McLaren” komandas menedžmenta direktors Ēriks Buljē ir pārliecināts, ka viņa komandas attiecības ar dzinēju partneri “Honda” kompāniju nenonāks līdz tādai stadijai, kā “Red Bull” un “Renault” ķīviņš. Lai gan “McLaren Honda” projekts šogad nav gājis pēc plāna, abas puses nedomā sākt meklēt vainīgos. “McLaren” piloti ir piedzīvojuši 6 izstāšanās un izcīnījuši 4 punktus pirmajos 7 posmos. “Tas nav viegli un tas ir nopietns pārbaudījums komandas menedžmenta sistēmai, jo mēs nevēlamies ieslīgt bezjēdzīgā ķīviņā ar preses starpniecību, kā to dara “Red Bull” un “Renault”,” paziņoja Buljē. “Galvenais ir informēt savus cilvēkus par visu notiekošo, lai arī reizēm šīs sakāves ir sāpīgas un apkaunojošas. Vieglāk būtu vainot partnerus, taču mums jāatbalsta viņi tā vietā. Ne viss ir mūsu rokās, tomēr esam piedāvājuši papildus savu palīdzību situācijas uzlabošanai.”

Bernijs Eklstons ir noliedzis runas, ka lielās četras komandas vēlas pārņemt kontroli pār Formula 1 čempionātu. Monreālā notika ‘lielā četrinieka’: “Mercedes”, “Ferrari”, “McLaren” un “Red Bull” vadības tikšanās, kuras laikā tika runāts par tā saucamo ‘franšīzes’ šasiju projektu, kas ļoti atgādina klientu šasiju piedāvājumu, kuram iebilst mazie ražotāji: “Williams”, “Force India” un “Sauber”. Pastāv uzskats, ka šis ‘frančīzes’ šasiju projekts ir daļa no plāna, ar kuru lielās komandas vēlas pārņemt savā kontrolē čempionātu. No ‘lielā četrinieka’ puses tas gan tiek pasniegts, kā rezerves plāns gadījumam, ja viena vai vairākas mazās komandas bankrotē un ir akūta nepieciešamība ātri papildināt mašīnu skaitu uz starta laukuma. Pēc aptuvenām aplēsēm ‘franšīzes’ šasijas versijā jaunai komandai sezonas budžetam pietiktu ar 100 miljoniem Eiro, kas nodrošinātu tai pietiekami konkurētspējīgu pērnā gada “Mercedes” vai “Ferrari” modeli, kamēr šī brīža mazās komandas ar lielāku budžetu pamazām tiks izspiesti no tirgus, nespējot konkurēt.

Kimi Raikonens ir paziņojis, ka “Ferrari” komandai ir jāveic pamatīgi un visaptveroši uzlabojumi, lai pārtrauktu “Mercedes” dominanti, kāda tika pieredzēta Kanādā. Pats Raikonens Monreālā sasniedza savu labāko kvalifikācijas rezultātu, taču sacīkstē pieļāva kļūdu, zaudēja goda pjedestālu un finišēja tikai pāris sekundes priekšā savam komandas biedram Sebastianam Fetelam, kurš startēja no pirmspēdējās starta rindas. “Ferrari” boss Mauricio Arivabene pēc finiša neslēpa savu sašutumu par zaudēto goda pjedestālu un norādīja, ka šāda kļūdas vairāk nedrīkst atkārtoties. Nevar aizmirst, ka Raikonens joprojām nav pagarinājis līgumu ar “Ferrari”.

1 KOMENTĀRS

  1. Vai tikai McLaren nav pienācis laiks pārskatīt savu statusu 1.formulas “karaļvalstī”… Vai viņiem tiešām ir nesatricināms pamats sevi ierindot šajā ‘lielā četrinieka’ kārtā? Vēl ne tik sen arī Williams bija ‘lielā gala’ komanda, bet nu jau skaitās pie ‘mazajiem ražotājiem’. Jā, varbūt McLaren pagaidām izdodas sakasīt salīdzinoši iespaidīgu gada budžetu, taču, cik ilgi tas tā turpināsies? Cik ilgi sponsori vēl gribēs ar viņiem ķēpāties? Turklāt Maki nav ne autokoncerns, ne burbuļūdeņu koncerns. Tātad pēc būtības viņi jau ir ‘mazie ražotāji’, kas turpina izmisīgi pāroties ar kādu ekskluzīvu motoru piegādātāju. Diemžēl izskatās, ka Honda-s epopeja varētu būt McLaren četrus gadu desmitus ilgušās un panākumiem bagātās vēstures ‘gulbja dziesma’. Dikti jau viņi spurojas pretī, bet uz to iet…

