Dzinēju ražotāji “Cosworth” atzinuši, ka viņu atgriešanās F1 čempionātā kā neatkarīgam jaudas agregātu piegādātājam neizskatās diez ko ticama, jo nepieciešamas ievērojamas investīcijas, lai radītu dzinēju, kas atbilstu pērn pieņemtajiem noteikumiem par jaudas agregātu noteikumiem no 2021. gada sezonas.

Britu kompānija gan nenoliedz, ka ir iesaistīta diskusijās, lai līdz šī gada beigām radītu izmaiņas noteikumos un palīdzētu “Cosworth” atgriezties F1 pasaulē. uzņēmums gan norādījis, ka labprāt atgrieztos, tomēr pilnīga neatkarība būtu sarežģīta no ekonomiskās puses.

Nav nekāds noslēpums, ka šī brīža tehnoloģiju līmenis ir pārmērīgs. Pat “Cosworth” ar savu pieredzi klātos grūti, jo parādās vairāki elementi, kas līdz šim bijuši pilnīgi sveši. Piemēram, siltuma enerģijas reģenerācijas sistēma vien prasītu vairāku desmitu miljonu ieguldījumus,” uzsver “Cosworth” jaudas agregātu menedžmenta vadītājs Brūss Vuds.

“Cosworth” radītos dzinējus F1 pēdējoreiz izmantoja “Marussia” komanda 2013. gadā, kas bija pēdējais gads pirms V6 Turbo ēras sākuma. Pēdējos gados gan lielus panākumus “Cosworth” neguva un koncentrējās uz lētākā dzinēja izveidi, lai atvieglotu izdzīvošanu mazākajām komandām. “Cosworth” slavas laiki pienāca 1970-tajos gados, kad sadarbība ar “Ford” ļāva radīt dzinējus, ko izmantoja lielākā daļa komandu, ļaujot braucējiem ar “Ford Cosworth” izcīnīt 13 čempiona titulus.

Tieši jaudas agregātu pārmērīgā dārdzība pēdējos gados no pievienošanās čempionātam kā dzinēju piegādātājam atturējusi “Porsche”, “Aston Martin”, “Ilmor” un “McLaren”.