“Toyota” izmisīgi cer beidzot uzvarēt Lemānā

Vai šī ir mašīna, kas beidzot atnesīs Lemānas 24 stundu sacīkstes uzvaru “Toyota” komandai? Tas ir galvenais jautājums, kas neļauj gulēt japāņu komandas vadībai pirms jaunās WEC sezonas sākuma.

Jaunais TS050 Hybrid modelis ir pērnā gada mašīnas evolūcija un nevar aizmirst, ka pagājušā gadā “Toyota” bija ļoti tuvu, lai uzvarētu Lemānas sacīkstēs. Arī šī gada modelis būs maksimāli atļautajā 8MJ hibrīda apakšklasē un joprojām izmantos 2,4 litru V6 turbo benzīna motoru. Lielākās izmaiņas ir skārušas mašīnas aerodinamiku, jo spēkā stājušies jauni drošības noteikumi, jo īpaši mašīnas priekšadaļā, kas kas kļuvusi augstāka.

“Mūsu jaunais modelis ir ievērojami uzlabots, vienīgā detaļa, kas nav mainīta ir monokoks,” paziņoja komandas tehniskais direktors Paskals Vaselons. “Lai sasniegtu augstākos mērķus, mums bija vajadzīgs ieguvums aerodinamikas jomā, kā arī balansējuma un svara sadalījuma optimizācija.”

Pirmajā WEC posmā Silverstonā, “Toyota” izmantos zemā piespiedējspēka līmeņa aerodinamikas paketi, kas domāta arī Lemāas 24 stundu sacīkstei, savukārt lielākajā daļā sezonas noslēdzošo posmu tiks izmantota augsta piespiedējspēka līmeņa pakete.

Komandas satāvā šogad startēs jau ierastā ekipāža ar Sebastianu Buemī, Entoniju Deividsonu un Kazuki Nakadžimu sastāvā, bet Maikam Konvejam un Kamui Kobajaši pievienosies WTCC čempions Hosē Marija Lopess. Savukārt uz Spa 6H sacīksti un Lemānas 24H sacīksti “Toyota” pieteiks trešo mašīnu ar Stefanu Sarazinu, Nikolā Lapjēru un Super Formula čempionu jauno japāni Judži Kunimoto sastāvā.

Porsche jaunais modelis ir satriecošs

“Porsche” kompānija Moncas trasē atrādījusi savu jauno WEC modeli 919 Hybrid, kas pēc prezentācijas uzreiz sāka trases testus, lai gatavotos jaunai sezonai. Šim modelim būs jācenšas nosargāt WEC tituls un Lemānas uzvarētāju gods, ko pērn izcīnīja “Porsche” komapānija.

Atšķirībā no konkurentiem “Toyota”, 919 modeim ir uzlabots 2 litru V4 benzīna motors, kas neoficiāli tiek dēvēts par pašu efektīvāko iekšdedzes dzinēju “Porsche” vēsturē. Gluži kā LMP1 konkurentiem, šim dzinējam talkā nāks ir 8MJ hibrīdsistēma.

“Porsche” monokoks nav piedzīvojis izmaiņas no pagājušās sezonas, taču komanda apgalvo, ka 60-70% no mašīnas ir pilnīgi jauna, ieskaitot divas aerodinamikas paketes un izmaiņas hibrīdsistēmā. Tāpat pēc attēliem var spriest, ka izmaiņas ir arī prototipa krāsojumā.

Mašīnu Nr.1 šogad pilotēs Nīls Janni, Andrē Loterers un Niks Tandijs, bet Nr.2 būs Timo Bernharda, Erla Bambera un Brendona Hartlija rokās.

Jāpiebilst, ka pirmais WEC čempionāta posms risināsies 16.aprīlī Silverstonas trasē, savukārt šī gada Lemānas 24H sacīkstē jūnijā pirmo reizi vēsturē startēs arī latvietis – Konstantīns Calko.