Džensons Batons ir pārliecināts, ka Baku trase ir solis atpakaļ drošības uzlabošanā F1 čempionātā, uzmanību vēršot uz drošības joslu trūkumu un sarežģīto boksu celiņa ieeju. Neraugoties uz to, Batons uzskata, ka liela daļa trases ir ļoti aizraujoša un infrastruktūra ir augstā līmenī. 2009. gada čempions uzsver, ka atšķirībā no Monako šeit ātrumi ir krietni lielāki, tādēļ arī šīs drošības joslas ir nepieciešamas. Līdzīgas bažas izrādījis arī šīs sezonas kopvērtējuma līderis Niko Rosbergs.

Otrs “McLaren” braucējs Fernando Alonso aicinājis komandu joprojām attīstīt šī gada mašīnu nevis pilnībā koncentrēties uz nākamās sezonas ražojumu. “Vēl ir tikai jūnijs un mums joprojām ir iespējas pakāpties kopvērtējumā par vairākām pozīcijām, it īpaši, ja jaudas agregāta uzlabojumi attaisnosies.” Spāņu braucējs gan nenoliedz, ka daļa uzmanības jau jāvelta nākotnei, jo komandas mērķis vienmēr ir bijis konstruktoru kauss, ko “McLaren” komanda nav spējusi izcīnīt kopš 1998. gada.

Daniels Rikjardo uzskata, ka Helmuts Marko ir pārspīlējis, pieņemot, ka “Red Bull” garajā Baku trases taisnē konkurentiem zaudēs 1.2 sekundes, turklāt, pateicoties lieliskai šasijai, ir pārliecināts, ka liela daļa zaudētā laika tiks atgūta trases lēnākajā daļā. Austrālietis gan neslēpj, ka šī, iespējams, nav piemērotākā trase viņa formulai, tomēr, kamēr testi nav pat sākušies, tie ir tikai minējumi.

45 KOMENTĀRI

  1. Batona un Rosberga pozīcija ir ļoti pamatota. Pārspīlētā drošība (piem. ar ieplānotajiem Ferrari Halo galvassargiem jau no 2017.gada) tomēr kontrastē ar drošības joslu neesamību Baku trases dažos (3, 7, 14) līkumos. Es personīgi ļoti kritiski vērtēju asfaltētās drošības joslas, jo pilotu kļūdas (piem. Fetela neskaitāmās kļūdas nupat notikušajā Kanādas GP) paliek gandrīz nesodītas, tāpēc būtu vērts atgriezties pie drošības joslām ar zālāju vai vismaz granti.

    • par tām drošības joslām varētu piekrist….tieši šā iemesla dēļ man ne visai piesaista Tilkes ražojumi…. tas pirmkārt liek pilotam justies drošākam un atļauties kļūdas, izbraucot vien tālāk asfaltētā joslā, nekā ja tev ir risks izbraukt grantī vai citā ne visai vēlamā segumā… tas automātiski nozīmē to , ka pilots var mazliet atslābināties, kas savukārt nozīmē to, ka pilota spēju robeža + viņa riska un uzdrīkstēšanās paliek apslāpētas…. tāpēc tās ir sacīkstes, ka kļūdām arī būtu jāspēlē tajās liela loma….izbraukt ārpus trases un palikt nesodītam – nu comoon – pārvērtiet takš trases tad par lidlaukiem ar līnijām, kas apzīmē trases robežas…. vismaz grants josla, kas nav bīstami , tomēr atstāj iespaidu…nevis brauc ,,dziedādams,, zinot, ka nekas traks nenotiks, ja arī ārpus kautkur pabraukāsies un zaudēsi vien sekundes….

      • Asfaltētās drošības joslas ne tikai piedod kļūdas, bet brīdī, kad formula kļūst nevaldāma, gandrīz nemaz nesamazina ātrumu pirms ietriekšanās sienā. Līdzīgi ir MotoGP. Uzskatu, ka grants drošības josla būtu glābusi Luisu Salomu.

