Luiss Hamiltons izcīnījis uzvaru Austrijas GP izcīņā, neraugoties uz to, ka 10 apļus pirms sacīkšu finiša vēl atradās 3. pozīcijā, taču cīņa ar Rosbergu pēdējā aplī beidzās ar sadursmi, kā rezultātā vācietis palika tikai ceturtajā vietā. Vēsturisks panākums “Manor” vienībai – Verleins finiša līniju šķērsoja desmitajā vietā.

Luiss Hamiltons startā savu pirmo pozīciju nosargāja, bet neveiksmīgs starts Niko Hilkenbergam, kurš zaudēja pozīciju gan Batonam, gan Raikonenam, bet sev neierasti zemu startējušie Rosbergs un Fetels iekārtojās piektajā un astotajā pozīcijā. Hilkenbergs turpināja zaudēt pozīcijas, bet sestajā aplī Raikonens tika garām lieliski sacīksti uzsākušajam Dēnsonam Batonam. Drīz vien viņa tumšā formula bija meklējama arī aiz Rosberga un Verstapena.

“F1LV

Pirmie boksu apmeklējumi sākās visai ātri – Alonso un Hilkenbergs to darīja pirmie astotā apļa beigās, kamēr vadošie braucēji (ja neskaita Rosbergu) savu pitstopu veica krietni vēlāk. Lai gan Rosbergs nonāca priekšā pat Hamiltonam, kura mašīnai tika uzmontēts cietākais peejamais riepu sastāvs, tikmēr Raikonens pēc sava boksu apmeklējuma nonāca aiz abiem “Red Bull” braucējiem.

Fetels AustrijaVadības groži bija nonākuši Fetelam, kurš vēl nebija devies boksos, tomēr 27. aplī vācieša, kuram šodien aprit 29 gadi, aizmugurējā labā riepa pārsprāga un “Ferrari” braucējs piedzīvoja avāriju. Trasē devās drošības mašīna. Raikonens, Rosbergs un Verstapens izmantoja iespēju vēlreiz doties boksos. “Pirelli” jau paguva izplatīt ziņojumu, ka riepa plīsusi, jo Fetels pārbraucis pāri uz trases palikušai atlūzai.

Sacīkstēm atsākoties, vadošie braucēji saglabāja savas pozīcijas: Rosbergs, Hamiltons, Verstapens, Rikjardo, Raikonens, kamēr Hilkenbergs bija atkritis jau līdz 14. vietai. “Mercedes” braucēji iekrāja pārsvaru, bet savā starpā abus ilgstoši šķīra 1-2 sekundes.

“Williams” braucējs Valteri Botass devās otrajā boksu apmeklējumā, kas pavēra tukšu trasi Džensonam Batonam, kurš līdz tam atradās aiz somu braucēja. Dažus apļus vēlāk boksos devās Hamiltons, kuram gan bija daudz jaunākas riepas. Hamiltons trasē atgriezās tieši priekšā Rikjardo un Raikonenam. Apli vēlāk boksos devās arī Rosbergs, saglabājot pozīciju priekšā komandas biedram.

Par jauno sacīkšu līderi kļuva Makss Verstapens, 15 apļus pirms finiša atrodoties 4 sekundes priekšā Rosbergam. Kimi Raikonens tikmēr apdzina Danielu Rikjardo cīņā par ceturto vietu. Jaunās riepas ļāva “Mercedes” braucējiem veikli noķert un apdzīt Verstapenu. Rikjardo desmit apļu pirms finiša devās boksos, zaudējot Batonam un Grožānam, ko gan ātri vien apdzina.

Mercedes avārijaFelipe Masa, Niko Hilkenbergs un Fernando Alonso neilgi pirms sacīkšu finiša devās boksos, lai izstātos no sacīkstēm. Rikjardo atguva arī vietu attiecībā pret Batonu. Pēdējos apļos saasinājās cīņa par uzvaru starp Rosbergu un Hamiltonu, kā arī par goda pjedestāla zemāko pakāpienu starp Verstapenu un Raikonenu. Pēdējo starpā nekas nemainījās, bet pēdējā aplī Rosberga mēģinājumi nosargāt pozīciju beidzās ar sadursmi. Rosbergs ar aizlauztu antispārnu sasniedza finišu ceturtajā vietā. Pēdējā aplī avāriju piedzīvoja arī pēdējo posmu varonis Serhio Peress, kas ļāva sensacionālu punktu gūt “Manor” braucējam Paskālam Verleinam.

