Austrālietis Deimians Fleks piedzīvojis iespaidīgu avāriju šajā nedēļas nogalē notiekošajās leģendārajās sacīkstēs Batērstā. Fleks cīnījās par pozīciju ar savu brāli, kas beidzās ar vienu no iespaidīgākajām avārijām pēdējā laikā. Pats Fleks, ierodoties ātrās palīdzības mašīnai, bija pie samaņas un laimīgi ticis cauri vien ar pāris lauztām ribām un sasitumiem.

Šī nav pirmā nopietnā avārija Batērstā šajā nedēļas nogalē. Treniņbraucienos avarēja pagājušā gada uzvarētājs Čazs Mosterts. 23 gadus vecais austrālietis negadījumā lauza kāju un plaukstas locītavu.

12 KOMENTĀRI

  1. Spēcīgs ekstrēms! Izrādās šiem salonauto zem virsbūves atrodams tipisks bagijs 😀
    Vienīgi pārsteidz, ka austrāliešu TV brigāde arī pievienojusies eiropiešu gļēvulīgajam stilam – video no notikuma vietas nerāda, atkārtojumus nerāda, un pat komentētāji sāk stumt kaut kādu neitrālu sviestu it kā nekas nebūtu noticis.

    • Pilnībā piekrītu Robertam.. ne visa sporta auditorija ir tik asinskāra kā Pro tipa fani , ar lielu apetīti un asinīm…otrs faktors ir arī sporta ētika pret pašiem braucējiem….tas ir pilnīgi pareizi..tāpat kā piemēram Moto GP , kad pēc Simončelli avārijas visa sacīkšu pārraide tika apturēta…. asinskārajiem jāpaliek badā šādos gadījumos, kas ir pilnīgi pareizi…..

    • khe…sagribēji……mutes vērēju ciet te papilno…
      …nospiedoši lielāko fanu daļu sacīkstēs interesē avārijas un šovs..to mēs visi ļoti labi zinam…pat no komentāriem šajā portālā…..tā ir vecā labā asinskāre, un nevaig te visu censties saukt maigos vārdos ,ja patiesībā tā tas ir….

  2. Ja nedaudz pafilozofējam par šo tematu, tad kārtējo reizi jāpasvītro vecā patiesība, ka cilvēces apziņā kopš gladiatoru laikiem nekas nav mainījies. Un tie, kuri mēģina sev iestāstīt, ka morāli un ētiski atrodas pilnīgi citā attīstības pakāpē, nekā arēnās sēdošie Senās Romas iedzīvotāji, ir absolūti liekuļi.
    Man nekad neviens neiestāstīs, ka skatās auto vai moto sacīkstes tāpēc, ka tajās sportiski būtu kaut kas īpašs vai pārāks. Sportiskā spriedze ne par matu nav lielāka, kā, piemēram, vieglatlētikā, biatlonā vai riteņbraukšanā. Taču to īpašo tehnisko sporta veidu ‘garšu’ dod fakts, ka te viss notiek cilvēka ķermenim pretdabiskā ātrumā, kas automātiski rada riskus un fizisku apdraudējumu. Un tieši šis apdraudējums rada adrenalīnu. Daudziem skatītājiem pat nepietiek ar apziņu, ka kaut kas ekstrēms varētu notikt trasē – viņi iet vēl tālāk, stāvot rallijos bīstami tuvu ceļam vai iegādājoties biļetes Amerikas superovālu pirmajās rindās. Viņi grib absolūto adrenalīnu, zinot, ka paši ķļūst par bīstamās spēles sastāvdaļu. Tāpēc būtu muļķīgi apgalvot, ka autosacīkstes skatās auditorija, kas neapzinās riskus. Bet, ja tu apzinies, tad tu ar to rēķinies, pieņem, izgaršo un sagremo. Citiem vārdiem runājot – avārijas gaida visi. Vieni reālā apziņas līmenī, citi zemapziņā. Atšķirība tikai tā, vai tu spēj to atzīt, vai arī uzvelc rozā brilles un liekulīgi noliedz.
    Tāpēc ir tikai normāli, ja šovs, lai cik traģisks tas nebūtu, tiek parādīts līdz galam un pilnā apjomā. Šajā jomā atkal jāpaslavē amerikāņi – tur neviens pat letālu avāriju gadījumos nekad pārraidi nepārtrauc. Kā Gertāna k-gs teica, “zūmus” nerāda, taču skatītāju par idiotu arī nepataisa. Tas ir Eiropas stiliņš – izmisīgi tēlot, ka viss ir ažūrā, bet krīzes situācijā bāzt galvu smiltīs.