      • Tā nu ir sanācis, ka abi Edgari šajā portālā ir ļoti zinoši un sakarīgi keksi. Tāpēc es vēršos pie Jums ar jautājumu – vai nebūtu vērts internetā izveidot petīciju ar prasību par grants drošības joslu kā prioritāro F1 trasēs? Tā noteikti gūtu lielu atbalstu F1 skatītāju vidū. Protams, es saprotu galveno problēmu – ja vien FIA kādreiz uzklausītu fanu vēlmes… 🙁

      • ..saproti Andi – sataisīt jau var jebko un par jebko , taču kā jau minēji – fani nav tā publika, kuru nopietni uzklausītu augstāk stāvošie.. (daļēji es pat piekrītu, ka fanus var uzklausīt tikai dažos gadījumos, kas skar pamatlietas , bet lielākoties fanus nav vērts uzklausīt, jo fani ir ļoti neobjektīvs ,,spēks,, – biežāk – emociju vadīts) …taču arī šajā jautājumā nedomāju , ka tas kautko līdzētu… F1 pat pilotiem nav teikšanas, kur nu vēl kādam no malas..ja iet runa par biznesu iekš f1 vai virzieniem – netiek uzklausīts neviens un nekad… pilotu akadēmija ar Wurcu priekšgalā arī ir tikai tāda simboliska padarīšana bez īpaša spēka… protams f1 ik pa laikam faniem izsviež pa kādai aptaujai , lai fanos uzturētu ticību , ka viņus kāds klausās, bet tas tik tā..teorētiski….tik svarīgos jautājumos groži ir tikai augstāk stāvošajiem…..tas būtu tas pats, kas rakstīt vēstules mūsu valstsvīriem , kuri ar tām atslaucītu vien savas pa..aļas…tā nu tas ir…diemžēl…

    • Batons ar Rosbergu ir nīkuļu ja reiz sāk raustīties nemaz nepabraucot! Es,pa piemēru,negribētu otru tādu kāds ir Monako mēsls-te vismaz pāris vioetās ātrums ir pie 300.km/h bet tai garākajā taisnē varētu būt aš 350.kam/h!
      Ja šiem abiem m#zējiem ir kaut kas pret tad lai pasūta radio vadāmu gokartu un mauc ar to! Tikmēr īsti vīri muti nedzesēs,bet noskaidros attiecības trasē!

      • Andi – nav vērts šiem pasniegt informāciju uz paplātes…kā saka – lai atbild par savu glupību paši 😀

      • no vienas puses (no sacīkšu viedokļa) gribās risku, gribās nedrošību…no otras puses – arī pilotus var saprast.. un vēlāk jau paši fani un sabiedrība sāk , kā Jorens saka – muti dzesēt , kad kāds aiziet bojā vai sabojā sev veselību..tad nu visi lej gaužas asariņas pirms tam izbaudot krašus ar siekalām mutē…. tāka 50 uz 50 ..i pilotus var saprast , i sporta filosofiju…

      • Edgar….Tu atbildi par savu glupību? 🙂 Tu pat nezinu,cik kvotas Ferrarim palikušas,bet te sit uz krūts un bļauj,ka tuvu limitam 😀 A,cik tuvu limitam…nezini! Tikai kaut kur,kaut kāds komentētājs to esot teicis un uz to informāciju arī balsties!

