Lemānas 24 stundu sacīkstes testu dienā ātrākos apļa laikus uzrādīja trīs “Toyota Gazoo Racing” komandas LMP1 mašīnas. Labākais rezultāts piederēja Kamui Kobajaši, kurš startē ar #7 LMP1 prototipu. Savukārt LMP2 klasē Kanstantīns Calko bija ātrākais no savas ekipāžas pilotiem.

Kobajaši rezultāts bija 3:18.132s un salīdzinājumam pērnā gada pole laiks Lemānas sacīkstēm bija 3:19.733s. Otro rezultātu uzrādīja “Toyota” #8 (Buemī/Deividsons/Nakadžima), kas liecina, ka “Toyota” šobrīd ir ātrākie. Ceturtajā un piektajā pozīcijā ierindojās “Porsche 919 Hybrid” ekipāžas #1 un #2, kas līderiem zaudēja attiecīgi 3.968s un 4.749s. Turklāt “Porsche” kompānijas abiem prototipiem testu dienā bija problēmas gan ar ātrumu, gan ar tehniskas izturību.

LMP2 klasē, kurā startēs arī Konstatīna Calko pārstāvēta komanda, labāko rezultātu uzrādīja #35 “Signatech Alpine”, kas atkal bija ātrākā šajā klasē un ātrāka arī par vienīgo privāto LMP1 ekipāžu. LMP2 līderu labākais apļa laiks bija 3:28.146s, bet tuvākie sekotāji klasē šoreiz bija “Manor” komanda un tās līderis Žans Ēriks Verņē.

“F1LV

Man izdevās beidzot izdarīt divas lietas: izbraukt pa Lemānas trasi ar sporta auto un pārsniegt 300km/h robežu.

Konstantīna Calko pārstāvētā “ARC Bratislava” komanda testu dienā veica 66 apļus un uzrādīja 30.rezultātu (3:38.905s) kopējā ieskaitē un 24.laiku no 25 ekipāžām LMP2 ieskaitē. Jāpiebilst, ka ātrāko ekipāžas laiku uzrādīja tieši Konstantīns, kamēr jaunākais komandas biedrs holandietis Riks Breukers bija tikai nedaudz lēnāks (3:41.381s).

Vakar patiešām bija unikāla diena,” intervijā F1LV atzina Konstantīns Calko. “Man izdevās beidzot izdarīt divas lietas: izbraukt pa Lemānas trasi ar sporta auto un pārsniegt 300km/h robežu. Pirmais, kas nāk prātā – nekad nedomāju ka būs tik grūti! Trase ir ļoti gara un tas nozīmē, ka vidējais ātrums ir ārkārtīgi augsts. Taisnēs mēs esam ātrāki pat par LMP1 prototipiem, kuri pārsvarā brauc ar ātrum 310-320 km/h.”

“Es paveicu nepieciešamos vismaz 15 aplus, kas tagad oficiāli ļauj man piedalīties pašā sacīkstē,” pēc pirmajiem 19 apļiem Lemānas trasē atzina Konstantīns. “Jāsaka, ka “Ligier” prototipi (ko izmanto arī “ARC Bratislava” komanda) ir aptuveni 4 sekundes aplī ir lenāki nekā pārējie LMP2 prototipi. Turklāt mums līdz sacensību vīkendam jāpabeidz auto sagatavošana, jo pagaidām tā brauc un rūc, bet otro sesiju mēs galvenokārt bijām boksos un nevarējam izbraukt trasē, jo pēkšņi sākās tehniskās problēmas.”

Jāatgādina, ka Lemānas 24 stundu sacīkste risināsies 17. un 18.jūnijā.