Aizvadītajā nedēļas nogalē risinājās viens no notikumiem bagātākajiem braucieniem pēdējo sezonu laikā, kam pamatu ielika lietus mākoņi virs Interlagosas trases. Par dienas braucēju skatītāju vērtējumā kļuva Makss Verstapens, kurš pēdējos apļos demonstrēja paraugstundu braukšanai lietū, kamēr Luiss Hamiltons neaizskaramā vienatnē izcīnīja 52. uzvaru karjerā, kļūstot par otro uzvarām bagātāko braucēju F1 vēsturē aiz Mihaela Šūmahera. Tā kā Brazīlijā Hamiltons vēl nebija uzvarējis, viņš kļuva par pirmo braucēju, kas uzvarējis 24 dažādās trasēs. Ko tādu nespēja pat Šūmahers.
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
1 | M. Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1’25”305 | 67 |
2 | D. Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1’25”532 | 42 |
3 | L. Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1’25”639 | 44 |
4 | V. Botass | Williams | Mercedes | 1’26”062 | 70 |
5 | S. Fetels | Ferrari | Ferrari | 1’26”195 | 70 |
6 | N. Rosbergs | Mercedes | Mercedes | 1’26”222 | 47 |
7 | K. Magnusens | Renault | Renault | 1’26”524 | 69 |
8 | N. Hulkenbergs | Force India | Mercedes | 1’26”728 | 69 |
9 | F. Masa | Williams | Mercedes | 1’26”767 | 39 |
10 | Dž. Batons | McLaren | Honda | 1’26”983 | 38 |
11 | S. Peress | Force India | Mercedes | 1’27”093 | 41 |
12 | F. Alonso | McLaren | Honda | 1’27”104 | 70 |
13 | K. Sainss | Toro Rosso | Ferrari | 1’27”153 | 38 |
14 | D. Kvjats | Toro Rosso | Ferrari | 1’27”476 | 42 |
15 | F. Nasrs | Sauber | Ferrari | 1’27”547 | 70 |
16 | E. Okons | Manor | Mercedes | 1’27”796 | 47 |
17 | E. Gutjeress | Haas | Ferrari | 1’27”805 | 43 |
18 | P. Verleins | Manor | Mercedes | 1’27”919 | 69 |
19 | K. Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1’28”847 | 12 |
20 | M. Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1’31”265 | 11 |
21 | Dž. Palmers | Renault | Renault | 1’34”334 | 11 |
Par vienu iespaidīgu ierakstu vēstures lapās Hamiltons parūpējās jau sestdien, izcīnot 60. pole position savā karjerā vēl vairāk pietuvojoties Šūmaheram (68) un Sennam (65). Tikmēr viņa pārstāvētā “Mercedes” vienība, neraugoties uz izkritienu Monako, kļuva par pirmo vienību, kas vienas sezonas laikā izcīna 19 pole position. Ja Hamiltons vai Rosbergs uzvarēs arī Abū Dabī GP kvalifikācijā, Sudraba bultām izdosies arī kļūt par komandu ar vislabāko pole position pret GP skaitu sezonā rādītāju, jo līdz šim neviena komanda vēl nav izcīnījusi pole position visos sezonas čempionāta posmos.
Tā kā Hamiltons atradās vadībā no pirmā līdz pēdējam aplim, viņam izdevies apsteigt savu bērnības dienu elku Airtonu Sennu, kurš sacīkšu vadībā karjeras laikā pavadīja 2931 apli. Hamiltons jau šai rādītājā sasniedzis 2947 apļus. Vairāk ir tikai Šūmaheram – 5111.
Makss Verstapens sasniedzis vēl vienu jaunības rekordu – boksu apmeklējums sacīkšu otrajā daļā lika 19 gadus vecajam braucējam atkāpties uz 15. pozīciju, tomēr jaunās riepas padarīja viņu neapturamu, palīdzot sasniegt pirmo ātrāko apli karjerā par 1 gadu un nepilniem 7 mēnešiem apsteidzot Niko Rosbergu, kurš to paveica 20 gadu un 8 mēnešu vecumā savā karjeras pirmajā GP izcīņā 2006. gadā Bahreinā. Pēdējo septiņu posmu laikā ne sacīkšu uzvarētājam, ne viņa komandas biedram nav izdevies uzrādīt sacīkšu ātrāko apli.