      • Fan – nevis kautkāds komentētājs, bet gan tas komentētājs , kura portālu Tu apmeklē , starpcitu…. man nav ne mazākās vēlēšanās atbildēt uz šiem jautājumiem cilvēkiem, un īpaši Tev tikai tāpēc ,ka veltot savu laiku F1 gonkām tu esi par slinku ieslēgt gan smadzenes , gan acis un ausis – sekojot norisēm …..man nav ne mazākās vēlēšanās izglītot tādus kā Tu , kam informācija ir pieejama tepat degungalā , un kuri PRINCIPA PĒC paši nevēlas lietas labā darīt absolūti neko…..tāpēc neceri, ka uz ,,materiāla,, tipa jautājumiem es vēl kādam atbildēšu vai meklēšu informāciju…. pat negaidi – izglīto sevi pats -…. dīvāna mīcītāji 😀

      • Edgar…izlasi vēlreiz savu rakstīto…nejūti,ka nonāc atkal kārtējo reizi pretrunā ar sevi?!” …..man nav ne mazākās vēlēšanās izglītot tādus kā Tu , kam informācija ir pieejama tepat degungalā , un kuri PRINCIPA PĒC paši nevēlas lietas labā darīt absolūti neko…..tāpēc neceri, ka uz ,,materiāla,, tipa jautājumiem es vēl kādam atbildēšu vai meklēšu informāciju…. pat negaidi – izglīto sevi pats -…. dīvāna mīcītāji ” TU TE VISU LAIKU VISUS IZGLĪTO AR SAVU PĀRGUDRĪBU…KATRS TAVS KOMENTĀRS IR PAMĀCOŠ,BET UZ ĻOTI ELEMENTĀRU UN KONKRĒTU JAUTĀJUMU NESPĒJ ATBILDĒT 😉 vienkārši atkal uzraksti palagu ar apvainojumiem bez atbildes…

    • Fan ..pārlasīju.. un palieku pie sava….
      ….tieši tā – special priekš tiem , kuri varētu paši painteresēties par dažām lietām es pat LIEKI pirkstiņu nepakustināšu..savukārt lai izteiktu vienkārši savu viedokli , es to izsaku tepat uz vietas, bez liekas kapāšanās pa neta adresēm un linkiem…..tāka…es palieku pie sava….

      • a no kurienes,tad Tu beigās izrāvi,ka Ferrarī ir tuvu limitam? 🙂 Es arī gribu paskatīties to saitu kā ir ar citām komandām 🙂 Neko jau daudz no Tevis neprasu 🙂

      • …Fan – es to izrāvu nevis no kāda konkrēta saita (ko beigās arī pārbaudīju internetā un atradu tam apstiprinājumu) ,bet gan no Alda Putniņa teiktā pagājušā posma treniņbraucienu translācijas laikā… un šodien vēl par Renault kvotu stāvokli…tākā tu teicies redzam to pašu pārraidi , bet vai nu tagad tēlo , vai nu melo ,ka tipa neko neesi dzirdējis un es te kautko bazūnēju galīgi garām – man nav nekādas vēlēšanās par tavu slinkumu tev pasviest kautko gatavu…tu tiešām šajā gadījumā no manis prasi pārāk daudz…

      • es Edgar treniņbraucienus neskatos 😉 Man vienkārši interesēja,cik vēl ir palikuši skaitliski Ferrari tās kvotas 🙂 Domāju,ka Tu to zini,tāpēc jautāju,jo Tu kaut kur to biji minējis,ka Ferrarī ir tuvu limitam! 🙂

  2. Viens ir skaidrs – par drošību čīkstoši piloti nav īsti veči. Lai gan Batons un Rosbergs vienmēr bijuši no ‘glamurņiku’ blices, kas ar pārgalvībām trasē neizceļas. Droši vien viņi lielāko adrenalīna devu saņem nevis veicot efektīgu apdzīšanas manevru bīstamā pagriezienā, bet gan atverot internetbanku un ieraugot, ka kontā ieskaitīts kārtējais ļimons…

      • Agni – diemžēl tikai Tu to spēj saprast, tākā šiem dīvāna mīcējiem nav bijis nekādas darīšanas ar risku vai tamlīdzīgu pasākumu…..man prieks, ka vismaz kāds spēj domāt gaišu galvu 😉