  2. Jā Makiem nožēlojama sezona, ja kāds vēlas varat internetā pameklēt pagājušā gada Japānas gp laikā Brands intervēja Denisu, skyf1 materiāls. Un kā Deniss lielīja Honda motoru, vēl šogad pirms sezonas solīja uzvaras, vajadzētu viņam likt noskatīties to visu un lai atbild par saviem vārdiem. Maki ir dziļā bedrē. Kas attiecas uz sponsoru naudu, tad viņi arī kādu laiku var iztikt bez tās, paskatās uz formulu, plika kā žurka, bet cik ilgi. Man Makus žēl, tomēr tā ir komanda ar lielu vēsturi, un gribas lai viņi ir konkurētspējīgi

  3. bernija oficiozā ir exclusīva intervija ar sinjoru Arivabeni. Nevarētu teikt, kas aplam jauns tur izlasāms, ja nu vienīgi šī otmaška pa sinjora Domenikāļa mantojumu:

    Q: After you took over you looked under every stone to find the reasons why Ferrari lost competitiveness with every year. What were the crucial points?

    MA: The team spirit! When I first came I saw a team that was quite divided – most of the guys were very defensive and I thought to myself: this is not the team that I recognise. My first task was to put them together again.

    F**k you very much!, kā saka amērikā 😀

  4. …viss ir pilnīgākajā kārtībā..tikai nezinītis autosporta jomā varēja gaidīt no Mclaren labus rezultātus…savādāk kā šogad nemaz būt nevarēja…sagribējāt, lai jauns ražotājs (tas ir – jaunajā ērā konkrēti ) visiem tūlītēji ieliktu….tas loģiski, ka tas būs vairāku gadu darbs… arī pats ,,bārdainis,, to saprot….kāpēc visi solījumi un lielīšanās??? vienkārša biznesa stratēģija – zīmola , tēla uzturēšana ..tāpat kā reklāmas televīzijā…ja Deniss būtu izteicies pirms sezonas negatīvi – tas būtu vairāk kā neloģiski…..tā ir reklāma – sponsoriem, ,,redzamībai,, , kas šim lielajam biznesam nav mazsvarīgi..šīs lietas savu darbiņu padarīja….skat kā par Hondu un Mclarenu runāja starpsezonā – tas arī bija vajadzīgs….nākamsezon varbūt nē, bet tuvākajā laikā ieskriesies..tas tāpat kā bērnam prasīt 4 gados, lai šis uzraksta domrakstu 9 klases līmenī…viss pakāpeniski….a pārējie malači – noticēja reklāmai, kas arī bija vajadzīgs konkrētajā laikā un deva savu artavu….

    • no visa šī pentera nevar īsti izsekot tavam domu gājienam un izkozt ko tu īsti gribēji atklāsmēt, bet nožēlojami nudien putniņ, patiesi nožēlojami putniņ, viss tas ir patiesi nožēlojami putniņ, tiktiešām tev taisnība putniņ, tas viss ir nožēlojami putniņ

      • a vispār ir iespējams izsekot kaut kam, kas dabā neeksistē??

        Misteram Wuttnansam viennozīmīgi patīk ļoti pašam sava (virtuālā) balss, (kā reiz Aguri-san sacīja par misteru Fraiju), bet ja nav satura, tad iedomati skaistās balss īpašnieku a) īsti par pilnu neviens neņem, b) ātri vien aizmirst, kad balss vairs neskan. Kur šodien ir misterz Fraijs, kurš rullēja iekš B.A.R., un līdzīpašniekoja Brawn GP..(?)

      • jēziņ , takš neseko – vaitad es to prasu?? 😀 😀 😀 …..turpini vien skatīties gonkas gonku pēc un ne par ko citu nedomāt 😀

      • a par ko gan man domāt? mums te esi tu kas par visu domā, par to zīmuļu cilāšanu un visām tām sfērām …

      • da labi Vutnāns k-gs. Vai tad tiešām pats neredzi ka nav iespējams ar Tevi diskutēt vai viedokļiem mainīties – Tu takš nevienu citu nedzirdi, viss ko Tu te dari ir līdz nejēgai līmē savus autoritāros postulātus un tēzes līdz kamēr visiem apnīk un Viņi aiziet gulēt vai Alu dzert. Un diskusijai kirdik.

