Soču trase Krievijā ir gatava ceturto reizi uzņemt F1 čempionātu. Vienā no Hermana Tilkes nesenākajiem darbiem apvienots kūrortpilsētas šarms ar 2014. gada ziemas olimpiskajām spēlēm radītajām modernām tehnoloģijām un infrastruktūru, kas saulainajā klimatā liek skatītājiem sajust patiesu sacīkšu gaisotni, neraugoties uz tradīciju trūkumu.

Grafiks: FIA

Par vienu no trases ikonām kļuvis 3. līkums, kas ir garš lēzens kreisais pagrieziens, kur kontroles zaudēšana var rezultēties pamatīgā avārijā. Par reālāko vietu apdzīšanas veikšanai uzskatāma garā starta finiša taisne ar tam sekojošo labo pagriezienu, kurā braucēji gāzes pedāli neatlaiž. Papildus iespējas sniedz fakts, ka taisnē atrodas arī viena no divām DRS zonām. Cīņa trasē, visticamāk risināsies arī otrajā, kas atrodas otrā sektora beigās pirms virknes lēnu, asu līkumu, pārbaudot mašīnas no dažādiem aspektiem.

Nokrišņi šajā nedēļas nogalē netiek prognozēti, neraugoties uz nelielām lietusgāzēm nedēļas pirmajā pusē, turklāt siltie saules stari varētu būt pat spožāki kā līdz šim, sasildot gaisu līdz aptuveni 25 grādiem pēc Celsija skalas, bet trases temperatūra, iespējams, sasniegs 40 grādu atzīmi.

Grafiks: Pirelli
“F1LV

Neraugoties uz Valteri Botasa izcīnīto pole position Bahreinā, par galvenajiem favorītiem joprojām uzskatāmi Luiss Hamiltons un Sebastians Fetels. Līdz šim “Mercedes” nav ļāvusi konkurentiem sacīkšu vadībā pavadīt ne apli, tomēr šī gada izaicinājums ir ievērojami sarežģītāks. Ja kvalifikācijā “Mercedes” pagaidām guvuši virsroku, tad trasē Hamiltonam un Botasam būs jāatrod ieroči, lai cīkstētos ar sarkanajiem zirgiem. Zemais riepu nodilums līdz šim apliecinājis, ka viena boksu apmeklējuma stratēģija ir drošākā atslēga panākumiem, kam papildus apliecinājumu piešķir ultramīksto riepu lieliskā noturība Austrālijā.

Grafiks: F1.com

“Red Bull” savus uzlabojumus gaida uz Spānijas GP, taču cīņa par ceturtās spēcīgākās komandas titulu uzņem apgriezienus. Serhio Peress uz goda pjedestāla kāpa pirms 2 gadiem, bet pēdējā laikā, neraugoties uz regulāriem finišiem punktos, par “Force India” spējām vairs nav tik pārliecināts, par galveno problēmu cēloni minot “Mercedes” dzinēju, ko izmanto arī “Williams”, kuru debitants Lenss Strols gatavs pozitīviem pavērsieniem pēc neveiksmīgā sezonas sākuma.

Ar katru posmu arvien spēcīgāk sāk izskatīties “Renault”, kuri Bahreinā ar abām formulām spēja kvalificēties labāko desmitniekā, kā arī “McLaren”, kuru ātrums arvien vairāk atgādina pagājušā gada otrajā pusē redzēto, lai gan izturība joprojām rada problēmas. Tikmēr par pārsteigumu centīsies parūpēties “Haas” un “Sauber” vienības, kamēr Daņila Kvjata uzdevums ir reabilitēties par katastrofālo sniegumu pirms gada, kas kļuva par viņa pēdējo startu “Red Bull” rindās.

Hamiltons vai Fetels? Vai varbūt tomēr kāds cits? Piedalies F1.LV prognožu spēlē un pārspēj citus motorsporta fanus! Atbildes uzzināsim svētdien pl. 15:00 gan pēc Soču, gan Latvijas laika joslas. Šai nedēļas nogalē seko līdz arī WTCC posmam Moncā, IndyCar sacīkstēm Fēniksā, kā arī WRC Argentīnas rallijam. Tikmēr Biķernieku trasē būs iespēja trīs dienu garumā vērot Baltijas autošosejas čempionāta sezonas atklāšanas posmu.

1 KOMENTĀRS

  1. Tas, ka Sočos agrāk autosacīkstes varbūt nav notikušas, nenozīmē tradīciju trūkumu valstī kopumā. Uz Krievijas fona Ķīna, Bahreina, Azerbaidžāna, Singapūra, Malaizija vai Emirāti ir pilnīgi sviestainas valstis, kurās 1.formula ir kā mākslīgais sniegs tuksneša vidū. Es, piemēram, atceros azerbaidžāņus PSRS laikos Biķerniekos – eksotiski klauni viņi bija, nekas vairāk…