Bahreinas GP izcīņā visi vadošie braucēji izmantoja trīs boksu apmeklējumu stratēģiju, tomēr “Mercedes” tehniskais direktors Padijs Lovs ir pārliecināts, ka visi vadošo komandu braucēji dotos boksos tikai divreiz, ja Hamiltonam izdotos izvairīties no sadursmes ar Valteri Botasu sacīkšu startā.

Lovs stāsta, ka Hamiltona stratēģija tika izmainīta, lai mēģinātu tikt garām Raikonenam, kurš arī izlēma doties boksos 3 reizes, lai bloķētu iespēju viņu pārspēt uz atšķirīgu stratēģiju rēķina. Tad to pašu darīja arī Rosbergs, lai “Ferrari” braucējs ar atšķirīgu stratēģiju nenonāktu viņam priekšā. Lovs arī atzīmējis, ka Rosberga statēģija, iespējams, nedeva maksimālo rezultātu, taču bija visdrošākā.

“F1LV

Jaunie noteikumi, kas atļauj braucējiem izmantot trīs dažādas cietības riepas ļauj izvērsties stratēģijas izvēlē. No punktos finišējušajiem braucējiem tikai Rosbergam ar Raikonenu bija vienāda riepu stratēģija, kamēr Luiss Hamiltons otro nogriezni veica ar vidējas cietības riepām, kas negaidīti esot dilušas tikpat ātri kā mīkstās riepas. Tieši ilgāks brauciens pēc pirmā pitstopa bija veids, kā “Mercedes” komanda esot centusies izcīnīt dubultuzvaru.

CfJDGe_WIAQHZU4

To vai “Ferrari” braucēji spētu izcīnīt uzvaru, ja Raikonenam izdotos labāks starts, bet Fetela dzinējs nepadotos jau iesildīšanās aplī grūti spriest, tomēr skaidrs, ka galvenā nozīme būtu tieši riepu izvēlei. Ja Austrālijā atslēga uz panākumiem bija vidējā sastāva riepas no sacīkšu apturēšanas līdz pat gandrīz 200 km tālāk esošajam finišam, tad Bahreinā vērojama diametrāli pretēja aina.

Par vienu no sacīkšu zvaigznēm kļuva Grožāns, kurš pirmos 3 nogriežņus veica ar supermīkstajām riepām, bet 40. aplī devās boksos pēc mīkstajām riepām. Felipe Masa tikmēr centīsies šīs sacīkstes aizmirst pēc iespējas ātrāk – brazīlietis pirmo apli veica otrajā pozīcijā, bet divu boksu apmeklējumu stratēģija ar diviem vidējā sastāva komplektiem atsvieda 2008. gada vicečempionu uz astoto vietu.

Vēl viens iemesls Grožāna līksmībām – netikšana uz trešo kvalifikācijas kārtu, par ko “Haas” komandas braucējs jau sestdien pateicās konkurentam Hilkenbergam. Tas ne tikai nozīmēja, ka Grožāns varēja izvēlēties riepas startam, bet arī pietaupīja 2 nelietotus supermīksto riepu komplektus, kamēr astoņi braucēji, kas sasniedza trešo kārtu bija palikuši bez tiem.

Nenoliedzami riepu stratēģijas nozīme ir strauji augusi, tādēļ komandām būs jāveic kārtīgs mājasdarbs, lai izplānotu veidu, kā sasniegt maksimumu. Turklāt, kā pierādījies sezonas sākumā, ja vien braucējs nepārstāv “Ferrari” vai “Mercedes” un atrodas tieši aiz svītras, lai tiktu uz izšķirošo kārtu, ir kārtīgi jāapdomā, vai tas ir tā vērts.

CfI8hQVWQAEBbhR

1 KOMENTĀRS

  1. lieks riepu komplekts Q3 tagad esot bezmaz vai galvenā cerība jaunā kvalifikācijas formāta apoloģētiem.

    ko tādu ieviest esot uz mieru visi, izņemot vien P riepniekus, kuriem tādā gadījumā uz katru sacīksti jāpieved +/- lieka kravas fūre – loģiski ka nodarboties ar labdarību ‘idejas vārdā’ nav interesanti.

    to be continued, ‘some say’