Šajā nedēļas nogalē Abū Dabī daudz ko redzēsim pēdējo reizi – gada pēdējais Grand Prix, ko uz augstas nots vēlēsies noslēgt gan tie, kam nekas vairs neizšķiras, gan tie, kam vēl spraigā cīņa par pēdējiem punktiem un pozīcijām. Tāpat pēdējo reizi pie F1 stūres redzēsim Felipi Masu, kā arī mašīnas bez halo aizsargrežģa.

Grafiks: FIA

Sacīkstes Jasmarīnas trasē regulāri notiek kopš 2009. gada, un pēdējā laikā tradicionāli kļuvis par sezonas pēdējo posmu, kur savus titulus nodrošinājuši tādi braucēji kā Sebastians Fetels, Luiss Hamiltons un Niko Rosbergs. Šaurās ieliņas allaž pamatīgi apgrūtinājušas apdzīšanas iespējas, tādēļ nav nekāds pārsteigums, ka tikai reizi uzvarētājs nestartēja no pirmās rindas – 2012. gadā ar “Lotus” no 4. pozīcijas to paveica Kimi Raikonens.

Lai gan kvalifikācijas režīmā šosezon “Mercedes” ar Hamiltonu priekšgalā bijuši galvas tiesu pārāki par konkurentiem, “Ferrari” un “Red Bull” forma pēdējos posmos, un it īpaši lēnajās, šaurajās un līkumotajās trasēs ļauj skatītājiem cerēt uz cīņu par uzvaru starp trīs dažādu komandu pārstāvjiem. Tieši abiem četrkārtējiem čempioniem un šīs sezonas galvenajām zvaigznēm Luisam Hamiltonam un Sebastianam Fetelam te klājies vislabāk – abi izcīnījuši pa trim uzvarām.

“F1LV

Par vienu no noteicošajiem faktoriem kļūs braucēju un komandu spēja adaptēties mainīgajiem apstākļiem – sacīkstes tiek uzsāktas pie dienasgaismas, brauciena laikā jārēķinas ar spožo tuksneša saulrietu, bet pēdējos apļos pie mākslīgā apgaismojuma trases un gaisa temperatūra krītas pa dažiem grādiem, ietekmējot arī spēkratu uzvedību. Par nokrišņiem šajā nedēļas nogalē varam aizmirst – Abū Dabī solīta tipiski silta un saulaina laika prognoze.

Cīņā par vietām aiz trim vadošajām vienībām (nav nekāda pamata domāt, ka šoreiz būs kāds izņēmums) liels potenciāls un kairinājums ir “McLaren” komandai – pēdējā sadarbības posmā ar “Honda” jaudas deficītam nebūs tik izšķiroša nozīme nebūs, turklāt tika upurēts Meksikas posms, lai pēdējos posmos izvairītos no starta vietu soda. Zinot pēdējo posmu “Renault” dzinēju problēmas, Zaka Brauna vadītā komanda var tēmēt uz punktiem ar abām mašīnām, bet pavisam labvēlīgu sakritību rezultātā iesaistīties cīņā ar konstruktoru kausa vadošajām astoņām komandām – no “Haas” viņus šķir 19 punkti.

Grafiks: Pirelli

Reālistiskāks scenārijs tomēr ir sestās, septītās un astotās vietas sadale starp “Renault“, “Toro Rosso” un “Haas”. Šobrīd visizdevīgākajā pozīcijā atrodas “Toro Rosso” – 4 punktus virs “Renault”, bet sešus virs “Haas”. Pēdējos posmos gan “Toro Rosso” jaunuļiem ar punktu krāšanu nav veicies, tomēr problēmas biežāk sagādājis “Renault” dzinējs. Neraugoties uz komandas bažām par negodīgu spēli, nav izslēgts, ka Abū Dabī šīs pašas problēmas varētu skart Hulkenberga un Sainca dzeltenās mašīnas. “Haas” gūtie punkti līdzīgās trasēs Monako, Baku un Singapūrā apliecina, ka arī viņus vēl nevajadzētu norakstīt no cīņas par sesto vietu.

Kā beigsies Abū Dabī GP izcīņa? Piedalies F1.LV prognožu spēlē un pārspēj citus lasītājus! Sacīkšu sākums svētdien pl. 15:00 pēc Latvijas laika. Nedēļas nogalē Jasmarīnas trasē risināsies arī sezonas pēdējie posmi F2 un GP3 čempionātos, sniedzot jaunajiem talantiem gada pēdējo izdevību sevi pierādīt sacīkšu režīmā, kamēr daži no viņiem Apvienotajos Arābu Emirātos uzturēsies nedaudz ilgāk, jo otrdiena un trešdiena paredzēta pēcsezonas jauno braucēju testiem.

Grafiks: Pirelli