Foto: Renault Sport F1

F1 30-gadnieku pulciņš šobrīd izskatās īpaši spožs – tajā atrodami visi četri šobrīd aktīvie pasaules čempioni – Raikonens, Alonso, Hamiltons un Fetels, kā arī Masa un Grožāns, kuri savu talantu jau vairākkārt apliecinājuši. Šodien viņiem pievienojies vēl viens biedrs – Niko Hulkenbergs. Vācietim nav bijusi izdevība braukt ar augstākā kalibra komandām, tomēr savu varējumu viņš apliecina arī cīņā par pēdējiem punktiem. Ielūkosimies Hulkenberga dzīvē gan pie stūres, gan sadzīvē.

Vēlais starts: Mūsdienās ierasta parādība, lai sasniegtu F1 čempionātu ir braucēja iesaistīšana autosportā jau no agras bērnības. Hulkenberga tēvam pieder loģistikas uzņēmums, arī mātei nav saiknes ar motorsportu, tādēļ tikai loģiski, ka Niko ar kartingu sāka braukt regulāri vien 10 gadu vecumā. Tam gan sekoja straujš progress un piecus gadus vēlāk Hulkenbergs kļuva par Vācijas junioru čempionu kartingā.

Bērnība: Hulkenbergs par patīkamāko lietu bērnībā uzskata faktu, ka neesot bijis jāuztraucas par bagāžu, kā arī visam varēja pieiet daudz vieglāk, jo nebija jādomā par sekām, jo vecāki par visu esot parūpējušies. Niko arī norādījis, ka skolas laikos esot bijis diezgan nervozs bērns, kas īpaši nepievērsa uzmanību pasniedzēju stāstītajam, tomēr par mīļākajiem priekšmetiem sauc ģeogrāfiju, sportu un matemātiku.

Niko Hulkenbergs 2005. gadā Formula BMW ADAC. Foto: F1Fanatic
“F1LV

Cīņas ar Šlēgelmilhu: 2006. gadā Hulkenbergs startēja Vācijas F3 čempionātā, kur par vienu no viņa sāncenšiem kļuva latvietis Haralds Šlēgelmilhs. Lai gan Haralds pārspēja Niko (3 uzvaras un 91 punkts pret 1 uzvaru un 78 punktiem), Hulkenbergam pa labu nospēlēja plašais Vācijas tirgus, kas ļāva iekļūt ASM (tagad ART) komandas rindās, kur cīņā par 2007. gada Eiropas F3 titulu nācās piekāpties vien Grožānam un Buemi, kamēr Šlēgelmilhs ar mazo “HS Technik” vienību savas spējas varēja apliecināt vien epizodiski. Abu pirmā kopējā tikšanās notika jau 2005. gadā Formula BMW ADAC čempionātā.

Slavenības statuss: Vaicāts par sliktāko lietu, ar ko nākas samierināties, esot sabiedrībā atpazīstamam, Hulkenbergs nevilcinoties norāda uz selfijiem, kas, esot F1 braucējam, ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa.

Sapņi: Trīs cilvēkus, ar kuriem doties kopīgās vakariņās, “Renault” braucējs izvēlētos ASV prezidentu Donaldu Trampu, sprinteri Useinu Boltu un aktrisi Merlinu Monro, kamēr uz randiņu Niko labprāt dotos ar Selmu Haijeku vai Dženiferu Lorenci. Savā sapņu ceļojumā Hulks labprāt dotos uz Bahamu salām. Vaicāts par to, vai viņš labprātāk būtu neredzams vai spētu lidot, šīs dienas jubilārs atzīst, ka izvēlētos spēju lidot, lai izvairītos no garajām gaidīšanas fāzēm lidostās – atliktu vien pavicināt spārnus un doties ceļā.

Mīlestība: Neraugoties uz to, ka Niko ir teicis, ka netic mīlestībai no pirmā acu uzmetiena, savu sirdsdāmu viņam ir izdevies atrast. Egle Ruskīte uzaugusi vien nepilnu 50 kilometru attālumā no Latvijas robežas mazā Lietuvas pilsētiņā Sedā, tomēr nu modes dizainere ar savu sieviešu apģērba līniju dzīvo Monako. Niko un Egle ir kopā jau divus gadus, tomēr līdz kāzām un atvasēm vēl jāpaciešas.

Iesildīšanās pirms Grand Prix, Foto: Nico Hulkenberg / Twitter

Perfekta svētdiena: Pats Hulkenbergs sevi sauc par ‘atpūšanās karali’, atzīstot, ka tas skanot daudz labāk nekā ‘dīvāna kartupelis’. Ideāla nedēļas nogale Niko sastāvētu no kārtīgas izgulēšanās, labas atpūšanās, nekā nedarīšanas un kārtīgas maltītes, pretēji vairumam braucēju, kuri arī brīvo laiku labprāt velta fiziskām aktivitātēm.

Ēdiens:  Hulkenbergs ir atzinis, ka šokolāde ir viņa galvenā vājība, un tagad, kad braucēja svaram nav tik izšķiroša nozīme kā pirms dažiem gadiem, pārvarēt mirkļa iegribu ir arvien grūtāk. Tikmēr par mīļāko ēdienu “Renault” braucējs norādījis suši.

Brokastis: Braucējiem jābūt ļoti disciplinētiem diētas jautājumos. Hulkenberga brokastis parasti sastāv no omletes ar šķiņķi un sīpoliem, kā arī brokastu pārslām (vai musli) ar svaigiem augļiem.

Bailes: Lai gan varētu šķist, ka traukšanās ar vairāk kā 300 km/h lielu ātrumu vien pāris centimetru attālumā no apmalēm un betona mūriem padara braucējus bezbailīgus, tā nebūt nav. Niko Hulkenbergam ir bail no zirnekļiem. Viņš pat ir atzinis, ka to tuvumā spiedz kā maza meitene.

Hulkenbergs 2016. gada Meksikas GP braucēju parādē. Foto: Nico Hulkenberg / Twitter

Formula 1: Lai gan Niko straujiem soļiem tuvojas, lai kļūtu par visu laiku pieredzējušāko braucēju bez goda pjedestāliem, viņa F1 karjerā nav trūkuši arī spoži mirkļi. GP2, Eiropas F3 un A1GP čempionam jau savā debijas sezonā izdevās “Williams” atvest pirmo pole position piecu gadu laikā. Savas pēdas izdevās atstāt arī “Sauber” sastāvā, kur 2013. gada sezona noslēgta labāko desmitniekā, kamēr komandas biedrs Gutjeress punktos spēja iebraukt tikai reizi. Tikmēr atgriešanās “Force India” V6 Turbo ēras pirmajā gadā tika uzsākta ar 10 secīgiem finišiem punktos. Hulka kontā arī 2 ātrākie apļi un pavadīti 43 apļi vadībā, kamēr šogad viņš ir vienīgais, kas kvalifikācijā pārspējis komandas biedru katrā posmā.

Lemāna: Atšķirībā no vairuma aktīvo braucēju, Hulkenberga gaitas autosportā sniedzas arī ārpus F1 rāmjiem. Par savu karjeras patīkamāko atmiņu viņš nosaucis uzvaru 2015. gada triumfu Lemānas 24 stundu sacīkstēs, atnesot “Porsche” pirmo uzvaru nepilnu 20 gadu laikā. 5383 veikto kilometru rekords joprojām nav pārspēts. Tas viss Niko vienīgajā mēģinājumā iekarot viltīgo trasi, kas daudzām autosporta leģendām tā arī ne reizi neizdevās.