Ar “Ferrari” braucēja Sebastiana Fetela trešo uzvaru sezonā noslēgusies Singapūras Grand Prix sacīkste. Otro vietu izcīnīja “Red Bull” pilots Daniels Rikjardo, bet trešais palika Fetela komandas biedrs Kimi Raikonens. Tikmēr Luiss Hamiltons piedzīvoja izstāšanos.

Fetels no pole position startēja lieliski, uzreiz izraujoties vadībā, kamēr viņam sekoja Rikjardo. Tikmēr peletona vidusdaļā uz vietas palika 17. gadīgais Makss Verstapens no “Toro Rosso”. Vēlāk gan viņa formula tika iestumta boksos, un mehāniķiem izdevās to iedarbināt, taču Verstapens bija zaudējis apli. Pēc pirmā apļa Fetela pārsvars pār pārējiem bija jau 3 sekundes.

Turpinājumā nekas daudz nemainījās līdz pirmajai boksu apmeklējumu sērijai. Felipe Masa atgriežoties trasē pēc sava pitstopa sadūrās ar Niko Hilkenbergu, un vācietis ietriecās barjerās. Pēc tam gan Hilkenbergs par sadursmes izraisīšanu saņēma 3. starta vietu sodu nākamajā sacīkstē.

Tika iedarbināta virtuālā drošības mašīna, un visi līderi devās boksos. Kvjats šajā situācija zaudēja visvairāk, jo viņš boksos bija devies dažus apļus ātrāk, tāpēc pēc VSC trasē atgriezās aiz “Mercedes”. Pāris apļus vēlāk trasē devās arī īstā drošības mašīna, kas nozīmēja Fetela pārsvara samazināšanos.

Sacīkste atsākās 19. aplī, taču Fetela pārsvars vairs nepalielinājās, un cieši aiz viņa sekoja Rikjardo un Raikonens. Tikmēr Hamiltons līderu trijniekam zaudēja aptuveni divas sekundes.

26. aplī Hamiltons pirmo reizi ziņoja par problēmām ar mašīnu. Viņam daļēji pazuda jauda. Turpmāko apļu laikā viņu apdzina gandrīz visas formulas un kopvērtējuma līderis atkrita līdz 16. vietai. Sākotnēji komanda mēģināja atrisināt problēmu, taču beigās Hamiltonam nācās izstāties.

Pēc salīdzinoši lēnajiem apļiem, 28. aplī Fetels savu ātrumu sāka palielināt. Otrreiz drošības mašīna trasē devās pēc tam, kad pa Singapūras ielu trases malu pastaigājās kāds fans. Tas izraisīja otro boksu apmeklējumu sēriju, izbojājot Niko Rosberga stratēģiju. Vācietis bija plānojis garu braucienu pirms sava pitstopa.

Sacīkste atsākās 41. aplī, divdesmit apļus pirms beigām. Sacīkstei atsākoties, starp līderiem atradās apli zaudējušais “Manor” komandas debitants Aleksandrs Rosi, kuram bija pārtrūcis radio savienojums ar komandu.

Fetels spēja atrauties no pārējiem, un izcīnīt savu karjeras 42. uzvaru, pārspējot Airtona Sennas rekordu ar 41. uzvaru. Pēdējos apļos ļoti ātri bija Makss Verstapens un Karloss Saincs. Pateicoties supermīkstajām riepām, kamēr pārējiem bija mīkstās, viņi tika garām abiem “Lotus” braucējiem, un panāca Serhio Peresu no “Force India”. Pašās beigās Verstapenam lika palaist garām Saincu, taču to viņš nedarīja un finišēja 8. vietā.

No sacīkstes bez Hilkenberga un Hamiltona izstājās arī Felipe Masa, abi “McLaren” piloti Fernando Alonso un Džensons batons, kā arī Romēns Grožāns.

F1 kopvērtējumā Rosbergs līderim Hamiltonam zaudē 41 punktus, bet Fetels no viņa atpaliek tikai par nieka 8 punktiem. Nākamais posms notiks jau pēc nedēļas, un tas būs Japānas Grand Prix, Suzukas trasē.

