Niko Rosbergs Beļģijas GP izcīņu sāks no pirmās starta pozīcijas, bet ‘mājnieks’ Makss Verstapens kvalificējās pirmajā starta rindā. Otro starta rindu rītdienas startā ieņems abi “Ferrari” piloti.

Q1

“F1LV

Luiss Hamiltons piedalījās tikai pirmajā kvalifikācijas kārtā, kad veica vienu apli ar supermīkstā sastāva riepām. Dēļ 55 starta pozīciju soda britam nebija vērts ņemt dalību turpmākajā kvalifikācijā. Tostarp kārtējās tehniskās problēmas sākas Fernando Alonso, kuram arī pienāksies vismaz 30 starta pozīciju sods. Pirmajā kārtā aiz svītras palika arī Nasrs, Okons, Kvjats, kamēr izcils sniegums Paskāla Verleina izpildījumā ļāva viņam iekļūt otrajā kvalifikācijas kārtā.

SpapoleQQ2

Otrajā kārtā Rosbergs uzrādīja ātrāko nedēļas nogales rezultātu ar mīkstā sastāva riepām – 1:46.999s. Ar šo rezultātu viņš iekļuva Q3 un tagad vācietim ir stratēģisks pārsvars, jo tuvākie konkurenti startā būs ar mazāk izturīgajām supermīkstā sastāva riepām. Savu labāko kvalifikācijas rezultātu uzrādīja Džolions Palmers – 14.starta vieta.

Q3

Cīņā par pole savu pirmo mēģinājumu izbojāja Kimi Raikonens, kurš bija ātrākais trešajā treniņā. Lidojošais aplis neizdevās arī Danielam Rikardo, kurš palika aiz abiem “Ferrari” pilotiem pēdējo sekunžu cīņā. Stabilu sniegumu turpināja demonstrēt “Force India” piloti, izcīnot sesto un septīto starta vietu.

Beļģijas GP kvalifikācijas rezultāti

SpaQrezultati

51 KOMENTĀRI

  1. Kvalenē pietrūka asuma. No Lewis, no party! 🙂
    Toties sacene solās būt tāda, ka “пальчики оближешь”!
    P.s. Kā jau nedēļas sākumā es solīju Verminam, tad varu viņu iepriecināt ar jaunu ailīti Hamiltona statistikā. Proti, Front Row Starts! Luisam to ir jau 98 (!!!).
    Piem. Fetelim ir tikai 70. Bet Šūmim šajā viņa karjeras posmā (10.sezonas vidus) bija tikai 55.
    P.P.s. Rekords ir 116. То ли еще будет! 😉

      • Diemžēl ir… Lewis-Seb-Mich(10.sez.vidus)
        Uzvaras: 49-42-40
        Pjedestāli: 96-84-79
        Pole Position: 55-46-28
        Front Rows: 98-70-55
        Ātrākie Apļi: 30-25-41 🙁
        Punkti: 2084-2016-560 (-78p. par 1997.g., jo 1997.g. sezonas kopvērtējuma tabulā viņam taču to nav 😛 )

      • Varbut tu mus vel salidzinasi 50 gados braukusos cempionus ar musdiena braucosiem cempioniem?

      • Franca kungs, tā nav laba ideja, jo 50tajos F1 sezonā bija 7-8 posmi, Šūmja laikā jau 16 posmi, nākotnē varbūt jau 32 posmi?!
        Tieši tāpēc ja kādam šķiet, ka pilota izcīnīto uzvaru 😛 skaits ir objektīva statistika, tad tikpat “objektīva” ir pilotu iegūto punktu statistika! 🙂

