Šajā nedēļas nogalē notikušajā Austrijas GP galvenais diskusiju avots bija “Mercedes” braucēju sadursme sacīkšu pēdējā aplī, kas ļāva pie panākuma tikt Luisam Hamiltonam. Tomēr pat brita hat-trick (uzvara no pole position ar ātrāko apli) nespēja viņam nodrošināt šogad ieviesto dienas braucēja balvu, ko saņēma Makss Verstapens, pateicoties lieliskam finišam otrajā vietā. Tikmēr daudzu skatītāju sirdīs palika 10. vietas ieguvējs – “Manor” vienības braucējs Paskāls Verleins, tomēr viss varēja neizvērsties tik gludi kādas muļķīgas kļūdas dēļ.
Verleins lielisku sniegumu demonstrēja jau kvalifikācijā, kad izcīnīja 12. starta pozīciju, taču līdz tai vēl bija jātiek… un jāapstājas. Tieši priekšā Verleinam no 10. pozīcijas sacīkstes būtu jāuzsāk Felipem Masam, taču brazīlieša mašīnai tika veikta priekšējā antispārna maiņa un sacīkstes nācās uzsākt no beigām. Tas nozīmēja, ka desmitajai starta pozīcijai būtu jāpaliek tukšai.
Verleins šo faktu uz mirkli bija aizmirsis, pabraucot garām savai starta pozīcijai un nostājoties Masas vietā. “Es gandrīz visu sabojāju vēl pirms sacīkšu starta. Es atrados nepareizajā pozīcijā un, ieraugot sev blakus Fetelu nodomāju, ka kaut kas nav kārtībā, jo es te nekvalificējos!”
“Because I was next behind Sebastian and I said no, I didn’t qualify there!” 😂 @PWehrlein #AustrianGP pic.twitter.com/Bb4pUBUuNJ
— Ky (@FiftyBuckss) July 3, 2016
Šai brīdī “Manor” braucējs ieslēdza atpakaļgaitu un nostājās savā pozīcijā. Lai gan no malas tas varētu šķist nedaudz bīstami, tomēr Verleins neatradās boksos, kur atpakaļgaitu nedrīkst lietot, kamēr uz starta to iespējams darīt tikai kamēr luksaforā nav ieslēgta pirmā sarkanā gaisma.
Verleins ne tikai paguva laicīgi novietot mašīnu atbilstošajā starta pozīcijā, bet pat zināja šādu noteikumu punktu, kas lieliski pierāda viņa briedumu un gatavību kļūt par vienu no vadošajiem čempionāta braucējiem. Verleina intervijas laikā TV kanālam “SKY” pat Džonijs Herberts, kurš F1 startēja no 1989. līdz 2000. gadam, atklāja, ka pat viņš nav bijis lietas kursā par šādu noteikumu punktu.
“That’s a kid that knows a thing or two about racing and the regulations!” 👏 @antdavidson @PWehrlein #AustrianGP pic.twitter.com/C3oIqyXW7J
— Ky (@FiftyBuckss) July 3, 2016
Incidents neatstāja nekādas sekas uz debitanta braucienu – Verleins turējās tuvu punktu zonai arī pēc starta. Uzsācis sacīkstes ar ultramīkstajām riepām, Verleins boksos devās 13. aplī pēc vēl viena violeti marķētā riepu komplekta. Ar to viņš veica tikai 10 apļu, atkrītot uz pēdējo pozīciju. Šai mirklī tika nolemts doties pēc mīkstajām riepām, ar kurām tiktu braukts līdz finišam.
Analysis of Wehrlein’s start with Anthony Davidson https://t.co/zggIehYaHm #AustrianGP
— Ky (@FiftyBuckss) July 3, 2016
Divus apļus pēc Verleina otrā boksu apmeklējuma avāriju piedzīvoja Sebastians Fetels un trasē devās drošības mašīna. Nenoliedzami Verleins bija viens no lielākajiem šīs situācijas ieguvējiem, tiekot garām vairākiem konkurentiem, kas pēdējo pitstopu atlika uz vēlāku laiku, kā arī tiem, kas devās boksos lai izstātos. Tomēr ar visu to nebija pietiekami. Verleins atradās vienu pozīciju aiz punktiem līdz Serhio Peress savā priekšpēdējā aplī nenovaldīja mašīnu un ietriecās nožogojumā.
Tas pavēra ceļu Verleinam pretī ne tikai pirmajam punktam savā karjerā, bet arī dāvājot “Manor” vienībai labāko finišu tās pastāvēšanas vēsturē (Žila Bjanki 9. vieta Monako tika izcīnīta “Manor” priekšgājēju “Marussia” sastāvā). Ja “Mercedes” braucējiem neizdotos sasniegt finišu, Verleinam būtu izdevies tikt pat pie 4 punktiem.
Tā kā “Sauber” komanda šogad punktus nav guvusi, “Manor” vienībai ir lieliska iespēja šo punktu pārvērst varenā prēmijā. Kā zināms, F1 komandas saņem maksājumus par viņu iegūtajiem rezultātiem konstruktoru kausā, kā arī dažādiem papildus apstākļiem, kurus Bernijs Eklstons gan vēlas izskaust. Šie ienākumi veidojas no divām daļām – rezultāta un vienādajiem maksājumiem. Par pērn iegūto 10. vietu “Manor” tika pie 13.5 miljoniem USD. Šis skaitlis šogad būs atšķirīgs, tomēr lielas svārstības nav gaidāmas, kamēr 11. vieta netiek ne pie centa.
Vienādos maksājumus savā starpā sadala komandas, kas pēdējo 3 gadu laikā vismaz 2 reizes spējušas pabeigt sezonu labāko desmitniekā. Abām komandām tas ir izdevies (pērn startēja tikai 10 komandas, bet 2014. gadā 11. vietā palika “Caterham”), tomēr, ja šis ir “Sauber” tukšais gads un Pītera Zaubera izveidotā komanda paliek bešā arī nākamgad, tā 2018. gadā nesaņems vienādo daļu, kas šogad katrai komandai sniedz 33.5 miljonu USD ienākumus, kā arī padarīs mazāk pievilcīgu potenciālajiem pārpircējiem.
Svinības “Manor” nometnē turpinās, tomēr pats Verleins ir pierādījis sevi spožāk kā vairums skatītāju gaidīja. Pirms sezonas devām iespēju F1.LV lasītājiem izteikt minējumus par to, vai Verleins šogad spēs gūt punktus. Aptuveni puse lasītāju bija optimistiski noskaņoti, bet tagad tas ir arī piepildījies. Nu ir laiks nākamajam jautājumam – kas būs nākamais solis talantīgā Vācijas pārstāvja karjerā?
arī Brandls pareģoja (tiešās pārraides laikā) WEH sodu par rullēšanu atpakaļgaitā uz starta ‘režģa’ 😛
Vispār jau dikti smieklīga tā ņemšanās ap Manor izcīnīto punktiņu. It īpaši, ja paturam prātā, ka viņi lieto Mercedes dzinējus… Un paraugāmies, ka sezonas debitanti Haas jau ievākuši 28 punktus… Un neaizmirstam, ka 1.formulas ‘ziedu laikos’ 10.vieta bija neglābjami tālu no jebkāda taustāma rezultāta…