Singapūras GP – rezultāti

Vieta Braucējs Komanda Laiks/atst.
1 Sebastian Vettel Ferrari 2:01:22.118
2 Daniel Ricciardo Red Bull Racing +1.478
3 Kimi Raikkonen Ferrari +17.154
4 Nico Rosberg Mercedes +24.720
5 Valtteri Bottas Williams +34.204
6 Daniil Kvyat Red Bull Racing +35.508
7 Sergio Perez Force India +50.836
8 Max Verstappen Toro Rosso +51.450
9 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso +52.860
10 Felipe Nasr Sauber +1:30.045
11 Marcus Ericsson Sauber +1:37.507
12 Pastor Maldonado Team Lotus +1:37.718
13 Romain Grosjean Lotus +2 laps
14 Alexander Rossi Manor +2 laps
15 Will Stevens Manor +2 laps
R Jenson Button McLaren Gearbox
R Fernando Alonso McLaren Gearbox
R Lewis Hamilton Mercedes Power Unit
R Felipe Massa Williams Power Unit
R Nico Hulkenberg Force India Collision

 

19 KOMENTĀRI

  1. Fetels ir Singapūras monstrs. 4 uzvaras jau!

    bet, WTF Mercedes? gan jau ka jaunākie upgreidi izrādīsies downgreidi. šobrīd viņi paši vēl nesaprot kas ar SidrabBultām šitajā vīkendā notika.

    labi ka Japānas GP jau nākamnedēļ. degu nepacietībā redzēt kāds tur spēku samērs. vai tiešām Ferrari ir noķēruši Merkus?

    • mercu specialitāte rādās esam ātrās trases – Mondzā nebija konkurentu (kur HAM brauca ar upgreidoto endžinu).

      Un no atlikušajām racēm – 3 rādās esam kā reiz pa meršu gaumei – Suzuka, mexika un texasa, pārējās 3 nav tik viennozīmīgi, aber ar Singapūru tomēr arī nesalīdzinās. Patīk mums tas vai nē, bet HAM būs čempijons, un ROS otrais..

    • …..Ferrari nav noķēruši Meršus…. Meršus ir noķērušas kārtējās sacīkšu tehniskās nianses – riepu spiediena normu izmaiņas… pat ieslēdzot loģiku ikvienam būtu skaidrs, ka trases specifikas dēļ nejau nu uz dzinēja rēķina Merši būtu zaudējuši 1,3 sekunžu pārsvaru plus 1 sekundi vēl klāt….rēķinot visu kopā 2,3 sekundes (plus mīnus) no sākotnējā sezonas pārsvara….notiek tas pats kas 2013 gadā ar Fetelu , kad tolaik izmainīja riepu cietības normas – Fetelam tas nāca par labu un izglāba viņa titulu…šoreiz ar Meršiem – tikai pilnīgi pretēji…iespējams paveicās ka ir sezonas noslēgums – nosargās titulus , bet kopumā ir dimbā…. kārtējo reizi man jāsmejas – pietiek mainīt mazu niansi iekš F1 – un bilde mainās kājām gaisā …un kāds vēl strīdējās , ka F1 uzvarētāju nosaka pilotu māka braukt un mašīnai tik spiest – ha jāsmejas… nu mēs skaidri redzam , ka uzvarētāju nosaka sacīkšu komponentu kopums, un nevis mašīnas reālais ātrums vai pilota meistarība…..tā jau katru sacīksti varētu kautko mainīt – uzreiz šovs tiktu nodrošināts 😀 ….cirks, un nekas vairāk – arī tajā, kas notiek tagad….

  2. Niko gan izcēlās ar savu iedomību un samaksāja par to.
    Izskataas ka Singapūras vilciena līnijai tomēr bija ietekme uz atsevišķām formulu magnētiskām detaljām (ātrumkārba uc).
    Piezīme par baumām ka VW pirks RedBull — Šodienas ziņas aizkavēs vai atliks paredzēto (ja tāds vispār plāns ir bijis):
    BERLIN (AP) — Around 15 billion euros ($16.9 billion) was wiped off the market value of Volkswagen AG on Monday following revelations that the German carmaker rigged U.S. emissions tests for about 500,000 diesel cars.
    By early afternoon trading in Frankfurt, Volkswagen’s share price was down a stunning 19.4 percent at near three-year low of 130.20 euros.
    Iespējamie sodi mērāmi padsmitos miljardos — tieši tikpat komandas varētu nopirkt un uzturēt.
    Un vēl — man nebija saprotama (un joprojām nav saprotams) procedūra kādā notiek pitstopi drošības mašīnas laikā …