Rons Deniss apstiprinājis, ka viņa vadītās “McLaren” komandas braucējs Fernando Alonso varētu izlaist nākamo sezonu, ja formula nekļūs konkurētspējīgāka un atgiezties uz 2017. gada sezonu. Deniss arī nešaubās, ka “McLaren” ir Alonso pēdējā komanda viņa F1 karjerā. Šobrīd Alonso ir spēkā līgums ar komandu līdz 2017. gada beigām. Pats Alonso Denisa komentārus komentē izvairīgi, norādot, ka, visticamāk, turpinās darbu komandā, taču neko par 100 procentiem nevarot apgalvot.

Džensons Batons Abū Dabī GP laikā boksu celiņā sadūrās ar “Williams” braucēju Valteri Botasu. Batons atzinis, ka jau mirkli pirms avārijas bijis drošs, ka izvairīties nebūs iespējams. Britu braucējs norādījis, ka nenoliedzami vainīgie šajā epizodē ir “Williams” komanda, kas pārāk agri ļāvusi Botasam atgriezties trasē. Batons esot mēģinājis izvairīties, tomēr tas nav izdevies. Avārijas rezultātā somu braucējam nācās veikt apli ar aizlauztu mašīnas priekšējo antispārnu, kamēr Batons tika cauri ar nelieliem virsbūves skrāpējumiem, kas ātrumu īpaši neietekmēja.

Bijušais F1 braucējs un Indy 500 čempions Huans Pablo Montoija, kurš vēl nesen piedalījās WEC testos “Porsche” komandas sastāvā, kurā plāno piedalīties nākamā gada Lemānas 24 stundu braucienā, nu ir atradis kārtējo izaicinājumu. Kolumbietis ir gatavs piedalīties leģendārākajās sacīkstēs Austrālijā – Batērstas 1000 kilometru braucienā. Montoija kopā ar citu IndyCar zvaigzni Vilu Pauersu esot bijuši tuvu startam jau šogad “Penske” sastāvā, taču nu ir apņēmības pilns piepildīt sapni un stāties uz starta 2016. gadā.

24 KOMENTĀRI

    • …mīļo cilvēk – mēdiju upuri … – viņiem tāds pienākums – zvērēt un apsolīt – tas ir komandas un pilotu publicitātes labā…. sola visi un vienmēr…tāpat kā Kvjats Fetela karjeras atkārtojumu, tāpat kā Botass cīņu ar Mercedesiem vēl šogad, tāpat kā Fetels uzvaras pēdējos trīs posmos, tāpat kā Perezs kaut vienu uzvaru Force Indiai šogad un SIMTIEM , ja ne tūkstošiem citu solījumu f1 vēsturē…. ja Tu līdz šim esi klausījies visus un visur , tad comoon – atmosties no komas…..

      • No visiem šiem piemēriem Kvjatam nemaz nav tās sliktākās izredzes. Jau savā otrajā sezonā pārspēj komandas biedru Rikjardo, kurš pērn Fetelu pārspēja. Turklāt Kvjats vēl ir tikai 21 gadu vecs un gan savu pirmo punktu, gan pirmo goda pjedestālu izcīnīja aptuveni tai pašā vecumā (+/- 2 mēneši) kā Fetels. Ja Red Bull izdosies tikt galā ar dzinēju krīzi līdz 2017. gadam, viss ir iespējams.

