Niko Rosbergs atkārtojis sava tēva 1982. gada sasniegumu izcīnot F1 2016. gada sezonas čempiona titulu. Lai gan sacīkstēs uzvaru izcīnīja viņa komandas biedrs Luiss Hamiltons, tomēr Rosbergs izpildīja visu, kas nepieciešams, finiša līniju šķērsojot 2.vietā. Savas karjeras pēdējā startā Felipe Masa ierindojās 9. pozīcijā, bet Batons finišu nesasniedza.
Sacīkšu startā Hamiltons un Rosbergs nosargāja pirmās divas pozīcijas, bet viņiem sekoja Raikonens, Rikjardo un Fetels, kamēr Verstapens sadūrās ar Hulkenbergu, sagriezās un atkrita uz peletona lejasgalu. Spraiga cīņa risinājās starp abiem “Force India” braucējiem pārāks bija Hulkenbergs. Pēc dažiem apļiem boksos, lai izstātos, devās Kevins Magnusens un Valteri Botass.
Līderi savas supermīkstās riepas mainīja jau septītā un astotā apļa beigās, par līderi ļaujot kļūt Rikjardo. Pēc boksu apmeklējuma Rikjardo nonāca tieši aiz Raikonena, kamēr Rosbergs iestrēga aiz Verstapena, kurš vēl nebija devies boksos, trešajā pozīcijā. Tikmēr Batona F1 karjerai punktu pielika balstiekārtas defekts, kā dēļ “McLaren” braucējam nācās izstāties no sacensībām. Malā nācās nobraukt arī Daņilam Kvjatam.
20. aplī Rikjardo neveiksmīgi centās apdzīt Kimi Raikonenu, kamēr viņa komandas biedru Verstapenu apsteidza kopvērtējuma līderis Niko Rosbergs. Drīz vien 19 gadus vecais Verstapens devās savā vienīgajā pitstopā, pēc kura trasē atgriezās astotajā vietā aiz abiem “Force India” braucējiem.
Otro boksu apmeklējumu apmeklēšanu atklāja Rikjardo, kurš ar savu agro pitstopu nokļuva priekšā Raikonenam, lai gan abi atradās aiz Verstapena. “Mercedes” braucēji boksos devās dažus apļus vēlāk un Rosbergs trasē atgriezās priekšā Verstapenam. Tikmēr Fetels nolēma otro nogriezni padarīt garāku un uz vairākiem apļiem nonāca līdera godā, pēdējos apļus uzmontējot supermīkstās riepas.
Rosbergs pietuvojās Hamiltonam, bet apdraudēt pozīciju nespēja. Tikmēr cīņā par pēdējām pozīcijām trasi nesadalīja Okons ar Nasru, kas pirmajam lika doties boksos. Sadursmi piedzīvoja arī Karloss Sainss, kuru taranēja Džolions Palmers, liekot “Toro Rosso” braucējam izstāties.
Svaigās riepas ļāva Fetelam kļūt par ātrāko braucēju trasē un apsteigt gan Raikonenu, gan Rikjardo. Pēdējos apļos apsteigts arī Verstapens. Abi noķēra “Mercedes” braucējus, bet vietu sadalījums nemainījās un Rosbergs kļuva par čempionu.