Ja abu “Mercedes” braucēju avārijā neviens braucējs netiks sodīts, Rosberga pārsvars čempionāta kopvērtējumā saruks līdz 12 punktiem. Čempionāta nākamais posms Silverstounas trasē tiks aizvadīts jau nākamajā nedēļas nogalē.

Cmcat5uWAAAMzjQ

* Katram braucējam ieskaitīti papildus divi boksu apmeklējumi, kad drošības nolūkos pēc Fetela avārijas, uzkopjot trasi, braucēji devās cauri boksu celiņam, nepiestājot pie mehāniķiem.

105 KOMENTĀRI

  1. traka sacīkste ar smukām beigām…. 🙂 Ros vs Hamis te vēl sezona nav pusē,bet jau fight notiek pilnā sparā savā starpā 🙂 Beigās titulu dabūs kāds trešais kā Kimī 2007 gādā 🙂
    P.S tik ilgi braukt ar mīkstiem ripuļiem…Ferrarī kārtējo reizi rēķināt nejēdz…Vettels pie šāda rasklada varēja 2 vietu izraut jau trešo gonku pēc kārtas…Max labs,labs…topošais čempions!

      • Ferrarī nevarētu tādā tempā ar SS nobraukt 30apļus,viņiem ēdelīga mašīnīte sanākusi pret riepām…es tieši bračkam teicu,ka Vettels riskē nebraucot boksos ar Hami,tad Hamis iebrauca un vēlāk notika,tas,kas jau bija skaidrs!

      • Pirelli tomēr ir azotē šādi tādi analīžu izpētes līdzekļi, lai konstatētu riepu pārsprāgšanas iemeslus….tāpēc pēc veiktajām pārbaudēm Pirelli pārstāvju teiktajam ir pamats ticēt….

      • Tas gan Vucan…pilniigi pierkiitu Pirelli….nobraucot riepas liidz lisenei arii ar mazu kaijas purkšķi pietiek,lai tās pārdurtu 🙂

  2. Viennozīmīgs sods HAM. Brutāta uzbraukšana virsū konkurentam kurš aizstāv savu pozīciju. Plus vēl tam ROS formula bij iekšmalā un pirms līkuma VAIRĀK kā pusi blakus HAM formulai. Cik zinu vismaz šie F1 noteikumi nav mainījušies. Tas nozīmē: formula kas līkuma iekšmalā ir vairāk kā puss korpusu blakus ir situācijas noteicēja. Turklāt video ir redzams ka HAM vienkārši pagriež stūri ROS virzienā un uzbrauc viņam virsū. Un HAM murgi par ROS bloķētajiem riteņiem, intervijā pēc sacīkstes, vēl vairāk pierāda to ka šeit noteikti ir jābūt sodam. Ja nav, tad kāpēc vispār tie tiesneši vajadzīgi.

    • Kādam Hamiltonam??Rosbergs speciāli brauca taisni lai vissmaz izspiestu arā no trases,viņš mierigi varēja iegriezt līkumā,izsist izdevās tikai ne tā kā viņš do bija domājis,tā vieta lai dabūtu vissmaz 2.vietu tagad ir ar koka medaļu.

      • Palasi vienkārši noteikumus. Aizej vismaz uz kaut vienu kartinga trasi, noziedo 10 eur un kaut vai vienkarši prieka pēc kopā ar nejauši satiktām meitenēm izbrauc 10 min ar kartingu. Varbūt tad Tu sapratīsi ko nozīmē braukt taisni un ko darīt ja tuvojas līkums vairāk kā 30 km/h ātrumā.