Lielisku sniegumu demonstrēja šīs sezonas divu lēnāko komandu pārstāvji. “Manor” braucējs Estebans Okons vēl divus apļus pirms finiša atradās punktu zonā, ko gan noturēt neizdevās. Vēl vairāk sāli “Manor” brūcēm piebēra fakts, ka “Sauber” braucējs Felipe Nasrs finiša līniju šķērsoja devītajā vietā, ļaujot Pītera Zaubera izveidotajai komandai apsteigt “Manor” un pakāpties uz 10. vietu konstruktoru kausā, par ko pērn tika piešķirti 13.5 miljoni USD, kamēr 11. vieta paliek bešā. Turklāt vienādo daļu (par pagājušo sezonu tā bija 33.5 miljoni USD) sadala komandas, kas pēdējo 3 sezonu laikā vismaz 2 reizes sezonu beigušas desmitniekā. Uz nākamo sezonu tas neko nemainīs, tomēr “Manor” jāsasparojas, lai nezaudētu ievērojamu ienākumu avotu.
Līdz ar to pirmo reizi kopš 2009. gada visas čempionātā startējošās komandas guvušas punktus, kā arī pirmo reizi kopš 2002. gada, kad tas notiek čempionātā startējot vismaz 11 komandām, jo 2007. gadā “McLaren” komanda tika izslēgta no konstruktoru kausa izcīņas, līdz ar to tika klasificēta pēdējā vietā bez punktiem. Brazīlijas GP bija 800. reize, kad uz sacīkšu starta stājās “McLaren” mašīnas. Otra senākā F1 komanda atpaliek vien no “Ferrari” kuri piedalījušies 928 no 955 Grand Prix izcīņām.
Trešo reizi čempionāta vēsturē braucējam, kuram bijusi iespēja nodrošināt čempiona titulu divus posmus pirms sezonas beigām, tas nav izdevies arī sezonas priekšpēdējā posmā. Interesanti, ka šāda situācija atkārtojas ik pēc 20 gadiem – Nikijs Lauda 1976. gada sezonas izskaņā, atgriezies pēc šaušalīgas avārijas, izlaida titulu no savām rokām, kamēr 1996. gadā Vilnēvam neizdevās sadeldēt Hila pārsvaru, lai gan uz pēdējo posmu savā debijas sezonā devās ar iespējām iegūt titulu.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!
PILOTI:
– Rosbergs nobraucis 55 790 km, apsteidzis Fisikellu, pacēlies uz 9. vietu, 8. vietā ar 59 743 km ir Kulthārds
– Rikardo šosezon nobraucis 6088 km, apsteidzis Reikenenu (2012), pacēlies uz 1. vietu
– Perezs šosezon nobraucis 6055 km, apsteidzis Rikardo (2012), pacēlies uz 3. vietu, 2. vietā ar 6083 km vienā sezonā ir Reikenens (2012)
– Botass šosezon nobraucis 5929 km, apsteidzis Fetelu (2012), pacēlies uz 6. vietu, 5. vietā ar 6014 km ir Masa (2012)
– Hamiltons izcīnīja 16. pjedestālu sezonā, panācis Hamiltonu (2014) un Fetelu (2013), visi dala 4. vietu, dalītā 1. vietā ar 17 pjedestāliem sezonā ir Hamiltons (2015), Fetels (2011) un M. Šūmahers (2002)
– Rosbergs izcīnīja 15. pjedestālu sezonā, panācis Rosbergu (2015), Rosbergu (2014), Alonso (2005) un M. Šūmaheru (2004), visi dala 7. vietu, dalītā 4. vietā ar 16 pjedestāliem sezonā ir Hamiltons (2016), Hamiltons (2014) un Fetels (2013)
– Fetels kļuvis par 5. pilotu ar vismaz 130 TOP6 klasifikācijām
– Alonso kļuvis par 4. pilotu ar vismaz 220 TOP15 klsifikācijām
– Hamiltons izcīnīja 9. uzvaru sezonā, panācis Rosbergu (2016), M. Šūmaheru (2001), M. Šūmaheru (2000), M. Šūmaheru (1995) un Manselu (1992), visi dala 7. vietu, 6. vietā ar 10 uzvarām sezonā ir Hamiltons (2015)
– Hulkenbergs izcīnīja 13. 7. vietu, panācis M. Šūmaheru, Heitfelddu un Bonīru, visi dala 9. vietu, 8. vietā ar 14 7. vietām ir Barikello
– Batons izcīnīja 7. 16. vietu, panācis Maldonado, abi dala 4. vietu, dalītā 1. vietā ar 8 16. vietām ir Zutils, Kovalainens un Sato
– Batons kļuvis par 2. pilotu ar vismaz 230 sasniegtiem finišiem