  2. … Andi – arvien vairāk un vairāk man tas liekas nenopietni….statistiku un rezultātus pa ,,pilotu ērām,, jau pēc savas būtības nav visai objektīvi salīdzināt katrā laikā un vietā esošu apstākļu un motīvu dēļ… visspilgtāk tas izpaužas ar kvalifikācijām , kad jaunajā ērā atšķirībā no vecajiem laikiem dominē konkrētās sezonas viena top komanda…šie apstākļi ir nesalīdzināmi ar pagātnē pieredzētajiem….
    ..sacīkšu ātrākie apļi – tas pats… mūsdienās tos pārsvarā uzstāda tie piloti, kuri pie tukšākām degvielas tvertnēm sacīkšu beigās tiek vēl pie jaunām riepām , kas ir krietni atšķirīgs apstāklis no pagātnes, kad viss bija atkarīgs no formulu ātruma pie tukšākām bākām.. skarbi sakot gandrīz jebkurš var tikt pie FL sacīkšu beigās apaujot jaunus zābaciņus….gandrīz visi sacīkšu rezultātu komponenti jau saknē atšķiras no tiem, kas bija vecajās ērās… tāpēc vērtēt pilotus pēc skaitļiem jau pēc savas būtības ir muļķīgi…. ja runājam par to pašu Šūmi, tad Tu vēl neesi devis nevienu punktu, skalu, pēc kura varētu objektīvi novērtēt situāciju starp konkurentiem (tikai viņa uzvedību un statistikas skaitļus) …. es Tev varu piedāvāt divus ļoti svarīgus punktus, kuri neatkarīgi no f1 ēras un laika ir attiecināma uz pilotiem visos laikos un vienmēr… 1) – darbs ne tikai trasē, bet arī komandas iekšienē, attīstībā.. tas ir faktors, kurš pastāv vai nepastāv neatkarīgi no gadsimta kurā dzīvojam, un parāda pilota talanta daudzpusību…. lieki piebilst , ka ne Red Bullos, ne Mercedesos nav bijis tādu pilotu AP KURIEM noritētu komandas attīstība gadu periodos un pat ne atsevišķās sezonās… uz ko es mērķēju , Tu jau zini … 2) …otrais faktors , kas parāda to , kā pilots strādā trasē un kuras ir viņa stiprās/vājās puses – tas ir pilotu braukšanas stils…. no pirmā acu uzmetiena tas nav nekas būtisks, taču tieši tas ataino to, kā pilots strādā ar mašīnu pilotējot…. ir trīs pilotēšanas stili – agresīvais, taupīgais un stratēģiskais.. , jeb ja taupīgajā un stratēģiskajā stilā piloti pilotē formulu , ja var izteikties – pēc grāmatas, tad agresīvajā
    stilā piloti pielieto ,,vairāk darba,, , meklējot atšķirīgus variantus, ko un kā varētu iegūt….kopumā šiem visiem stiliem ir gan savi plusi, gan mīnusi ,tāpēc tie viens otru nobalansē un nav viena pārāka stila..taču meistarību kā tādu nosaka visdaudzpusīgākais stils, kas šajā gadījumā ir agresīvais stils…. tas ja tā var teikt – izceļ šo stilu uz citu fona… tur atšķirība starp Hami un Šūmi tāpat ir diezgan paliela…. var uzskaitīt daudz punktus , pēc kuriem daudz maz varētu novērtēt pilotus, bet tad sanāktu garš konspekts…. rekordu sišana skaitļos maigi sakot – pilnībā neko neizsaka…jo apstākļi katram ir bijuši savi…

    • Edža, es Tev 100% piekrītu, ka nav nopietni salīdzināt pilotu statistiku. Nav jāskatās tālāk pat par “Let Michael pass for the Championship”, lai saprastu, ka tā nav un nekad nebūs objektīva. 🙂
      Bet Tu pat nevari iedomāties cik spītīgi un stūrgalvīgi Verminbanda turās pie statistikas. Nu un man šādi nākas viņus reizēm “dakterēt”. 😀

      • Redzi jefņ tu vari līdz baltajām pelītēm izgudrot savas statistikas, kas nav pat kaķa pirdiena vērtas. Tavas zināšanas statistikā ir 2-nieka līmenī pēc 10 baļļu skalas 😀 Būtiskākā kļūda ir mēģinājums salīdzināt statistiski nesalīdzināmas lietas. Jebkurš statistikas pasniedzējs tevi izmestu no eksāmena bez aizķeršanās ::D Tā ,ka nesodiiti te tautu statistikas ūdensgalva 😀
        Tad saki ka tavs noslēgtais rihardtropa pakts arī ir izgāzies 😀
        Tava draudu taktika jau ir pazīstama, tikai skaties , ka nedabū kārtīgu spēriens pa vienu vietu no savas ‘mūža mīlestības’, jo var gadīties, ka pēc tam kaut kas zābakos satek 😀

      • Vermin, tu ļoti precīzi noraksturoji …sevi. Jo tev tiešām ir par smagu saprast, ka manis piedāvātā statistika ir reāla un tikai tu reālu statistiku spēj nosaukt par kaķa pirdiena vērtu. 😛
        P.s. Tev nevis 2nieks, bet apaļa 0 pēc 10 baļļu skalas ir saprašanā par to, kas ir un kas nav kaķa pirdiena vērta statistika. 😀