      • Beidz strīdēties ar blondīni 🙂 Rosbergs,ja negribētu izstumt Hami no trases,tad grieztu stūri pa labi 🙂 Hamis jau nav ar pirkstu taisīts…ar viņu tādi joki neiet cauri! 🙂

      • Pabrauc vismaz ar kartingu, varbūt vismaz būtībā varēsi iedziļināties. Visa pamats ir kartings gribi Tu to vai nē. Un skatoties pēc noteikumiem ROS izspieda Hami tieši tik tālu cik noteikumi atļauj, atstājot vietu formulai, ja vien HAM nepagrieztu virsū. Te jau tā lieta ka braukšanas māksla neaprobežojas tikai ar māku nobraukt ātri apli, autosporta būtība sevī ietver arī mākslu segties, taupīt tehniku, pielāgoties apstākļiem, cienīt konkurentus, izvēlēties stratēģiju, ievērot noteikumus utt…. Bet to jau saprot tikai tie kas vismaz ar kartingu ir pabraukuši.

      • ….vēlviens 😀 … kā jau video redzams – Rosbergam izbraucot plaši šajā līkumā (veicot konkurenta adekvātu izspiešanu UZ APMALES, kā to parasti dara aizstāvot savu pozīciju) – vieta Hamiltonam pat ārmalā tika atstāta tik daudz, lai viņš spētu piebremzēt un ar diviem riteņiem būt aiz trases apmales, kā tas parasti notiek šādos gadījumos…. Hamim tieši otrādi – vajadzēja priekšu novirzīt vairāk pa kreisi, kamēr Ros vienkārši turpināja savu kustību… Hamis rīkojās gluži otrādi – nevis pavirzījās pa kreisi, tādā veidā piekāpjoties, bet gan grieza atpakaļ trajektorijā, kur jau bija Rosbergs…. simtiem reižu notiek šādi manevri, un tie beidzas labi, kad ārmalā esošais vienkārši samazina ātrumu, kad viņu konkurents izspiež (kas tiešām ir atļauts – ar diviem riteņiem aiz trases robežām)….. pat ar visām problēmām ar bremzēm, Hamim vēl palika gana daudz vietas, lai samazinātu ātrumu un paliktu ārmalā ar diviem riteņiem (kas ir optimālais, ko šādā situācijā var darīt ārmalā esošais pilots)

      • Lauda…vainīgs avārijā bija Rosbergs,jo viņš zināja,ka ir problēmas ar bremzēm un vajadzēja bremzēt ātrāk,lai ierakstītos līkumā,dēļ šīs kļūdas Niko palika 4 vietā! Tas ir Laudas teiktais!

      • Labs…tiesneši par 99% sodīs Rosb.,jo pēc noteikumiem bija jābrauc pitos remontēt formulu nevis braukt uz finišu.,jo ar bojātu formulu nedrīkst riņķot pa trasi 😉

      • Nu redz Joren es vismaz kartingu līmenī bubinu, bet klauniem jau vienalga kam lielāks… (deguns)

      • Iveta…Tu kartingu garažā skrūvē vai tikai pa 10e Molā 3 stāvā 1x esi izbraukusi pirms 4 gadiem un vēl joprojām esi eiforijā,ka draudzeni apdzini pateicoties tam,ka aizmirsi,kur ir bremzes?!

  3. Nesaku ka nesaprot, bet diemžēl reizēm piešķir neadekvātus sodus par nenozīmīgiem pārkāpumiem. Piem. HUL kurš nevienam nepatraucēja, bet tomēr pārkāpa. Sodu iedeva. Toteies HAM kurš izbojāja sacīksti citam…….

      • …. cilvēks pat nespēj īsti saskatīt ,kas redzams video 😀 ….cilvēkam, kurš skatās autosportu jau takā būtu jāsaprot apdzīšanas/aizstāvēšanās principi….bet te…. tu mani pārsteidz Fan 😀 …pēc katras video avārijas vienmēr ar kādu jāstrīdās 😀 ..bet es jau nesmejos par to – vienkārši kas zina, varbūt strīdos ar aklu cilvēku burtiskā nozīmē…

      • Vucān…visi apkār ir akli….izņemot Tevi 🙂 es aiztaisīju acis tajā brīdī,jo bija baill no avārijas! Klausījos tikai ,ko komentētāji saka…

