Pasaules rallijkrosa čempionāta Latvijas posmā skaļu uzvārdu netrūka. Tomēr deviņkārtējā WRC čempiona Sebastiana Lēba sasniegumu saraksts ir īpaši garš. Leģendārais francūzis sacensības Latvijā noslēdza 3. vietā. Nolēmām aprunāties par aizvadītajā nedēļas nogalē piedzīvoto.
Sebastian, uzvarēji te pērn, tagad atkal esi uz goda pjedestāla. Bikernieki tev ir viena no veiksmīgākajām trasēm.
Jā, trase ir ļoti laba, arī man viss izdevās. Mašīna bija ātra, bet rallijkrosā vienmēr liela nozīme ir startam, tādēļ ir ļoti grūti panākt, ka viss notiek kā vēlams, tomēr šodien spējām veikt ļoti labu posmu.
Vai fakts, ka šī ir tava mehāniķa Mārtiņa Zūļa dzimtene kā palīdzēja?
Nezinu, vai tas kā palīdzēja, bet, protams, man ir patiess prieks par to, ka viņam izdevās sasniegt labu rezultātu mājās. Pērn uzvarējām, šogad tikai goda pjedestāls, bet es vienalga esmu laimīgs. Visi pastrādājā lielisku darbu, ko norāda arī rezultāti.
Pēdējā laikā esi regulārs viesis uz goda pjedestāla. Vai mašīnai tika veikti kādi būtiski uzlabojumi sezonas laikā?
Jā, nevar noliegt, ka cenšamies uzlabot savu mašīnu visu laiku, tomēr arī šī trase ir ļoti piemērota mūsu komandas mašīnām. Saķere ir ļoti laba, līdz ar to sanāca lieliskas cīņas. Slidenā trasē nejūtamies tik labi. Tagad turpināsim strādāt, lai būtu vēl konkurētspējīgāki, dodoties uz Vāciju.
Kā raksturotu atmosfēru šai posmā?
Tā bija ļoti patīkama. Var redzēt ļoti daudz līdzjutējus, kas, protams, ir ļoti nozīmīgi. Šī ir ļoti jauka vieta, tādēļ vienmēr ir prieks doties šurp.
Ko vari teikt par pēdējā laikā izskanējušajām runām, ka “Volkswagen” panākumu pamatā ir milzīgs budžets, ar ko citas komandas nevar sacensties?
Nedomāju, ka šī starpība ir tik liela. Kā jau varam redzēt, “Volkswagen” ir paveikuši lielisku darbu rallijā, ko veiksmīgi ienesuši arī rallijkrosā, līdz ar to viņiem vairs nav nepieciešams ieguldīt tik daudz kā mums, lai sasniegtu vairāk. Protams, ka ceram cīnīties ar viņiem, tādēļ jāturpina strādāt, lai apgrūtinātu viņu dzīvi nākamgad.
Kā tev šķiet, kas pietrūka, lai kāptu uz augstākā goda pjedestāla pakāpiena?
Finālā mans starts nebija no tiem labākajiem. Kristofersons un Ekstroms nonāca man priekšā. Centos cīnīties, tomēr viņi atradās izdevīgākā situācijā. Pirmo braucienu izbraucu ļoti plaši, atkritu pat līdz sestajai vietai, tomēr centos izspiest visu, ko mašīna spēj, lai panāktu konkurentus. Tas arī izdevās – pakāpos līdz trešajai vietai, tomēr uzvara palika startā.
Izšķirošajās cīņās Peters Solbergs guva savainojumu, kā rezultātā viņu aizveda uz slimnīcu. Cik droši tu jūties rallijkrosa mašīnā?
Rallijkrosa mašīnā jūtos daudz drošāk nekā rallija mašīnā. Šis ir motorsports un tādi notikumi mēdz gadīties, tomēr esam trasē, kamēr rallijā jātraucas lielā ātrumā dažados apstākļos, kas to padara bīstamāku, tomēr, kā jau teicu, sportā tā notiek ik pa laikam.
Vai esi jau domājis par nākamo gadu? Paliksi “Peugeot” vienībā?
Ļoti ceru uz to, tomēr oficiāli neko vēl neesmu parakstījis. Gaidīšu “Peugeot” lēmumu.
Vai ir bijis laiks arī apskatīt Rīgu?
Sacensību laikā nē. Par tādām lietām var domāt pēc finiša, bet, ja jālido jau pirmdienas rītā, tad īpaši nesanāk.