Donuts, world champion style! ??#F1Finale #AbuDhabiGP ?? pic.twitter.com/qCtP2slIzt
— Formula 1 (@F1) November 27, 2016
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts |
---|---|---|---|---|
1 | ![]() |
Mercedes | Mercedes | |
2 | ![]() |
Mercedes | Mercedes | 0.439 |
3 | ![]() |
Ferrari | Ferrari | 0.843 |
4 | ![]() |
Red Bull | TAG | 1.685 |
5 | ![]() |
Red Bull | TAG | 5.315 |
6 | ![]() |
Ferrari | Ferrari | 18.816 |
7 | ![]() |
Force India | Mercedes | 50.114 |
8 | ![]() |
Force India | Mercedes | 58.776 |
9 | ![]() |
Williams | Mercedes | 59.436 |
10 | ![]() |
McLaren | Honda | 59.896 |
11 | ![]() |
Haas | Ferrari | 1’16.777 |
12 | ![]() |
Haas | Ferrari | 1’35.113 |
13 | ![]() |
Manor | Mercedes | 1 aplis |
14 | ![]() |
Manor | Mercedes | 1 aplis |
15 | ![]() |
Sauber | Ferrari | 1 aplis |
16 | ![]() |
Sauber | Ferrari | 1 aplis |
17 | ![]() |
Renault | Renault | 1 aplis |
![]() |
Toro Rosso | Ferrari | ||
![]() |
Toro Rosso | Ferrari | ||
![]() |
McLaren | Honda | ||
![]() |
Williams | Mercedes | ||
![]() |
Renault | Renault |
Nu šitādas sacīkstes biežāk!Fetels monstrs šodien ierādīja abiem Buļļiem vietu,Apsveicu Niko!
Jāāā, gan spriedze, gan emocijas. Labs! Nu, ir pelnījis titulu Rosbergs, ir. Turklāt izcīnīt to karjeras 206. sacīkstē noteikti ir garākais ceļš, ko kāds ir gājis līdz uzvarai. Var jau teikt, ka Niko nav tas talantīgākais, ka vispār uztaisījis karjeru, pateicoties uzvārdam utt., taču kāda tam vairs nozīme – čempions paliek čempions un tas izsaka visu.
Balleeeejam neguļam,balleeeejam neguļam 😉 Apsveicu Nico ar pirmo titulu! Apsveicu Vettelu ar nosargātu 1.v.starp aktiivajiem pilotiem titulu skaita ziņā pēc tik neveiksmīga karjeras posma.Apsveicu Ferrarī stratēğus ar kārtējo izčakatēto sacīksti Kimii,bet cepums par to,ka atriebās RB par Meksiku…Kopumā laba sezona un prieks,ka tomēr ir taisnība uz šīs planētas zeme,jo Hamis pēc Meksikas trases noīsināšanas un nesodīšanas nav pelnījis šoreiz titulu! Nu ko next chempions Max?! 😉
P.S F1.lv paldies par darbu un pacietību 😉
Tas , kas parasti ballē un neguļ aiz prieka, ka Ham ir ticis pie kārtējās uzvaras nosvērsies ābelē par neiegūto titulu 😛
Kurš tas ir? 🙂 Vai nav tas pats kurš uz Diasa postera intensīvi “pulē” ? 🙂
Tas ir tas,kurš ūdenī briesmas lietas dara ;)))
Es jau tā domāju! 🙂 Nez kur tas klauns ir pazudis? 🙂 Nekas,gan jau pēc +/- daudzuma redzēsim kad šams būs izmānijies no palātas un atmūķējis galvenā ārsta kabinetu! 🙂 🙂 🙂
Gan jau rīt ābeles zars nolūzīs , šamais nokritīs, un atgūs runas spējas
Apsveikumi Britnijai no visas sirds :D. Un pie visa cita pat tīri interesanta sacīkste iznāca 😀
Niko uzvarēja pačotīgāk, nekā Keke 9:0 !!!!! Bet Hamim reāli trūkst uzvarētāja cieņas….
Nēģerēnam galvu par šito laikam neglaudīs gan, bet prieks par Niko. Izturēja spriedzīti 🙂
Mora priekšā cepuri nost…..par izdomu! 🙂 Koļam reāli iestājās žim žim kad pēkšņi spoguļos atsaldētais Maxis ar Sebu parādījās! 🙂 Reāli žēl,ka Sebs šamo neatdzina….gribētu redzēt kā tādu spriedzīti Koļāns izturētu! 🙂
Kamēr viņa komandasbiedru Verstapenu apsteidza kopvērtējuma līderis Makss Verstapens””-Es Kautko palaidu garām ka Maksis būtu līderis? 😀
Paldies, labots 🙂 Līdz Verstapena triumfa gadiem vēl jāpaciešas.
