“Ferrari” komanda pirms jaunās sezonas ir ļoti kaujinieciski noskaņota un apņēmibas pilna jau ar pirmajiem posmiem pārspēt “Mercedes” komandu, kas ir diktējusi modi Formulā 1 pēdējās divas sezonas.

“Ferrari” prezidenta Serdžio Markiones paziņojumi, ka jaunais “Ferrari” modelis sitīs pušu “Mercedes” iespējams bija propoganda motivācijai, bet nav izslēgts, ka prezidents zina ko tādu, kas dod pamatu tiešām uz to cerēt. Turklāt Formula 1 vēsturē jau ir bijuši gadījumi ar skaļiem paziņojumiem, kas nav materializējušies un tādu mārketinga fiasko “Ferrari” noteikti nevēlas piedzīvot.

Dzinēja uzlabojumi

Galvenā joma, uz kuru ir koncentrējušies “Ferrari” skar motoru. Šajā jomā ir mainījušies tehniskie ierobežojumi, kas ir ļāvis inženieriem nedaudz lielāku rīcības brīvību dzinēja snieguma rādītāju uzlabošanā. Acīmredzot “Ferrari” ir ķērušies pie šīs iespējas ar abām rokām. Motorsport.com ziņo, ka būtiskas izmaiņas ir skārušas jaunā “Ferrari” 059/5 V6 iekšdedzes dzinēja sadegšanas kambari. Galvenais dzinēja konstruktors Lorenco Sassi ir veicis izmaiņas, kas ietekmējušas dzinēja izmērus, gan arī snieguma rādītājus. Galvenais viņa mērķis bija pacelt spiedienu sadegšanas kambarī no 220 bāriem līdz 300 bāriem.

f1-ferrari-technical-details-2016-variable-trumpets-assembly
Attēls: Džordžio Piola, Motorsport.com

Spiediena pacelšana sadegšanas kambarī samazina aizdegšanās laiku. Ja ar augsto spiedienu kambarī izdodas panākt degmaisījuma uzliesmojumu pirms dzirksteles padošanas, tas dod ievērojamu palielinājumu jaudas rādītājos.

Uzdevums ir ļoti komplicēts, bet to var atvieglot ar papildus svaiga gaisa padevi sadegšanas kambarī. Vēl 2014.gadā tikai aizliegts izmantot mainīgā diametra ieplūstošā gaisa piltuves (attēlā pa labi), tomēr tās atkal tika atļautas pagājušajā sezonā. Pērn “Ferrari” to neizmantoja, bet šogad saskata nopietnus ieguvumus šajā sfērā.

Paaugstinātā spiediena rezultātā radīsies arī papildus problēmas ar temperatūru – darba režīmā sadegšanas kambarī temperatūras sasniegts 1100°C. Tas nozīmē, ka papildus prasības būs pret dzesēšanas sistēma – varam sagaidīt vēl lielākus gaisa un ūdens radiatorus.

6 KOMENTĀRI

  1. Šeit ir arī MB fani? 🙂 Ja kāds fano par MB šeit, tas automātiski nozīmē, ka fano arī par garlaicīgu sezonu. 😀 Bet ja nopietni, nav nekādas nozīmes, ko sarkanie būs sagudrojuši – mērķis ir panākts, fani uztur intrigu un skaita dienas līdz testiem un tad līdz gonkai! 🙂

      • …cīņa 😀 😀 😀 ……labs humors 😀 …. – ņemot vērā to, ka pats Volfs tiktikko solīja, ka šosezon GROŽUS palaidīs vaļīgāk… bet kādi tur groži? – tādu tak nekad nav bijis, vai ne Robert???? 😀 …ak ,nabaga cilvēki 😀 ….pieauguši cilvēki , bet vēl tic pasakām 😀

  2. …droši vien , ka ir un ir jābūt arī kādam Mercedes fanam – par to precīzi nemācēšu pateikt…. bet vienu es varu pateikt droši – šeit ir vismaz viens , kas seko nevis kādai konkrētai komandai vai pilotam , bet gan pasākumam kopumā …..ir ne tikai garlaicīgi, bet arī diezgan vienveidīgi fanot par kautko konkrētu , kas liedz objektīvi novērtēt visu ,,bildi,, kopumā (bet tas protams ir tikai mans subjektīvais viedoklis) …..