“Ferrari” autobūves uzņēmuma prezidents Serhio Markione brīdinājis, ka itāļu kompānija nopietni apsver iespēju pamest čempionātu, norādot, ka ir naivi domāt, ka tas nekad nenotiks, atsaucoties uz pagātnes notikumiem.

Markione norādījis, ka “Ferrari” turpinās savu F1 programmu tikai gadījumā, ja čempionāta noteikumi atbildīs viņu iecerēm. “Ir vairāki cilvēki, kas mūsu draudus par aiziešanu 2020.-2021. gada noteikumu sakarā neuztver nopietni, tomēr viņi spēlējas ar uguni. Kopš 2015. gada situācija ir mainījusies. Kopš tā brīža visi zin, ka ja mēs paziņojam kaut ko, tad savu vārdu arī turam.”

Viens no galvenajiem plusiem esošajam Konkordijas līgumam ir tas, ka tas sniedz lielāku brīvību, salīdzinot ar iepriekšējiem, arī pēc “Liberty Media” iesaistes. Iepriekšējais līgums liedza aplūkot alternatīvas ārpus F1 rāmjiem. tagad varam apsvērt iespēju izveidot ko līdzīgu F1 no šova viedokļa. Mums ir visas iespējas izveidot alternatīvu čempionātu jau no 2020./2021. gada sezonām. Šādu iespēju nevajag aizmirst, tomēr ceru, ka varēsim no tās izvairīties.

Labprāt paliktu F1, tomēr jāspēj rast kompromiss, kas neliegtu “Ferrari” parādīt savus sacīkšu gēnus katrā nedēļas nogalē. Ja to nespēsim rast, “Ferrari” ies prom. Ja “Ferrari” piemēram sekos citas komandas, jāapsver visas opcijas no ekonomiskā skatupunkta, tomēr domāju, ka tas ir ļoti reāli.

Markione neskopojās ar viedokli arī par šī brīža tehnisko noteikumu virzību, padarot tos vienkāršākus un lētākus: “Mani visvairāk uztrauc tas, ka “Liberty Media” pusē ir cilvēks ar izcilu pieredzi – Ross Brauns, kas šo sporta veidu cenšas novirzīt no tā dabiskā kursa. Ilgu laiku esam bijuši daļa no čempionāta, tādēļ saprotam visu sviestu, kas šobrīd notiek, jo mums ir sacīkšu departaments, kas strādā tikai ar F1 komandu. Ir jāspēj sabalansēt viņu intereses ar mūsējām, tomēr var gadīties, ka tās sakritīs, tikai kopīgi vienojoties par šķiršanos.

“Ferrari” ir panākumiem bagātākā komanda F1 čempionāta vēsturē un vienīgā, kas tajā startē jau kopš čempionāta pirmsākumiem 1950. gadā. Savu pēdējo konstruktoru kausu “Ferrari” izcīnīja 2008. gadā, bet pēdējo braucēju titulu komandai 2007. gadā atnesa Kimi Raikonens.

4 KOMENTĀRI

  1. apmēram par līdzīgu tēmu nupatās ir izteicies arī BCE, intervijā ņekijam Rodžeram-Rožē Benuā (Roger Benoit) priekš Šveices Blick (blick.ch) 😉

    Nedomāju, ka vecais krabis patiesi runāja austrīķeru mēlē, bet tā nu pirmavotā ir uzrakstīts:

    Das alte Spiel. Wenn sie nicht gewinnen, herrscht meist Panik. Max Mosley und ich könnten eine lange Liste machen, wo wir Ferrari geholfen haben. Aber sie streiten es immer ab.

    Mans neautorizētais tulkojums:

    “Vecā spēle. Kad viņu neuzvar (nepanāk savu), sākas panika. Maxis Mozlijs un es varētu sastādīt garu listi, kur un kā mēs esam palīdzējuši Ferrari. Tikai viņi to noliegtu.”

  2. Šaubu nav, ka tie. kuri sekoja līdzi 2006.g. F1 čempionātam. lieliski atceras Bernija Eklstona atzīšanos par to, ka pat FIA palīdz Ferrari! Sīkāk par tiem sensacionālajiem notikumiem var izlasīt šeit:
    http://www.wheels24.co.za/Columnists/Egmont_Sippel/The-Parting-Gift-Part-IIThe-Big-Title-Conspiracy-20060926
    Here’s Bernie Ecclestone’s view, as expressed in his column in Germany’s Sport-Bild:
    “Alonso’s penalty in Italy was a farce. There was simply no proof that he had blocked Massa.”
    And that was before the F1 supremo added the following: “Ferrari is the only team that gets political support from FIA.”
    Damning words from the horse’s mouth. Damning words all around.
    Damning to the point where the paddock understood very well indeed when Renault team chief Flavio Briatore said on Italy’s RAI television station that “this world championship has already been decided at the table.
    “We (Renault) have understood how things go – they have decided to give the world championship to Schumacher and that is what will be.
    “Compared to what is happening in Formula One, ‘calciopoli’ makes me smile,” Briatore added, referring to Italy’s current soccer scandal which resulted in leading club Juventus – owned (like Ferrari) by the FIAT group – having been demoted to the second division for match fixing scandals.

  3. Ferrari vajadzēja aiziet jau sen. Kopš 1.formulā pilnībā ir nogriezts jebkāds jaunrades gars un katru mašīnas centimetru diktē strikti un regulāri mainīgi noteikumi, šis čempionāts vairs nav domāts vecā formāta komandām. Es tiešām neredzu citus argumentus Ferrari esamībai 1.formulā, kā vienīgi vēlmi gūt ekskluzīvu peļņu par to, ka viņi tur ir.

    • IMHO dríz varēs redzēt, vai sinjors Markjonne ‘ir sicīlietis’ vai tomēr nav, runājot Dona Korleones terminos. Ka misteri Bratčess ar Keriju nav, tas ir skaidrs ‘a priori’, bet tieši tamdēļ misteri arī visdrīzāk nekādas piekāpšanās sinjora Markjones reketam netaisīs. Tipa, neizpratīs pareizi situācijas nopietnumu.. 😉