Ja viņš tā pat turpinās “”bezbašņenno”” braukt tad ļoti iespējams,ka nekādi triumfa gadi nemaz nepienāks-nositīs kādu(ptfu-ptfu-ptfu) vai pats “”nokrausies”” un ar to arī viss beigsies.
Pie tam nākošajā gadā viņam taču nekas nespīd 😀 Titulu sev taču droši ir apsolījis Kalējs 😛 Jeb Tu ko,domā, ka atkal izkals? 😛
Solīts makā nekrīt-tas akurāt par spāņu kalēju! 🙂 Vai ne Pārgaujas līkais bērz? 🙂
Neesmu Hamiltona fans,bet šā gada titulu būtu pelnījis tieši Moris. Tāds samocīts tas pusvācieša Nikolaja tituliņš sanāca….no vairākiem apstākļiem,kurus Nikolajs nespēja ietekmēt,atkarīgs-Hamiltonam uzvaru vairāk….izstāšanos arī,bet ja katram būtu pa vienai izstāšanai dēļ tehnikas bojājuma tad Koļam šogad atkal nespīdētu.
Labi,kā ir tā ir….lai jau tiek Koļam kāds prieciņš….izskatās,ka šis tā arī paliks ‘pirmais un pēdējais. 🙂
Bet sacenes beigas tiešām bija skatāmas-Sebs pašās beigās laikam jau pažēlola “”tautieti”” to neapdzenot kaut gan no malas izskatījās,ka to reāli varēja paveikt…..ja labi gribētu.:)
Nu ko,sezona galā-lai dzīvo jaunā sezona! Āmen.
Šoreiz nepiekritīšu – pēc Barselonas , kurā Moris izdarīja visu lai aizrautu sev līdzi Rosbergu, viņš šogad nekādu titulu nav pelnījis. 😀 Un pelnīti nedabūja
Mūdzi,arī Nikolajs pāris sacīkstēs brauca kā klauns…….bet nu labi,lai tā būtu kā Tu saki.
Ei, ei ei, ko tad HAM tādu izdarīja ? Abi tur “slēdzelēja”režimus uz stūres, sākumā HAM, pēc tam ROS. ROS izmantoja un smuki aizvilka garām, pēc tam pac ierubīja kaut kādu lietus režimu vai, jo sāka mirgot sarkanā lampiņa formulas aizmugurē. HAM bija klāt un gribēja, gar labo malu raut garām ROS aizvēra durvis un iespieda HAM zālē, HAM saslīdēja un griežoties uzsitās virsū ROS. Vinš neaizķēra ROS aizmuguri ar priekšējiem riteņiem, virpuļojot iegāza ar pakaļējiem pa ROS aizmuguri. ROS darīja pareizi, ka neļāva HAM tur līst, un HAM darījā pareiz, ka līda “Izdarīja visu lai aizrautu sev līdz”- muļķības, tās ir sacīkstes nevis dāmu komitejas labdarības akcija. Rosberga kungs, vai jūs nebūtu tik laipns un nepabrauktu drusku pa kreisi, lai es Jūs varētu apdzīt? Protams Hamiltona kungs, jebkurā laikā. Pateicos Rosberga kungs, mjā varbūt šoreiz nē, kādu citu reizi….
Katrs Tāli redz to, ko viņam viņa simpātijas vai antipātijas netraucē redzēt.. 😀 Un es šajā epizodē saskatīju to, ko pateicu. Tev vienkārši negribās to ieraudzīt.
Pareizi pateici. Par antipātijām. Tavas antipātijas tev traucē redzēt, ka nekā tāda tur nebija. Veči vienkāŗsi brauc sacīkstes un cenšas uzvarēt. Nevis ļaunais Hamiltons smadzeņo galvā plānus, kā izstumt no trases Rosbergu.