– Rikardo finišu sasniedza 24. reizi pēc kārtas, panācis Masu (2012/2013) un M. Šūmaheru (2001/2003), visi dala 6. vietu, 5. vietā ar 25 finišiem pēc kārtas ir Čiltons (2013/2014)
– Perezs klasificējās 29. reizi pēc kārtas, panācis Alonso (2013/2014), abi dala 4. vietu, 3. vietā ar 30 klasifikācijām pēc kārtas ir Reikenens (2012/2013)
– Hamiltons izcīnīja 11. pole position sezonā, panācis Hamiltonu (2015), Rosbergu (2014), M. Šūmaheru (2001) un Hakinenu (1999), visi dala 6. vietu, dalītā 3. vietā r 13. pole position sezonā ir Prosts (1993), Senna (1989) un Senna (1988)
– Reikenens izcīnīja 27. 3. starta vietu, panācis Fetelu un Bergeru, visi dala 6. vietu, 5. vietā ar 28 3. starta vietām ir Alonso
– Alonso izcīnīja 14. 10. starta vietu, panācis Reikenenu, Žaku Vilinēvu, Panisu un Frencenu, visi dala 9. vietu, dalītā 5. vietā ar 15 10. starta vietām ir Barikello, Kulthārds, Fisikella un de Čezriss
– Rosbergs izcīnīja 11. 1. start rindu pēc kārtas, panācis Fetelu (2013), abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 12 1. starta rindām pēc kārtas ir Rosbergs (2014/2015)
– Rosbergs izcīnījaa 68. TOP3 kvalifikāciju, panācis Kulthārdu, abi dala 7. vietu, 6. vietā ar 87 TOP3 kvalifikācijām ir Mansels
– Batons kļuvis par 2. pilotu ar vismaz 140 kvalificēšanās reizēm ārpus TOP10
– Rosbergs izcīnījis 1576,5 punktus, apsteidzis M. Šūmaheru, pacēlies uz 4. vietu, 3. vietā ar 1831 punktu ir Alonso
– Nasrs izcīnījis 29 punktus bez pjedestāliem, panācis Buemī, abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 31 punktu bez pjedestāliem ir Algesuari
– Hamiltons punktos finišēja 151. reizi, panācis Masu, abi dala 5. vieetu, 4. vietā ar 161 finišu punktos ir Batons
– Fetels punktos finišēja 140. reizi, panācis Barikello, abi dala 7. vietu, dalītā 5. vietā ar 151 finišu punktos ir Hamiltons un Masa
KONSTRUKTORI:
– Williams nobraukuši 330 844 km, apsteiguši Lotus, pacēlušies uz 3. vietu, 2. vietā ar 405 428 km ir McLaren
– Mercedes šosezon vadībā bijuši 1008 apļus, apsteiguši McLaren (1988), pacēlušies uz 1. vietu
– Mercedes šosezon vadībā bijuši 5131 km, apsteiguši Mercedes (2014), pacēlušies uz 1. vietu
– Mercedes izcīnīja 125. pjedestālu, apsteiguši Brabham, pacēlušies uz 6. vietu, 5. vietā ar 136 pjedestāliem ir Red Bull
– Mercedes izcīnīja 31. pjedestālu sezonā, pnākuši Mercedes (2014), abi dala 2. vietu, 1. vietā ar 32 pjedestāliem sezonā ir Mercedes (2015)
– Mercedes izcīnīja 40. 2. vietu, panākuši Red Bull, abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 41 2. vietu it Brabham
– Red Bull izcīnīja 43. 3. vietu, panākuši Benetton, abi dala 6. vieetu, 5. vietā ar 48 3. vietām ir Brabham
– Force India izcīnīja 31. 7. vietu, panākuši Jordan un Arrows, visi dala 9. vietu, 8. vietā ar 37 7. vietām ir Sauber
– Sauber kļuvuši par 3. konstruktoru, kuri izcīna vismaz 50 9. vietas
– Williams izcīnīja 42. 11. vietu, kļuvuši par līderiem
– Toro Rosso izcīnīja 32. 14. starta vietu, panākuši Ligier, abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 39 14. starta vietām ir Ferrari
– Mercedes izcīnīja 85. 1. starta rindu, panākuši Red Bull, abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 95 1. starta rindām ir Brabham
– Mercedes izcīnīja 26. 1. starta rindu pēc kārtas, panākuši Williams (1995/1997), abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 33 1. starta rindām pēc kārtas ir McLaren (1988/1990)
