“Toro Rosso” komandas vadītājs Francs Tosts izteicis piedāvājumu iesaldēt “Mercedes” dzinēju departamenta darbības attīstību līdz konkurenti viņus panāks un atgriezīs gaidīto intrigu cīņā par uzvarām.
Jau šobrīd noteikti vairāki ierobežojumi, kas visiem dzinēju ražotājiem ierobežo attīstības iespējas, tomēr, neraugoties uz to, ka konkurentiem izdodas arvien ciešāk pietuvoties “Mercedes” braucējiem, Tosts ir pārliecināts, ka ar to nav pietiekami un nepieciešams veikt radikālākus grozījumus noteikumos.
“Ļoti ceru, ka tā rezultātā “Renault” viņus panāktu. Man nav ne jausmas, kas šobrīd darās “Ferrari” komandā, bet būtu ļoti svarīgi, lai par titulu cīnītos “Red Bull”, “Ferrari” un “Mercedes” komandas.”
“Toro Rosso” vadītājs arī neslēpa, ka atbalstītu ierobežojumus komandu budžetos. “Daudzi cilvēki saka, ka tas būtu neiespējami kontrolēt, tomēr tā nebūt nav. Mēs varam izsekot katrai skrūvei, kas izmantota mašīnas radīšanā, un noskaidrot, cik tā maksā un no kurienes atvesta.“
Šis tiešām ir absurds! Mercedes ir šobrīd virsotnē pateicoties smagam darbam, kapēc lai viņiem būtu jāgaida, kamēr pārējie pārgrupēsies un beidzot būs ātri? Budžets neierobežo ne RedBull, ne Ferrari.
Viens no Mercedes dominantes iemesliem ir/bija tā saucamā dzinēju attīstības kvotu (token) sistēma, kas neļāva pārējiem ražotājiem noķert Mercedes, kuri bija veikuši milzīgus ieguldījumus KERS un vēlāk ERS sistēmu izpētē un attīstībā vēl Rosa Brauna laikā. Pārējie ražotāji lietai piegāja piesardzīgāk (Renault pat tieši pretēji – pamazām sāka attstību ar domu pilnveidot un ieguldīt laika gaitā) un šī kvotu sistēma faktiski sargāja Mercedes pārsvaru šos trīs gadus. Kārtējo reizi tā bija dārga maksa par nepārdomātu noteikumu ieviešanu.
Vēl runājot par Mercedes pārsvaru, Ross Brauns savulaik paralēli krēslam Mercedes vadībā bija arī Tehniskās darba grupas vadītājs un lika pamatus šī brīža dzinēju formulai un dzinēju tehniskajiem noteikumiem. Tas ļāva viņam aizkulisēs gadu-pusotru ātrāk par citām komandām sākt šo projektu. Saliekot abus šos iemeslus kopā arī redzam iznākumu – pārējās komandas jaudas agregāta jomā joprojām ir gadu attīstības ziņā aiz Mercedes.
Paldies par skaidrojumu. Tagad es arī saprotu, ko Tosts ar to bija domājis.
zajava par Brona pirkstu pie meŗšu motoristu pārākuma, lūdzu mani atvainot, bet personīgi man mālējas esam no zila gaisa pagrābta.
visā visumā, labāk par Pitpass nokomentēt šito hochmu nevar:
Of course, the Austrian’s comments will in no way whatsoever have been influenced by anyone at sister team Red Bull or further up the chain of command, Mercedes having famously snubbed the Austrian outfit in 2015 when Renault proved not to be up to the task and suffered a nightmare year.
‘Zajava’ par to, ka Ross Brauns savulaik iedeva iespējas Mercedes ‘falšstartam’ jauno dzinēju attīstības sacīkstē ir ‘labi dokumentētas’, kā sava briti. Tas nav ne izdomājums un pat ne RB propaganda. Cits jautājums ir par to, cik tieši lielu ieguvmu tas devis Meršiem. To izmērīt ir grūtāk.
būtu pateicīgs par kādu konkrētu norādi uz labi dokumentētajiem faktiem…
Ņemot vērā, ka aicinājums nolīgt misteru Bronu, lai tas no makšķērēšnas brīvajā laikā uzraksta no jauna F1 techn. noteikumus, un palaist brīvsolī visu F1 Strategy Group kā ‘nefunkcionālu’ ( (c) Mr. Carey) , publiski izskanēja no neviena cita kā mistera Hornera, pirms kāda puzotra-diviem gadiem, ārkārtīgi mazticami šķiet, ka Brona darbība “Technical Working Group” priekšsēža amatā jelkam jelkad devusi jelkādus nopietnus iemeslus ‘aizdomām par dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu’.