Arī es šo krašu redzu tā pat kā Jēkabsona kungs-nu nebija tur nekā tāda lai 100% varētu teikt,ka tā bija tikai un vienīgi Hama vaina. Rosbergs tiešām pats kļūdijās saspaidot stūri tā,ka auto pazuda uzrāviens un izdedzis gribēja šo viņa kļūdu izmantot.
Man kaut kā nav sevišķu antipātiju pret Mori ;D Drīzāk es uz šo lietu skatos ar nelielu humora piedevu 😀 Bija tāds aņuks , kad slimnīcas palātā divi veči pēc avārijas stāsta, kā nu tas bijis. Pirmais saka tuvojos krustojumam redzu ka pa galveno brauc cits – dumal proskoču. Otrs saka: braucu pa galveno, redzu viens mudaks pa zemākas nozīmes ceļu mēģina izsprukt – dumal X..ti u meņja proskočiš 😀 Nu vot man kaut kā domāt , ka Hamis Barselonā domāja tieši tā. 😀
Ja sākam diskutēt par to, kurš te kaut ko ir pelnījis vai nav, tad uz šo jautājumu var paskatīties arī plašākā vēsturiskā konekstā. Pārredzamā pagātnē ar vispāratzītām F1 superzvaigznēm, kā Senna, Šūmahers, Hakinens vai Fetels, regulāri blakus braukusi virkne it kā labu un populāru pilotu, kuri, lai gan izcīnījuši savu skaitu GP uzvaru, tomēr palikuši līdera ēnā. Te es domāju tādus “slavenus lūzerus” kā Bergers, Kulthards, Barikello, Vēbers. Ir jau vēl daži, kurus viens otrs čempions vienkārši piesmējis. Protams, arī Hamiltons uzskatāms par superzvaigzni, kuru Mercedes tieši šādā statusā arī pesaistīja, un kuriem viņš nelika vilties. Rosbergs komandā jau bija un triju sezonu laikā Hamiltons viņu lēnām un regulāri lika uz lāpstiņām. Gandrīz jebkurš šādā situācijā būtu salūzis, samierinājies ar pakalpiņa lomu, tomēr Niko nemitīgi spēja piecelties un atsākt cīņu. Un, lūk, rezultāts – izdevās nobraukt sezonu vienā līmenī ar superzvaigzni. Ok, ir par vienu uzvaru mazāk, bet tas nav 1:2 vai 2:3. Tas ir 9:10 – praktiski līdzvērtīgi. Plus mazliet lielāka veiksmes deva un viss…
Nē, ja čalis spēj nobraukt līdzvērtīgi trīskārtējam čempionam, kurš turklāt atrodas karjeras zenītā, un izturēt spriedzi līdz pēdējiem metriem, tad tituls viennozīmīgi ir pelnīts.
Pieskaroties tēmai,kurš pelnījis vēl titulu,tad tas ir Massa…un Alonso vēl vienu noteikti ir pelnījis,jo ir ļoti labs braucējs!
Niko visu laiku esot raustiijies no visa (lai nepadirstu titulu) visvairaak no «Crazy Max» — tas no intervijas… Hamis izdariija visu kas no vinja atkariigs un arii attieksmee ir saprotosha ka nedabuuja titulu jo tehnikas izturiiba nebija vinj komandaa.. Manupraat kaa pilots Hamiltons tomeer ir labaaks. Apsveicam jauno Teevs-deels chemponu gjimeni.
Niko muteriite teica ka vinji maajaas nerunaa par F1 (tas esot aizliegts jau 10 gadus)
viss labs, kas labi beidzas – tas par ROS
Priekš HAM, odnako, varbūt vēl ne gluži viss ir beidzies –
“You need to win and to lose with dignity” – tā uz presi esot runājis Torgers Kristiāns (viņš arī Toto) Wolffs. neizklausās diez ko mīlīgi..
Pie visa jau pateiktā gribētu piebilst, ka šeit ir spilgti redzama starpība – Hamiltonam slepkavas instinkts ir, Rosbergam tā nav. Rosbergs ir “gentleman racer” – gudrs, metodisks, komandas spēlētājs. Kurš ir labāks? Droši vien jau Hamiltons. Kurš jums patīk labāk? Gaumes jautājums. Kuram lielākas izredzes ilgāk palikt Mercedes Benz komandā? Varu saderēt, ka Rosbergam.