      • Edgar un tu esi ar lielu risku un tml.pasākumu saskāries?! Kā Tu zini ar ko es nodarbojos ,lai tā runātu? 🙂 Domā es nezinu par F1 politisko šovbiznesa riepu dilšanas tempu neko,tad es tipa neesmu saskāries ar lielu risku un tml. pasākumiem? 😀

      • Fan – piedod par atklātību – bet tieši tā – es uzskatu , ka par niansēm , un kur nu vēl riepu nodilumiem vai tamlidzīgām lietām TU NEZINI PRAKTISKI NEKO …. kāpēc es tā domāju?? vienkārši – Tu, kā arī liela daļa šeit esošo līdz šim nav saskatījuši acīmredzamas lietas , nedz par riepu nodilumiem, nedz pārējo, tāpēc aprakstīt Tavas un dažu zināšanas nav grūti…tas pirmais… otrais – tu tāpat kā lielākā daļa fanu parasto esi asinsmīlis….izpratne par šī sporta filosofiju faniem parastajiem , jeb kā es saku ,,futbola tipa faniem,, ir ļoti aprobežota un turās tikai uz dažām lietām – spriedze , šovs, avārijas, gonkas….nianses faniem parastajiem ir absolūti sveša lieta… TĀPĒC jebkurš pietiekami piezemēts, objektīvs un izglītots cilvēks vienmēr spēs paskatīties uz situāciju no malas un vismaz iedomāties un iejūtoties citu ādā spēs saprast , kas ir risks , un cik tas maksā….tur pat nav jābūt saistītam ar tāda veida pasākumiem..to vienkārši veselīgi uztverot var loģiski izprast…. ja atkal runājam par mani – jā, es esmu ar šo to saskāries savā dzīvē, tāpēc zinu , kas ir drošība un risks, lai novērtētu to visu no malas….ja Tu un pārējie asinskārie spētu izprast to, ka ,,šova elementi,, jebkurās sacensībās nekad nav un nebūs tā vērti, lai zaudējumu gadījumā par tiem būtu jānožēlo, tad es droši varētu teikt, ka tu no tā visa kautko tomēr saproti, un spēj paskatīties uz lietām no cita skatapunkta (nevis no futbola fanu skatapunkta)

      • Edgar mīļais…es zinu kaut ko tomēr par riepu nodilumiem…man ir mašīna un es zinu,kad jāmaina riepas,tāpēc nesaki,ka es nezinu par riepu nodilumiem pilnīgi neko 😀 F1 līmenī es zinu tik daudz par nodilumiem,cik man nepieciešams… protams,ka nemeklēju nekādus datus utt….man ir ar ko nodarboties briivajaa laikaa 😉

    • p.s. Fan – vienkārši – ja tu nodarbotos vai būtu pazīstams ar kautko riskam līdzīgu , tad tavi uzskati krasi atšķirtos no tiem , kādi tev ir pašlaik….. tas , kurš izprot jēdzienu ,,risks,, – izprot arī lietas , as saistītas ar to..dabiski…

      • Edgar…Tu nezini ar ko es ikdienā nodarbojos…tici man…tur riskis ir ļoti liels un tas ir tiešā veidā saistīts ar auto vadīšanu 😉 Tās protams nav sacīkstes…

      • Fan – TIEŠI TĀPĒC Fan mani tas vēl jo vairāk pārsteidz , ka tev par drošību ir tāds viedoklis….

    • Fan – nu man protams prieks, ka pārzini sava auto riepas 😀 …Visu cieņu Tev par to….

