Japānas GP viss atgriezās vecajās sliedēs – “Mercedes” tika pāri mirkļa vājumam, izcīnot 40. uzvaru komandas vēsturē un vēl vairāk pietuvojoties čempionu tituliem. Lai gan ‘par braucēju titulu Hamiltonam vēl jāpacīnās, tomēr “Mercedes” komandai ir iespēja jau Krievijā nodrošināt pirmo vietu komandu vērtējumā. Lai to paveiktu, “Mercedes” jāiegūst par vismaz 3 punktiem vairāk nekā “Ferrari” komandai. Pat ja tas neizdosies Sočos, nekas neliecina, ka “Mercedes” titulu varētu neiegūt.
Sacīkstēs Japānā Hamiltons kārtējo reizi nodemonstrēja čempiona cienīgu sniegumu – uzvara, ātrākais aplis, kā arī atrašanās sacīkšu vadībā visu sacīkšu distanci septīto reizi karjerā, turklāt Hamiltona ātrākais aplis bija vairāk kā sekundi ātrāks pār tuvāko konkurentu.
| V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Laiks | Atst. | Aplis | Vid. ātr. |
| 1 | L. HAMILTONS | Mercedes | Mercedes | 1’36”145 | 33 | 217.434 | |
| 2 | N. ROSBERGS | Mercedes | Mercedes | 1’37”147 | 1.002 | 31 | 215.191 |
| 3 | S. FETELS | Ferrari | Ferrari | 1’37”906 | 1.761 | 32 | 213.523 |
| 4 | K. RAIKONENS | Ferrari | Ferrari | 1’38”035 | 1.890 | 32 | 213.242 |
| 5 | P. MALDONADO | Lotus | Mercedes | 1’38”136 | 1.991 | 39 | 213.023 |
| 6 | R. GROŽĀNS | Lotus | Mercedes | 1’38”167 | 2.022 | 35 | 212.955 |
| 7 | M. VERSTAPENS | Toro Rosso | Renault | 1’38”237 | 2.092 | 32 | 212.804 |
| 8 | V. BOTASS | Williams | Mercedes | 1’38”241 | 2.096 | 41 | 212.795 |
| 9 | N. HILKENBERGS | Force India | Mercedes | 1’38”331 | 2.186 | 43 | 212.600 |
| 10 | D. KVJATS | Red Bull | Renault | 1’38”366 | 2.221 | 36 | 212.525 |
| 11 | S. PERESS | Force India | Mercedes | 1’38”591 | 2.446 | 50 | 212.040 |
| 12 | F. MASA | Williams | Mercedes | 1’38”595 | 2.450 | 51 | 212.031 |
| 13 | K. SAINSS | Toro Rosso | Renault | 1’38”686 | 2.541 | 16 | 211.836 |
| 14 | D. RIKJARDO | Red Bull | Renault | 1’38”898 | 2.753 | 32 | 211.381 |
| 15 | M. ĒRIKSONS | Sauber | Ferrari | 1’39”343 | 3.198 | 28 | 210.435 |
| 16 | F. ALONSO | McLaren | Honda | 1’39”614 | 3.469 | 45 | 209.862 |
| 17 | F. NASRS | Sauber | Ferrari | 1’40”088 | 3.943 | 39 | 208.868 |
| 18 | Dž. BATONS | McLaren | Honda | 1’40”121 | 3.976 | 31 | 208.799 |
| 19 | V. STĪVENSS | Marussia | Ferrari | 1’41”452 | 5.307 | 44 | 206.060 |
| 20 | A. ROSI | Marussia | Ferrari | 1’41”467 | 5.322 | 35 | 206.030 |
#JAPANESEGP LAP CHART #F1 pic.twitter.com/uTy9xWRcJV
— Formula 1 (@F1) September 27, 2015
#PZero Compound: Fastest Laps & Longest Stints! Check out the top performances + other stats from the #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/rdztK7UPhL — Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 27, 2015
Our #PitStop strategy breakdown from the #F1#JapaneseGP! Our Prediction was in line with @LewisHamilton‘s strategy! pic.twitter.com/Je74AeLOiT
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 27, 2015
Boksu celiņā visatzinīgāk jāvērtē “Mercedes” un “Ferrari” darbinieku paveiktais. Raikonena otrais boksu apmeklējums bija īpaši sekmīgs – uz tā rēķina iegūta 4. pozīcija, kas līdz tam piederēja Valteri Botasam, kurš boksu celiņā uzturējās par sekundi ilgāk.