      • P.p.s. Verminjefiņ, tu tā arī nespēji saprast, ka tikai ar vienu Žana Toda pavēli “Let Michael pass for the Championship” Rubensam Baričello visa Šūmja statistika vairs nav 100% objektīva. 😉
        Bet tādu pavēļu “neapdzīt Šūmi”, vai “palaist garām Šūmi” ir vairākkārt saņēmuši visi viņa komandas biedri. Kāda te vairs objektīva Šūmja statistika?! 😛

      • Fan, nevajag šeit izrādīt savu nezināšanu par F1, ok? 😉
        Citu komandu pilotiem nebija jāpalaiž garām Šūmi, jo viņi brauca ar ievērojami sliktākām formulām un nespēja konkurēt ar Ferrari pilotiem. Vai tiešām tev pat tik elementāra lieta ir par smagu, fan, ko? Nu kaunies, kaunies… 😛

      • Fan, ja neesi pārliecināts par savu taisnību, tad pamēģini reizēm vai nu paklusēt, vai arī pārbaudīt sava sakāmā patiesumu. 😉
        P.s. Man nav vēlmes Tevi “dakterēt”. Man labāk patīk “dakterēt” par Tevi vēl neizglītotākus F1 vērotājus (tādus kā Vermin). 😀

      • Redzi, fan, ja tu būtu tiesnesis, kurš izlemj cik titulus atstāt Šūmim, tad mēs varētu sākt šādu diskusiju. 🙂 Bet nav vērts muti dzesēt, vien pateikšu, ka 1994.g. un 2003.g. tituli ir iegūti nožēlojamā un negodīgā veidā. Par 2003.g. titula iegūšanu vari detalizēti palasīt ieguglējot tekstu:
        How Ferrari and Bridgestone Stole the 2003 F1 World Championship. 😉

      • Nekas tavā statistikā nav reāls -tīra manipulēšana 😀 Absolūto sasniegumu statistikā,kas ir kaut kādu sasniegumu skaits tu patvarīgi vienam pilotam esi kaut ko nometis nost pēc sezonu principa Sezonas nav vienāds lielums tātad tās nekāda mērā nenormalizē datus padarot tos salīdzināmākus ja tu gribētu absolūto sasniegumu statistiku normalizēt salīdzināšanai, tad iiespējams to var darīt pēc sacensību skaita. Punkti vispār zināmu iemeslu dēļ nav salīdzināmi bez kaut kādas normalizācijas. Statistikas āksts tu esi 😀

      • Redzi, Vermin, tu atkal pierādi ka esi tiešām āksts, jo tas posmu skaits kopš 50tajiem ir 3x lielāks tev nepielec, bet tu esi ieciklējies uz to, ka punktu skaits nu kaut vai tikai par uzvaru ir 3x lielāks nekā 50tajos. Kā redzi abi rādītāji nav objektīvi, nevis viens ir vairāk objektīvs par otru. 😛 Tev vairāk piestāv smīdināt F1 forumu lasītājus ar savām “pērlēm”, ka J. Rints esot piedalījies 1994.g. Sanmarīno GP (24 gadus pēc savas nāves…) vai ka Pacific GP esot notikusi Āfrikā. “Eksperts” tu mūsu! 😀 😀 😀

      • Kas attiecas uz komandas pavēlēm palaist garām vai neapdzīt – tur arī Ham statistikā nav salīdzināmi100% tīrības 😀 Domāju, ka pt lielākā mērā kā Šūmja statistikā 😀

      • Neglaimo sev, Vermin, sakot, ka tu “domā”! 😀
        Rubens (Eddie, Felipe), Let Michael pass for the Championship! (1998.g., 2001.g. un 2002.g. Austrijas GP, 1999.g. Francijas GP, 2005.g. Monako GP, 2005.g. ASV GP, 2006.g. Japānas GP utt.) 😛
        Un kur ir tavs saceņu saraksts ar komandas pavēlēm Hamiltonam par labu?

