Aizvadītajā nedēļas nogalē Biķernieku trasē tika aizvadīts Baltijas autošosejas čempionāta posms “ENEOS Riga Summer Race”. Piedāvājam atskatu uz abām sacensību dienām.

Pirmā diena:

19. augusta pēcpusdienā Biķernieku trasē ar saspringtām cīņām trasē tika aizvadīts Baltijas 4 stundu izturības čempionāta 4. posms, kurā uzvaras laurus plūca komanda no Lietuvas – Skuba Dream, izcīnot jau trešo uzvaru šajā sezonā. Latviešu “Flash Racing” komanda izcīnīja devīto vietu absolūtajā kopvērtējumā un otro Diesel 2 klasē.

Līdz ar sacīkšu sākumu vadībā izvirzījās kvalifikācijas uzvarētāji lietuviešu “Rotoma Racing” komanda ar BMW M3 automašīnu, otrajā vietā atradās igauņu “EST 1 Racing”(Porsche Cayman GT4), trešajā pozīcijā izvirzījās vieni lietuvieši “Skuba Dream” ar Porsche GT3 997.

Pēc stundas sadursmi ar betona apmali piedīzvoja somu komanda LMS Racing (Seat Leon TCR), bet automašīnu izdevās sataisīt un komanda atgriezās trasē.

Otrajā stundā notika sadursme starp Flash Racing (BMW 330D), kurai pie stūres atradās Konstantīns Calko, un Nero-GSR Racing komandas VW Golf GTI TCR, kurš brauca tiesi aiz muguras. Kamēr Flash Racing turpināja sacīksti bez lieliem bojājumiem, čempionāta līderi Nero-GSR Racing Team bija spiesti doties boksos, lai veiktu remontdarbus. Pēc aptuveni pus stundu ilgiem centieniem komanda paziņoja, ka sacīkstes neturpinās.

Pēc 2,5 stundām visi trīs sacensību līderi atradās vienā aplī. Sacensību vadībā atradās lietuviešu “Rotoma Racing”. Neilgi pēc tam līderus trasē noķēra un apsteidza “EST 1 Racing” komanda un nedaudz vēlāk arī “Skuba Dream” komanda.

Pēc pēdējās braucēju maiņas, trasē notika līderu maiņa, pirmie trasē atgriezās Skuba Dream komanda, otrie Rotoma Racing, bet trešie EST 1 Racing. Šādā secībā komandas arī finišēja, pirmo un otro vietu finišā šķīra vien 5,37 sekundes.

Latviešu Flash Racing pēc pēdējās pilotu maiņas saglabāja 4. pozīciju kopvērtējumā, tomēr neilgi pirms finiša komandai radās problēmas ar degvielas sistēmu un tā bija spiesta apstāties trases malā, lai gan pēc servisa apmeklējuma sacīkšu braucienu izdevās finišēt 9. vietā absolūti un 2. vietā Diesel 2 klasē.

Bruno Racing Team izcīnīja 2. vietu A2000 klasē, bet Viptuning palika ceturtie A3000+ klasē.

Flash Racing Latvia, foto: Edgars Beļakovs/F1LV
Flash Racing Latvia, foto: Edgars Beļakovs/F1LV

Otrā diena:

Ja sestdien kausi tika sadalīti Baltijas 4 stundu izturības čempionātā, tad svētdienā uz starta stājās Baltijas autošosejas čempionāta, vēsturisko automobiļu seriāla “Dzintara aplis”, “Legend Cars” Latvijas čempionāta un Starptautiskā Draudzības kausa dalībnieki. Sportistiem izaicinājumu sagādāja arī laika apstākļi, sestdien gaiss sakarsa līdz pat 28 grādiem, bet svētdienas pēcpusdienā braucējus pārsteidza lietus.

Kā pirmie svētdien startēja Latvijas čempionāta “Legend Cars” klases dalībnieki, kuri otrajā dienā aizvadīja vēl divus sacensību braucienus. Viss goda pjedestāls šoreiz tika sadalīts starp latviešu braucējiem. Abos otrās dienas braucienos uzvaru svinēja Uldis Timaks līdz ar to izcīnot arī uzvaru posma kopvērtējumā. Otrais Jānis Horeliks, bet trešais Henrijs Grūbe. Otrā brauciena laikā notika vairākas sadursmes, tostarp trasē palika Garijs Rožkalns, kura Legend Car automašīna sadūrās ar gruzīna Shota Abhazava spēkratu.

