No 2019. gada Eiropas F3 čempionāts un GP3 sērijas apvienosies, radot jaunu čempionātu, kas tiks veidots kā trešās kategorijas autosacīkstes soli zem F1 un F2 čempionātiem.
Jaunais čempionāts sauksies starptautiskais F3 čempionāts (International F3), tādējādi padarot sekošanu junioru vieglāk izprotamu, veidojot šo čempionātu kā posmu starp F2 un F4 līmeņa sacīkstēm.
Līdzšinējās Eiropas F3 čempionāta komandas Ženēvā tikās ar Čārliu Vitingu, lai apspriestu nākotnes ieceres un attīstības virzienu. Plānots, ka čempionātā startēs 9 komandas, katra ar trim braucējiem, dodot iespēju uz starta stāties 27 mašīnām.
Viens no galvenajiem uzsvariem tiks likts uz izdevumu samazināšanu. Šobrīd “Dallara” F3 mašīnas šasija bez elektronikas izmaksā 116 tūkstošu EUR, tomēr jaunajā čempionātā cena saruks līdz 110 tūkstošiem, tajos iekļaujot arī elektronikas sistēmas, kamēr jaudas ziņā būs vērojams pieaugums no 230 līdz 300 zirgspēkiem, kas skaidrojams ar svara pieaugumu, kas radīsies ar halo kokpita aizsardzības sistēmas ieviešanu un tai sekojošajām izmaiņām mašīnas dizainā, tostarp stiprāku monokoku, kā arī lielākas bremzes, pārnesumkārbu un pusasi.
Savu eksistenci saglabās reģionālie F3 čempionāti ar vienkāršotiem tehniskajiem un aerodinamiskajiem risinājumiem, kas izmaksātu aptuveni 70 – 75 tūkstošus EUR. Vienīgais reģionālais čempionāts ārpus Eiropas robežām Japānas F3 saglabās esošos noteikumus līdz 2020. gadam.