      ,,F1 līmenī es zinu tik daudz par nodilumiem,cik man nepieciešams… protams,ka nemeklēju nekādus datus utt….man ir ar ko nodarboties briivajaa laikaa ,,

      …lūk šī iemesla dēļ gan Tev, gan dažiem labiem es ieteiktu turpmāk atturēties no turpmākas domu apmaiņas par konkrētām lietām, par kurām nav īstas skaidrības, bet GRIBAS IZLIKTIES, ka ir …..un lūgums nepsihot katru reizi, kad izceļu kādas komandas problēmas ar riepām tā iemesla dēļ ,ka kā jau tikko atzini – aprobežojies ar sava auto riepām , nevis kautkādu datu analīzēm vai F1 riepu nodilumu principiem….

      starpcitu – par tām pašām riepām runājot…. ko teiksiet par situāciju, ka kvalenē Perezam un Rikjardo pietika ar vienu apli, lai uzsildītu savas riepas darba temperatūrā, kamēr pārējiem vajadzēja 2 un pat 3 apļus…. atkal apgalvosiet, ka riepas jau visiem vienādas ,un tām nav nekādas ietekmes?? 😀

      un ja tu skatījies to pašu VSB kanālu , tad tev šis tas bija jādzird par riepām Ferrari sakarā…kā arī par tām pašām dzinēja kvotām nu jau Renault vienības gadījumā????? vai atkal būsi bijis autā tai brīdī??? 😀

      • Edgar….pat divas ūdens lāses nav vienādas,kur nu vēl riepas 🙂 Es VSB skatos tikai sacensības un ne tā kā Tu esi iedomājies,ka visas sezonas garumā…dažreiz arī mob.tel.skatos caur kaut kādu krievu kanālu,tāpēc arī info sanāk palaist garām 🙂 Pēdējo saceni lūrēju ceļā uz laukiem mašīnā 🙂

      • Un tas ir ļoti pareizi, Edgar. Ja es nebūtu tik principiāls, tad Verminbanda jau sen būtu mani pieveikusi – nokausējot, bet pēc 10 gadu cīņas ir tā, ka viņi “spļauj uguņus” ikreiz ieraugot manus komentārus. 😀

      • Andi – a kāds sakars tam ar pieveikšanu vai nepieveikšanu un kariņiem?? ..priekš kam jābūt kautkādām cīņām… neiespringsti Andi , tas viss nav tā jāuztver….cīņas var notikt vien vārdu spēlēs un žults apmaiņās, lai pierādītu, kurš nu izveidos skaistākus un daiļrunīgākus lozungus, kas kopumā nenozīmē neko un parāda vien cilvēku patieso seju…. taču zināšanās vai uzskatos nekādu karu nemaz būt nevar – jo zināšanas vai nu ir , vai nu nav…tur nav vidusceļu… bet par pārējo es Tev iesaku nesekot Vermina piemēram un neturpināt vārdu spēles, jo tas neraksturo cilvēkus no labākās puses..tā ir tīņu un sētas puiķiņu izpratne un piegājiens… tāpēc neiespringsti – žults un uzskati ir divas atšķirīgas lietas…tur nav ko iespringt.. lai tak puikas izspēlējas , jo pat tēmām šā un tā šiem parasti ir maz ko teikt, reizēm pat nemaz….tāpēc uztver to visu ar smaidu…. kādi tur kari Andi…..pat pirmoreiz šeit ieejot šis viss man izraisīja vienkāršu smīnu…. neseko viņu modei – daiļrunības ziņā atdod viņiem uzvaru , jo tā nav ne graša vērta 😀

      • Edgar, es jau it kā precizēju, ko domāju, sakot ka Verminbanda nav un nekad nepieveiks mani – nokausējot. Ar to es domāju, ka es atbildu uz viņu rupjībām, apmelojumiem utml. tikai tad kad es to vēlos, nevis kad viņi to vēlas. 😀
        Protams, ka es par viņiem pasmaidu, jo viņus nevar uztvert nopietni! 😉

      • P.s. Vermins izliekas, ka ir aizmirsis gan savas izmisīgās žēlabas par “neizdevušos eksperimentu”, gan savus vairākus nopelnītos banus, cenšoties mani izprovocēt. Pasmaidi par tiem tāpat kā es to darīju, Vermin! 😀