  1. …zinot f1 politiku, turpmākos gados dominēs divas komandas – Ferrari un Mercedes ….. tā kā šīm komandām arī uz nākotni ir daudz labāki varianti par Kvjatu pilotu izvēlē, tad Kvjatam tikt ātrākajās komandās nav lemts vairākus turpmākos gadus… pat Verstapenam ar sava SKANDALOZĀ TĒLA PALĪDZĪBU , kas nav mazsvarīgi publicitātei ,kā arī iekarotajai uzticībai šādu iespēju ir vairāk….tas ir viens…. otrs faktors – tas , ka Kvjats pārspēja kopvērtējumā Rikjardo , nav rādītājs….cīņas , kas notiek starp komandas biedriem komandās, kas spēku samēros atrodas kautkur tabulas vidusdaļā vai beigās – ir atkarīgas no dažādiem faktoriem – gan tehniskajiem, gan arī veiksmes faktoriem..kā likums – jo komanda ir vājāka, jo vairāk rezultātos ir iespējama varbūtība iejaukties dažādiem veiksmes vai neveiksmes faktoriem…. pēc rezultātiem Rikjardo ir 2 pjedestāli, bet Kvjatam tikai viens… pieliekam dažādos sodus tehnisko aspektu dēļ, plus pašu tehnikas noturību – un rezultāti izsijājas…. savukārt top komandās tā cīņa ir daudz objektīvāka, jo tik daudz ārējo faktoru neiejaucas… Kvjats bija veiksmīgāks…tāpat kā Batons pār Alonso, un arī pārējie vidus vai beigu ešalona komandu piloti….tāpēc tās biedru cīņas ir vairāk uz ,,kā sanāk,, vērstas…. tā kā Kvjatam tāls ceļš uz top komandām, tad atkārtot Fetela sniegumu būs takā drusku par vēlu… Red Bull atdzimšana nav iespējama, jo uz to ir tendēta pati f1 politika… f1 vēsture ir pierādījusi, ka regulāra komandu resursu un spēku bāze ir tikai lielajām fabrikas komandām…. privāto komandu lauru laiki vienmēr ir bijuši īsi un pārejoši, jo privātās komandas politiskie likumi vairāk spēj ietekmēt, nevis fabrikas ražotājus…un tas tikai loģiski, jo fabrikas komandas vairākus komponentus nosaka sev paši, bet privātās komandas ir vairāk atkarīgas no resursiem, kuri nāk no ,,ārējās vides,, – piemērs – kautvai lūk tie paši dzinēji, kuri ir jāuzpērk…..tas viss ir politiskās spēlītes, kurās fabrikanti ir vairāk pasargāti, tāpēc noturīgāki ir savos rezultātos.. Red Bull ēra ir galā, tāpat kā kādreiz Brabham, Tyrrell, un daudzas citas komandas..kā sveces – uzspīd un nodziest…..

    • Es gan neteiktu, ka Red Bull dziesma jau nodziedāta. McLaren un Williams gan, bet ne Red Bull. Jo šeit ir viens unikāls moments – neizsmeļami resursi. Pie labas gribas viņi pat dzinējus ir spējīgi paši ražot. Turklāt Red Bull kā zīmols īpaši ne ar ko neriskē. Nebūs tā, ka piektklasnieks Jānītis pateiks: “RB 1.formulā nerullē, tāpēc viņu limonādi nepirkšu”.
      Tajā pašā laikā notīties var jebkurš autoražotājs (izņemot Ferrari). Un, sekojot vēsturiskajām tendencēm, tā arī notiks. Ir taču pierdzētas neskaitāmas Renault, BMW, Honda, Ford vai Alfa Romeo atnākšanas un aiziešanas; paspēlējušies arī Toyota, Peugeot, Yamaha, Lamborghini u.c. pazīstamie ražotāji. Tāpēc naivi iedomāties, ka Mercedes te ir uz visiem laikiem. Šeit var prognozēt klasisko ceļu – tiklīdz merši vairs nebūs Nr.1, viņi aizies. Tā ir darījuši visi un Mercedes nebūs izņēmums.

      • …. Pro 😀 ….viss būtu pareizi pateikts, tikai pavisam otrādāk 😀 ..man šķiet, ka mediji un runas vairāk cilvēkus iespaido, nekā pat biju domājis….. vēsturiski spēcīgās komandas ja aiziet, tad aiziet citu interešu dēļ, nevis resursu trūkumu dēļ..to pašu iemeslu dēļ, kāpēc formulā 1 NEIENĀK daudzi spēcīgi autosporta zīmoli….jo intereses ir citas , vai mainās… tāpat kā piemēram Audi – runu daudz un dikti..un nevis viņi nevarētu ienākt F1, bet gan prioritātes viņiem ir citas..tāpat arī top komandu zīmolu aiziešana – tur galveno lomu spēlē intereses un politika….savukārt top privātās komandas ar to arī atšķiras, ka beidz pastāvēt , jo nespēj pastāvēt, un atšķirībā no fabrikas komandām par neatgriežas F1 apritē ne pēc 5 , ne 20 gadiem…jo vienkārši neeksistē…tā ir tā lielā atšķirība…. Mclaren un Williams arī nav nemaz citu prioritāšu , kā F1 aprite…kulsies kaut pa pēdējām vietām , taču neaizies…tas nenotiks, jo pamats ir stabils lai paliktu..ja tā var teikt – viņiem ir kvotas palikšanai kā lielām un varenām komandām….savādāk Williamsi jau sen būtu aizgājuši pēc 1998. gada sezonas… Red Bull kā jau visi skaisti runā, reāli ja viņi vēlētos ieviest savus resursus – tie būtu pārāk zaļi un prasītu oj cik daudz gadus ,lai sasniegtu stabila zīmola un augstas konkurences līmeni…. uz to Red Buliem ir nereāli iet…. varbūt arī F1 apritē paliks, taču lauru dziesmiņa gan viņiem nodziedāta….. Mercedes loģiski ka nebūs te uz visiem laikiem .. ar vienu niansi – kad viņiem mainīsies prioritātes un cik ilgi viņi paši gribēs būt F1…. aizies no F1 – tāpat pastāvēs…savukārt Red Bull tāpat kā vēsturiskās privātās komandas – vienkārši neeksistēs…. tā ir tā atšķirība..