      • …..Fan diezvai tur acis vai ausis noderēs, ja nebūsi iepazinies ar šādu manevru ,,ikdienu,, – kas notiek, kad iekšmalā esošais aizstāv savu pozīciju…jeb – ko parasti dara iekšmalā esošais, un ko parasti dara ārmalā esošais normālā šādu manevru izpildījumā…tākā skaties motoru sportu visai ilgi , tad man jābrīnās vēl jo vairāk par to, ka Tev šī redzējuma nav…simtiem , tūkstošiem reižu redzēts un tik jau ierasts manevrs… starpcitu bieži arī aprunātais starp Ros un Ham , kad Hamis Ros parasti izspiež uz ārmalu , bet Rosbergs ievērojot kārtību parasti kā labs puika padodas….arī no šīm redzētajām situācijām tev jau bija kautkas jāiemācās… Hamis šoreiz nebija labais puika , un kas būtu, ja Ros būtu tas sliktais puika daudzos dueļos – jau var paredzēt….žēl ka faniem ,,dzīve,, neko neiemāca…

  4. Ivet – diemžēl F1 pasaulē viss ir zem politikas…. lai cik tas dīvaini neskanētu – arī tiesnešu darbs…..bieži vien tas jau ir novērots…. ko vajadzēs ,sodīs , ko vajadzēs , nesodīs…

      • Joren – par F1 politiku nevar sīkāk….tur sanāktu ļooooti gari…. nu redz – daudziem nav ne jausmas par šīm lietām, tātad tas strādā ideāli priekš lielajām ,cāļugalvām,, iekš gaiteņiem….. ko gan tur var spēt ieskaidrot, ja katram pašam ir slinkums šajās lietās iedziļināties….atkal spēlēt ,,skolas,, nav manās interesēs…. – nodarbojies ar savu izaugsmi pats..pietika jau, ka Fans te reizēm pieprasīja, cik ir 2×2, kamēr neuzspēlēja uz žēlumu un pateicu šim atbildi vienā vai otrā jautājumā…

      • 1x uzprasīju par kvotām un te tgd nabags lepns ir,ka atradis info netā,ko varēja pasviest 😀 Uzcelšu Tev pie savas mazmājiņas pieminekli,kad būs slinkums vakarā iet mazmājiņā iekša pačurāt,tad…..

      • Fan – jā , itkā tāds sīkums, bet šādi sīkumi apliecina jūsu gribēšanu vai gatavību kaut mazo pirkstiņu pakustināt , lai parūpētos par savām zināšanām vai to izaugsmi…par politiku gan viss nav tik vienkārši – tur ir ,,jābūt iekšā,, jau no sākta gala, lai kautko spētu izspriest par f1 politiku …tur nepietiks ar viena vai divu referātu palīdzību, lai izskaidrotu šīs nianses….

    • Fan – es nemaz nebrīnos, ka lielākajai daļai bija viens secinājums…. jo lielākā daļa redz to, ko grib redzēt… recepte – ,,katra pilota rīcība un formulas kustība par kautko liecina,, tai lielākajai daļai ir sveša….

      • Man labpatīk domāt, ka Edgars ar to bija domājis, ka skatīties jau var, bet pēc katras gonkas vienmēr izrādīt savu nesapratni par to ko redzēji gan nevajadzētu. 😉

      • Andi…Tu gribi teikt,ka visai pasaulei,kas skatījās šodien gonku ir nesapratne par redzēto pēdējā aplī izņemot 3 eksemplārus? 🙂 nerunāšu par politiskiem tiesnešiem,jo te jau skaidrs,ka politika vainīga! 🙂

      • Tieši pretēji, es gribu teikt, ka tie, kuri nopietni seko līdzi F1 un kuriem ar galvu viss ir kārtībā, spēj saprast kas notika pēdējā aplī un ko lems tiesneši. 😉

      • Žēl tikai, ka tādu, kuri nopietni seko līdzi F1 un kuriem ar galvu viss ir kārtībā, nav pārāk daudz. Vairums pat neatšķir J. Rintu no R. Racenbergera utml. 😉

      • Andi,es jau nelielos…es nopietni neko nezinu par f1 politiku….redzu tikai startu un finišu 🙂 pārējais,lai paliek nodiluma ekspertiem :))
        tad kas tie divi par tipiņiem ir? 🙂

      • Man ir žēl tevis, ļoti žēl, ka tu nezini pat F1 pasaules čempionus, jo Rints tāds ir. Racenbergers būtu daudz sasniedzis, ja ne 1994.g. Sanmarīno GP. 🙁

      • Fan – nē ,tas nekādā gadījumā nav slikti…slikti ir tad, kad parastie gonku skatītāji , neko īsti nezinādami sāk skaļi spriest par lietām , par kurām viņi labākajā gadījumā zina kautko virspusēji….. skaties šo sportu uz kādiem pamatiem vien vēlies – bet cita lieta ir tad, kad šādi skatītāji sāk RUNĀT 😀 ….

