Austrālijas GP izcīņa būs solis nezināmajā visiem F1 braucējiem, jo pat izcilākais inženieris ar komplicētākajām datorprogrammām nespēs precīzi paredzēt spēku samērus un to, ko gaidīt no katra braucēja. Īpaši sarežģīta šī nedēļas nogale būs trim braucējiem, kuri Albertparkā vēl nav sacentušies – Estebanam Okonam, Stofelam Vandūrnam un Lensam Strolam. Atšķirībā no abiem iepriekš minētajiem, Strolam tas būs pirmais posms viņa F1 karjerā.

Papildus spiedienu šīs sezonas vienīgajam patiesajam debitantam piešķirs mediji – vairākas kļūdas testos tikai pastiprinājušas runas, ka Lenss komandā nokļuvis, galvenokārt, tieši pateicoties milzīgajam naudas žūksnim, ko viņa tēvs, miljardieris Lorenss Strols, ir gatavs maksāt par dēla startu (tiek lēsts, ka summa ir aptuveni 80 miljonu EUR). Lai gan šāds atbalsts par ļaunu noteikti nenāk, 18 gadus vecais Strols junioru klasēs sevi pierādījis ar uzviju.

Panākumi ar kartingu ļāva Strolam nokļūt “Ferrari” jauno braucēju akadēmijā vien 11 gadu vecumā. Pārsēšanās pie formulas stūres sekoja tikai četrus gadus vēlāk. Jau savā pirmajā sezonā šai pusē okeānam Strols pamanījās tikt pie Itālijas F4 titula, tam pievienojot uzvaru Toyota Racing Series titulu 2015. gada ziemā.

Eiropas F3 čempionātā jau pirmajā sezonā Strols nonāca vadošajā “Prema” komandā, kur cīņā par titulu ar komandas biedriem iesaistīties neizdevās, bet gada debitanta balva tika Šarlam Leklerkam. Sezonas beigās sekoja sadarbības pārtraukšana ar “Ferrari”, bet bez F1 komandas atbalsta viņam nenācās palikt, jo talantu Strolā saredzēja “Williams”, kas paņēma viņu savā apgādībā.

Foto: The Big Lead

Komandai jau bija viens rezerves braucējs – Alekss Linss, tomēr, kad Felipe Masa paziņoja par karjeras beigšanu, šķietami, loģiskākajai izvēlei Linsam īsti nebija trumpji, ko likt pret Strolu, kurš sezonas otrajā daļā uzvaras krāja vienu pēc otras. Tika izteiktas aizdomas, ka Strola mašīnai, pateicoties “Williams” tehnoloģijām bijusi ievērojama priekšrocība ne tikai pret konkurentiem, bet arī komandas biedriem, tomēr līdz reāliem pierādījumiem neviens netika, turklāt Strols savas izdevības izmantoja godam.

VILJAMSA JAUNO TALANTU KALVE

Viss šis pretrunīgums un nelielā skandalozitāte, kas caurvijusi Strola karjeru padarījusi viņu par vienu no tumšajiem zirdziņiem. Lai arī kā viņam klātos pirmajos posmos, vienmēr atradīsies kāds, kas teiks ‘Jau pirms sezonas zināju, ka tā būs!‘. Ja rezultāti nebūs pārāk iepriecinoši, šis pulciņš, visticamāk, būs visai brangs.

Tomēr ir viens aspekts, kam vajadzētu sildīt kanādieša atbalstītājus – viņš ir nokļuvis “Williams” komandā. Ne vienmēr ir skaidrs, kas tieši darījies Frenka Viljamsa galvā, slēdzot kontraktus, jo dažkārt pat čempions netiek atzīts par labu esam, tomēr vesela plejāde debitantu savus spožākos sasniegumus veikuši, savas F1 gaitas uzsākot “Williams” komandā.

Deivids Kulthārds un Huans Pablo Montoija līdz titulam neizsniedzās, Valteri Botasa karjeras virsotnēm vēl pienāks savs laiks, bet Niko Rosberga, Žaka Vilnēva un Džensona Batona vārdi gan F1 vēstures lapās jau lasāmi čempionu nodaļā. Šajā sarakstā būtu vērts pievienot arī Deimonu Hilu, lai gan pirms ienākšanas “Williams”, viņš pussezonu brauca bezcerīgajā “Brabham” vienībā.

Tas viss Frenka Viljamsa vadīšanas ērā. Vai viņa meitai Klērai ir izdevies atrast nākamo spožo zvaigzni? Lenss ir otrais visu laiku jaunākais braucējs čempionāta vēsturē un šogad komanda izskatās cerīgi. Uz Felipes Masas pārspēšanu lielas cerības likt nevajadzētu, bet, ja tas notiks, Kanādas karogs būs atgriezies uz palikšanu. Pēdējais tā pārstāvis debitēja “Williams” un vēlāk kļuva par čempionu. To, vai Strolam izdosies iet tautieša Vilnēva pēdās vēl pāragri teikt, bet visas kārtis ir paša Lensa rokās.

Par pārējiem jaunajiem F1 talantiem lasi ŠEIT.

2 KOMENTĀRI