      • Šaurās aprindās esot plaši zināms, ka ja ne galma apvērsums iekš Volfsburgas, plus jeņķu saceltā ažiotāža ap kreatīvo ECU softu, kāds no V.A.G. brendiem (visticamāk, ka Audi) būtu iekš F1 tagad. Kādā tieši kapacitātē, tas īsti skaidris gan nav. Viena no versijām – ka kā limonādnieku tīma jaunais saimnieks.

      • ….lai cik tas dīvaini arī neizklausīts – F1 Audi nav prioritārais lauciņš…mēs fani esam pieraduši , ka tikšana F1 – o jā, tas ir augstākais līmenis un virsotne, kur gribētu ņemt dalību katrs u.t.t….taču biznesā un politikā tā tās lietas nenotiek….. Audi vismaz pašlaik F1 kā tīram autoražotājam nebūtu nemaz īpaši izdevīgs..to saprot arī paši Audi , kā arī kautvai tas pats BMW koncerns, ka iekļūšana F1 un rezultātu sasniegšana prasītu daidz laika un finanšu , vēl pie tam bez garantijām uz augstiem rezultātiem, tāpēc primārais šīm kompānijām ir tas, kur viņiem pašlaik viss iet no rokas – DTM čempionāts, LeMāna …..tas dot lielāku biznes artavu , nekā Formula 1 , kurā labi ja startētu ar vidējiem rezulātiem….labākajā gadījumā koncerns varētu vēl ienākt sākumā piegādājot piemēram dzinējus, lai apostītu gaisu šajā pasākumā, un tikai tad pieņemt lēmumu , vai būtu izdevīgs tas F1 pasākums…. ne visi arī raujas uz to F1…. tie ir politiskie un biznes labirinti….ažiotāžu ir ik uz katra soļa..es ieteiktu neticēt visam, ko raksta un ko runā….

      • ..kautgan pie pusgatava materiāla ar pieredzi, kādi ir limonādnieki – Audi varētu protams kautko sākt štukot…bet tas arī – bez garantijām nākotnē….

      • Viss pareizi! Es jau neteicu, ka Mercedes notīsies tāpēc, ka piķis beigsies. Tāpat neteicu, ka McLaren vai Williams pametīs F1, jo bankrotēs. Vienkārši 1.formula nonākusi situācijā, kad galvenās lomas spēlē un spēlēs bezpersoniski koncerni. Vienalga – vai tie būs autoražotāji, limonādes tirgotāji vai lielveikalu ķēdes uzturētāji. Viņi nāks un ies, uzvarēs un zaudēs ne jau sportisko interešu vadīti. Turpretī privāto komandu ēra neglābjami beigusies. Kā jau Tu pats teici, viņi turpinās kulties. Un aiz labas gribas prom neies. McLaren vēl agonijā izmisīgi cenšas sevi pozicionēt kā lielo spēlētāju, kopīgi ar Honda uzsākuši ‘krusta karu’, taču… lielam optimismam pamats nav redzams.