      • Vucik…a kaapeec Tu baazies virsuu shiem neizgliitotiem skatiitaajiem?! Paseedi malaa un pasmaidi par muusu nezinaashanaam! 😉 Mees pashi tiksim galaa bez Tavas komadas paliidziibas 😉

      • izrādās Vucān Tu visu saproti 😀
        === set Vucans on
        … slikti ir tad, kad parastie gonku skatītāji , neko īsti nezinādami sāk skaļi spriest par lietām , par kurām viņi labākajā gadījumā zina kautko virspusēji….. skaties šo sportu uz kādiem pamatiem vien vēlies – bet cita lieta ir tad, kad šādi skatītāji sāk RUNĀT ….
        === set Vucans of
        Nu tak pareizi Vucān, iemācies neRUNĀT par lietām, no kurām Tu pilnīgi neko nesaproti 🙂

      • …Fan – beidz vispārināt kā mazs bērns.. nevis politikā iekšā, bet gan sekoju visām niansēm par un ap F1 ….

      • Fan – pat neceri …runās da jebko par lietām ,par kurām maza saprašana, tādā veidā izplatot nepatiesu informāciju sabiedriskā portālā – a es sēdēšu malā …ha…pat neceri….

  5. Līdzjutēji ir diezgan neizglītota suga – viņiem tas viss ir miglā tīts un patiesībā ne visi tam pievērš tādu vērību…tikai fanāti vai tie, kas neskatās gonkas gonku pēc…. bet nospiedošu auditorijas daļu aizņem tādi līdzjutēji, kas patiesībā neko daudz negaida un neiedziļinās šajā pasākumā..ir ātrākās gonkas pasaulē – skatamies…..ar to pietiek….tāpēc politika būtiski šajā ziņā neko neietekmē….daži suņi parej, bet karavāna turpina iet uz priekšu…. tas tāpat kā piemēram futbolā.. – visa pasaule zina, ka augstākā līmeņa futbols ir bieži vien uzpirkts – bet fani ir fani – fans jau pēc savas dabas ir kā sazombēti un akli seko savai pārliecībai un saviem favorītiem bieži vien neredzot, kas ir viņu ceļā……tāpēc tas viss kopējo bildi neietekmē….. jo īpaši ,ka lielākā F1 daļa fanu noteikti gribētu ,lai Hamim tiktu saglabāti punkti un spriedze turpinātos….

    • eh,Vucān Vucān….Kur tad Tava politika bija dažas sezonas iepriekš,kad čempions jau bija kronēts pāris posmus pirms sezonas beigām??! Intrigas vispār nebija nekādas…Vai tgd tikai sāk parādīties Tava no pirksta izzīstā politika?! Neviens nenoliedz,ka sava veida politika tur ir,bet nu ne tādā līmenī kā Krievijā t,i pēc Vucānu loģikas!

      • 😀 …ar tevi pilnīgs čau , Fan … – kas tu domā, ka viņi pārvērtīs visu par galīgo farsu??? atkal jau tīņa loģika… viņi jau tā spēlē komandu iekšējās paslēpes dalot 1 , 2 numurus , dodot vai nedodot parādiņus, izlemjot, uz ko strādās vairāk…kas tu domā ka šie tā vienkārši tūlīt ņems un davaj – uztaisīs tā ,ka katrā sezonā vajag dažus, kuri cīnītos par titulu…. 😀 …. to dara iespēju robežās, izmantojot atsevišķas situācijas…jo vairāk šīs spēlītes būs miglā tītas , jo labāk….jo tad šī politika kļūtu tik caurspīdīga, ka tas būtu beigu sākums šim pasākumam…. ja tu būtu lielais boss, šķiet tā arī notiktu 😀 …..kāpēc tu runā par lietām , par kurām neko nesaproti Fan???? ..tāpat kā ar tām riepām – strīdies, strīdies, kamēr pats po glupostji sāc atzīt, ka viss ko zini par riepām aprobežojas ar tavu auto 😀

