Braucējs | Grand Prix (no – līdz) | Skaits | |
A. Senna | Spānija 1988 | ASV 1989 | 8 |
A. Senna | Spānija 1990 | Monako 1991 | 7 |
A. Prosts | Dienvidāfrika 1993 | Kanāda 1993 | 7 |
M. Šūmahers | Itālija 2000 | Brazīlija 2001 | 7 |
L. Hamiltons | Monako 2015 | Itālija 2015 | 7 |
N. Lauda | Nīderlande 1974 | Itālija 1974 | 6 |
A. Senna | Brazīlija 1988 | ASV 1988 | 6 |
A. Senna | Beļģija 1989 | Austrālija 1989 | 6 |
N. Mansels | Dienvidāfrika 1992 | Monako 1992 | 6 |
M. Hakinens | Lielbritānija 1999 | Itālija 1999 | 6 |
N. Rosbergs | Japāna 2015 | Abū Dabī 2015 | 6 |
Sezona noslēgusies ar kārtējo spožo sniegumu no Niko Rosberga puses. Vācu braucējam izdevās izcīnīt 14. uzvaru pēc kārtas, atkārtojot divkārtējā pasaules čempiona Greiema Hila sasniegumu precīzi 40 gadus pēc viņa traģiskās bojāejas lidmašīnas avārijā. 14 uzvaras karjerā guvuši arī Emersons Fitipaldi un Džeks Brebems. Rosbergam tas izdevās, sesto reizi pēc kārtas izcīnot pole position.
Braucējs | Skaits |
M. Šūmahers | 77 |
K. Raikonens | 42 |
A. Prosts | 41 |
N. Mansels | 30 |
Dž. Klārks | 28 |
L. Hamiltons | 28 |
Tikmēr viņa komandas biedrs Luiss Hamiltons uzrādīja sacīkšu ātrāko apli. Hamiltonam tas bija 28. ātrākais aplis karjerā, šai rādītājā panākot Džimu Klārku. Astoņus no tiem viņš guvis šajā sezonā, kas ir labākais rādītājs kopš 2008. gada, kad Kimi Raikonens uzrādīja ātrāko apli desmit sacīkstēs.
V. | Braucējs | Komanda | Rez./Atst. | Aplis |
1 | L. Hamiltons | Mercedes | 1’44”517 | 44 |
2 | S. Fetels | Ferrari | 0.033 | 48 |
3 | F. Alonso | McLaren | 0.279 | 52 |
4 | K. Raikonens | Ferrari | 0.425 | 47 |
5 | N. Rosbergs | Mercedes | 0.839 | 37 |
6 | M. Verstapens | Toro Rosso | 1.229 | 40 |
7 | R. Grožāns | Lotus | 1.342 | 47 |
8 | S. Peress | Force India | 1.375 | 30 |
9 | D. Rikjardo | Red Bull | 1.788 | 46 |
10 | F. Nasrs | Sauber | 1.907 | 46 |
11 | V. Botass | Williams | 1.947 | 45 |
12 | M. Ēriksons | Sauber | 2.000 | 48 |
13 | D. Kvjats | Red Bull | 2.365 | 27 |
14 | F. Masa | Williams | 2.467 | 33 |
15 | K. Sainss | Toro Rosso | 2.481 | 38 |
16 | N. Hilkenbergs | Force India | 2.547 | 29 |
17 | Dž. Batons | McLaren | 2.992 | 29 |
18 | V. Stīvenss | Marussia | 5.093 | 53 |
19 | R. Meri | Marussia | 6.696 | 26 |
“Mercedes” braucējiem izdevās atrasties vadībā visu sacīkšu distanci – Rosbergs atradās pirmajā pozīcijā 43 apļus, bet Luiss Hamiltons – 12 (11., 31.-41.). Līdz ar to “Mercedes” braucēji pavadījuši vadībā pēdējos 1110 kilometrus. Tomēr līdz rekordam vēl tāls ceļs – 1993. gadā “Williams” braucējiem Deimonam Hilam un Alenam Prostam izdevās noturēt pirmo pozīciju 7 sacīkstes pēc kārtas (2146 km).