P.S. Starp citu, lieliski komentāri šoreiz. Nekāda sviesta, tikai savi viedokļi. Paldies visiem! Bija prieks lasīt 🙂
Pilnībā piekrītu par to killera instinktu… Un vēl tā veiksme ar dzinējiem Rosbergam… Nevar saskaitīt reizes, kad Hamim bija tehniskas problēmas. Vissāpīgākā laikam bija Malaizija – brauca pirmais un arī Rosbergam slikti gāja.. Tai vietā, lai palielinātu punktu starpību viņš to zaudē acumirklī ar tādu deficītu, ko tā arī neizdevās atgūt. Rosbergs prot labi nobraukt pa pirmo vietu un aizstāvēt punktus, bet tomēr nav viņš tāds braucējs, par kuru ir vēlme fanot. Vēl Hamiltonā patīk tas, ka viņš nebaidās no nekādiem apstākļiem – viņš vienmēr ir vienīgais, kas lietus laikā braucot aiz drošības mašīnas saka, ka “davaj laižam”, nevis kā citi čīkstuļi sūdzās, ka redzkur peļķīte uz kuras var paslīdēt (ieskaitot Rosbergu). Nesenākā reize – Brazīlija.
Nākamais Hamja mantinieks varētu būt Maxis – nu tas ar dod riktīgi 😀 Viņš ienācis čempionātā līdzīgi kā to izdarīja Hamis savulaik.
Un es nesaprotu kritiku Hamja virzienā no komandas puses – loģiski, ka viņš darīs visu, lai kļūtu par čempionu… Un šis veids bija ļoti legāls un loģisks. Viņam bija jāuztur spriedze, lai kaut kas mainītos. Kāda jēga nobraukt 20 sekundes priekša visiem un pakāst titulu? Domāju, ka komandai vajadzētu viņu saprast.
F1 Is A Team Sport.
citata no pašlaik lasīšanas procesā esošās grāmatiņas ‘Total Competition’, by Adam Parr (ex-Williams) & Ross Brawn (ex-March/Williams/Lola/Arrows/Jaguar (sportkāri)/Benetton/Ferrari/Honda/Brawn/Mercedes).
Kāds te sakars ar team, ja konstruktoru čempions ir jau noskaidrots? Mercedes viss bija nodrošināts – gan konstruktori, gan pilotu kopvērtējums… Te ar team vairs nekāda sakara… Tiešām komandai tik svarīga tā viena papildus uzvara, ja gadījumā Hamis būtu nošāvis greizi ar taktiku un uzvarētu Fetels? Nedomāju, ka tas ir tik būtiski. Būtiskāk, manuprāt, ir ļaut pilotiem cīnīties tā kā viņi to prot. Hamis cīnījās par čempiontitulu kā vien mācēja un tur nav ko pārmest.
Vispār jau Hamis uzreiz tika pie labas formulas atšķirībā no Makša…nekā līdzīga te neredzu…Bet nu Max ir atspēris F1 durvis ļoti skaļi….cerams tās nebūs jāaizver ļoti klusi kā Kvjata gadījumā 😀
attiecībā uz ‘veiksmi ar dzinējiem’ – varbūt vienkāŗši ROS prot ‘gludāk/maigāk’ braukt nekā HAM, līdzarko tie modernie supersarežģītie hibrīddzinēji mazāk plīst ROS nekā HAM..?
