Pēc sezonas pirmajiem trīs tālajiem posmiem, pasaules motošosejas čempionāta braucēji un komandas ierodas Eiropā, kur Heresas trasē tiks aizvadīta Spānijas Lielās balvas izcīņa.

Pirmajā sezonas posmā, Katarā, uzvaru izcīnīja “Yamaha” komandas pārstāvis Horhe Lorenco, bet turpinājumā divos Amerikas posmos uzvaras guva Marks Markess no “Repsol Honda”.

“F1LV

Starp pēdējo posmu Ostinā, ASV un Spānijas GP izcīņu interesantas lietas notikušas braucēju tirgū. Devīto sezonu “Yamaha” rūpnīcas komandā aizvadošais Lorenco paziņoja par savas līdz šim vienīgās MotoGP komandas pamešanu, lai 2017. gadā pievienotos itāļu “Ducati” vienībai.

Runājot par gaidāmo sacīksti Heresā, galvenie favorīti uz uzvaru noteikti būs abu vadošu rūpnīcas komandu “Yamaha” un “Honda” braucēji.

Heresas trase ir 4423 metrus gara, un atšķirībā no pirmajām trīs trasēm nav ar izteikti garu taisni. Garākā taisne ir tikai 600 metrus gara, kamēr iepriekšējās trasēs tā bija virs kilometra. Trases platums ir 11 metri, un tajā ir 13 pagriezieni.

Par visveiksmīgāko no pašreiz startējošajiem braucējiem var uzskatīt Valentīno Rosi, kurš sešas reizes heresā ir kāpis uz augstākā pakāpiena MotoGP klasē, bet vēl divas zemākajās klasēs. Pēdējo reizi Andalūzijas apgabalā esošajā trasē gan ‘Vale’ uzvarēja 2009. gadā. Rosi arī atzīst, ka Heresa ir viena no viņa mīļākajām trasēm, un pēc piedzīvotās neveiksmes Ostinā, viņa mērķis būs finišēt uz pjedestāla. Kopvērtējumā Rosi atrodas trešajā vietā.

Rosi komandas biedrs Lorenco pēdējās 15 sacīkstes “Yamaha” ir apņēmies aizvadīt maksimāli labi. Iepriekšējās sacīkstēs Heresā Lorenco ir trīs uzvaras, un pagājušajā gadā ar uzvaru šajā trasē viņš aizsāka četru uzvaru sēriju. Arī Lorenco šī trase ļoti patīk, un viņš cer uz līdzīgu sezonas turpinājumu kā pērn. Lorenco šobrīd ir tuvākais Markesa sekotājs kopvērtējumā.

Marks Markess Heresā uzvarējis tikai vienu reizi, 2014. gadā. Pērn Markess finišēja otrais, taču toreiz viņš startēja ar traumētu rokas pirkstu, kuram nedēļu iepriekš tika izdarīta operācija. Markess uzskata, ka klasiskās trases Eiropā ir šaurākas, ar savādāku segumu, tāpēc jāskatās, uz ko spējīgs būs “Honda” motocikls. Markess gan ir priecīgs par savas komandas paveikto darbu, jo motocikls ar katru posmu kļūst labāks. Jāpiemin, ka Markess šobrīd ir čempionāta kopvērtējuma līderis.

Markesa komandas biedrs Danijs Pedrosa Heresā uz pjedestāla ir finišējis desmit gadus pēc kārtas, no 2005. līdz 2014. gadam. Pērn Pedrosam nebija iespēja sēriju turpināt, jo rokas operācijas dēļ nācās izlaist trīs sacīkstes. Teksasā Pedrosa piedzīvoja kritienu, no sacīkstes izslēdzot arī “Ducati” braucēju Andrea Doviciozo, bet braucēju kopvērtējumā viņš atrodas 5. pozīcijā.

MotoGP Spānijas posma kvalifikācija norisināsies sestdien, bet svētdien, plkst. 15.00 pēc Latvijas laika gaidāma sacīkste.