Vācu komandai izdevās izcīnīt 12. dubultuzvaru pēc kārtas, tādējādi pārspējot pagājušogad uzstādīto rekordu. “Mercedes” izdevās arī gūt par 2 punktiem vairāk nekā pagājušajā sezonā, neraugoties uz to, ka sacīkšu skaits nav mainījies, bet dubulto punktu noteikumi ir atcelti.
Šīs sezonas konstruktoru kausa ieguvēji sezonas gaitā guva 32 goda pjedestālus, kas ir par vienu vairāk nekā pagājušogad, taču uzvaru skaita ziņā “Mercedes” nav izdevies pārkāpt pāri pērn uzstādītajai latiņai – 16 uzvarām.
Tikmēr ātrāko apļu skaita ziņā “Mercedes” šogad nespēja pārspēt “Ferrari” 2004. gada sasniegumu. Tad Šūmahers un Barikello uzstādīja 14 ātrākos apļus, kamēr Rosbergam un Hamiltonam šogad izdevās ‘tikai’ 13 – tikpat cik “Ferrari” 2008. gadā.
Arī pole position skaita ziņā 1 sezonas laikā “Mercedes” nav uzstādījusi rekordu. 18 pole position 19 posmos ir atkārtots pagājušā gada un 2011. gada “Red Bull” sasniegums.
.@nico_rosberg followed our #PZero strategy prediction to the letter or rather the lap! #AbuDhabiGP #F1 #infographic pic.twitter.com/0tmDFbjLxl
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 29, 2015
The top #PZero performances at the #F1finale! Get the stats from today’s #AbuDhabiGP in our #F1#Infographic! pic.twitter.com/UfWEx4biC1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 29, 2015
V. | Braucējs | Skaits |
1 | M. Šūmahers | 155 |
2 | A. Prosts | 106 |
3 | F. Alonso | 97 |
4 | L. Hamiltons | 87 |
5 | A. Senna | 80 |
6 | K. Raikonens | 80 |
7 | S. Fetels | 79 |
Tikmēr Kimi Raikonens panācis Airtonu Sennu karjerā izcīnīto goda pjedestālu skaita ziņā. Tiesa gan, visticamāk, Raikonenu drīz vien panāks Sebastians Fetels, kuram ir tikai par vienu finišu top 3 mazāk. Interesanti, ka Raikonens visus 3 goda pjedestālus šosezon guva sacīkstēs, kas notika tumsā – Bahreinā, Singapūrā un Abū Dabī.
“Force India” komanda aizvadītajā nedēļas nogalē piedalījās F1 sacīkstēs 150. reizi. To izdevās atzīmēt lieliski – gūti 16 punkti. Pēdējo reizi “Force India” ko tādu guva 2014. gada Bahreinā. Kopumā šosezon “Force India” braucēji guva par 19 punktiem mazāk nekā pērn, tomēr sezonu pabeidza vienu vietu augstāk.
Pateicoties tam, ka Kimi Raikonens Abū Dabī pārspēja Valteri Botasu, labākie 10 braucēji šīs sezonas kopvērtējumā sarindojušies pa komandām – pirmajās 2 vietās “Mercedes” braucēji, tad abi “Ferrari” piloti. 5. un 6. vietā “Williams” pārstāvji, aiz kuriem abi “Red Bull” un abi “Force India” braucēji.
Šosezon pie uzvarām tika vienīgi “Mercedes” braucēji un Sebastians Fetels, kas nozīmē, ka Vācijas himna uz goda pjedestāla skanēja pēc pilnīgi visām šīs sezonas sacīkstēm. Kas tāds pēdējo reizi notika no 1991. līdz 1993. gadam, kad uzvarēja tikai Lielbritānijā bāzētās komandas.
Rosberga uzvara liedza viņa komandas biedram Luisam Hamiltonam, kurš izmanto 44. numuru, izcīnīt 44. uzvaru karjerā, trasē, kas pilna ar plakātiem ar skaitli ’44’ par godu Apvienoto Arābu Emirātu 44. neatkarības dienai. Hamiltonam gan 44. aplī izdevās uzstādīt sacīkšu ātrāko apli. Rosbergs tai pašā aplī otro sektoru veica 44,444 sekundēs.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!