| V. | Braucējs | Komanda | Laiks boksos | Atst. | Aplis |
| 1 | K. Raikonens | Ferrari | 22.584 | 28 | |
| 2 | L. Hamiltons | Mercedes | 22.750 | 0.166 | 16 |
| 3 | S. Fetels | Ferrari | 23.074 | 0.490 | 13 |
| 4 | N. Rosbergs | Mercedes | 23.078 | 0.494 | 15 |
| 5 | S. Fetels | Ferrari | 23.130 | 0.546 | 30 |
| 6 | L. Hamiltons | Mercedes | 23.165 | 0.581 | 31 |
| 7 | D. Kvjats | Red Bull | 23.183 | 0.599 | 20 |
| 8 | D. Rikjardo | Red Bull | 23.225 | 0.641 | 24 |
| 9 | N. Rosbergs | Mercedes | 23.241 | 0.657 | 29 |
| 10 | P. Maldonado | Lotus | 23.249 | 0.665 | 36 |
Šī bija 41. uzvara Hamiltona karjerā. Britu braucējs kļuva par 5 braucēju F1 vēsturē, kam tas izdevies, panākot Airtona Sennas sasniegumu.
Hamilton is now level with Senna on the all-time list. But who got to 41 wins quickest…? #F1FastFact#F1pic.twitter.com/7blzNQaOZI
— Formula 1 (@F1) September 28, 2015
Lai gan Felipem Nasram neizdevās sasniegt finiša līniju, šī bija piektā reize F1 vēsturē, kad visi braucēji, kas stājās uz starta līnijas tika klasificēti. Pēdējo reizi tas notika 2011. gada Eiropas GP izcīņā, kurā piedalījās 24 braucēji.
Daņila Kvjats piedzīvoja nopietnu avāriju kvalifikācijas izšķirošajās minūtēs, gandrīz pilnībā iznīcinot “Red Bull” formulu. Šī bija pirmā reize, kad F1 mašīna apmet kūleni kopš pagājušā gada Vācijas GP izcīņas starta, kad iespaidīgu avāriju piedzīvoja “Williams” braucējs Felipe Masa.
Niko Rosbergs izcīnīja 17. pole position savā karjerā, panākot trīskārtējo pasaules čempionu Džekiju Stjuartu. Rosbergam pietrūkst tikai 1 uzvara kvalifikācijā, lai panāktu Renē Arnū – braucēju ar visvairāk pole position starp tiem, kas nekad nav tikuši pie čempiona titula. Šī bija 150. reize, kad Rosbergs sasniedz finiša līniju.
Pēdējo reizi sacīkstēs piedalījās braucējs, kas ir nepilngadīgs. 30. septembrī Maksam Verstapenam paliek 18 gadu, un pēc jaunajiem noteikumiem, kas stāsies spēkā nākamsezon, braucējiem būs jābūt vismaz 18 gadus veciem, lai piedalītos sacīkstēs, kas nozīmē, ka vairāki Verstapena rekordi (jaunākais braucējs sacīkstēs, jaunākais, kas ticis punktos…) paliks neskarti uz ilgu laiku.
Goda pjedestāls, salīdzinot ar pagājušā gada Japānas GP izcīņu bija nemainīgs. Hamiltons, Rosbergs un Fetels kopā uz goda pjedestāla šogad kāpj jau septīto reizi.
Džensons Batons ir sasniedzis finiša līnju katrā no 14 GP izcīņām Suzukas trasē. Šī bija pirmā reize Suzukā, kad “McLaren” braucējs nespēja finišēt labāko desmitniekā.
“Red Bull” braucējiem šis bija īpaši neveiksmīgs posms – Sarkanie buļļi pirmo reizi kopš 2012. gada Itālijas GP nefinišēja punktos (2014. gada Austrālijā Rikjardo finišēja 2. vietā, bet saņēma diskvalifikāciju un komanda arī palika uz nullītes). Turklāt no sacīkstēm, kad abi tās braucēji finišē, šī bija pirmā reize, kad labākais rezultāts ir tik vājš (14. vieta).
Top 5 šajā posmā bija identisks ar kopvērtējuma top 5 (1. Hamiltons, 2. Rosbergs, 3. Fetels, 4. Raikonens, 5. Botass).
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!


