Monca

Moncas trases īpašnieki izskata iespēju veikt trases izmaiņas un ieviest “Curva Grande” pagriezienā papildus ’S’ veida līkumu ar profilētu virāžu izejā (2,5m augstumā), ziņo itāļu “La Gazzetta dello Sport”. Izmaiņas plānots motošosejas sacīkstēm, tomēr tās varētu ietekmēt arī F1 Grand Prix konfigurāciju. Ņemot vērā, ka koku izciršana 94 gadus vecajā trases teritorijā ir stingri ierobežota, organizatori plāno izmantot daļu no vecās trases, kas tika uzbūvēta 1938.gadā un tika izmantota testu vajadzībām. Tā nav daļa no ovāla. Šīs izmaiņas varētu izmaksāt ap 4 miljoniem.

Foto: FerrariRafaele Marčello uzskata, ka tika izstumts no “Ferrari” komandas, kurai pievienojās 2010.gadā, kad pēc veiksmīgas kartinga karjeras Itālijā kļuva par “Ferrari” pilotu akadēmijas biedru. Sekoja Marčello triumfs Eiropas F3, bet tad divas ne visai izteiksmīgas sezonas GP2 čempionātā. Marčello uzsver, ka pie vainas bija “Ferrari” jaunā vadītāja Mauricio Arivabenes personīgā nepatika pret viņu: “Arivabene nolēma, ka es neesmu īstais cilvēks priekš “Ferrari”. Es domāju, es viņam vienkārši nepatiku un viņš mani izstūma. Bet tas ir normāli.” Šogad Marčello startēs “Russian Time” GP2 komandā un vēl nav atmetis cerības uz debiju F1, tomēr neizslēdz iespējas turpināt karjeru IndyCar vai DTM, kur jau aizvadīja veiksmīgus testus “Mercedes” sastāvā.

Red Bull” smagākā dzinēju krīze ir aiz muguras un komanda jau sāk domāt par saviem ilgtermiņa plāniem, apsverot iepsēju palikt Formulā 1 arī pēc esošā Konkordes līguma izskaņas 2020.gadā. Kristians Horners uzskata, ka 2016.gada sezonas sākums nebūs viegls no dzinēju pozīcijām raugoties, tomēr ar katru nākamo motoru, kas tiks ieviests, situācija uzlabosies. “Red Bull“ turpinās izmantot “Renault” motorus, kas tiks pārdēvēti par TAG, tomēr Hornera optimisma pamats slēpjas faktā, ka “Renault” atgriežas ar savu fabrikas komandu un iegulda nopietnus līdzekļus motora uzlabošanā. Turklāt “Red Bull” komandai pēc līguma pienākas tie paši jaunākie dzinēja uzlabojumi, kas būs “Renault” fabrikas komandas rīcībā.

6 KOMENTĀRI

  1. tas būtu dikti jau bēdīgi – Curva-s Grande un Parabolica savā ziņā ir tāda kā atmiņa no senajiem ‘slipstream’ racinga laikiem, ar ko Mondza bija tik slavena reiz.

    saka jau, protams, ka ‘pastāvēs kas pārmainīsies’, tomēr šajā gadījienā, papildus chicane-s iespraušanai un trases palaišanai pa veclaiku atzaru pirms tās jaunās chicane-s ‘racionāli’ ir pagrūti saskatīt.

    Ja nu vienīgi tādā veidā cenšas nogriezt kādu pleķīti no autodroma teritorijas pārdošanai, jeb tas ir ‘risinājums’/daļa no ‘risinājuma’, kā samazināt sacīkšu troksni? Tipa, ka nevis pa Curva Grande ies cauri ar max apgriezieniem un max augstākajā pārnesumā, bet jau bremzēsies pirms jaunās chicanes?

    • Cik var saprast, tad uz F1 un citu autosporta disciplīnu mačiem šie plāni pagaidām neattiecas. Tas laikam superbaiku nometnē čīkstēšana panesusies – pārāk daudziem mazais pautu izmērs vairs neļauj normāli izbraukt Curva Grande…

      • jautājumus izraisa arī piesauktā “profilētā virāža izejā (2,5m augstumā)”

        ‘šosejas’ tipa sportos kkas tāds vienkāŗši neierakstās – tas ir no krosu/ralliju repertuāra..

        IMO patiesībai tuvāk ir interpretācija, ka 2.5 metri ir līmeņu atšķirība starp veco sānceļu un moderno laiku trasi – tātad tie 2.5 metri, visticamāk, būs līmeņu starpība starp jaunās chicanes ‘ieeju’ un ‘izeju’..