      • Pat netaisos ielaisties ar tevi diskusijās par tavām slimigajām fantāzijām (piemēram kā MŠ statistiku ir ietekmējuši jebkādi notikumi 2006 gada Japānas GP 😀 ) Bēdīgi slavenā uzvara 2002 gada Austrijā tika atdota atpakaļ USA gp Komandu dāvinātas uzvaras, tai skaitā titulus nesošās ir daudziem pilotiem (Hakim, Fernando, Hamim , arī Fetelam ) Un izanalizējot varētu atrast vēl. Bet tu esi koncentrējies tikai uz savu slimību 😀

      • Un kas Tevi parsteidz ? Mīļais udensgalva vienmēr ir bijis zaglīgs, kas zog visu , kas nav piesiets 😀

      • ….biku gan pāršaujat pār strīpu puiši , bet nu ok.. par tām pavēlēm gan interesanti – amizanti bija 1998 gada pirmā sacīkste , kur Kulthārds būdams 1 vietā palaida atdeva uzvaru Hakinenam, par ko Mika viņam pateicās pēcintervijās…. tas mani mazliet nošoķēja , jo jau sezonas pirmajā sacīkstē visiem bija skaidrs, kuru bīda uz titulu un kāda ir politika….te objektīvs vispār nevar būt nekas starp pilotiem, jo f1 ir un paliks komandu sporta veids….

      • Tieši tā Vucān,beidzot Tev tas ir skaidrs,ka tas ir komandas sporta veids 🙂 Un tituls ir viens 😉 Loģiski,ka komanda visas kārtis liks uz vienu pilotu,kuram ir reāla iespēja pacīnīties par titulu 🙂

      • Fan , tas ir liels cilvēku trūkums – izlasīt kautko tikai aptuveni….iedomājies, kas notiek ,ja cilvēks blogo un lasa jebkādu informāciju tikai aptuveni.. – puse no priekšstata par lietām kļūst tikai aptuvenas un nepilnīgas..ceru, ka lapas rakstus gan lasi līdz galam….

      • Fan – tas man skaidrs??? 😀 ..es jau kādu otro gadu te klārēju par komandu iekšējo politiku šajā jomā, un starpcitu Tu visskaļāk vienmēr oponē, ka kāda tur politika un pilotu sadalījumi (gluži kā Red Bull tas bija un tagad Meršos) ….a tagad Fans atkal pārvelk krāgu otrādi un saka – es tač to zināju..nezināja vienīgi Vucāns 😀 …

    • Edža, precīzi! 😉
      P.s. Tāpēc jau es teicu, ka tas ir ļoooti garš stāsts, kad īsi paskaidroju sava nika maiņu. Visu piedzīvoto 10 gadu garumā nevar īsi izstāstīt. 😀
      P.p.s. Es naf Āris. 😉 Bet Āris ir ieguvis nomas tiesības uz 10 gadiem… attīrīšanas iekārtām Lauberē… acīmredzot tik ilgs laiks viņam būs nepieciešams, lai iztīrītu savu muti no pa šiem gadiem sarunātajām jēlībām. 😉

    • Vucān; “Bet Tu pat nevari iedomāties cik spītīgi un stūrgalvīgi Verminbanda turās pie statistikas. Nu un man šādi nākas viņus reizēm “dakterēt”. “acīmredzot tik ilgs laiks viņam būs nepieciešams, lai iztīrītu savu muti no pa šiem gadiem sarunātajām jēlībām. ”
      Tiiraa piršana atkal! Kas bijis bijis…nu tā kā laiks sākt jaunu dzīvi ar jaunu nikuci 😉

    • būtu jau labi, ja pa nakti t-ra nokristos par grādiem 10, aber tas noticies nav.. Saki Ronald, ka ar Intermediates sausā laikā var braukt gana ātri? Jo sausā laika kalošu sarkanai skudērijai var arī nepietikt sacīkstes distancei – supersofti, kas sarkanajiem ir vairumā, diezgan mudīgi jūk ārā pie pašreizējām temperatūrām Spa.

      Jenses vārdiem:
      “It is amazing what we have to do to get these tyres in the working window,” he continued. “If you push on the out-lap then they are done by Turn 3, blistering and overheating. What we have to do is crazy. I’ve never had to do this before in my F1 career.”

  3. Ņu ko lasu un smejos. un lieta neejiet par tēmu bet par vēsturi.. kas ir bijis tas ir bijis.. Ferrari ir un paliks mana sirdī. Lai arī ka ir uzvarējis Michaels Schumacher viņš tik un tā būs un paliks leģenda. Visi piloti ir cienijami 🙂 Bet šodien sacīkste solās būt interesanta.. Starp citu karstā trase deva nedaudz priekšrocības Ferrari komandai pietuvoties. Ka ne kā Ferrari mīl karstumu.. Interesanti kādu stratēģiju izvēlēsies Red |Bull..