Pavisam nesen uzzinājām, ka nākamsezon F1 čempionāts sāksies tikai 3. aprīlī. Tās nebūt nav vienīgās izmaiņas kalendārā. Malaizijas GP, kas kopš 2000. gada notiek sezonas sākumā, pārcelts uz septembri, sacīkstes Krievijā notiks maija sākumā, savukārt Eiropas GP, kas pirmo reizi F1 vēsturē risināsies Azerbaidžānā, notiks vasaras vidū pirms Vācijas GP izcīņās, kas varētu atgriezties kalendārā Hokenheimas trasē. Ja izmaiņas netiks veiktas, tad nākamsezon tiks aizvadīts 21 posms, padarot to par līdz šim garāko sezonu F1 vēsturē.

2016. gada provizoriskais kalendārs:

3. aprīlis – Austrālija
10. aprīlis – Ķīna
24. aprīlis – Bahreina
1. maijs – Krievija
15. maijs – Spānija
29. maijs – Monako
12. jūnijs – Kanāda
26. jūnijs – Lielbritānija
3. jūlijs – Austrija
17. jūlijs – Eiropa
31. jūlijs – Vācija
7. augusts – Ungārija
28. augusts – Beļģija
4. septembris – Itālija
18. septembris – Singapūra
25. septembris – Malaizija
9. oktobris – Japāna
23. oktobris – ASV
30. oktobris – Meksika
13. novembris – Brazīlija
27. novembris – Abū Dabī

1 KOMENTĀRS

  1. Laba sentence: “…pēdējo gadu laikā kalendārā strauju popularitāti ieguvušas sacīkstes austrumos…” Te jāpajautā – kādās aprindās tad šī popularitāte ir vērojama? Vācijas vai Francijas līdzjutēju aprindās? Jeb Bernija onkuļa un viņa grāmatvežu aprindās?

  2. May 1st. 3xWorld Champion died on this day few years ago – feels like just few, R.I.P. Great Airton Senna. A day before young F1 driver Roland Ratzenberger died. R.I.P. Airton died as a Greatest Champion Ever, Roland died as a Man Who Achieved His Dream

      • Pats nepārspīlē! Pēc tās 1994 gada Imolas gonkas, kura HVZ kapēc netika apturēta un kad MS mierīgi atrinķoja tos apļus, kas bija paredzēti, bet daži piloti, kuri cienīja Airtonu iebrauca boksos, jo saprata, ka nekas tur reanimējams vairs nav, man sāka likties, ka MS ir baigā gnīda. A varēja kļūt par manu favorītu daudzu gadu garumā. Lai nu kā tur būtu bijis, MS vismaz bija tas pilots, kurš Airtonu Sennu ir godīgā cīņā savulaik uzvarējis, varu novēlēt tikai veseļoties.

      • man nav ko paarspiileet. statistika runaa pati par sevi. paskat cik airtonam ir uzvaras kvalifikaacijaa un cik uzvares peec finisha. jaa vinjsh bija aatrs, pat aatraajais. tomeer biezhi nedraudzeejaas ar vesalo sapraatu un iekuulaas avaarijaas. kronis visam bija taa Monaco gonka. kad, buutdams minuuti priekshaa visiem, turpinaaja nez ko spiest un iespieda sienaa. reizeem drosme un stulbums ir viens un tas pats. jabkuraa gadiijumaa tas neliecina par Greatest Champion Ever.

      • Statistika ir tāda sūda padarīšana, kad un kā tā ir dabūta, uzreiz maina situāciju, Mišuļa 5 titulus dabūja uz paplātes ar rozā lentīti. Prosts, Senna, Pikē, Lauda titulus sadabūja stipri smagāk (izņēmumi: Mensels un Prosts 1992/1993 sezonas, tur bija tikai savs Williams jānoriņķo līdz finišam)

      • Inci – Prosta un Sennas laiki arī bija komandas dominances gadi… piemēram 1988 gada sezonā konkurentiem izdevās nozagt tikai vienu uzvaru Sennam un Prostam..tāka….. dominance bija vēl nospiedošāka nekā Miškas gados..

      • To be champion, you got to be a bastard, vai kko līdzīgā garā (citēts pēc atmiņas) nupat ir teicis pats Lauda, komentējot ROS-HAM situāciju.

        un senjors Senna da Silva par visiem 110% atbilda šim čempiona kritērijam. Saka jau, ka par mirušiem labu jeb neko, bet zināmas paralēles ar baznīcas diž-/svētmocekļu fenomenu nu vienkāŗši nevar nepamanīt..

      • espn.co.uk atstāstījumā – Laudas citāts par bastardiem – čempioniem:

        “Sure, everyone drives selfish,” he said. “What do you think these guys are here to do? I call them egocentric bastards. That is the only way to win and the only way to win the championship, they are all the same.

      • Inci..katram protams savs viedoklis, bet nu , komandas dominēšana ir neizbēgama, ja šī komanda ir ātrākā…tā ir vienkārša loģika….velkot paralēles starp piemēram Mišuļu un Fetalu – Mišuļa un Ferrari komanda dabūja pasvīst veselus piecus gadus, līdz pārtrauca savu ļoti garo non-champion sēriju… Mišuļa bija ne vien talantīgs pilots, bet arī labs tehnikas pārzinējs, kurš iespējams vislabāk spēja piegādāt komandai vajadzīgo informāciju par mašīnu.. (pretstats piemēram ir Raikonens, kurš nav pilots , kurš strādā uz formulu..viņš ir vadītājpilots – iedod labu , gatavu formulu un izdarīs savu darbu)….. ne velti Mišuļa piedalījās arī Ferrari ielas mašīnu izveidē.. Ferrari vajadzēja savākt pamatīgus resursus un cilvēkus piecu gadu garumā – darba augļi bija dominante…. salīdzinājumam Fetela dominante Red Bull bija tūlītēja – ģēnija Ņūija tehniskā risinājuma rezultēts Red Bull formulai tieši brīdī, kad tika ar kājām gaisā mainīti noteikumi…tā pati spēja pielāgoties izmaiņām…jeb – nospīdēja trāpīt…..plus vēl veiksme un Alonso neveiksmes – un rezultāts gatavs…kaut arī Miška nebija tas pats iemīļotākais pilots manā skatījumā, bet viņu tomēr es cienīju…es neteiktu vis, ka Miška pastaigādamies to visu sasniedza….tas bija pamatīgs darbs..