      • ….nu tajā gan mums viedokli atšķiras….limonādes koncerni un bezpersonoski koncerni pat ar lielu piķa daudzumu nespēs iekarot virsotni, jo kā jau minēju – nebūs pašiem savas resursu bāzes, kas ir tāds ārējās vides faktors, ko pat īsti F1 politika nespēj pilnībā ietekmēt… tāpat kā tagad – tas vienalga bija pašu lielo koncernu interesēs , dot Red Bulliem Ferrari vai Mercedes dzinējus, vai nē…to pat lielā cāļu galvu politika nespēja ietekmēt…tas ir tas būtiskais faktors lielo zīmolu komandu brīvībā un aizsardzībā….savukārt , ja Red Buli sāktu paši savu resursu ražošanu , viņiem piķa pietiktu , taču nepietiktu laika , kamēr savus resursus atstrādātu ..tik daudz laika viņiem nebūtu, jo tas prasītu tik daudz piķa, ka to varētu panākt tikai lielās komandas, kas jau gadu gadiem ir ieskrējušās…limonādes un bezpersoniskie spēlētāji laurus plūca un plūks konkrētu laika posmu..paspīd 1 sezonu, divas, četras…bet vēlāk čau…. i to tas notiek tikai tādēļ, ka tiek trāpīts ar kādu tehnisko komponentu vai risinājumu konkrētos f1 noteikumos, kur pat bagātās komandas tiek pārspētas…kā tas bija ar Brawn un Red Bull..skarbi runājot – paveicās….ar f1 noteikumu izmaiņām un kādu konkrētu tehnisko risinājumu…..paveicās ar divām gudrām galvām, un piķim vairs nebija spēka un teikšanas..visu izšķira apstākļi……..bet tas ir uz laiku, īstermiņā… iejaucas ik pa brīdim arī politika, jo nu protams, cik ta varēja būt galvgalī McLaren un Ferrari entos gadus? kautkas ta bija jāizdomā…un izdomāja…. taču nianse palika viena – limonādkomandas spīd konkrētu laika posmu, un tad noiet no skatuves… McLaren bija un būs lielais spēlētājs , un man gan nešķiet, ka viņi ir lielā agonijā..agonijā ir tikai 1 cilvēks – Alonso…. ja Batons strādā, tad Alonso grib visu gatavu.. neesmu Mclāren fans bijis nekad, taču es uz viņiem liktu naudu nākotnē… Mclaren noteikti atstrādās zaļos Hondas, un vēlāk tur sanāks jauns, atšķirīgs spēks…..optimismam ir pat ļoti liels pamats….jaunam spēlētājam nākotnē ir lielākas iespējas arī TRĀPĪT kādā jaunā risinājumā..tas ir vēlviens iels pluss ,,jaunam produktam,, ….

      • Nu, paskatīsimies, kā tur būs ar to McLaren. 80-tajos gados šķita, ka Lotus, Brabham, Tyrrell vai Ligier arī ir stabilas vērtības, taču neviens no viņiem neizdzīvoja pat līdz gadsimtu mijai. Vēl 90-tajos Williams bija nesatricināma superkomanda līdzās Ferrari un McLaren. Tagad viņi ir parasta ‘garāžas blice’ bez ambīcijām (tiesa, kurai gan nupat paveicies trāpīt uz īstā dzinēja un uztaisīt labāku šasiju nekā Force India un Lotus).
        McLaren? Jau 3 gadus nevienas GP uzvaras, jau 7 gadus neviena titula, jau 17 (!) gadus neviena Konstruktoru kausa… Es uz viņiem nākotnē naudu neliktu…

      • …nekā tur savāda neredzu…gan Tyrrell, gan Brabham ,gan Ligier arī bija tādi paši kā tagad Red Bull – bija slavas uzplaiksnījums , un tad izgaisa..tieši tāpēc es šīs privātkomandas arī salīdzināju…viņi neizdzīvoja, jo tas bija loģiski , ka agri vai vēlu būs kaput…recepte viena un tā pati… savukārt Williams , Mclaren būs Formulā vienmēr.. lai cik krīžu un neveiksmju ir bijis – šīm komandām vieta F1 vienmēr būs…un tā arī vēsturē ir noticis…ir bijis vēl švakākas sezonas, un pat tam pašam Ferrari…tur tā atšķirība, ka tie ir lielie koncerni ar fundamentu, bet tie , kas uzspīd un izdziest uz visiem laikiem – ir mazās privātkomandas , kam nav pat savas resursu bāzes ilgam laika nogrieznim, un ir lemtas iznīcībai…. tāda bij kā Tyrrell, kā Brabham . kā Ligier, un tāpat arī Red Bull tagad…..viss ir tikai loģiski….

  2. Pro, Mc cenšās sākt visu pa jaunam ar tiem Hondas dzinējiem, kuri komplektā ar Mc šasiju veido tāādu vircas bedri, ka maz neliekas. Var izdoties, var nē. Džensa un Fernando duets ir pietiekami nesūdīgs, lai dotu kloķi Ferrari un Mercedes.

    • McLāreni iestrādāsies un aizies…ir tikai loģiski ka darba sākumprocesā laurus neplūkt…. McLaren mani nemaz nepārsteidz šogad..viss notiek tā , kā tam jānotiek… darbs , pacietība – un beigās spēks var būt tāds, ka lauri būs oj oj oj kādi….