      • es noteikti nesaprotu par ko Tu runā Vucān…piedod 🙂 Pēc Tavas loģikas vienā gadā tāda politika,tad otrā gadā pavisam cita politika 🙂 Nu nebūs mums kopīga valoda vairākos jautājumos! Vari domāt,ka mans F1 zināšanu līmenis ir jaundzimušo līmenī man tas netraucē,bet palasot Tavus palagus ir jāsmaida 🙂

      • 😀 …kādā Tev vienā gadā tāda, otrā tāda ???? vājprāts 😀 ….ja cīņa notiek starp vienas komandas pilotiem, tad ar šo apstākli var manipulēt, ja to pieļauj komanda…students 😀

  6. Interesants finišs. Hamiltons vienkārši ‘izbāza’ Rosbergu un šamējais, nevēlēdamies atzīt zaudējumu, uztaisīja klasisku sadursmi. Žēl vienīgi, ka Rosbergs netika uz pjedestāla un izpalika viedokļu apmaiņa, neatejot no kases… 😀

  7. Nesaprotu ko jūs te tik tizli mēģinat savā starpā lekties.(mērīties) Galvenajam būtu jābūt tam ka visi skatamies F1. Un noteikumiem jābūt visiem vienādiem. Un mans viedoklis, ka šoreiz HAM ir pelnījis sodu. Neesmu ROS aizrautīgs fans, bet tomēr šodien viņš bij labāks.(mans viedoklis). Bet BUT šodien vienkārši monstrs.

    • Paldies Joren Laudas viedokli tiešām novērtēju. Bet arī viņš ir tikai cilvēks. Labi jautājums tieši Tev. Tavas domas un tikai Tavas par iepriekšējo ROS un HAM sadursmi? Neņemot vērā komentus un citus viedokļus. Un nezini arī manējo.

    • ….arī pilotiem Joren ir dažādas domas un loģikas… vienā vai otrā gadījumā pilnīgi diametrāli pretēji tikās gan Bergera un Prosta, gan Laudas un Šūmahera viedokļi dažādās pagātnē diskutējamās situācijās…tāka…tas vien par kautko liecina….

      • p.s. visspilgtāk varēja salīdzināt Irvaina un Vilnēva viedokļus par vienām un tām pašām jomām….abi daiļrunīgi, bet līdzības uzskatos praktiski nekādas…

  8. Lai kā arī izskatītos no malas, ROS bija tikpat vainīgs, ja ne vairāk, kā HAM. Varam jau meklēt analoģijas, ko savulaik paveica Senna un Prosts, man gan liekas, ka tā bija neliela kāda no pilotu kļūdām, neesmu Čārlijs Vaitings, lai izlemj paši, kurš bija sliktais, kurš labais.

  9. Niko ir atzīts par vainīgu un sodīts…
    http://www.f1news.ru/news/f1-113570.html
    После длительных разбирательств стюарды Гран При Австрии приняли решение наказать Нико Росберга добавлением 10 секунд к его итоговому результату за аварию. Кроме того, Росберг получил два штрафных балла. За то, что он не остановился после аварии, хотя машина получила значительные повреждения, Росберг также получил предупреждение.
    На финише Росберг опередил Риккардо на 14 секунд, так что потеря 10 секунд не повлияла на его итоговую позицию в гонке.
    Pārāk maigs sods par causing a collision cīņā par uzvaru! 🙁

  10. Zinojums no lemuma visiem kartinga eksperta 😉

    The stewards’ statement read: “Having taken note of the extensive evidence given by both drivers and the video and telemetry data, it was apparent that car #44 [Hamilton] was in front of car #6 [Rosberg] – i.e. more than fully alongside.

    “The driver of car #44 could have clearly made the turn on the track, if not for the resultant collision.

    “Car #6 did not allow Car #44 ‘racing room’, and hence the driver of car #6 was responsible for the collision.”