– Red Bull izcīnījuši 243 TOP6 kvalifikācijas, apsteiguši Renault, pacēlušies uz 6. vietu, 5. vietā ar 293 TOP6 kvalifikācijām ir Brabham
– Sauber ārpus TOP5 kvalificējās 635. reizi, apsteiguši Minardi, pacēlušies uz 7. vietu, 6. vietā ar 685 kvalificēšanās ārpus TOP5 ir Brabham
– Mercedes kļuvuši par 5. konstruktoru ar vismaz 3000 punktiem
– Mercedes šosezon izcīnījuši 722 punktus, apsteiguši Mercedes (2015), pacēlušies uz 1. vietu
VALSTIS:
– Vācija izcīnīja 21. pjedestālu sezonā, pnākuši Lielbritāniju (1965) un Lielbritāniju (1958), visas valstis dala 4. vietu, dalītā 2. vietā ar 23 pjedestāliem sezonā ir Vācija (2002) un Lielbritānija (1995)
– Brazīlija kļuvusi par 5. valsti ar vismaz 1100 TOP15 klasifikācijām
– Vācija kļuvusi par 3. valsti ar vismaz 1400 TOP20 klasifikācijām
– Spānija kļuvusi par 9. valsti ar vismaz 400 TOP20 klasifikācijām
– Vācija izcīnīja 111. 2. vietu, panākuši Franciju, abi dala 2. vietu, 1. vietā ar 190 2. vietām ir Lielbritānija
– Vācija kļuvusi par 4. valsti ar vismaz 110 5. vietām
– Spānija izcīnīja 25. 6. vietu, panākuši Šveici un Austriju, visi dala 9. vietu, 8. vietā ar 29 6. vietām ir Austrālija
– Austrālija izcīnīja 25. 8. vietu, panākuši Šveici, abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 27 8. vietām ir Spānija
– Vācija izcībīja 39. 15. vietu, panākuši Brazīliju, abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 41 15. vietu ir Lielbritānija
– Nīderlande izcīnīja savu 1. ātrāko apli savā 301. GP, kļuvusi par valsti kurai visilgāk bijis jāgaida uz ātrāko apli, Spānijai vajazēja 139 GP gaidīt. Līdz ar Nīderlandes ātrāko apli, par valsti, kurai visvairāk GP bez ātrākajiem apļiem, kļuvusi Venecuēla, 114 GP bez ātrākajiem apļiem
– Vācija kļuvusi par 3. valsti ar vismaz 100 5. starta vietām
– Austrālija izcīn ija 34. 6. starta vietu, panākuši Jaunzēlandi, abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 50 6. starta vietām ir ASV
– Spānija izcīnīja 25. 10. starta vietu, panākuši Austriju, abi dala 10. vietu, 9. vietā ar 26 10. starta vietām ir Austrālija
– Brazīlija izcīnīja 86. 13. starta vietu, panākuši Vāciju, abi dala 4. vietu, 3. vietā ar 123 13. starta vietām ir Itālija
– Austrālija izcīnīja 252. TOP6 kvalifikāciju, panākuši ASV, abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 268 TOP6 kvalifikācijām ir Austrija
KOMANDĀS:
– Reikenens (Ferrari) aizvadīja 110. GP, panācis Hamiltonu (McLaren), abi dala 10. vietu, 9. vietā ar 113 GP ir Fetels (Red Bull)
– Hamiltons+Rosbergs (Mercedes) aizvadīja 77. GP kā pāris, panākuši Alonso+Masa (Ferrari), abi pāri dala 4. vietu, 3. vietā ar 94 GP kā pārim ir Fetels+Vēbers (Red Bull)
– Masa+Botass (Williams) aizvadīja savu 57. GP kā pāris, panākuši Heitfeldu+Kubicu (BMW Sauber), Šūmaheru+Īrvainu (Ferrari) un Manselu+de Andželisu (Lotus), visi pāri dala 9. vietu, dalītā 6. vietā ar 58 GP kā pārim ir Batons+Hamiltons (McLaren), Rosbergs+Šūmahers (Mercedes) un Šūmahers+Montoija (Williams)
– Reikenens (Ferrari) kļuvis par 11. pilotu ar vismaz 6000 apļiem
– Hamiltons (Mercedes) kļuvis pr 5. pilotu ar vismaz 50 GP vadībā
– Rosbergs (Mercedes) TOP10 klasificējās 107. reizi, panācis Masu (Ferrari), abi dala 2. vietu, 1. vietā ar 149 TOP10 klasifikācijām ir Šūmahers (Ferrari)
– Rosbergs (Mercedes) izcīnīja 31. 2+3 vietu, panācis Hakinenu (McLaren), abi dala 7. vietu, 6. vietā ar 21 2+3 vietām ir Vēbers (Red Bull)