    • profesora kungs, tad kaapeec citi endzhinu razhotaaji protesteeja pret Hondas priekshrociibaam ienaakot jaunajaa eeraa gadu veelaak?

      teoreetiski Hondai bija jaabuut labaa liimenii. jo gada laikaa vareeja un vajadzeeja noshpikot visus labaakos risinaajumus no Mercedes. uz to arii Dzihaadists un Denis cereeja. un attieciigi komenteeja savas sezonas ambiicijas. bet sanaaca tas motors kaads sanaaca.

      • …..Āri….nu pirmkārt jau tas protests nebij gluži kā skandāls…drīzāk protests kā mītiņš – savu viedokļu izteikšana ,,izejot ielās,, …..kādēļ to vajadzēja???? tādēļ Ferrari , Renault un Mercedes endžiniem šī trijcīņa pilnībā apmierina….formulā 1 bieži tik maz dzinēju ražotājus neredzējām… vai tā būtu Honda, vai Žigulis, vai Alfa – jaunu spēlētāju neviens negrib…kuram gan vajadzīga lielāka konkurence??? ..ilgtermiņā Honda būs konkurents – neizbēgami…un visi to saprot…..skatoties ilgtermiņā jauna ražotāja ienākšana pārējiem radīs galvassāpes…tas nu vairāk kā pašsaprotami…špikošana + risinājumi no iepriekšējiem gadiem + papildus konstruēšana konkrētai sezonai nebūt nav garants panākumiem….nevajag pat dzinējus – skat kā Toro Rosso – viņiem pat konstruktors bij tas pats Red Bull pirmajos gados – bet rezultātu tas vien nenesa….tur visu izšķir komponentu kopums, nevis ,,o , es norasēju dzinēju, pieregulēšu un ies,, …

      • aaaa, nu skaidrs. visu komandu vadiitaaju protestam pret Hondas netaisniigajaam priekshrociibaam kameer paareejo motori ir iesaldeeti nebija pamata. profesors Edgars Orangutaans pa vinjiem visiem ir gudraaks un noliek pie vietas.

      • ..kā ta nebija pamata??? pamats bija – un tieši sakarā ar šīm itkā netaisnīgajām priekšrocībām…tikai šaize tāda, ka motoru ražotāji nevarēja līdz galam ietekmēt Hondas ienākšanu vai neienākšanu f1 …ja būtu varējuši ietekmēt – būtu pamatīgs skandāls bijis…bet tāka iebilst īsti neko nevarēja , viss aprobežojās ar samērā klusu neapmierinātību…pamats mītiņam bija, un tie bija uztraukumi ILGTERMIŅĀ , nevis jau uzreiz šosezon..Hondas laiks vēl tikai pienāks…skaidrs ka nevienam nepatīk , ka visu pasniedz gatavu kādam un tam kādam darbs tikai jāturpina tālāk.. protams Honda ir ieguvēja, jo Meršu atstātā bāze un zināšanas spēlēs savu lomu, bet es atkārtoju vēlreiz – ILGTERMIŅĀ…..tas šo trio arī uztrauc…bet šogad vai vēl nākamgad no Hondas kautko gaidīt ir vairāk kā naivi……

      • kautgan es to par netaisnīgām priekšrocībām nesauktu..tad jau arī Brawn komandai bija netaisnīgas priekšrocības, vai visām tām komandām , kas pārdzima no prom aizgājušajām… Brawn pārņēma Hondas mantojumu…pati Honda kādreizējo B.A.R. …tas pats, tikai konstruktoru jomā…. Hondas dzinējiem Merši atstāja pamatu , fundamentu, uz kura turpināt darbu…un tālāk viss tikai saviem spēkiem..priekšrocības kā tādas tur nebija, kas atsauktos uz konkurētspēju – to mēs labi redzam šosezon…. komandu mītiņu es nosauktu tā – vienkāršas bailes no ,,jauniņā,, …par vienu konkurentu vairāk…un kuram ķešā vēl atstāts mantojums…thats all…

  5. p.s. – priekšrocību Hondai nebija…tā bija spēlīte iebiedēšanai un kā jau es teicu – stratēģisks plāns…. jo kā gan varētu pierādīt ambīcijas savādāk, ja ne trasē un cīņā?? …no publikācijām un intervijām?? comoon….