Ingus Beļakovs, foto: Edgars Beļakovs/F1LV
Ingus Beļakovs, foto: Edgars Beļakovs/F1LV

Latvijas un Baltijas čempionātā Kumho Tyre Challenge S1600 klasē kārtējo uzvaru svinēja igaunis Stīvens Pūsts, otro vietu izcīnīja LMT Autosporta Akadēmijas braucējs Ingus Beļakovs, kurš guva savu pirmo uzvaru 2. sacensību braucienā. Trešajā vietā Kristaps Mietulis, kurš tehnisku iemeslu dēļ izstājās otrā brauciena 1. aplī. Nacionālajā klasē arī šoreiz nepārspēts palika Jānis Vanks, kuram piekāpās gan Gatis Drēviņš, gan Aldis Fokrots.

Arī Baltic Touring Cars automašīnas trasē aizvadīja divus braucienus. Abos braucienos 20 dalībnieku konkurencē pārliecinoši uzvarēja debitants lietuvietis Arūns Geričausks ar Mitsubishi Evo VIII automašīnu, otro vietu izcīnīja Marius Dijokas (BMW 316 GTR), bet trešais absolūti bija Frederiks Holms no Dānijas ar Renault Megane V6 spēkratu.
Pāvels Ščapovs izcīnīja 2. vietu BGT klasē, bet Batraks palika 4. vietā BTC2 klasē, piekāpjoties lietuviešu sportistiem.

Vēsturisko automašīnu ieskaites klasēs šoreiz kuplā skaitā bija ieradušies ārzemju braucēji no Lietuvas, Krievijas, Igaunijas un Ukrainas. Kopumā “Dzintara aplī” un Starptautiskajā Draudzība kausā piedalījās gandrīz 48 sportisti.

Volga klasē uz starta stājās 12 automašīnas un pārliecinošu uzvaru pirmajā braucienā izcīnīja sezonas līderis Ainars Šēnfelds. Diemžēl otrajā braucienā viņam nācās izstāties un uzvaru otrajā braucienā un posma kopvērtējumā izcīnīja Normunds Dobums. Otrais Jānis Tomsons, bet trešais Ervīns Kreicbergs. Volga 406 klasē uzvaru svinēja Modris Feodorovs, bet Moskich klasē uzvara Alvim Staskēvičam.

Vislīdzvērtīgākās un aizraujošākās cīņas norisinājās VAZ klasē, kurā uz starta izgāja lielākais dalībnieku skaits šogad – 24 braucēji. Spēcīgu konkurenci mūsu braucējiem sastādīja viesi no Krievijas un Lietuvas. Pirmajā braucienā uzvaru VAZ1600 klases ieskaitē svinēja Krievijas sportists Andejs Kozlovs, bet ātrākais no latviešu braucējiem Matīss Mežaks bija trešais. Otrais brauciens vēlā pēcpusdienā tika aizvadīts slapjā trasē un bija aizraujošs gan skatītājiem, gan pašiem braucējiem. Uzvaru braucienā un kopvērtējumā izcīnīja Adoms Petrovs no Lietuvas, bet otrais braucienā pa slapju trasi bija Ivo Ķilpis. Kopvērtējumā gan otro vietu izcīnīja krievu braucējs Andejs Kozlovs, bet trešo vietu izcīnīja Matīss Mežaks.

VAZ1300 klasē uzvaras laurus plūca Harijs Ulpe, jo sezonas līderis Ģirts Vecvanags otrajā braucienā piedzīvoja izstāšanos. Otrajā vietā Latvijas čempionāta ieskaitē finišēja Aivars Laipnieks, bet trešajā vietā Guntis Mucenieks. Draudzības kausa ieskaitē otrajā un trešajā vietā ierindojās pārstāvji no Krievijas.

Trasē devās arī vēsturiskās formulas, kas šoreiz trasē bija ļoti kuplā skaitā – 11. Arī formulas vienu braucienu aizvadīja pa sausu, bet otru jau pa slapju segumu. Pārliecinošu uzvaru jau 4. posmu pēc kārtas izcīnīja Andris Griķis (Formula Mondial), otrais šajā klasē bija igaunis Jāks Kūls un trešais Indulis Rukuts. Roberts Toms bija ātrākais Formula Easter klasē. Viņam sekoja Itālo Alsiņš un igauņu braucējs Toivo Ninnas.