Braucējs | Sk. |
L. Hamiltons | 9 |
S. Fetels | 8 |
F. Alonso | 5 |
F. Masa | 4 |
K. Raikonens | 2 |
Dž. Batons | 1 |
N. Rosbergs | 1 |
Braucējs | Sk. |
L. Hamiltons | 6 |
N. Rosbergs | 5 |
D. Rikjardo | 3 |
K. Raikonens | 2 |
S. Fetels | 1 |
Nedēļas nogalē pirmo reizi kopš 1992. gada F1 sacensības notika Meksikā, kur no šobrīd aktīvajiem braucējiem neviens vēl nebija piedalījies. “Mercedes” komandas braucējam Niko Rosbergam šeit izdevās sasniegt visu – uzvaru no pole position ar ātrāko apli. Šī bija pirmā reize braucēja karjerā, kad viņš ko tādu ir paveicis. Niko Rosbergs ir 44. braucējs, kam izdevies gūt hat trick.
Tikmēr “Mercedes” komandas galvenajiem šīs sezonas konkurentiem “Ferrari” pilnīgs fiasko – ne Fetelam, ne Raikonenam finiša līniju neizdevās sasniegt. Šī ir pirmā reize kopš 2006. gada Austrālijas GP, kad neviens Maranello vinības braucējs netiek klasificēts. Abi komandas piloti izstājās arī 2009. gadā, tomēr toreiz Kimi Raikonens tika klasificēts 15. vietā. Abi “Ferrari” piloti izstājās arī pēdējās divās Meksikas GP izcīņās 1991. un 1992. gadā.
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Laiks | Atst. | Aplis | Vid. ātr. |
1 | N. Rosbergs | Mercedes | Mercedes | 1’20”521 | 67 | 192.427 | |
2 | L. Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1’20”723 | 0.202 | 67 | 191.945 |
3 | D. Kvjats | Red Bull | Renault | 1’21”549 | 1.028 | 69 | 190.001 |
4 | V. Botass | Williams | Mercedes | 1’21”585 | 1.064 | 68 | 189.917 |
5 | D. Rikjardo | Red Bull | Renault | 1’21”625 | 1.104 | 70 | 189.824 |
6 | S. Fetels | Ferrari | Ferrari | 1’21”847 | 1.326 | 48 | 189.309 |
7 | F. Masa | Williams | Mercedes | 1’22”009 | 1.488 | 71 | 188.935 |
8 | K. Sainss | Toro Rosso | Renault | 1’22”172 | 1.651 | 46 | 188.561 |
9 | N. Hilkenbergs | Force India | Mercedes | 1’22”391 | 1.870 | 69 | 188.059 |
10 | M. Verstapens | Toro Rosso | Renault | 1’22”603 | 2.082 | 70 | 187.577 |
11 | M. Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1’22”716 | 2.195 | 62 | 187.320 |
12 | S. Peress | Force India | Mercedes | 1’22”757 | 2.236 | 51 | 187.228 |
13 | R. Grožāns | Lotus | Mercedes | 1’22”893 | 2.372 | 69 | 186.920 |
14 | P. Maldonado | Lotus | Mercedes | 1’22”963 | 2.442 | 70 | 186.763 |
15 | Dž. Batons | McLaren | Honda | 1’23”006 | 2.485 | 49 | 186.666 |
16 | F. Nasrs | Sauber | Ferrari | 1’23”350 | 2.829 | 48 | 185.896 |
17 | K. Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1’24”054 | 3.533 | 20 | 184.339 |
18 | A. Rosi | Marussia | Ferrari | 1’25”005 | 4.484 | 69 | 182.276 |
19 | V. Stīvenss | Marussia | Ferrari | 1’25”540 | 5.019 | 67 | 181.136 |
Braucējs | Rosbergs | Hamiltons |
Apļi vadībā | 65 | 6 |
Secība | 1-25 | |
26-28 | ||
29-45 | ||
46-48 | ||
49-71 |
Braucējs | Skaits |
S. Fetels | 1001 |
S. Peress | 998 |
L. Hamiltons | 994 |
N. Rosbergs | 974 |
F. Masa | 955 |
D. Rikjardo | 955 |
F. Nasrs | 946 |
V. Botass | 913 |
K. Sainss | 903 |
D. Kvjats | 902 |
M. Verstapens | 901 |
M. Ēriksons | 876 |
K. Raikonens | 838 |
Dž. Batons | 804 |
N. Hilkenbergs | 776 |
V. Stīvenss | 752 |
R. Grožāns | 732 |
P. Maldonado | 707 |
R. Meri | 685 |
F. Alonso | 647 |
A. Rosi | 235 |
K. Magnusens | 0 |
Sacīkšu uzvarētājs Niko Rosbergs atradās vadībā gandrīz visu sacīkšu garumā, ar nelieliem pārtraukumiem boksu apmeklējumu laikā, kad vadību pārņēma viņa komandas biedrs Luiss Hamiltons.
