Pirms Ķīnas GP izcīņas Pasaules Motoru Sporta padome beidzot ir oficiāli apstiprinājusi, ka atlikušajā sezonas daļā F1 čempionāts atgriezīsies pie 2015.gadā izmantotās kvalifikācijas sistēmas. Pagājušā nedēļā komandas vienbalsīgi nolēma mainīt jauno izslēgšanas formātu (+ APTUAJA) un tam beidzot piekrita arī FIA ar Žanu Todu priekšgalā, kā arī Bernijs Eklstons. Atlikušajā sezonas daļā komandas plāno apsvērt iespējas, kā uzlabot sacīkšu nedēļas formātu un tas varētu ietvert sevī, piemēram, sprinta kvalifikācijas sacīksti sestdien.
“Mercedes” tehniskais boss Padijs Lavs ir atzinis, ka supermīksto riepu ieviešana uz Ķīnas GP posmu varētu dot iespēju ļoti ekstrēmām riepu stratēģijām. Šanhajas trasē supermīkstā sastāva riepas tiks izmantotas pirmo reizi – “Pirelli” riepu ražotājs tās ir piedāvājis kopā ar mīkstā un vidējā sastāva riepām. Ņemot vērā, ka vadošajiem astoņiem pilotiem būs jāstartē ar tām pašām riepām, kas tika izmantotas kvalifikācijas izšķirošajā kārtā, tad sacīkstē šie piloti ar supermīkstā sastāva riepām varētu doties boksos jau pēc pirmajiem 5-6 apļiem. Padijs Lavs paredz interesantus pavērsienus:
“Šanhajas trasē attiecībā uz riepām ir krietni prasīgāka nekā Melburna un Bahreina. Tas nozīmē, ka labākā riepa kvalifikācijā nebūs veiksmīga izvēle sacīkstes stratēģijai. Mums piektdienas vakarā būs ļoti rūpīgi jāplāno stratēģija.”
“Williams” komanda ir atzinusi, ka mazajām un privātajām komandām jāgaida līdz esošā Konkordes līguma izskaņai 2020.gadā pirms tās vare cerēt uz godīgāku un dāsnāku Formula 1 ienākumu sadali. Pateicoties panākumiem sacīkšu trasēs, “Williams” 2015.gada sezonu ir noslēgusi ar nelielu peļņu, tomēr esošā finansu sadale nav pateicīga privātajām komandām. Neskatoties uz to, ka “Sauber” un “Force India” vienības ir iesniegušas prasību EU Tiesā par negodīgu ieņēmumu sadali starp komandām, Klēra Viljamsa atgādina, ka īstermiņā mainīt situāciju nebūs iespējams, jo visas komandas ir parakstījušas Konkordes līgumu, kas ir spēkā līdz 2020.gadam. Tostarp Viljamsa arī nepiekrīt, ka “Ferrari” komandai ir jāsaņem tik ievērojama kompensācijas par saviem vēsturiskajiem nopelniem:
“Man nebūtu pretenziju, ja “Ferrari” vēsturisko panākumu maksājumi nebūtu tik milzīgi. Es nespēju iedomāties, ka “Ferrari” piekristu, ka arī citām komandām būtu tik pat ievērojamas kompensācijas.”




