Šodien Parīzē notiek Starptautiskās automobiļu federācijas pārstāvju tikšanās ar dzinēju ražotāju pārstāvjiem, kur risinās sarunas par izmaiņām dzinēju noteikumos no 2020. gada sezonas.

Par galveno mērķi FIA izvirzījusi vēlmi jaudas agregātus padarīt ievērojami lētākus, vienkāršākus, kā arī vairs necensties panākt tādu ilgmūžību, kāda valda šobrīd, tādējādi palielinot iespējamību radīt negaidītus pavērsienus sacīkšu laikā.

Mūsdienās F1 mašīnas palikušas pārlieku sarežģītas, pārlieku attīstītas. Nekas tāds nav vajadzīgs. Protams, motorsports nemitīgi attīstās un tā virsotne nevar iepalikt un ignorēt inovācijas,” norāda FIA prezidents Žans Tods.

Tai pat laikā mūsdienu tehnoloģiju attīstībā mašīnām vairs nav vajadzīgs pilots, tomēr F1 nekas tāds nav vajadzīgs. Ar visām elektroniskajām palīgierīcēm braukšana ir ievērojami mainījusies, tomēr F1 nevajag šo dārdzību un sarežģītību. Kad ienācu čempionātā, mēs bijām sajūsmā, ja pirmajā testu dienā veicām 5 apļus bez roblēmām, bet nu 70-80 apļi nav problēma. Šī izturība nav laba sportam.

71 gadu vecais Tods, kurš no 1994. līdz 2007. gadam vadīja “Ferrari” komandu uzsvēris, ka tādām inovācijām kā uz elektrību darbināmām mašīnām jau eksistē savs čempionāts un F1 nav jēga ar to dublēties. Tai pat laikā lētāki un mazāk izturīgi dzinēji nenozīmē, ka mašīnas tiks aprīkotas ar 10-15 gadu veciem dzinējiem.