Aizvadītajā nedēļas nogalē noslēdzies visu laiku pirmais F1 posms Azerbaidžānā, par kura uzvarētāju kļuva Niko Rosbergs. Lai gan pašas sacīkstes bija daudz mierīgākas kā sākotnēji prognozēts, tomēr netrūka apdzīšanu, dažādu pavērsienu, kā arī īpaši retu gadījumu.
| V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Aplis |
| 1 | N. Rosbergs | Mercedes | 1’46”485 | 48 |
| 2 | L. Hamiltons | Mercedes | 1’46”822 | 42 |
| 3 | M. Verstapens | Red Bull | 1’46”973 | 50 |
| 4 | S. Peress | Force India | 1’46”990 | 45 |
| 5 | S. Fetels | Ferrari | 1’47”028 | 49 |
| 6 | K. Raikonens | Ferrari | 1’47”181 | 41 |
| 7 | E. Gutjeress | Haas | 1’47”563 | 50 |
| 8 | Dž. Palmers | Renault | 1’47”583 | 48 |
| 9 | V. Botass | Williams | 1’47”604 | 50 |
| 10 | Dž. Batons | McLaren | 1’47”622 | 50 |
| 11 | F. Nasrs | Sauber | 1’47”708 | 48 |
| 12 | D. Rikjardo | Red Bull | 1’47”736 | 51 |
| 13 | F. Masa | Williams | 1’47”761 | 35 |
| 14 | R. Grožāns | Haas | 1’47”943 | 48 |
| 15 | N. Hilkenbergs | Force India | 1’48”012 | 37 |
| 16 | K. Sainss | Toro Rosso | 1’48”804 | 31 |
| 17 | M. Ēriksons | Sauber | 1’48”898 | 48 |
| 18 | F. Alonso | McLaren | 1’49”101 | 27 |
| 19 | K. Makgnusens | Renault | 1’49”282 | 41 |
| 20 | P. Verleins | Manor | 1’50”571 | 33 |
| 21 | R. Harjanto | Manor | 1’51”365 | 27 |
| 22 | D. Kvjats | Toro Rosso | 1’53”167 | 2 |
Par diviem īpašiem ierakstiem vēstures lapās parūpējās “Williams” komanda. Lai gan tās braucēji finišēja tikai sestajā un desmitajā pozīcijā, tomēr Valteri Botasam kvalifikācijā garajā starta – finiša taisnē izdevās sasniegt 378 km/h lielu ātrumu, kas F1 trasēs līdz šim vēl nav pieredzēts. 2005. gadā uz Bonevillas sālsezera ar speciāli šim mērķim pielāgotu “BAR Honda” mašīnu tika sasniegts 413 km/h liels ātrums. “Williams” komandai izdevās turpināt šogad uzsākto tradīciju kā komandai ar īsāko boksu apmeklējuma laiku, tomēr Baku Klēras Viljamsas vadītā komanda pārspēja pati savu augsto latiņu, Felipes Masas mašīnu apkalpojot 1.92 sekundēs, kas ir atkārtots rekords. “Red Bull” tikpat ilgs laiks bija nepieciešams, lai to paveiktu Marka Vēbera mašīnai 2013. gada ASV GP izcīņā.
Pie lieliska panākuma tika Rosbergs – viņam ne tikai izdevās izmantot Hamiltona problēmas, lai uzvarētu gan kvalifikācijā, gan sacīkstēs, bet arī uzstādīt sacīkšu ātrāko apli un pavadīt sacīkšu vadībā visus apļus. Tā saukto ‘Grand Slam’ Rosbergs paveicis otro reizi savā karjerā, atkārtojot dominanci Krievijas GP izcīņā. Bez Rosberga vēl 12 braucējiem ir izdevies karjeras laikā sasniegt ‘Grand Slam’ vairāk kā vienu reizi, turklāt visi šie braucēji ir kļuvuši par čempioniem. Veiksmīgākais šai rādītājā ir Džims Klārks, kura kontā 8 perfektas nedēļas nogales.
Tikmēr par dienas braucēju skatītāju vērtējumā kļuva “Force India” braucējs Serhio Peress, kurš kvalifikācijā ieguva 2. vietu, kas ir ne tikai paša karjeras labākais sasniegums, bet arī augstākā vieta kvalifikācijā “Force India” komandai kopš Adriana Zutila paveiktā 2009. gadā Moncā. Pārnesumu kārbas dēļ Peress sacīkstes uzsāka tikai no 7. pozīcijas, bet tas netraucēja “Force India” braucējam tikt pie septītā goda pjedestāla karjerā, atkārtojot sava tautieša Pedro Rodrigesa sasniegumu. Īpatnēji, ka pirmo reizi Peress uz goda pjedestāla nekāpa kopā ar Luisu Hamiltonu, kurš tika labāko trijniekā katrā no iepriekšējām sešām reizēm, kad tur redzējām Peresu. “Force India” komandai līdz šim vēl nebija izdevies tikt pie top 3 finiša divas reizes vienas sezonas laikā.
Pagalam neveiksmīgs šis posms izvērtās “Red Bull” nometnei, neļaujot Danielam Rikjardo otro starta pozīciju pārvērst par finišu augstāk par septīto pozīciju. Tas nozīmē, ka jau trešo posmu pēc kārtas uz goda pjedestāla kāpj braucēji, kas startēja no pirmās, trešās un septītās pozīcijas.

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!