Tā varētu arī būt iespējams – lai gan iepriekšējās sezonās dzinēji viņa braukšanas manieri tomēr izturēja labāk.
vai tik šis nav vācu un mercedess visvērtīgākais tituls?
ja ‘vērtību’ mēra ieguldīto pe$$$o skaitā, tad pilnīgi noteikti Tev taisnība 🙂
Maza darvas pile lielajā vācu medus mucā – Rosbergs pa pusei ir soms… 😀
Gan jau ka aiz polārā loka veči vakar saunā arī iecirta kādu mēriņu: “Kippis Nico!” 😀
pa pusei “pārsomojies zviedrs”.. 😉
Nekad neesmu uzskatījis Rosbergu par vācieti, nekad. Soms vai zviedrs, tur vēl var strīdēties, bet vācietis – nekad. Tas tikai manās acīs, protams.
Nu ņemot vērā, ka viņa māte tomēr ir vāciete un viņam ir Vācijas pilsonība, šī attieksme nav tik viennozīmīga.
Par ko tad Tu uzskati tos daudzos latviešus , kuriem viens no vecākiem ir citas tautības? 😀
uzskatīt Tu vari, ko vien un kā vien vēlies – kā saka, sirdsapziņas brīvība 😛
Fakts tomēr iraid, ka ROS ir doičlandes auswaiss, un visās sarunās/intervijās ar vācu mēdijiem Nikolajs brīvi un tekoši komunicē hochdoičā, kamēr ar citem – tikai un vienīgi inglišā. Par suomu mēles pieprašanu man personīgi skaidru ziņu nav, katrā ziņā nav jelkad manītas jelkādas norādes un/vai mājieni, ka viņš to pieprastu.
Zinot vāceni, papus senču mēle (svenska) ir krietni vieglāk pārkožams riexc nekā suomu, bet arī par to nekādu mājienu nekur nav bijis.
….par sacīksti…
…dīvainākā sacīkste pēdējā desmitgadē, protams pateicoties Hamim… Hamja stratēģija protams saprotama, taču tā pilnībā ,,aizsedza,, tuvāko ,,patieso trumu spējas un nespējas,, šajā sacīktē.. spriedzi gan neizjutu ,jo biju pārliecināts par Mercedes ātrumu taisnēs, lai Rosbergs noturētu pozīciju, kas arī lieliski pierādījās… pārsteidza vienīgi Rosberga nosvērtība sakarā ar Hami…visu cieņu…
Tā kā Hamis visu peletona vagoniņu kavēja un varēja braukt pat par VISMAZ 2 sek. aplī ātrāk, tad tas deva iespējas Maksim atgriezties cīņā par top 3 ļaujot nezaudēt laiku pirms sava pita, braucot ar jau nobrauktām riepām, tāpar arī pēc pita ļaujot strauji tuvoties vagoniņam … Hamis dažos eksperimentālos apļos ātrumu palielināja , kas uzreiz radīja lielākus atstatumus starp viņu un Rosi, kā arī sarp Rosi , RBR un Ferrari, kas liecina ,ka vājākais temps bija Ferrari… tā kā Hamis varēja braukt pat par VISMAZ 2 sek. aplī ātrāk un kavēja sekotājus, tas Fetelam pavēra iespējas mainīt stratēģiju…tas ļāva Ferrari turēties vagoniņā un Fetelam pēc Hamja pita pat ar jau nobrauktām riepām saglabāt konstantu handikapu līdz Hamim…un tāpat kā Maxim – pēc pita ar sarkano riepu ātri noķert pārējos… ja Hamis jau no sacīkšu sākuma būtu braucis pilnā ātrumā, tad Fetelam šāda stratēģija neko nedotu, jo tākā Hamis kavēja visus vismaz pa 2 sek., tad Fetels pirmkārt – jau sacīkšu 1 daļā nenoturētos līdzi top 3, un pēc pita viņu ātri vien noķertu pārējie..pēc pita viņš jau atpaliktu tik daudz ,ka pat sarkanā riepa neļautu paspēt noķert top 3. Jebkurā no stratēģijām Fetels cīnītos vien ar Kimiku…. Tāpēc šajā sacīktē nespīdēja neviens…kur nu vēl Fetels…ja ne Hamja stratēģija – ne Maxim, ne Sebam iespēju nebūtu…
Par sezonu..
