Septiņas “Ligier JS P217” šasijas, kas šajā sezonā piedalīsies LMP2 klasē Lemānas 24 stundu sacīkstē, būs spiestas startēt tādā konfigurācijā, kādā tās ņēma dalību testu dienā, kad noskaidrojās, ka franču ražotāja šasijas ir ievērojami lēnākas par “Oreca”.

Jāpiebilst, ka arī Konstantīna Calko pārstāvētā “ARC Bratislava” komanda izmanto “Ligier” un daugavpilietis jau atzīmēja šasijas zemo konkurētspēju salīdzinājumā ar “Oreca” šasijām, kas kopskaitā ir 13 un visas uzrādīja 13 labākos apļa laikus oficiālajā Lemānas 24 stundu sacīkstes testu dienā.

“Onroak Automotive”, kas attīsta “Ligier” šasijas, ir mēģinājusi dažādus veidus, lai samazinātu deficītu līdz līderiem LMP2 klasē, tomēr noteikumi ir ļoti stingri – tie paredz tikai vienu snieguma uzlabojuma iespējamību četros gados un, izmantojot to jau pašā perioda sākumā, “Ligier” būtu nopietni zaudētāji vēlāk homologācijas periodā. “Onroak Automotive” boss Žaks Nikolē paziņoja, ka FIA un ACO (Lemānas sacīkstes organizatori) ir noraidījuši viņa lūgumu veikt ārpus kārtas uzlabojumus šasijai, jo tam nav piekrituši pārējie trīs šasiju ražotāji.

“Ligier” problēma slēpjas šasijas zema piespiedējspēka aero konfigurācijā, kas izrādījusies pārāk neefektīva un nenodrošina pietiekamu maksimālo ātrumu garajās Lemānas trases taisnēs. Labākā no “Ligier” šasijām testu dienā bija no “United Autosports” komandas – #32, kuru pilotēja Filipe Albukerke un kurš uzrādīja apļa laiku 3:31.907s.  Salīdzinājumam #35 “Signatech Alpine A470” labākais apļa laiks bija 3:28.146s. Maksimālā ātruma ziņā vadošā “Oreca” šasija uzrādīja 341,3 km/h, kamēr Albukerke iespēja 333,9 km/h.

Jau rakstījām, ka Konstantīns Calko testu dienā bija ātrākais pilots savā ekipāžā, tomēr viņa “ARC Bratislava” uzrādīja tikai pirmspēdējo laiku savā LMP2 klasē 3:38.905s. Calko uzrādītais maksimālais ātrums bija 327,8 km/h, kas jebkurā gadījumā bija lielāks par divām LMP1 klases ekipāžām.