Sarkani ģērbtajiem tifozi pienākusi gada svarīgākā nedēļas nogale – Itālijas GP izcīņa. Mājas posms visiem “Ferrari” atbalstītājiem, tomēr šoreiz viegli nebūs, jo pēdējos posmos “Red Bull” formulas atradušas apslēptās rezerves, lai aiztrauktos garām Mauricio Arivabenes vadītajai komandai čempionāta kopvērtējumā, bet “Mercedes” pārsvars konkurentiem daudz cerību neraisa, tomēr, šogad jau vairākkārt esam pārliecinājušies, ka sacīkstes tiek aizvadītas trasē nevis uz papīra.
Tieši “Mercedes” braucējiem šoreiz gaidāms īpaši aizraujošs duelis – Luiss Hamiltons pēc grandiozajām jaudas agregāta komponenšu maiņām Beļģijā var nestrādāt taupības režīmā, kamēr Niko Rosbergam būs pieejams jaunais, uzlabotais dzinējs. Kopvērtējumā abus šķir vien 9 punkti, kas rada visus vajadzīgos priekšnoteikumus aizraujošai nedēļas nogalei.
Tāpat vērts pasekot līdzi tam, vai Makss Verstapens pēc konkurentu kritikas kļūs nosvērtāks un mainīs savu riskanto braukšanas stilu. “Williams” nometnē emocionālu nedēļas nogali padarījis fakts, ka šīs sezonas izskaņā F1 karjeru beigs Felipe Masa, kurš lielāko karjeras nogriezni pavadīja “Ferrari”. Tikmēr “Renault” komandā motivācijas pilns atgriezties ir Kevins Magnusens, kurš saņēmis ārstu zaļo gaismu startam Moncā, kas nereti dēvēta par ātruma templi.
Lai gan vēl nesen šķita, ka Moncas trase varētu pazust no sacensību kalendāra, Bernijam Eklstonam ir izdevies vienoties par sacīkšu organizēšanu vēsturiskajā trasē līdz 2019. gada izskaņai. Tieši Moncā notikušas visvairāk sacīkstes F1 67 sezonu garajā vēsturē. Vienīgā reize, kad Itālijas GP rīkošana tika nodota Imolas trases rokās bija 1980. gadā.
#F1 State of used-power unit elements ahead of #ItalianGP: Who is getting near the penalty? pic.twitter.com/iTeowwvYu4
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 1, 2016
Lai gan garās taisnes ļauj attīstīt galvu reibinošu ātrumu (Rubensa Barikello 2004. gadā uzstādītais pole position aplis ar vidējo ātrumu 260 km/h vēl aizvien nav pārspēts), kā arī kalpo par lielisku vietu apdzīšanai, pēdējo deviņu Itālijas GP laikā tikai Barikello 2009. gadā izdevies uzvarēt, nestartējot no pirmās vietas. 1971. gadā Pīteram Getinam gan izdevās pierādīt, ka to iespējams paveikt pat no 11. starta pozīcijas. Sacīkstes iegāja vēsturē kā ciešākais finišs F1 vēsturē – pirmās un piektās vietas īpašniekus šķīra vien 0.6 sekundes!
Katram Monca ir iegājusi vēsturē ar ko citu – vai tas ir 1988. gada posms, kad Bergeram izdevās nepieļaut “McLaren Honda” pilnīgu sezonas dominanci, 2000. gada iespaidīgo pirmā apļa sadursmi un tam sekojošo Mihaela Šūmahera emocionālo preses konferenci, Sebastiana Fetela sensacionālo uzvaru ar “Toro Rosso”, Serhio Peresa varoņdarbus “Sauber” sastāvā, vai Rosberga izstāšanos pēdējos apļos pērn, tomēr vienu nevar noliegt – Monca ir īpaša vieta.
1. treniņbraucieni | Piektdien pl. 11:00 |
2. treniņbraucieni | Piektdien pl. 15:00 |
3. treniņbraucieni | Sestdien pl. 12:00 |
Kvalifikācija | Sestdien pl. 15:00 |
Sacīkstes | Svētdien pl. 15:00 |
Ko jaunu tā sniegs autosporta faniem šajā nedēļas nogalē? Ilgi vairs nav jāgaida – sacīkšu starts svētdien pl. 15:00, bet nedēļas nogalē Moncā tiks aizvadītas sacīkstes arī GP2 un GP3 čempionātos, kamēr Francijā Latvijas rallijkrosa meistari Jānis Baumanis un Reinis Nitišs centīsies apliecināt savas spējas. Silverstounā notiks sacensības MotoGP čempionātā, bet Meksikā tiks aizvadītas 6 stundu izturības sacīkstes. Kā, tavuprāt, beigsies Itālijas GP izcīņa? Piedalies prognožu spēlē un pārspēj citus F1.LV lasītājus!