Lai gan oficiāla paziņojuma no “Renault” komandas vēl nav bijis, tomēr tiek ziņots, ka dāņu autosportists Kevins Magnusens kļūs par Džoliona Palmera komandas biedru, aizstājot Pastoru Maldonado, kurš pagājušogad pārstāvēja “Lotus” vienību. Lai gan Maldonado bija pagarinājis līgumu arī uz 2016. gadu, komandas pārpirkšanas dēļ līgums vairs nav spēkā. Magnusens līdz šim strādāja “McLaren” sistēmā, taču rudenī tika atbrīvots no testu pilota amata.

F1 vadība šobrīd nopietni apsver slēgto ‘halo’ tipa kokpitu ieviešanu čempionātā jau 2017. gada sezonā. “Mercedes” ieteiktajā modelī kokpits netiktu pilnībā aizvērts, taču pasargātu braucējus no bīstamiem lidojošiem objektiem. Lai gan vairums braucēju atbalsta šo ideju, tomēr Bernijs Eklstons atzīst, ka fanus vilina bīstamības faktors, salīdzinot to ar cirku, kur neviens nedotos skatīties uz akrobātiem, kas izpilda trikus vien pāris centimetru virs zemes. Par vienu no galvenajiem idejas mīnusiem tiek minēts tas, ka var tikt apgrūtināta braucēja redzamība.

“F1LV

Ilggadējais F1 braucējs Rubenss Barikello pievienojies “Wayne Taylor Racing” komandai, kuras sastāvā šai nedēļas nogalē piedalīsies Deitonas 24 stundu sacīkstēs. 43 gadus vecais Barikello, kurš pēdējos gadus startējis Brazīlijas salonautomobiļu čempionātā, norādījis, ka vēlās vairāk laika pavadīt sacensībās Amerikā. Deitonas 24 stundu sacīkstes parasti izcēlies ar spēcīgu braucēju sastāvu. Pēdējos gados par uzvarētājiem kļuvuši tādi braucēji kā Huans Pablo Montoija, Sebastians Burdē, Skots Diksons un Dario Frankiti.

9 KOMENTĀRI

  1. Lai gan es, protams, neatbalstu slēgto kokpitu ideju, tomēr Eklstona argumenti ir kārtējās pērles. No viņa teiktā izriet, ka tieši atvērtās kabīnes un iespējamība, ka pilots ar kaut ko var dabūt pa galvu, ir vienīgais asumu uzturošais faktors F1. Tas, ka sacīkstes tiek organizētas kartinga trasēs un tehniskie ierobežojumi pārspēj jebkuru fantāziju, Berniju sen vairs neuztrauc – galvenais, lai saglabājas teorētiska iespēja, ka pilotam lielas neveiksmes un apstākļu sakritības dēļ galvā tiek uztaisīts smadzeņu ķīselis.

  2. fani ,,parastie,, ir un paliks asinskāri – jebkurā asa sižeta sportā….šajā jomā Bērnijs nekļūdās……šī fanu kategorija sastāda nospiedošu vairākumu…un tā bija un būs vienmēr…. tikpat labi mēs varētu prasīt aizsargmaskas piemēram profesionālajā boksā (kā tas ir amatieru boksā) …šo sportu izsvilptu momentāli , kā arī mārketingam tas būtu kā komētas trieciens….. 9 no 10 faniem F1 notur tieši spriedze un bojeviks sportā – tā bija un tā būs…..nav sadursmju, nelido detaļas, nav šova… paskataties , cik jūtūbē ir skatījumu f1 best chrashiem , cik skatījumu bija kautvai tai pašai Bjanki avārijai (un nejau tāpēc , ka katrs centās izmeklēt šo negadījumu) …. loģiski ka risks ir dopings fanam…..

  3. Bernijs te reizēm pats pazūd tulkojumā: to vajag drošību, to lai būtu skatāms ekšens ar traumēšanos. Jeņķi jau kā vienmēr ir uzspējuši pa priekšu abās pozīcijās: NASCAR Talladega un Deitona: maksimāli krutas avārijas ir? -ir!, dzīvi un pat veseli visi paliek? -paliek! (boksos kāds pa purnu var atrauties 🙂 )

    • Vērts atzīmēt, ka NASCAR čempionātā sportisti brauc ar salonautomobiļiem, kas vienmēr bijuši drošāki par formulām. Tur galu galā kokpiti ir slēgti. Objektīvāks salīdzinājums būtu ar IndyCar. Tur pēdējo 20 gadu laikā 8 nāves gadījumi, turklāt divi pēdējo 5 gadu laikā (Veldons un Vilsons). Tā ka F1 ir vairākus soļus priekšā.

      • Es nemaz nedomāju NasCar tačkas salīdzināt ar Indy – salīdzināju kā viņi ir nokārtojuši mārketingu… Pats esmu pie tiem “asinskārajiem” līdzjutējiem, kas grib Talladegu un Deitonu Indy kalendārā, a šosezon pat 2jūdžu Fontanas vairs nebūs. 🙁 Zinot to, ka Degā un Deitonā Indy var izspiest virs 400km/h, tas it kā ir loģiski, jo jebkurš “airborne” lidojums var beigties vispār velns viņ zin kur.

      • Ar ko tad F1 ir priekšā? Tikai ar to, ka samazinājuši ātrumus un cīņas trasē! Amerikāņiem drošības aprīkojums nav ne par matu sliktāks, tikai tur vēl joprojām sacīkstes notiek tradicionālos apstākļos un ar saprātīgu izmaksu mašīnām, kuras piloti nebaidās apskādēt.
        Tas ir pilnīgs absurds, ka no vienas puses F1 sevi pozicionē par autosporta karalisko disciplīnu, baigo hi-tech pasākumu utt., taču tajā pašā laikā neļauj šai tehnikai izpausties. Tas būtu tas pats, ja Jānītim mājās stāvētu 1000 W tumba, bet mamma ļautu klausīties tikai uz pirmās skaļuma iedaļas… Jautājums – kamdēļ gan Jānītim vajadzīga 1000 W tumba? 😀

      • Pro, Tu jau pats saproti, ka NasCar tačkas man ir stipri pie pakaļas, a Indy kak raz rullē, ja viņi to to visu pareizi sabīdīs, tad F1 paliek tāds nīkulīgs pasākums. (gonku ziņā). Autosporta Karaliene! Un baigi ir to ko redzēt!

  4. Godīgi sakot, man šitās garās bezjēdzīgās runas sāk maksimāli pieriebties. Ar debilo politkorektuma sērgu ar apsēsta visa pasaule…

    Motorsports un drošs !?
    Formula 1 un ekoloģija !?
    Bezkompromisa cīņa par uzvaru un līdzekļu taupīšana !?

    Nekas no tā neiet kopā. Nu neiet un stiepiet to visu kā vien gribiet, bet neies nekad!

    Ja jau viņi grib 100% drošibu, tad piloti lai vada formulas no attāluma. Un visu trasi ieslēgt bruņotā stiklā. Lūdzu, problēma atrisināta.

    Goda vārds, būs jāsāk skatīties IndyCar… It sevišķi jau tāpēc, ka nākamās sezonas čempions jau ir skaidrs. Hamiltons un Mercedes. Pārējās jau ir tikai detaļas…