Truārivjeras pilsētā Kanādā noslēdzies pasaules rallijkrosa čempionāta 7. posms. Uzvaru sacensībās izcīnīja “Peugeot-Hansen” komandas līderis Timijs Hansens, kamēr Latvijas braucēji Reinis Nitišs un Jānis Baumanis nespēja iekļūt pusfinālos.
Jau pirmā diena Reinim Nitišam iesākās neveiksmīgi – 1. kvalifikācijas braucienā tehniskas problēmas, un finišs 15. vietā no 16 dalībniekiem. Otrajā kvalifikācijā Reinim izdodas uzvarēt sava brauciena startu, taču mašīnas jauda nav pietiekoša, un nākas samierināties ar 14. vietu Q2. Jānis Baumanis pirmajā dienā finišēja attiecīgi 11. un 12. vietā. Pēc pirmās dienas vadībā atradās Peters Solbergs, kurš uzvarēja abus braucienus.
Otrajā dienā Nitišs spēja finišēt 13. un 11. vietā, kas četru kvalifikāciju kopsummā viņam deva 13. vietu. Pēc sacensībām jēkabpilietis pastāstīja: “Šodien abās kvalifikācijas kārtās izdevās veikt tīru braucienu bez kļūdām, tomēr tehniskā ziņā vēl esam tālu no konkurentiem. Strādāsim un mēģināsim atrast risinājumus, lai sniegums uzlabotos, tomēr tas nebūs ne viegli, ne arī ātri izdarāms. Paldies visiem līdzjutējiem par atbalstu!”
Tikmēr Baumanim 3. kvalifikācijā strīdīga sadursme ar Kevinu Ēriksonu no “Olsbergs MSE” komandas, par kuru “WorldRX Team Austria” braucējam piešķirta diskvalifikācija un 0 punkti braucienā. Vairāki eksperti gan atzina, ka šajā gadījumā sods Jānim nebija jāsaņem. Ceturtajā kvalifikācijā Jānis finišēja 9. vietā, bet ar to nepietika, un sacensību noslēgumā nākas samierināties priekšpēdējo vietu.
“Kanādas posms man beidzās ar 15.vietu pēc četrām kvalifikācijām. Ar katru apli trasē jutos aizvien labāk, bet par izšķirošo šajās sacensībās izvērtās trešais kvalifikācijas brauciens, kad pēdējā aplī izejā no džokera apļa sadūros ar Kevinu Ēriksonu. Bija divējādi viedokļi. Ēriksona ģimene uzvedās ļoti rupji un pārdzīvoja, turpretī pārējais paddoks un arī organizatori jautāja, kāpēc ir tieši tāds tiesnešu lēmums. Bet nu jau vairs neko mainīt nevar, ir jādzīvo tālāk, jāmācās no kļūdām un jāgatavojas nākamajam posmam, kurš pēc nepilna mēneša notiks Francijā,” sacensību iznākumu Kanādā komentē Baumanis.
Pirmajā pusfinālā ātrākie bija Peters Solbergs, Johans Kristofersons un Antons Marklunds. Otrajā pusfinālā uzvaru guva Andreass Bakerūds, taču otro vietu izcīnījušais Baumaņa komandas biedrs Timurs Timerzjanovs tika diskvalificēts par Topi Heikinena pastumšanu bremzēšanas laikā, lai gan TV atkārtojumos kontakts starp braucējiem nebija saredzams (!), un iespējams tāda nemaz nebija. Tā nu pie finālbrauciena pēdējā brīdī tika Timijs Hansens.
Fināla startā vadībā izrāvās Heikinens, kamēr Solbergs atkrita līdz pēdējai vietai. Pirmajos līkumos kļūdu pieļāva Heikinens, kas ļāva vadībā izvirzīties Bakerūdam, kuram nu jau sekoja Hansens. Hansens džokerī devās 4. apļa beigās, kamēr Bakerūds to izdarīja 5. aplī. Ar vienu apli brīvā trasē Hansenam pietika, lai varētu izvirzīties vadībā. Šādā secībā arī līderi finišēja, kamēr trešo vietu ieguva Kristofersons. Jau pēc finiša notika incidents, kurā Antons Marklunds bremžu problēmas dēļ ietriecās aizmugurē Solbergam. Kā stāsta Solbergs, viņš jau bija samazinājis ātrumu līdz aptuveni 35 kilometriem stundā, kamēr Marklunds brauca ar aptuveni 140. Solbergs tika nogādāts slimnīcā uz pārbaudēm, taču par laimi viss bija kārtībā.
Pēc 2016. gada pasaules čempionātā aizvadītiem septiņiem posmiem Jānis Baumanis sezonas kopvērtējumā ieņem 10.pozīciju, kamēr Reinis Nitišs patlaban atrodas 14.vietā.
Nākamais posms gaidāms septembra pirmajā nedēļas nogalē, bet 1. un 2. oktobrī pasaules čempionāta posms tiks aizvadīts Rīgā, Biķernieku trasē!
Pirms divām nedēļām vairāki WorldRX braucēji, tostarp arī Kanādas posma uzvarētājs Timijs Hansens, aizvadīja testus Biķerniekos. Šeit varat lasīt ko viņi stāstīja par jaunuzbūvēto trasi.
Kanādas RX fināla rezultāti:
Vieta | Braucējs | Mašīna | Apļi | Laiks | Atst. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Timmy Hansen | Peugeot | 6 | 5’17.826 | |
2 | Andreas Bakkerud | Ford | 6 | 5’18.903 | 1.077 |
3 | Johan Kristoffersson | Volkswagen | 6 | 5’19.383 | 1.557 |
4 | Toomas Heikkinen | Audi | 6 | 5’21.887 | 4.061 |
5 | Petter Solberg | Citroen | 6 | 5’22.434 | 4.608 |
6 | Anton Marklund | Volkswagen | 6 | 5’23.636 | 5.810 |