  3. ..sporta fani ir tāda suga, kurai best ever čempions ir tas, par kuru konkrētais fans fano…vienam best ever ir Senna, otram Šūmahers, bet kādam Maldonado fanam Maldonado…..sporta fani ir neobjektīvi cilvēki jau savā būtībā, jo fanisms nozīmē sava elka idelizēšanu un galējīgu izcelšanu starp citiem..tāpēc par best ever čempioniem nav jēgas strīdēties…tas katram savs…

  4. kkāds motorsporta mārketinga guru Zak Brown ir runājis uz Reuters par F1. I couldn’t agree more, ko viņš saka. Jācer, ka bernija darbadevēji sadzirdēs ‘signāliņu’ –

    “What I’m seeing is…attendance is down, TV ratings are down, car count (the number on the starting grid) is struggling. So your key performance indicators are all on a downward trajectory right now,” he said.

    “Every single client we had that was up for renewal has renewed. Every client we have that is in Formula One, is happy they are in Formula One.”

    “But even though the sport is massive, marketers do like things that are hot and buzzy. And right now Formula One doesn’t have the buzz it’s historically had. I think it can come back but they need to work on the product.”

    Pilns texc šeit – http://www.reuters.com/article/2015/05/01/us-motor-racing-sponsorship-brown-idUSKBN0NM41M20150501

    • …signālu droši ,ka nesadzirdēs…tā tomēr ir politika iekš F1… princips katrai politikai ir viens..tāpat kā mūsu valsts valdībā – visādu signālu ir pa pilnam no visām pusēm – bet izlemj vienalga tas , kuram ir vara….

    • TV reitingi ir vairaak graamatvediibas nekaa F1 popularitaates raadiitaajs. neviens nav pamaniijis ka tie nokrita kaa no klints peec F1 paarvaakshanaas uz maxas kanaaliem?

      tas ka fani neseko caur TV un nemaxaa Bernijam naudu nenoziimee ka vinji vairs nav fani. es pac arii skatos caur internetu. un nejuutos ka mazaak sekotu gonkai liidzi. esmu uzgaajis HD kvalitaates striimus ar adekvaatu SkySport komentaaru.

      man ir Lattelekom interaktiivaa TV. ko nu? man ir iespeeja buut maxaajosham reitinga daliibniekam? un nenaak ne praataa pirkt VIAsat uzparikti un paku kas pilna ar drazu, lai ik paarnedeelju skatiitos vienu man intereseejoshu kanaalu. turklaat ar janciigiem Janshevica komentaariem. misters “Barikello apdzen Rubensu Barikello!” ibio…

      bet ko nu par Latviju. globaalaa meerogaa milziigu demedzhu TV reitingiem nodariija F1 paarieshana no bezmaxas BBC uz kabelja Sky.

      long live internet steeming! Bernijs lai suukaa ledu

      • TV jautājumā Tev Āri ir 100% taisnība. Ne tikai Sky UK, bet Sky Italy, Sky Germany, Sky whatever…Viss šitais pasākums ir tagad . pārāk pakārtots $ nevis sportam vai šovam, F1 ir, pirmkārt, JĀbūt pieejamai arī ‘bezmaksas’ tv. Kas vēl gremdē reitingus ir tas ka, ok, lai būtu hibrīdmotori, bet tā visa kā taupīšana ir nonsenss, kā tad lai sacenšas ātrumā utml ja tev jātaupa riepas, jātaupa bendža, jātaupa motors, jātaupa ecu, jātaupa…bliņ, iznāk eco race nevis F1. Kas pie vainas, tas ir CVC un FIA alkatība, CVC domā tikai par piķi, to pašu var teikt par FIA kopš Todt pārdeva teikšanu CVC & Co(i.e. BCE). Visi tagad vaimanā par cēloņiem un attiecīgiem aspektiem, bet vienīgais kas var kautko mainīt ir 1kārt CVC & BCE, tad varbūt FIA. Visi runā, neviens neko nedara, visādi Zak-i utml baksta ar pirkstiem, bet kas no tā? Pat Fani saprot, a dižajiem āda ta bieza, šodienas lielais $ svarīgāks par rītdienas un parītdienas varbūt mazāku, bet ilgtermiņa $āriņu…

      • kas ta nu? pirmo reizi sanaak ka Agra teiktajam jaapiekriit… da i plusinjsh jaaieliek.

  5. …viena maza niansīte….priekš F1 sistēmas un grožu personām nišas F1 fani ir tie, kuri maksā – pārejie nu tā – varbūt ieteiks draugiem…….bizness ir bizness un nauda ir nauda….īpaši Bernijam, kurš ne par velti griež zobus par ,,interneta faniem,, (un nejau tāpēc ka viņš būtu vecs un neko nesaprastu no interneta nišas)…būsim atklāti – F1 ir bizness – arī šovs Formulā 1 tika izražots fanu pieplūduma labā ar zemtekstu palielināt peļņu…