  6. Honda līmenī nevarēja būt, jo viena lieta ir ambīcijas – otra lieta ir prakse…pirmssezonās līmenī ir visi – gandrīz visi piloti sola fantastiskus rezultātus.. pagājušogad Kvjats solīja Vetela karjeras atkārtojumu, Verstapens bezmazvai superstāra tērpu jau bij uzvilcis , Perezs visus iegūtos panākumus dubultēšot, komandas visas būs noteikti labākas nekā iepriekšējā gadā….kas praktiski nav iespējams…tas viss ir redzamība un mārketinga plāns…tā ir jārunā, lai tu neizietu no aprites tavas redzamības ziņā un lai par tevi rakstītu un runātu….tas viss domāts presei un tavam tēlam, kas nes milzīgu artavu….par ambīcijām nešaubaties, tās ir bijušas vienmēr un visiem…

  7. …un kādas gan var būt priekšrocības – nu iedos tev labāko pagājušā gada motoru – būs gatavs motors un tu būsi ar to vienā līmenī ar pārējiem iepriekšējās sezonas nogrieznī, a tālāk tāpat tev pašam tas dzinējs ir jāattīsta tālāk sezonai kurā tu piedalīsies… Hondai tas neizdevās tik labi….priekšrocību lai būtu pārāki nebija – vienkārši Hondai viss nebija jāsāk no nulles , un bija sava veida atvieglojums – un tieši tas nevienam nepatika…

  8. Tik daudz penteri tiešām varēja nerakstīt, bet es arī neredzu neko īpašu Honda motoru vājumā. Patiesībā viņiem pienākas cepums par drosmi ienākt F1 motoru tirgū, kur konkurence ir nokaitēta līdz baltkvēlei. Nošpikot neko ne no viena nevar, jo F1 motori ir superslepeni un “brīvā tirgū” parādās tikai pēc gadiem 20. Bet te Hondai no zila gaisa jāuztaisa konkurētspējīgs engins.
    Salīdzinoši tie paši Mercedes pusi no McLaren komandas nospēra un viņiem vajadzēja 4-5 gadus, lai kļūtu par čempioniem.

    • par kadru párvilināšanu kā tādu ir taisnība, tikai gan ir jautājums, cik no tiem pārvilinātajiem kāds ko jēdz(a) par hibrīddzinējiem..

      Man kā senam Mansela un Vilnēva fanam (Hila mazāk), protams, ir prieks par Williams renesansi neseno, bet šīgada Monako GP (kur endžinam relatīvi vismazākā nozīme) tomēr arī tā vien uzdeva jautājumu – a varbūt Williams kāra paša kvalitātes nav neko diži atšķirīgas no agrāko sezonu vidējā (visai pelēcīgā) līmeņa, visa konkurētspēja vai tik nenāk ‘no iekšām’, ikurāt kā skaistums sļesarjam?

      • hmm… Austin …Monako gonkā Williamsiem bija paaaamatīgas problēmas ar riepu uzsildi…kā zināms, katrai komandai šī nianse atšķiras un iespaido visvairāk… Monako var teikt bij super nepiemērota šā gada Williamsiem… Kanāda gan visu nolika savās vietās….es ar ir priecīgs par Williams renesanci , – un kā man patīk tas Martini , gluži kā 1975 gada Brabham 🙂 …nostaļģija + atdzimšana…

    • Par 2007 – bet tāpēc jau visi tur tā ārdījās, ka nospiesti bija motorveidīgie risinajumi. Tajā pašā gadā kaut kas nospieda Force India aerodinamiku, izmantojot koplietošanas vēja tuneli. Un? Pilnīgi nekāds sods netika ierosināts. Vienkārši motors ir svēta lieta.

      Attiecībā uz Williams – viņiem tiešām skaistums nāk no iekšām. Bet viņi Monako vispār nebija sagatavojušies. Pat ātrumkārba uz leju nebija pārstellēta. Vienkārši izmaksu taupīšana. Jo visās pārējās trasēs viņi punktus savāks. Sorry, es neir Williams fans.

      • cik nu nonāca atklātībā senjora Alonzo emaili misteram Kaflanam – apspriests tur tika viss kas, tikai ne endžins. Ka šoferim no endžina smalkumiem sajēgas tāpat maz, tas arī tiesa.
        Bet – ņemot vērā maku ‘avota’ – Stepnija pozīciju iekš sarkanās skudērijas – nu dikti neticās, ka viņam vispār bija kāda pieeja jelkādai nozīmīgai infai par to.