Sezona koumā diezgan neinteresanta…vairāk jau tā iemesla dēļ ,ka tā bija tik paredzama…kā jau pirmssezonā minēju, Ferrari būs problēmas un sekos tukšais gads…visa bieds – mīkstakie riepu tipi..Arī Red Bull progress nepārsteidza, tā kā Ferrari problēmas bija diezgan neārstējamas, bet RBR nekas neliedza progresēt…
Mazliet pārsteidza Maķi…progress bija maķenīt lielāks ,nekā es gaidīju… Alonso 10 niekā – perfekti… Kārtis protams pajauca Maxis, kurš pat atskaitot ar STR izcīnītos punktus, tikai iekš RBR vien savāca vairāk nekā Kimis visā sezonā ar Ferrari…
Sezonas tēlu protams pabojāja pāris izgāšanās… pirmkārt Pirelli fiasko ar lietus riepām, ko mums nodemonstrēja Hamis Monaco, kad abi sastāvi bija līdzīgi braucami vienādos apstākļos…zilā riepa praktiski brāķis, rupji runājot…bet tākā Pirelli ir vienīgie piegādātāji, ar jau iestaigātu ceļu un solījumiem jau nākotnē atkal veikt izmaiņas vārījumos, tad ažiotāža tika pieklusināta…
Par tiesnešu darbu šajā sezonā lieki piebilst…
nu un protams spējas lēmumu pieņemšanā… , kā piemēram q – formāts sezonas sākumā…
Šajā sezonā Fetels skaidri parādīja, cik daudz dot laba tehnika, un cik daudz pilotu meistarība… 2014 gads, šī sezona, kad cīņa ir tuva, 4kārtējs čempis pazūd…psiholoģiska nenoturība..incdenti, kuriem klāt nestāvēja pat Kvjata sadursmes ar pašu Fetelu…čempionam tas ir nepiedodami…tas vien parāda to, ka ar labu tehniku arī viduvējs pilots var nobraukt uz titulu, īpaši, ja komanda vēl strādā uz viņu….tāpēc supervaroņu f1 nav un būt nevar..visu izšķir apstākļi un protams ieguldītais darbs…
Par Rosi…
Es mazliet biju par Rosi…apsveicu ar titulu…
Es neiedalu titulus pelnītajos vai nepelnītajos.. es iedalu tos – izcīnītajos un izvilktajos… izcīnīts tituls ir cīņā, kad pilots vai nu ir iedzinējos un uzstāda līdzvērtīgus rezultātus ar konkurentiem esot cīņā (spilgts piemērs Kimiks 2007) , vai nu gūst handikapu jau laicīgi ,un šis handikaps tiek iekrāts cīņās bez īpašas veiksmes un apstākļu palīdzības…. Nu un trešais paveids ir tehniskais tituls, kad tehnika ļauj praktiski bez iesprinkšanas iegūt titulu…cik tas ir pelnīts ,tas atkarīgs no pilota ieguldītā darba komandā…. Pretstati piemēram ir Fetels – Šūmis..
Izvilktie tituli …veiksmes faktors…rezultātu nestabilitāte sezonas garumā….(tuvākais piemēŗs – Batons – pirmā sezonas puse perfekta, tālāk regress un rezultāta noturēšana..bet pelnīts, jo cīņa smaga, un cīņa bija tieša, bez nejaušībām… Hants, Sērtiss, Hotorns u.t.t.
….Rosis.. – iespēju un dāvanu nespēja izpildīt pa 100% …Tiešās cīņās ar Hami praktiski neredzams… pilota sacīkšu minimuma ,nevis maksimuma izpilde (Irvainu 1999 gadā tas piebeidza) …izcīnits tituls tāpēc saucas izcīnīts….bet minimuma sasniegšana samazina šāda titula vērtību… tad nu – vērtējam…. Protams cipars būs staistikā, bet f1 nesastāv tikai un vienīgi no statistikas, bet arī no vēstures un notikumiem…
Kāds estonijā laiks?! 🙂