Formula 1 čempionāta rīkotāji “Liberty Media” paziņojuši, ka šogad nopietnas izmaiņas skars čempionāta komerciālā puse, jo tiks izmantotas pirmās “Liberty Media” idejas.

F1 komerciālās daļas vadītājs Šons Bračess pirms Ziemassvētkiem tikās ar čempionātā startējošo komandu pārstāvjiem, lai apspriestu idejas, kā padarīt to aizraujošāku. Sacīkšu translēšana kļuva par vienu no galvenajiem sarunu tematiem.

Kā zināms, liels uzsvars tiek veltīts digitālajai platformai. Pagājušo gadu varētu nodēvēt par visu sistēmu izmēģinājuma gadu,” komentē “McLaren” vadītājs Zaks Brauns. “Šogad viss ir savās vietās – jaunā F1 aplikācija, OTT (Over the Top) platformas, kā arī piesaistīts viens no sporta translēšanas izcilākajiem inovatoriem Deivids Hils, lai pārraudzītu grafikas un to, kā tās izskatīsies TV ekrānā.

Līdzjutēji varēs redzēt būtiskās izmaiņas pārraidēs, grafikos un pasākuma pasniegšanā. Netiek aizmirsts arī par lielāku fanu iesaisti. Jaunas mediju iespējas palīdzēs līdzjutējiem nonākt vēl tuvāk komandām, kas tika uzsākts jau pērn.

Brauns arī prognozē, ka “Liberty Media” gaida grūti laiki, jo nāksies panākt vienošanos ar komandām par čempionāta nākotni. Jau šobrīd vērojamas nesaskaņas par jaudas agregāta noteikumiem starp čempionāta rīkotājiem un “Mercedes”, “Renault” un “Ferrari” dzinēju ražotājiem, turklāt izmaiņas čempionāta ienākumu sadalē varētu kļūt par izšķirošo notikumu “Ferrari” aiziešanai no F1.

Medusmēnesis ir galā. Vairāku komandu vadītāji sākuši kritizēt “Liberty Media”. Es ceru, ka varam būt konstruktīvi. Viņi pie teikšanas ir tikuši tikai pēdējo 6 līdz 12 mēnešu laikā. Turklāt šī sporta veida iepriekšējā pārraudzība bija visai unikāla,” uzsver Brauns, norādot uz vides apguvi, infrastruktūras izveidi un investīciju prioritāšu sakārtošanu vienlaicīgi.

Pēdējā laikā arvien biežāk tiek runāts par Formula E kā autosporta nākotni, it īpaši pēc “Mercedes” un “Porsche” pievienošanās elektromobiļu čempionātam, tomēr Brauns ir piesardzīgs runās par šī čempionāta attīstību. “Ir jāuzmanās, lai lielie autoražotāji to nepārvērš par tērēšanās sacensībām, kā tas ir noticis citos čempionātos, kas novedis tos līdz iznīcībai. Ko esam mācījušies no ražotāju nemitīgajiem tēriņiem DTM un LMP1? Mēs mīlam autoražotājus, tomēr sacīkšu budžets nevar būt bezgalīgs. Tas rada negatīvu efektu. Kā Formula E cīnīsies ar izmaksu kontroli?

2 KOMENTĀRI

  1. Spriedelētāji… Labāk būtu uztraukušies nevis par jaunu fanu iesaisti, bet gan par esošo noturēšanu. Domāju, ka nebūšu vienīgais, kurš uz Austrālijas posmu modinātāju vairs neliks – nav vērts zagt sev miega stundas, lai skatītos, kā pa asfaltu brauc bagiji…

    • God. Pro kungs, uz katru lietu/parādību/notikumu var paskatīties no dažādiem un pat faktiski pretējiem skata punktiem. Es Tev atbildētu: “diemžēl, Tu nebūsi vienīgais, kurš saldi krāks Australian GP laikā”, turpretim “vecie zaldāti” Velnelis ar Mūdzeli tagad Tev teiktu: “Paldies Dievam, Tu nebūsi vienīgais, kurš modinātāju vairs neliks uz AusGP”. 😀