      • IMO, Ronstera, Lielā Lunāra, laiks ir pagājis.. Un kamēr Wo(o)kingā tur noteicējs būs viņš, tikmēr F1 rezultāti neuzlabosies.
        Ka no Honda-s gaidīju vairāt, t.i. ātrāku uzlabošanos, tas arī tiesa, bet IMO tā motoru lieta ir vieglāk labojama nekā Wo(o)kingas galaprodukts.

  3. Salīdzināt Fettelu ar Alonso nebūtu korekti-pirmais talantīgi kāpj pa karjeras kāpnēm jo māk izvēlēties gan laiku gan vietu…..arī veiksme ir viņa sabiedrotā. Otrs….jau ar izdziestošu uguntiņu,saskāries ar skaudro nepateicību,pie tam nav tālredzīgs cilvēks un nervozs…..palicis.Neveicas……….

  4. ….ar to arī izpaužas Tava fana – parastā – uztvere un attieksme….. protams , ka salīdzināt būtu nekorekti..kā gan var salīdzināt pilotu, kurš Tev patīk ar pilotu, kuru Tu ciest nevari….? tas ir kautkas neiedomājams 😀 …… un otrpus bortam Alonso fani, kuri Tev bļautu to pašu…kautgan taisnības nebūtu nevienam…. ak šis azarts, ak šis fanātisms… ja vien lielākā daļa zinātu, ko tas vispār nozīmē.. tas viss man atgādina vienu lielu baikerfanātu klubiņu, kur jebkurš īsts un patiess baiku fanāts nešķiros labos un sūdīgos motociklus, ar kuriem tu piebrauc pie viņu durvīm…viņi atzīs jebkuru motociklu, jo nejau tas ir galvenais, bet gan tā kaisle un uguns , kas fanātā deg – tas , ka saproti šīs tehnikas vērtības un folosofiju…..tāpat būtu jābūt autosportā…ja tev ir tā JUŠKA iekšā par šo pasākumu, tad tu arī izpratīsi šī pasākuma būtību…. jebkurš pilots iekš F1 ir cieņas vērts…. pat ja neesi kāda pilota fans – paskaties uz viņu no sportiskā viedokļa, nevis no sava emocionālā….fani ,,parastie,, to neprot… viņi vai nu mētājas ar akmeņiem, vai nu tikai ir spējīgi spriest par kādu….. tādus no ,,klubiņa,, ar pendeli pa durvīm laukā…..

    • Piekritīšu. Jūsu tā dēvētā “uzace” ir TOP braucējs, lai arī daudziem viņš nepatīk dēļ visādiem ambicioziem izteikumiem. Tomēr nevaru piekrist, ka jebkurš pilots ir cieņas vērts, jo Maldonado īsti nav par ko cienīt – tik daudz nepatikšanas citiem ir sagādājis un izčakarējis gonkas! Par to vienu uzvaru vienīgi.. 🙂

      • … Maldonādo var necienīt par viņa uzvedību un attieksmi – taču tas, ka viņš atrodas formulā 1 nozīmē, ka viņš tomēr ir FORMULA 1 pilots un vada ķermeni ar četrām riepām un motoru augstākā līmenī, nekā miljoniem ,,parasto,, mirstīgo….nauda vai ne nauda – viņš ir starp top..un kā jau teicu – formulu vadīšanas spējā piloti ir visu atstrādājuši līdz perfektumam un ideālam…tik ideālam, ka cīņa iet par sekundes tūkstošdaļām…. naudas vai ne nauda, bet Maldonādo aizvadīja lieliskas cīņas arī mazajās formulu kategorijās, kurām izgāja cauri visi augsta ranga piloti… pārējais ir uzskatu ziņā, kas kuram patīk un kas nepatīk… vēl par ,,uzaci,, un Fetelu piebilstot …tas pats Fetels vēl pagājušogad Red Bulos , pat ne pēc tik bēdīgiem rezultātiem kā Alonso šogad izskatījās vēl izvārītāks un sašļukušāks , vēl pie tam uzreiz pametot Red Bull komandu atdodot protežē lomu Rikjardo…čīkstēja pat par apdzīšanām…tāpēc – kur tu atrodies, tāds arī ir tavs garastāvoklis…….. savukārt tas pats ,,uzace,, izrādīja pienācīgu pretestību Red Buliem pat ar vājāku formulu gandrīz viņiem izraujot titulu….. tāpēc nespriedīsim par pilotiem pēc sava emocionālā stāvokļa…kā jau minēju – fani ir diezgan neobjektīva publika….