Kamēr Latvijas iedzīvotāji 23. jūniju, visticamāk, pavadīja pie ugunskura ar ozollapu vainagu galvā, tikmēr Apvienotās Karalistes iedzīvotājiem šis datums ieies vēstures lapās kā diena, kad notika referendums par valsts atdalīšanos no Eiropas Savienības. Nevar aizmirst, ka septiņas F1 komandas, F1 menedžmenta grupa, kā arī čempionāta komerciālo tiesību īpašnieki “CVC Capital Partners” bāzējas tieši Lielbritānijā. Tas autosporta faniem liek aizdomāties par to, kā tas ietekmēs Formula 1 attīstību tuvāko gadu laikā.

Lai gan par izstāšanos nobalsojuši vairāk kā 17 miljoni britu, tomēr līdz atdalīšanās procesam vēl kāds laiciņš jāpagaida. Kamēr netiks oficiāli lūgts iedarbināt Lisabonas līguma 50. pantu par tās izstāšanos no ES, sarunas par šo procesu nenotiks, paziņojusi Vācijas kanclere Angela Merkele. Tā kā par Deivida Kamerona, visticamāk, kļūs “Brexit” kampaņas aktīvists Boriss Džonsons, kurš pirms tam 8 gadus pavadīja Londonas mēra amatā, tad iespēja, ka Apvienotā Karaliste tomēr neizstāsies no ES ir neliela, tomēr politikā, gluži kā F1, kamēr nekas oficiāli nav apstiprināts, tikmēr pat šķietami simtprocentīgi notikumi var nepiepildīties.

Bernijs Eklstons nekad nav slēpis savus mērķus virzīt čempionātu maksātspējīgo austrumu valstu virzienā, tomēr statistika rāda, ka joprojām aptuveni 60% auditorijas sastāda skatītāji no Eiropas, kas ne vienmēr vēlas redzēt sacīkstes agri no rīta vai vēlā vakara stundā. Lai gan viens no risinājumiem ir nakts sacīkšu ieviešana Āzijas posmiem, tomēr gandrīz puse no posmiem joprojām notiek Eiropā, par kuru rīkošanu organizatori un TV kanāli Eklstonam maksā Lielbritānijas mārciņās.

Tieši šīs valūtas kritums īsi pēc referenduma bija pirmais lielais trieciens Lielbritānijas ekonomikai. GBP kurss attiecībā pret dolāru vienas dienas laikā nokritās no 1.5 līdz 1.35, zaudējot desmito daļu savas vērtības. Tomēr Bernijam Eklstonam tās bija labas ziņas. Tā kā sportā vadošā valūta ir USD un F1 nav izņēmums, tad praktiski visi F1 menedžmenta līgumi ir noslēgti dolāros, kamēr ar piegādātājiem un darbiniekiem norēķināšanās notiek Lielbritānijas mārciņās, kas FOM ļaus ietaupīt gandrīz 200 miljonu USD.

Protams, paliek aktuāls jautājums par dažāda līmeņa darbiniekiem no Lielbritānijas ārvalstu komandās (piemēram, Alisons “Ferrari”), kā arī ES iedzīvotāju darbu britu komandās (piemēram, Ēriks Buljē “McLaren”), tomēr tam nevajadzētu būt problēmām, jo nodarbinātības advokāti aicina ikvienu šai situācijā nonākušo aizpildīt 85 lapas garo pieteikuma formu rezidentūras iegūšanai, kas pasargās darbiniekus no jebkādiem politiskiem pavērsieniem.

Nesen ES saņēma oficiālu iesniegumu no “Sauber” un “Force India” komandām ar aicinājumu izskatīt, viņuprāt, netaisnīgo ienākumu sadali starp F1 komandām. Situāciju sarežģī fakts, ka F1 čempionātu organizē FIA, kas bāzējas Parīzē un Ženēvā. Kamēr Parīze atrodas Francijā, kas joprojām ir ES dalībvalsts, Šveice tāda nav, tomēr, ja Apvienotā Karaliste izstājas no ES, tad arī abas instances, kas čempionātā ienes naudu – FOM un CVC – atradīsies ārpus tās, izslēdzot šo jautājumu no ES konkurences komisijas dienas kārtības.

Kā, tavuprāt, Apvienotās Karalistes izstāšanās no Eiropas Savienības mainīs F1 nākotni? Izsaki savu viedokli komentāru sadaļā!