– Hulkenbergs (Force India) izcīnīja 12. 7. vietu, izvirzījies vienvadībā
– Batons (McLaren) izcīnīja 5. 16. vietu, panācis Bjankī (Marussia), Zutilu (Force India), Petrovu (Caterham), Buemī (Toro Rosso) un Deividsonu (Super Aguri), visi dala 3. vietu, 2. vietā ar 6 16. vietām ir Maldonado (Williams)
– Botass (Williams) aizvadīja 76. GP bez uzvarām, panācis Grožānu (Lotus), abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 77 GP bez uzvarām ir Hulkenbergs (Force India)
– Botass (Williams) un Batons (McLaren) aizvadīja 76. GP bez uzvarām pēc kārtas, panākuši Grožānu (Lotus), visi dala 7. vietu, 6.vietā ar 77 GP bez uzvarām pēc krtas ir Hulkenbergs (Force India)
– Reikenens (Ferrari) izcīnīja 20. 3. starta vietu, panācis Bergeru (Ferrari), abi dala 5. vietu, 4. vietā ar 21 3. starta vietu ir Hakinens (McLaren)
– Hulkenbergs (Force India) izcīnīja 10. 8. starta vietu, panācis Frencenu (Jordan), abi dala 7. vietu, 6. vietā ar 11 8. starta vietām ir Šūmahers (Mercedes)
– Rosbergs (Mercedes) kļuvis par 2. pilotu ar vismaz 1500 punktiem
– Hamiltons (Mercedes) kļuvis par 3. pilotu ar vismaz 1300 punktiem
– Saincs (Toro Rosso) izcīnījis 64 punktus bez pjedestāliem, apsteidzis Verstapenu (Toro Rosso), pacēlies uz 4. vietu, 3. vietā ar 121 punktu bez pjedestāliem ir di Resta (Force India)
– Rosbergs (Mercedes) kļuvis par 1. pilotu ar vismaz 1500 punktiem bez čempiona titula
Hamim liidz Šūmim kā līdz mēnesim 😉 Bet 2v.ar nav slikta….
Hamim ar savu komandas biedru ir vienmēr jācīnās (tāpat kā cīnījās piem. Senna ar Prostu McLaren) un skatītājiem nav regulāri no Meršu nometnes jādzird “Let Michael (Lewis) pass for the Championship”… Jūti atšķirību, vai arī tas tev par smagu? 😀
Cepšanās par to kurš ir labāks MSC vai HAM vi SEN ir lieka, tas ir tas pats, kas basī MJ vs LBJ vai fucī Maradona vs Messi vai hoķī Greckis vs Krosbijs.
Katrs no viņiem ir braukuši dažādos laikos (MSC posmu ar Mercedes var uzskatīt par MJ posmu ar Wizards, abi ir no sērijas “nu nah to vajadzēja”), bijušas 2 dažādas tehnikas gan izturības ziņā, gan tehniskajā ziņā. Tāpēc ir lieka šāda salīdzināšana
MSc posmu ar Mercedes vajadzēja kaut vai tikai tāpēc lai pat paši kvēlāko viņa fani ieraudzītu cik tālu MSc ir gatavs “iet” lai iegūtu negodīgas priekšrocības pār savu komandas biedru:
Schumacher requests Rosberg car number…
Un šādi MSc rīkojās visus 3 gadus, kaut gan viņam nepienācās nepāra cipars nevienā 😮 no šīm sezonām! Kāda starpība? Lūk!
Rosberg wants best race number at Mercedes in 2013!
http://www.motorsport.com/f1/news/rosberg-wants-best-race-number-at-mercedes-in-2013/
Rosberg’s reticence came back to bite him in Singapore this weekend, after both Mercedes cars stayed in the garage for strategic reasons during the decisive ‘Q3’ qualifying segment.
With laptimes unable to sort out the grid places of the two silver-clad drivers, the FIA had to revert to their race numbers to divide them.
And because Schumacher wears the number 7, and Rosberg the number 8, it was the seven time world champion who lined up ahead of 27-year-old Shanghai winner Rosberg.
“Given the outcome (for the grid placings) here, I would have preferred to have the lower starting number,” Rosberg is quoted by German RTL television.
“For next year, we’ll have to have a look at that (situation),” he admitted.