Par karjeras pārtraukšanu F1 čempionātā īsi pēc tam, kad to izdarīja Felipe Masa, paziņojis arī “McLaren” braucējs Džensons Batons, kurš 2009. gadā “Brawn” komandas sastāvā kļuva par pasaules čempionu. Par Batona aizstājēju kļūs ilggadējais “McLaren” testpilots un pagājušā gada GP2 čempions Stofels Vandūrns.

Tas gan nenozīmē, ka Batons pametīs “McLaren” vienību pilnībā, turpinot darbu kā komandas vēstnieks un turpinot piedalīties komandas reklāmas pasākumos. Nav izslēgts, ka Batons varētu veikt arī testpilota pienākumus vai pat atgriezties čempionātā uz 2018. gada sezonu.

Džensons Batons, kurš atzinis, ka viņam šobrīd nepieciešams atpūsties no sacīkstēm, bija pieredzējušākais F1 braucējs un pēdējais, kurš debitēja čempionātā debitēja 20. gadsimtā (2000. gada Austrālijas GP). Par Batona galveno trumpi vienmēr uzskatītas fantastiskās spējas pielāgoties mainīgiem laikapstākļiem, inteliģentā pieeja tehniskajā jomā, kā arī lieliskā fiziskā forma, ko Batons regulāri pārbauda dažādās triatlona un maratona sacensībās.

Par savām karjeras gaitām Batons ar leģendāro žurnālistu Mareju Volkeru aprunājās šīs sezonas sākumā.

19 KOMENTĀRI

    • Pērle Joren 😀 ….varbūt vari nosaukt kādu piemēru , kad Trulli būtu bijis komandā, kas būtu bijusi starp top?? vēl pie tam Trulli vienīgo uzvaru izcīnot sezonā, kurā viņa komandas biedrs neizcīnīja nevienu…. ja teiksi, ka Trulli nebija tik labs, lai iekļūtu kādā no top komandām, tad tā jau būs nākamā pērle, jo kā zināms – pilotu iekš f1 ir vairāk nekā vietu top komandās ,kas regulāri cīnās par uzvarām… daudziem jo daudziem labiem pilotiem vienkārši nav bijusi iespēja izsisties līdz top….

    • Katra čempionāta pamatā ir spēja legālā ceļā visefektīvāk atrast caurumus noteikumos. Par otro daļu atļaušos nepiekrist – lai gan Batona rīcībā ne vienmēr bija spēcīgākā mašīna, tomēr ne reizi nepalika otrā pilota, pat braucot komandā ar tādiem meistariem kā Trulli, Vilnēvs, Barikello, Hamiltons, Peress un Alonso.

      • Nav jau slikts pilots tas gan…ja vairāk paveiktos ielekt īstajā formulā,tad būtu gan jau vēl kāds tituls,tāpēc jau sanāca malties tur kaut kur pa vidu starp TOP braucējiem domāju nevis kopumā 😉 Par tiem noteikumiem jāpiekrīt…kā būtu,ja būtu,to laikam vairs neuzzināsim,bet tituls ir tituls 😉

  1. Lielā Lunāra meistarstiķis – paturēt Batōnu un nepazaudēt VanDurnu. Un nav ko nolikt Batōna titulu – vēl pirms tās 2009 sezonas Ross Brawns plaši vērsa uzmanību uz caurumu noteikumos. To pašu caurumu izmantoja Toyota un Williams. Tā kav te ko smīkņāt. Tituls ir tituls, un pie tam legāls un neapstrīdams.

  2. …un tomēr , mazliet par Ātru gan Batons , gan Masa aiziet…. varētu notikt līdzīgi kā Kulthārdam pēc viņa aiziešanas tūlīt pirms jaunu noteikumu ievazāšanu F1 …Kulthārds to vēlāk rūgti nožēloja , jo labi rezultāti varēja vēl sekot 2009 gadā…. tas pats tagad – pirms lielajām izmaiņām vēl vajadzēja palikt, kas zina, cik konkurētspējīgās komandās Masa un Batons brauktu nākamgad un kādas būtu tās izdevības….vēl gadu varēja pakavēties…

  3. 😀 😀 😀 nu Tu nodevi vaļā Fan … ilgi domāji šādu pērli???? 😀 …..tāpat kā iepriekš par riepām, tāpat tagad par f1 pilotiku labāk i nesāc..Tev šo tēmu objektīvu vērtēšanu ir tikpat bīstami dot rokās, kā pērtiķim automātu … ja būsi vismaz virspusēji sekojis līdzi notikumiem f1, tad Tev jau nu būtu jāzina , ka Massam bija iespēja palikt F1 – tikai citā, uz šo brīdi vājākā komandā , savukārt Volfa kundze jau paspēja ,,uzflirtēt,, ar Batonu (dieva dēļ, neuztver šo frāzi burtiski ,savādāk ķersi trieku 😀 ) …par vājākajām komandām vispār nerunāsim – pieredzējušam pilotam akcijas šai ziņā ir spēcīgas…. tā kā par politiku Tev labāk nepieminēt, tad nu lieki iečivinājies par šo te…..,, izlietoti piloti,, – gada izteiciens šis varētu būt 😀 …. F1 nav izlietotu pilotu… F1 var būt vai nu komandai izdevīgi , vai neizdevīgi piloti…. top komandām iespējams būtu daudz tālejošāki plāni , nekā šādi piloti – ilgtermiņa ziņā..taču viduvējām vai vājām komandām tā nebūt nebūtu nolietota prece… to pierādīja De Česariss, Barikello , Patrēze , Trintinjans , Gurnejs , Fisikella ,Alboreto, Čirons , ja ieskaita viņa dalību augstākās klases formulu sacensībās pirms 50 gadiem…un desmitiem citu pilotu F1 vēsturē.. nebūt Masam vai Batonam nav to sezonu skaits tāds, lai viņi neatkārtotu citu leģendāru pilotu ilgmūžību iekš F1 ..neiet runa par top komandām..iet runa par palikšanu iekš f1….un tādu pārmaiņu priekšā top var vairs nebūt top , un visas iespējas tad vaļā….