  3. …emmmm , Pro …. – paraksim mazliet dziļāk šo jautājumu….ieteiktu tādā gadījumā Tev pastudēt cilvēka psiholoģiju kā tādu…. pirmkārt – ir MILZĪGA atšķirība starp to , vai cilvēks redzot krašus izjūt adrenalīnu un uztver tos kā sacīkšu sastāvdaļu , vai arī ieslēdz gonku, skatās to , bet ja nav nevienas avārijas – sauc to par neinteresantu …..jeb – apzināti gaida šo adrenalīnu…… ja Tu atšķirību neredzi, tad arī nesaproti šīs lietas būtību un krašu lomu fanu sabiedrībā….. otrkārt – pilnībā nepiekrītu ka sportiskā spriedze ne par matu neatšķiras no citiem sporta veidiem..tas dabiski nemaz nav iespējams, jo katrā sporta veidā ir sava filosofija un savi, atšķirīgi notikumi, kam sekot….tāpat kā katrs sporta veids ir atšķirīgs, tāpat arī katrs sporta veids nes savu domu un nosacījumus, kas ved pretim uzvarai…… treškārt – par Seno Romu un tagadējo Romu…. pilnības muļķības – ne visiem tehniskajos sporta veidos garšas lielāko piedevumu dod ātrumi vai riska adrenalīna deva….. ja lielākā daļa tādi ir , tad ir arī izņēmumi…..piemēram es… avārijas ir daļa no gonkām , tāpat kā ātrums vai risks, bet pie ekrāna es sēžu tādēļ , ka tas ir F1 …..un katra atsevišķa gonka ir kā viens liels notikums visā pasaules industrijas jomā…ir interesanti novērot to , kas (kurš autoindustrijas sporta zīmols) , atnāks finišā pirmais, otrais , trešais…kurš labāk un kurš sliktāk padarīs savu darbu…..katra sacīkste parāda , kurš zīmols ir pasaules virsotnē, un kā mainās augstākās pasaules autotehnikas jomas tendences…tas ir tas, ko es vēlos redzēt no katras sacīkstes….sacīkšu faktoru KOPUMS…un arī tāpēc , ka tas ir F1 ….augstākais līmenis…..ja mani tik ļoti aizrautu ātrums un riska faktors – es skatītos Indy , kur šie faktori spēlē lielāku lomu..vai dragreisu , kur ātrumi ir daudz lielāki…. bet F1 nes sevī filosofiju – ,,augstākā pakāpe,, ..tādēļ tieši šis sporta veids tā aizrauj….300 , 400 km/h – nevis tas nosaka gonku interesantumu vai neinteresantumu…ja kāds neatšķir pliku sacīkšu adrenalīna devu no sacīkšu notikumu KOPUMA ,tad jāsaka – viņš neizprot tehnisko sportu…. vienmēr būs divu veidu sporta fani…. – virspusējie , un tie , kas izdzīvo sevī šo sportu un idejas, kādas šis sporta veids nes…..un lai mani sasper jods, ja es liekuļoju…..

  4. p.s. par ētiku katram sava teikšana…. ASV pret to izturas savādāk , Eiropa vēl savādāk…tā ir brīva izvēle….. visvienkāršāk ir iedomāties , kā es gribētu , lai notiek , ja piemēram mans dēls būtu sportists un smagi avarētu , vai arī ja es pats avarētu kā sportists… mana atbilde būtu tāda – kā tēvs es negribētu , lai nopietnu situācuiju izrāda visai pasaulei, kamēr es neesmu pārliecinājies par sekām…un kā sportists es nevēlētos lai kāds ķer kaifu no tā, ka es iespējams cīnos par savu dzīvību….. tā ir ētiska norma šādā gadījumā….

  5. Vutnāna k-gs, es neiešu strīdēties, vai Tevis tā sauktais “sacīkšu notikumu kopums” ir pareizs vai nepareizs. Ja Tev viena no prioritātēm ir sekot, kā savā starpā cīnās auto giganti Mercedes v Ferrari v Renault v Honda, tad tā ir Tava izvēle. Ja Tev patīk noskatīties, kā komandu konstruktori un inženieri sasietām rokām tērē miljonus, lai veiktu mikroskopiskus uzlabojumus – uz priekšu! Ja Tev šķiet, ka “F1… augstākais līmenis…” ir šis Eklstona blices glamūrīgais biznesa projekts – visu cieņu!
    Vari saukt mani par virspusējo! Mani tiešām neinteresē autokoncernu cīņas. Mani neinteresē, kurš riepu ražotājs ieziepēsies Bernijam pēcpusē, lai nākamos 3 gadus mocītos ar absurdu pasūtījumu izpildi. Man arī vienalga, kurš zīmols ar lielu pompu ienāks vai aizies no 1.formulas – tāpat skaidrs, ka viņi to dara ne jau aiz mīlestības pret sportu.
    Mans autosports ir braucēji, dzelži, benzīna un eļļas smarža, riepu sviluma smaka, ātrums, cīņa, mestarība, risks, drosme, arī pārgalvība. Un, protams, avārijas. Virspusēji? Varbūt. Vecmodīgi? Iespējams. Taču tieši tās ir tās vērtības, kas atšķir autosportu no bezpersoniska biznesa…

  6. …par to jau arī iet runa Pro – kas kuram interesē….tās ir tās divas atšķirīgās frontes….tieši tāpēc arī sakarā ar krašiem – izvēlas ko rādīt un cik rādīt…ja kādu neinteresē ne ētika, ne sporta filosofija, ne sporta pamatidejas, tad tas nenozīmē, ka šīs lietas nepastāv un netiek ievērotas….un tāpēc nevajag likts visu vienā maisā…. par F1 kā autosportu es runāju tā – kā tikai par sporta kategoriju..par F1 ideju , ko tā nes…..bet par Eklstona plāniem, F1 tagadējo politiku runājot un to , ko kurš dara aiz mīlestības un ko aiz biznesa – tā jau cita tēma…protams , ka man tas viss gaužām nepatīk …bet tas ir atsevišķs stāsts…es runāju vairāk par šī sporta domu, ideju, ko tas nes…. eļļas, benzīna ,gumijas smarža un adrenalīns – protams tā ir neatņemema gonku sastāvdaļa, bet pastāv arī citas lietas bez tā visa…. kādam neinteresē nedz ētika, nedz filosofija, bet tā tur ir un būs…..politika – tas jau cits temats….mainīgs temats….