Neraugoties uz piedzīvoto neveiksmi, Sebastians Fetels kļuvis par pirmo braucēju, kas šosezon veicis vismaz 1000 apļu. Šosezon ar stabilitāti izcēlušies arī “Mercedes” un “Williams”, taču vislielākās problēmas šai rādītājā ir “Lotus” un “McLaren” komandām.
Tikmēr “McLaren” braucējs Džensons Batons par vairāku jaudas agregāta detaļu nomaiņu saņēma 70 starta vietu sodu, kas, nenoliedzami, ir lielākais starta vietu sods, kāds jebkad piemērots čempionāta 66 sezonu ilgajā vēsturē. Kopumā “McLaren” braucēji šosezon nopelnījuši 285 startu vietu sodus, kamēr pārējām 9 komandām kopā ir tikai 336, turklāt “Mercedes” un “Williams” braucēji šogad vispār nav sodīti.
Meksikas GP izcēlās ar īpaši augstiem maksimālajiem ātrumiem. Pastoram Maldonado izdevās sasniegt pat 366.4 km/h lielu ātrumu. Lai gan šogad neviens ātrāk nav braucis, tomēr F1 rekords netika labots. To 2005. gadā Moncā uzrādīja Kimi Raikonens, kurš no “Mercedes” V12 dzinēja izspieda 370.1 km/h.
Pēdējo 24 sacīkšu laikā pie uzvarām tikuši tikai Vācijas un Lielbritānijas pārstāvji. Tā ir garākā divu valstu dominance čempionāta pastāvēšanas laikā. Līdz šim visilgākā 2 valstu dominance bija meklējama no 1962. gada Beļģijas GP līdz 1964. gada Vācijas GP, kad 23 posmus pēc kārtas uzvarēja tikai briti un amerikāņi.
Katrs no pirmajiem trim braucējiem, kuri izstājās (Alonso, Raikonens, Fetels), vismaz reizi kļuvuši par čempioniem. Līdz šim kas tāds noticis tikai reizi – 1978. gadā Beļģijas GP, kad pirmajā aplī sadursmes dēļ sacīkstes beidzās Fitipaldi, Laudam un Hantam.
LAP CHART (LAP 71/71): @ValtteriBottas claims 8th career podium after an eventful race #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/O2HSiMA7gF
— Formula 1 (@F1) November 1, 2015
Now for the #F1 #MexicoGP #infographic! Longest Stint and Fastest Lap per #PZero! #vivaMexico #F1Fiesta pic.twitter.com/ugjfJELhgb — Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 1, 2015
#PZero tyre #Pitstop strategy from the #MexicoGP all in 1 #infographic! See how teams handled #F1‘s newest circuit! pic.twitter.com/Ib6MZTO9Ri
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 1, 2015
Jau atkal starp ātrākajiem boksu apmeklētājiem atrodami “Ferrari”, “Mercedes” un “Red Bull” braucēji. Šoreiz gan boksu apmeklējumu ātrums neizmainīja vietu secību vadošo braucēju vidū.
V. | Braucējs | Komanda | Boksos (s) | Atst. | Aplis |
1 | S. Fetels | Ferrari | 22.156 | 35 | |
2 | N. Rosbergs | Mercedes | 22.303 | 0.147 | 46 |
3 | L. Hamiltons | Mercedes | 22.304 | 0.148 | 28 |
4 | L. Hamiltons | Mercedes | 22.328 | 0.172 | 48 |
5 | N. Rosbergs | Mercedes | 22.391 | 0.235 | 26 |
6 | D. Rikjardo | Red Bull | 22.422 | 0.266 | 24 |
7 | D. Rikjardo | Red Bull | 22.488 | 0.332 | 52 |
8 | D. Kvjats | Red Bull | 22.518 | 0.362 | 52 |
9 | D. Kvjats | Red Bull | 22.559 | 0.403 | 21 |
10 | M. Verstapens | Toro Rosso | 22.589 | 0.433 | 52 |
“Mercedes” komanda izcīnīja desmito dubultuzvaru šosezon, atkārtojot “McLaren” 1988. gada sasniegumu, tiesa gan, tosezon kalendārā bija tikai 16 posmi. Ja vācu komandai izdosies gūt dubultuzvaras abos pēdējos posmos, šīs sezonas čempioni ne tikai pārspēs pagājušogad sasniegto (11 dubultuzvaras), bet arī sasniegs labāku dubultuzvaru/posmu attiecību kā “McLaren” 1988. gadā, tomēr “Ferrari” spējuši būt vēl dominējošāki, 1952. gadā izcīnot dubultuzvaras 75% posmu (6 no 8), turklāt piedaloties tikai septiņos no tiem.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!